Hallå allesammans!

På den senaste tiden har det hänt och jag har hunnit med mycket, främst roligheter. Jag hade förra veckan ett dussintals dagar höstlov som innebar att jag kunde till största del fokusera på att hitta på saker som endast medför lycka. Till min glädje kom Martin hem igen så att jag fick spendera min tid med honom, jag hann även med flera festligheter, umgås med nära och kära, bruncher, äta god mat, följt min kusin till stallet och  njuta av den stressfria ledigheten, jag hann till och med med lite studier och jobb.

I torsdags åkte jag tillsammans med mamma till Stockholm, kikade runt i huvudstaden och lunchade med min broder på kaffeverket Snickarbacken 7 igår och idag befinner jag mig hos min morfar och hans sambo. Känns så himla skönt att träffa de igen och att få se något annat än min lilla stad.

Tillbaka igen!
Jag tänkte äntligen börja blogga igen om mitt händelserika liv (not). Det känns på något sätt skönt att ta några minuter av dagen och sätta sig och skriv några självvalda ord för att bearbeta, tänka och minnas.
Det som hänt sedan sist är att jag börjat mitt andra år på gymnasiet efter ett långt och välbehövligt sommarlov. Jag har även hunnit med en veckas semester i Berlin vilket var fantastiskt! Men nu är jag tillbaka till verkligheten.

Vad ska jag göra nu? Fortsätta med mitt pluggande tills min bror kommer hem (Finally). Sen får vi se om jag följer med honom ut eller fastnar framför datorn.

(Om ni glömt hur jag ser ut ;-))

Ha det så fint så länge!!!!

Sista dagen i april stod jag med skidor på klockan 8.00 i backen, redo (eller inte) för säsongens sista åk och visst fick jag mig ett par fina svängar. Spenderade näst intill hela dagen i backen, lunchade i Ullådalen och fick där ett gäng fräknar och en nyans rödare i ansiktet på köpet. 15.00 tog jag adjö till backen, skidorna och Åre och tog tåget hem igen till Östersund där jag vart upphämtad av kära Vero. Vi storhandlade middag och frukost och åkte därefter hem och gjorde Risotto (inte så dumt om man får säga det själv). Efter maten gick vi ner och kollade på brasan som man bör enligt tradition. Sedan mötte vi upp en massa och gick vidare på en fest men beslöt oss efter två minuter att inte alls festa utan att istället gå hem och titta på Dunder Klumpen som vi sedan somnade till.

Halv tio väckte Vera mig dagen efter redo för att göra frukost. Vi gjorde en himla god frukost med frukt, choklad doppade jordgubbar och gott bröd, vi satte dessutom ute och åt frukosten liksom för att vira att våren var kommen. Efter att ha trotsat vädret tog vi ett bad och vid två var set dax för barnkalas för Elis som fyllde nio år.

På kvällen planerade jag tillsammans med de andra CA-ettorna den efterlängtade vårfesten som såsnart är kommen. Tog även en prommis, försökte plugga men somnade tillsist vid elva.

Nu har jag en vecka med plugg framöver men ack vad skönt det var att få den där måndagen ledig!

Kram kram kram kram kramar så länge!

Tjena bloggen, det var ett tag sen!
Äntligen har vi fått sportlov som hittills har varit superbra. I fredags tog jag tillsammans med mormor bussen upp till Hallstaberget hotell där vi hela helgen skulle ha en efterlängtat släktträff. Hallstaberget bjöd på det mesta; härligt spa som jag tillbringade flera timmar på, en helt fantastisk utsikt över hela Sollefteå, ett superfint skidspår och slalom backe, fräscha hotellrum och en hel del god mat, tror jag aldrig ätit så mycket på en helg, buffé frukost, lunch och middag så det gick ingen nöd på mig. Sedan var ju sällskapet inget att klaga på heller, det var himla kul och mysigt att träffa hela tjocka släkten igen, och känna hur mycket familjen faktiskt betyder för en. Well, it was very fun.

Kom hem från Sollefteå vid 14, packade om och satte mig sedan på ett tåg påväg till Vera i Storlien, och här befinner jag mig nu JÄTTEMYSIGT!

Var i Onsdags på världens härligaste pass jag och mamma. Vi körde vid 19 pulsträning vilket verkligen levde upp till sitt namn då pulsen verkligen gick upp och man flåsade som aldrig förr. Vi avslutade sedan med 45 minuters yoga, som jag kände verkligen var bra för hela mig, förstärkte både kropp och själ. Dock skulle jag nog ha skippat pulsträningen vilket resulterade till att min förkylning bara vart ännu värre och har behövt vart hemma från skolan både igår och idag med halsont och utan röst.

Det som dock fick mig på ett mycket bättre humör var att min Bestefar och hans sambo Monica kom med tåget från Stockholm igår. Trots att jag är liggande idag också har vi hunnit myst med en massa fika och ikväll ska vi äta en god middag tillsammans och äntligen njuta av helg (trots plugg). . .

Hoppas ni har det fin fint och får en super helg!

Halloj! Det börjar bli en vana nu att jag går igenom veckan som varit med ett blogginlägg, så på grund av att mitt kreativa tänkande inte riktigt fungerar när det gäller vad jag egentligen ska skriva om blir det schemat för veckans alla dagar.

