Vi har varit och hälsat på pappas kompis i en stad som heter Hot Springs. Han tog med oss på en åktur i sin Rolls Royce från 1929. Vi åkte en sväng "around the block" och sedan bjöd han oss på frozen yoghurt vilket passade perfekt i värmen. Bilen var verkligen jättecharmig och läcker!

Efter det fortsatte vår resa till Lake Havasu, som ligger i Arizona. I värmen hyrde vi en båt och åkte runt i Colorado river och solade/badade hela dagen. Jag och Klara hoppade från en klippa som kallas "Copper Canyon". Det ser inte så högt ut på bilden men det kändes jättehögt när man väl stod där.

Klara // Lake havasu

Mina naglar // Margarita i San Diego

Frukost på Ihop // Palmer

I förrgår åkte vi till Desert Hot Springs där vi solade och badade i mineralpooler. På vägen dit åkte vi förbi Temecula där vi hittade världens mysigaste affär. Dom hade bl.a märket free people som har så sjukt snygga kläder! Affären var hemtrevlig och väldigt fint inredd med lite vintage stil med kristallkronor i taket och andra söta detaljer. Den var absolut en av dom mysigaste affärerna jag har besökt!

Puss och kram Vilma

Vi har spenderat tre nätter i San Diego där vi besökte ett äventyrsland, shoppade och strosade runt i "Old Town". Riktigt mysigt ställe!

Thank you for this time San Diego!

Äntligen är jag på flyget mot LA! Har vart en lång resdag men om 3h landar vi på LAX och det ska bli så skönt att sträcka på sig! Det kommer bli en fantastisk resa med massa spännande upplevelser. Vi ska bl.a. vandra ner i Grand Canyon och sova där en natt och sedan vandra upp igen. Kommer säkert vara jätte jobbigt och svettigt men jag ser ändå framemot det. kommer vara så häftigt!
När vi har landat så tänkte vi åka och äta mat någonstans sedan fortsätter vi till San Diego där vi ska bo på hotell i några nätter.

Jag har kollat på två filmer under resan och den första var La La Land som var helt okej. Sedan kollade jag på Lion som var fruktansvärt bra. Den var så berörande att jag grät under hela filmen. Det var en av dom bästa filmerna jag har sett!

Wow vilket väder det har vart denna vecka! Slutade dock sent idag så fick inte så mycket solsken på mig, men men. Just nu ligger jag nyduschad i sängen och lyssnar på musik. Imorgon efter skolan ska jag va med några vänner. Vi ska först gå och kolla på modevisning och efter det tänkte vi ta en drink. Kommer bli så mysigt och speciellt eftersom vädret är på topp!
Hoppas ni har en trevlig kväll!

I måndags var jag och min klass i Stockholm på studiebesök, så den bilden är från det.

Förra veckan så var jag i Köpenhamn på "klassresa" fast vi var bara 4 som åkte. Det var jag Ida, Hanna och Marita. Vi hade det hur bra som helst!! Vi gjorde tre studiebesök på svenska kyrkan, svenska ambassaden och sedan på domstolen där min mammas kusin Kari jobbar. Hon är domare så hon visade oss runt och berättade hur en rättegång går till i Danmark.

Alla studiebesöken var intressanta och jätte bra! Ni skulle sett hur fint det var i ambassaden. Säger bara WOW! Vi hann även se lilla havsfrun, besöka Christiania och shoppa. Köpte ett par jätte fina skor som jag kommer att ha på Olivias 20 års fest. Det kändes som att tiden gick jätte fort och att vi nyss hade kommit till Köpenhamn när vi skulle sätta oss på tåget hem. Vi var där i ca 3 dagar och hade det helt underbart. I måndags fyllde Ida 20 år så efter skolan hängde jag med henne och firade med hennes nära och kära.

I måndags fick jag nyheterna. Det kom som en chock. Jag kunde inte röra mig, blodet i mina ådror stelnade och hjärtat dunkade hårt. Jag ville skrika men fick inte ut några ord. Jag kände hur någon la en filt över mina axlar och sa något jag inte kunde höra, mina tankar snurrade och jag kunde inte tänka klart. Huvudet värkte som om det skulle sprängas. Gråten låg som en klump i halsen. Någon tog mig i sin famn, jag kunde inte hålla tillbaka. Tårarna rann ner för kinderna, Är det verkligen sant?
Du var en underbar människa som är fruktansvärt saknad. Jag är otroligt tacksam att jag fick lära känna dig du var verkligen unik. Jag kommer aldrig glömma dig!

Nu får du lugn och ro i Nangijala

Hej älsklingar! Jag hoppas ni har haft en bra helg? Min helg har varit jätte bra!
I fredags efter skolan var jag med Fanny. Det var verkligen jätte trevligt att träffa henne då det var ett tag sen. Vi åt middag på pinchos och satt och pratade. I lördags kom två av mammas kusiner och deras familjer till oss. Vi tog en promenad i solen, fikade och åt middag. Vi kollade även på Melodifestivalen, det var ju finalen. Dom åkte hem i förmiddags. Det var super roligt att träffa dom då det inte händer så ofta eftersom dom bor i Malmö och Norrköping. Jag har köpt en super mysig jacka från Pellobello. Den kommer vara perfekt nu till våren och kolla vilken härlig färg den har!