Halloj!

Nu var det ett tag sen, har varit på semester i 2v & haft det så himla bra! Hade tänkt att uppdatera lite varje dag, men tyvärr så var internatet helt uruselt! Så det gick verkligen inte!!! Vilket också gjorde det i princip omöjligt för mig att kunna göra läxorna, eftersom allt ligger på datorn. Så nu är det galet mycket att ta tag i! Har 2dagar på mig att ta igen 2v, som tur var gjorde jag klart de värsta uppgifterna innan resan. Men nu kommer en dunderuppdatering, ska försöka få ihop det mesta av dessa 2v:)

Vi hade kanske inte direkt världens härligaste start på resan, blev inte riktigt som vi tänkt oss... Efter 12h flyg, när vi äntligen var framme så hann vi knappt in under tak innan regnet kom! Och det slutade inte, det regnade nästan konstant dygnet runt 5 dagar i streck! Helt insane, har på riktigt aldrig förr varit med om så mycket regn! Allt var kaos! Hotellet blev översvämmat, restauranger och parken gick inte att komma in i. Vattnet var upp till knäna, så vi blev skjutsade i stora safari-bilar upp & ner till stranden.

Efter vi typ bara suttit & ätit hela dagen, så trotsade vi vädret och tog en strandpromenad iaf. Jättehärligt att bara gå med sand mellan tårna. Vi hittade några fina souvenir-shoppar som vi kollade in, tavlor, väskor, hattar, muggar & mycket mycket mer!!

Vi var ett gäng på denna resa, 5 familjer på 3 olika hotell. 25 pers blev vi totalt, så himla kul! Vi var ju också en överraskning för de andra, de hade ingen aning om att vi skulle komma. Så när vi gick över till deras hotell & överraskade dem så blev de en stor chock! Lite kaos & mycket glädjetårar!

Hotellen låg efter varandra längs stranden, så vi kunde gå emellan, jättemysigt.

Bröllop fick vi gå på också i Karibien, kan nog inte bli mer drömmigt! Så himla fint var det<3 Trots att det regnade så blev det toppenbra & vi hade så himla kul!

Tanuki Teppanyaki, den bästa restaurangen på Dominikanska! Vi gick tillomed tillbaka flera gånger för det var så bra! Till förrätt fick man välja på sushi, soppa eller friterade grönsaker. Sen tillagade kocken maten vid bordet, vi fick också vara med på ett hörn. Också kastade kocken ägg i munnen på oss, underhållning & supergod mat! Me like very much!

1 av de bästa dagarna av resan var absolut båtutflykten! Vi gick upp innan solen, fick åka buss i 3h. Tror nästan att vi åkte runt hela Dominikanska, fick oss en ordentlig sightseeing iaf. Var ju kul att se hur folket bodde osv. Sen fick vi snorkla med massa fina fiskar, hålla i & bada med sjöstjärnor. Vi fick sola & bada på en paradisö, och sen åkte vi en slags segelbåt hem. Då vi bara solade & fick drinkar.

Det var verkligen en sån dag som man njuter av varje sekund & aldrig vill att den ska ta slut! Helt jäkla magiskt var det!!

Vi bodde typ i ett zoo, fåglar kryllade av all möjliga slag. Dessutom var dem väldigt närgångna! På stranden kom folk och gick med allt möjligt. Ödlor, Ormar, Apor, Papegojor mm. Och på flygplatsen stötte vi på ett helt gäng kackerlackor, sååå vidrigt! Vi satt i en soffa och åt lunch, sen ser vi plötsligt nått krypa på mammas väska, sen ser vi fler i skarven. Och där hade vi suttit i typ 30min med massa väskor osv.

I övrigt har semestern varit helt fantastisk! Vill verkligen åka tillbaka. Alla var så snälla & trevliga!

Men nu är vi iaf hemma i snön igen. Sjuka kontraster att vi imorse låg vid poolen och nu inlindad i filtar med tända ljus. Har inte sovit på 1,5 dygn, är så sjukligt trött!