Förra veckan bra på många sätt och vis men även väldigt jobbig. . . Bestämde mig för ett tag sedan för att byta klass, vilket jag förra veckan fick reda på att jag skulle få som jag tyckte både var väldigt kul men såklart också otroligt jobbigt. Så idag var jag "den nya" i klassen och trivs redan.

Men veckan var också väldigt bra. Var i måndags och tränade och gick därefter till mormor för en kopp te och en pratstund och efter mötet i tisdags gick jag och Sofia och åt en spontan middag på Vezzo och sedan sov hon hos mig både tisdag och onsdag vilket var himla mysigt och uppskattat, vi hade tusen saker att prata om och tusen saker att plugga, så vi kombinerade det hela. Och ja hade också en toppen dag i torsdags, jag och Sofia lyxade till det med en lunch på Samurai och efter skolan fick jag äran att äta middag tillsammans med Hanna, min mormor och hennes mormor (bästa dubbeldejten man kan tänka sig ;-)).

Oooch i helgen. . . Äntligen festligheter i fredags, hade en riktig rolig kväll! Lite lugnare i lördags då dagen började med städning, frulle, lillänge och lite shopping med mamma, tog världens skönaste bad och myste med fammen resten av lördagskvällen, Igår kunde jag äntligen sova ut riktigt länge, mamma och jag brunchade, tränade, tog en kopp te med Vera och Ida på stan och avslutade kvällen med facetimea med Maya.

(Tyvärr kanske det tråkigaste inlägget någonsin men som jag brukar säga ska det bli bättre på den fronten också! Mer nyttigt för mig att gå igenom vad jag har gjort och vad som faktiskt har hänt under veckan)

Vill iallafall ge en massa kramar

Vi i CA gjorde som sagt brunch tillsammans hemma hos Milly i Söndags som var absolut det mysigaste. Åt mig mätt och belåten och njöt av hela tillvaron! Dessutom fotade Olivia en massa läckra och fina bilder under som jag inte kan låta bli att dela:

​(Största creden till Olivia!)

Så vad har stått på schemat för denna måndagen? Skola, som gick förvånansvärt värt snabbt! Gick sedan hem, gjorde mat till mig och mamma, svängde iväg på gymmet och åkte sedan hem till mormor, drack te och pratade, hann även landa i soffan och kolla guldgalan med mamma, mer har inte hunnits.

Har bestämt att årets nyårslöfte blir att få mer sömn, så för att försöka hålla det säger jag nu godnatt! PoK ;-)

Tjollahopp! Första skolveckan för i år är redan avklarad och nu väntar redan en till. Har varit otroligt svårt men väldigt skönt att komma tillbaka till alla rutiner igen. Men ser (faktiskt) i fram emot en ny termin och allt som detta år har att erbjuda.

Hade förövrigt en jättemysig helg. På fredag kväll var jag faktiskt på Revy med familjen som var jätteroligt och efter vi hade sett den åkte vi direkt upp till Åre och kom inte fram förrän vid ett. Trots att jag la mig alldeles för sent klev jag upp och åt frukost vid halv nio och åkte sedan ut och åkte skidor med familjen och mötte sen upp Milly och åkte med henne resten av dag. Efter en hel skiddag tog jag en ångdusch, vi åt trerätters och åkte sen till Ella och badade jacuzzi (2.0). Igår tog jag och Milly ett tidigare tåg hem till Östersund för att vid 12 bruncha med CA vilket kanske var det mysigaste nånsin, satt kvar till fyra och åt.

Kram så länge!!

Hello! Har som vanligt "glömt" att blogga. Men tyckte att det var dags nu. . .
I Onsdags fyllde nämligen Vera 16 år så klockan 7.00 hade jag satt väckarklockan, så att jag klockan 8.00 kunde träffa henne nere på Clarion. 8.30 stod det hotellfrukost på menyn och oj vad smarrigt det va och välbehövligt med en lång pratstund med Vera. Vid 12 kom jag hem igen, sov ett tag, packade och åkte sedan upp med familjen till Åre.
Jag har under de senaste dagarna alltså spenderat mina dagar här i Åre. Orkade mig ut i backen för några åk både i torsdags och onsdags, vilket var riktigt roligt. Har även åkt längdskidor, badad jacuzzi med Ella, spelat monopol en hel kväll med fammen, träffat Olivia, pluggat, tittat serie och bara myst här uppe.
Nu tänkte jag krypa ner och kolla serie.

((Från mystory))

Ha det bäst, ingen protest!

GOTT NYTT ÅR! Ännu en gång har ett år passerat och vi är redan inne på ett nytt år.

Det nya året firade jag in på ett mycket bra sätt. Jag och familjen åkte som sagt till Lina och hennes familjs stuga i Köttsjön. På dagen gick vi på en jättemysig promenad i skogen och grillade till lunch korv och hamburgare. In mot kvällen gjorde vi oss i ordning och åt därefter en sådan god tre rätters middag. Det lektes även lekar och skålades en massa. Trots att det inte vart några festligheter i stan, vart det verkligen en väldigt lyckad och mysig kväll! Har inte riktigt kommit något finurligt nyårslöfte i år som jag verkligen kan hålla (till skillnad från de flesta andra åren). Men något bra ska jag iallafall klura ut och se till att det hålls!

Vaknade dessvärre upp på nyårsdagen med världens feber och är fortfarande liggandes. Känns som en riktigt bra start på det här året! Men får se det från den ljusa sidan: det kan bara bli bättre!