​Hej!

Idag åkte vi hem... Saknar redan Rhodos och fryser här i Sverige. Vi gick upp tidigt så att vi hann med en timme i solen och ett sista dopp innan vi var tvungna att sätta oss på bussen. Sedan klev vi på flygget hem. Vi hade inte beställt någon mat på flyget men vi köpte chips på flygplattsen i Grekland. Flygresan gick bra, lite turbulens bara. Därefter var det bara att hämta väskorna säga hejdå och åka hem till våra familjer. Allt som allt har vi haft en helt underbar vecka, inte ett moln på himlen på en hel vecka och inga egentliga problem. Kommer aldrig glömma denna resa!! Hejdå.

- kram Hanna och Josefine -

​Hej på er!

Idag var det sista riktiga dagen, imorgon går flyget hem, vill verkligen inte! Vi kommer sakna det här stället så mycket asså! För att veklingen utnyttja dagen låg vi vid poolen tills de stängde, och det kan nämnas att vi var mer i vattnet än på land. Dessutom hann vi faktist till frukosten, vilket var trevligt, hehe. Nu har vi precis packat väskorna så att vi kan gå upp tidigt i morgon och bada lite mer i poolen! Ha det bra, hejdå!

- Kram Hanna och Josefine -

Näst sista dagen idag, snyft, vill verkligen inte åka här ifrån! Men, men vi får helt enkelt njuta ordentligt i morgon. Idag ställde vi inte klockan och tänkte "vi vaknar" och det gjorde vi, enda problemet var att när vi vaknade var frukosten slut... Det fick bli en toast och lite fruktsallad i snacks baren istället. Sedan blev det bara en väldigt lugn dag vid poolen. Nu har vi precis kommit tillbaka från hotellets andra resturang och maten var sååååå god, vi är totalt proppmätta! Ha en bra kväll så hörs vi imorgon!

​Tjoo!

I morse bestämde vi oss för att lämna hotellet och satte oss på en buss mot Rhodos City. Bussen tog typ 30 min och sedan hade vi en väldigt mysig dag. Staden var jätte fin, fylld med gamla vackra hus och mysiga restauranger, dessutom ligger staden precis vid vattnet. När vi ganska trötta kom tillbaka till hotellet med taxi blev det självklart ett dopp i poolen och en timme i solen. Nu har vi gjort oss i ordning och är redo att äta på en av hotellets restauranger som serverar grekiska specialiteter. Så hejdå!

- Kram Hanna och Josefine

​Hej!

Idag tog vi oss an det omtalade berget i 35 grader, varmt asså! Det var riktigt jobbigt men utsikten var värt det, sååå fint. Vi tog oss inte riktigt ända upp till toppen, Jossie hade klarat det, men med astma och en förkylning, plus inte bästa konditionen sa mina lungor emot. Men vi kom ändå riktigt högt. Sedan var vi tvungna att ta ett bad innan den efterlängtade frukosten. Sen blev det "bara" poolen som vanligt, ha det så bra så hörs vi imorgon!

- Kram Hanna och Josefine

​Hej!

Dagen skulle ha börjat med bergsklättring med eftersom vi försov oss (i vårat nu lagom svala hotellrum) får berget vänta tills imorgon. Istället blev det en dag vid både havet och poolen. I poolen var vi med på vattengympan, MYCKET jobbigt! Nu är det dags att gå ner till middagen, hejdå!

​Hej!

Vi vaknade idag efter en VÄLDIGT varm natt då vår ac inte fungerade (vi fatta inte hur man gjorde) och det var över 30 grader på vårt hotellrum. Seden blev det hotellfrukost 😍 och välkomstmöte med rundtur på hotellet. Under rundturen blev vi bl.a visade till vårt hotells poolbar, hehe. Resten av dagen spenderades vid poolen med en liten avstickare till vattenruchkanorna och en drink i poolbaren. Nu blir det snart middag och idag hoppas vi på att bli placerade vid ett bord där inga andra också blir placerade.... Ha en bra dag så hörs vi imorgon, och om vi inte hörs imorgon har vi avlidit då vi ska bestiga ett berg 😰

- kram Hanna och Josefine

​Hej på er!

Det var ett tag sedan nu, men samtidigt som vi gick på sommarlov blev det även paus i bloggandet. Men nu är vi tillbaka! För att kompensera för tiden vi varit borta får ni nu en hel veckas vloggande från Rhodos.

- Kram Josefine & Hanna -

Sommarlovet har nu varat en hel vecka! Känns lite overkligt, tiden går alldeles för fort, samtidigt som det känns som om vi har haft sommarlov jätte länge. Mitt sommarlov hittills har bestått av att sova, kolla på serier göra ingenting och umgås med kompisar, ja ni vet det vanliga. Så man kan ju tänka att jag borde ha haft tid för att blogga, men har helt enkelt inte gjort det, heheh, men nu är jag tillbaka. Idag var jag först en sväng på stan med Josefine och åkte sedan tillbaka till stan med mamma på kvällen för att gå på bio. Vi såg "Livet efter dig" och den var såååå bra 😍. Om ni inte vet så handlar den om en liten stad där Louisa Clark blir anställd för att ta hand om Will som är förlamad från halsen och neråt. Filmen är baserad på boken med samma namn som jag läste för att tag sedan och absolut älskade. Eftersom jag hade läst boken var jag bered på tårar så jag hade näsdukar med mig till bion, men jag var inte bered på att filmen skulle vara så rolig, flera gånger satt hela biosalongen och skrattade. Allt som allt är det en väldigt sevärd film som jag varmt rekommenderar, men ha näsdukarna beredda! Godnatt.

-Livet efter dig-

// Hanna <3

Hej på er!
Det var ett tag sedan.. De senaste veckorna har varit otroligt stressiga. Har haft så sjukt mycket i skolan och dagarna har gått åt till att plugga. Men nu är det snart över! Bara några få dagar i skolan och vi har inga "riktiga" lektioner kvar, så det är väldigt skönt. Har nog aldrig varit så taggad på lov som jag är nu. Dessutom verkar det ju bli en bra sommar också med tanke på hur varmt det har varit de senaste dagarna. Men det är nog bäst att inte hoppas för mycket ;)

Igår hade vi utsparksfest med några skolor tillsammans. Vi började hemma hos en kompis och drog sedan vidare in till stan. Det var faktiskt riktigt roligt! Mycket folk, bra musik och goa vänner! Idag är jag väldigt trött efter gårdagen och nu ligger jag bara och återhämtar mig. Hade en väldigt kort skoldag som tur var. Hade bara en kort föreläsning och sedan åkte jag hem. Inga speciella planer idag mer än att bara vila, så skönt! Känns som att jag borde plugga men har faktiskt inga mer uppgifter att göra. Hoppas ni haft det bra så hörs vi!

Från en mysig grillkväll med underbara vänner!