Igår & tidigare idag hade jag verkligen panik & ångest över skolan! Såg inte riktigt något ljus i tunneln. Idag gick jag hem direkt efter vi slutat & satte mig med plugget. Började gräva ner mig i allt och försökte att bara fokusera på just detta. Det är otroligt lätt att skjuta upp, bortförklara & bara skita i saker. Blunda för allt! Kan varit så att jag gjort det ett antal gånger tidigare. Men nu kände jag att jag kommit till den punkten då jag verkligen inte kunde skjuta på detta mer!

Det blev verkligen en chock att komma tillbaka efter 5mån, men ingenting är omöjligt!

Jag satt 5 typ 6h i streck och bara körde på! Och blev klar med referatet. Den jobbigaste, tråkigaste, svåraste uppgiften är inlämnad, dessutom 1v tidigare än inlämningsdatumet, så obeskrivligt jävla skönt!! Var helt skakis efteråt, sån sjuk lättnad när det var klart. Verkligen en sten som lättade. Har fortfarande typ 7 uppgifter kvar, men den värsta är iaf ur världen!

Sen var jag iväg & tränade, så nu är både kropp & huvud riktigt jävla trötta.

Vill ge några peppande ord till er som befinner er i samma träsk, ni som också har lite lätt panik över skolan. Gör inte som jag & skjut upp allt, det blir så himla jobbigt! Ta tag i er själva, skippa att kolla på den där serien, eller surfa runt på sociala medier. Ta istället den tiden till att verkligen jobba stenhårt, det är så oerhört härligt efteråt! Om jag klarade det så klarar ni det med!

Hej på er!

Nu märker man verkligen att skolan dragit igång på allvar! Det är ingen vila, ingen ro, bara fullt ös medvetslös som gäller nu känns det som. Vet faktiskt ärligt talat inte hur detta kommer gå. Efter förra veckan var jag rätt lugn & inte alls stressad över skolan, men nu denna veckan börjar allt på allvar. Fan vad mycket plugg det blev nu!!

Har många stora inklämningar, redovisningar, prov mm framför mig de kommande veckorna. Allt på en gång! Multitasking på hög nivå är det som gäller. Efter att ha varit i princip helt fri från allt som hör plugg & skolarbete till i 5mån, så blev detta lite av en chock! Att direkt slängas in i plugget på 100%.

Har ungefär 8-9 stora grejer som ska va klart till nästa vecka & veckan därpå. Får PANIK av bara tanken!! Det ska bli så jävla skönt att ta studenten om typ ett halvår & slippa allt jävla plugg!

Förutom att jag är svinstressad över skolan atm så är allt annat toppen! Hoppas det är bra med er & att ni fått en bra start på veckan!

Kram

Idag tog hela familjen en tur in till stan. Gick & kollade lite i affärer, fikade & schappade en del! Fick ett par nya skor av pappsen, köpte en ny liten väska & lite andra små godsaker:) Lägger in några bilder.

Kvällens planer fick en total-vändning! Först blir det middag, sen lutar det mot gymmet... Känns ju helt fel en lördagkväll, men det kan bli kul!:)

Hoppas ni haft en trevlig dag, kram!

Skorna är från, Eurosko.

Väskan, Glitter.

Bh & Halsbandet från, Gina tricot.

Hello!

Nu har vi klarat av första skolveckan, som började med KAOS, men som löste sig rätt bra tillslut. Kan verkligen inte klaga, läser 6 olika ämnen, har lektioner 3h i snitt varje dag, så jag har det väldigt bra! Går inte att jämföra med mina andra vänner som läser andra linjer. Jag är bara så väldigt glad att jag valde detta, det är ju ett jävligt hårt yrke, men också så sjukt kul!

Det är ju så otroligt stor skillnad mellan att va i jobbet vs skolan. Sista lektionen idag höll mitt huvud bokstavligen talat på att sprängas! Kunde liksom inte tänka klart. Tar nog en tid att vänja sig tillbaka med att sitta i skolbänken med teori, istället för att aktivt jobba.

Det känns ändå bra att vara tillbaka, tycker även att det allra mesta vi jobbar med nu är väldigt kul & intressant:) Fattar ni att det är typ 2v kvar till 1: advent!!! och 6v kvar till julafton, helt sjukt ju! Så himla mysigt, julen är ju ändå den mysigaste tiden på året. Längtar så himla mycket till att börja julbaka.

Saknar fortfarande Stockholm & alla vänner där nere så sjukt mycket! Som tur var dröjer det ju inte allt för länge tills nästa Stockholms-tripp:)

Har tränat 4 dagar i rad nu & kan ärligt säga att jag typ inte haft sån här jävulsk träningsverk förr, framförallt i benen. Men det är riktigt kul att gå på olika pass, sjukt jävla jobbigt men känns alltid så himla bra efteråt!

Ha en trevlig helg allihopa! xx

Hejsan!

Första dagen i skolan på nästan ett halvår kunde inte blivit mera kaos!! Hade planerat allt igårkväll, när jag skulle gå upp, vad jag skulle ha på mig & vad jag skulle äta till frukost. Hade räknat ut allt med goda tidsmarginaler. Men vad tror ni händer...?! Går upp i tid & kör på som vanligt. Trots att det är svintidigt på morgonen, kallt & det sista man vill är att lämna sängen!

När klockan börjar närma sig 8 får jag massa olika medeländen från klasskompisarna, om vart vi ska va & när vi börjar. Ingen verkar egentligen veta, men vi bestämmer oss för att åka till Åre & kolla läget. För det står så enligt schemat...., Så då förstördes min tidsplan rätt rejält! 8.22 gick tåget. Jag fick skippa frukosten och springa iväg till tågstationen för att inte missa tåget! Hann iaf med!

Så vi tog oss fram till skolan i tid, i väldigt god tid visade det sig! När vi kommer dit & möter läraren i dörren blir hon väldigt chockad!

- Hej! Vad kul att se er, även fast ni inte ska va här.

Jahappp...., vi är alltså på fel skola, vid fel tid! Våran lektion börjar 12:50 i Järpen. Vi åkte alltså till skolan 4 timmar förtidigt, helt i onödan! Så vi satt där i 1,5h, drack lite te & pratade. Sen tog vi tåget tillbaks till järpen, satt där i ytterligare 2h & väntade.

Pricken över i:et var att när jag kommer till Järpen, så har nån människa tagit mitt skåp! Det är helt proppfullt med grejer!!

Jag kände bara att jag verkligen "ÄLSKADE" mitt liv idag när allt detta hände...., kunde inte ha blivit en bättre start! Vi lärde oss iaf något av det! Kommer aldrig göra om samma misstag!!

Bakade kladdkaka när jag kom hem idag, det är ju ändå kladdkakans dag så man får väll passa på. Har även beställt studentmössan, börjar få ordning på livet här hemma nu.

Hoppas er dag varit mindre kaosig än min!

Kram

Helgen har varit mysig! I fredags sov vi över hos Sally i stan, var ute & åt middag. Hade jättemysigt, bara umgicks & pratade om allt som hänt under dessa 2 månader. Sen blev det några lugna dagar hemma & en del gym. Vintern har ju verkligen kommit på riktigt nu, har snöat hela helgen! Mysigt, men kallt!!

Söndagsångesten atm är hemsk! Imorgon börjar skolan igen, allvaret & verkligheten har kommit ikapp. Har inte varit i skolan sedan 10 Juni, så 5 månader sen. Har upplevt & lärt mig så sjukt mycket under sommaren & hösten, nästan mer än vad jag lärt mig under alla åren i skolan. Upplevelser & minnen jag aldrig kommer glömma. Det börjar verkligen sjunka in nu att vi bara har ett halvår kvar av hela vår skoltid! Om 7 månader är vi fria..., det är då det verkliga livet börjar! Är säker på att det kommer bli ett äventyr, kan knappt vänta!

Hoppas att eran helg varit mysig, nu ska jag försöka tagga inför skolstarten imorgon!

Godnatt xx.

Hejsan!

Nu har det gått 1v sedan jag kom hem från Stockholm. Trots att jag var borta i 2 månader, så har inget förändrats här hemma! Allt är sig likt, man känner igen folk på byn & vet typ vilka alla är. Det är verkligen ett helt annat liv här hemma än vad det är i Stockholm! 2 olika världar!

Jag känner bara mer & mer för varje dag som går att Stockholm är staden jag kommer flytta till asap!! Bara älskar allt med den platsen!

Var iaf roligt att komma hem igen och träffa familj & vänner efter så lång tid. Har börjat få ordning på livet här hemma igen nu, allt är precis som det var för ett halvår sen! Har iaf skaffat gymkort nu äntligen, så att man har något att fördriva tid med. Har inte tränat på typ ett halvår heller, så nu är det verkligen dax att ta tag i det! Mycket roligare också att träna tillsammans på gymmet, istället för själv nere i en källare eller ute i skogen.

Här kommer några höjdpunkter & det jag saknar mest från tiden i huvudstaden!

Kvällen på slottet kommer jag aldrig glömma! Det var så otroligt häftigt att få uppleva, helt sjukt!!

Party & återförening med världens bästa!

Världens finaste & mysigaste kusiner som bjudit på många skratt!

Stockholm är vackert!

Alla tusentals desserter vi skapat!

Alla fantastiska utekvällar!

Hejsan!

Efter nästan 9 veckor i huvudstaden sitter vi nu på tåget påväg hem igen. Det är med blandade känslor som jag lämnar denna tid bakom mig. Det har verkligen varit 2 DRÖMMIGA månader, fulla med överraskningar! I´ve had the time of my life! Det har varit ett fantastiskt äventyr! Har lärt mig så otroligt mycket & träffat så många underbara människor! Har med mig minnen för resten av livet.

Top 3 minnen.

1. Kvällen på slottet! Kommer aldrig glömma ögonblicket när jag vänder mig om & möts av självaste kungen! Att få chansen att vara inne i slottet & servera dem middag var helt otroligt. En obeskrivlig känsla, något som helt enkelt bara måste upplevas.

2. Alla underbara utekvällar jag fått spendera med mina älsklingar & alla nya människor jag fått lära känna. Att dansa hela natten lång & bara fyllas av lycka från topp till tå.

3. Att jag fått chansen att känna av hur det verkliga arbetslivet fungerar. Allt jag fått lära mig, Alla mina kollegor & att jag fått jobba för Stefano. Helt otroligt!

Nu ser jag fram emot nästa äventyr! Vet inte vad det blir eller vart det tar mig, det får helt enkelt framtiden visa! 7 månader kvar till studenten!!!

Puss & kram!

Nu har även detta äventyret nått sitt slut. 8 underbara veckor, har lärt mig & utvecklats så OTROLIGT mycket på dessa 2 månader! Jobbat som en tok & bara levat life! Har många magiska minnen jag kommer ta med mig härifrån, har upplevt så mycket underbart! Träffat så många härliga människor & fått många nya vänner!

Det är både jobbigt & skönt att lämna allt detta bakom sig nu & återvända hem. Är dock lite orolig för att jag kommer bli typ väldigt jätteuttråkad efter typ 2 dagar...., det är ju liksom lite kontraster mellan huvudstaden & lilla Järpen. Men ska bli väldigt härligt att få träffa all familj, släkt & vänner som man varit ifrån så himla länge!

De sista dagarna på jobbet blev det en hel del praliner gjorda. Så himla kul att få chansen att lära sig sånna grejer. När jag tänker tillbaka på tiden jag haft här & mina första dagar när jag bara fick kavla deg & baka bröd! Allt jag lärt mig, alla desserter jag lagt, alla bavvor jag gjutit mm. Men nått av det roligaste måste jag ändå säga att det var pralinerna. Riktiga konstverk & magiska smakupplevelser!

Vi hade en supermysig sista kväll igår. Jag gjorde helt egna praliner med päron-smak + massa andra praliner & lite annat mysjobb. Sen skålade vi i champagne & firade dessa 8 veckor:)