Breathing dreams like air. - F. Scott Fitzgerald

Här har ni några bilder från älsklings-staden New York som jag fick turen att besöka flera gånger de senaste månaderna.
Jag hade ju verkligen turen att få åka med båten från Newport till New York för att vi skulle ha en charter där, Vi kom fram till NY tidigt en morgon och det var helt fantastiskt att få se staden i soluppgången. Vi ankrade utanför long island och blev granne med frihetsgudinnan!

Efter jobbet en dag åkte vi in till land och utforskade staden och innan vi åkte hade jag hade jag letat fram adressen till den svenska godisbutiken så dit åkte jag och Marcus,, gissa vem det var som spenderade 300kr på ett kilo godis......det var så värt....och godiset försvann på två dagar ✌

Nu skiter vi allt jag har sagt om att jag ska ''Uppdatera bloggen oftare'' för vi alla vet att det inte kommer hända utan att det kommer komma upp ett inlägg ca var tredje månad (om vi har tur).

Hej på er!
Här kommer en update om vad har hänt sen senaste inlägget jag skrev som var den 14 juni...(Y)

Först och främst så är jag inte i varma Karibien eller i mysiga Newport jag är hemma i sängen ute i skogen hemma i snor-kalla Sverige.

Det har hänt mycket de senaste månaderna. Efter min lilla Sverige semester i somras åkte jag tillbaka till båten som då hade seglat upp till USA från Karibien. Båtens nya position blev staden Newport i Rhode Island, där trivdes jag bra och det var härligt att komma till en ny plats. Jag kom dit i slutet av Juni och var helt överlycklig över att komma tillbaka till min Marcus som jag hade saknat så himla mycket. Dagarna rullade på och jag var tillbaka på jobbet, allt var som vanligt igen!

Augusti kom och vi hade två chartrar, fullt ös medvetslöst i två veckor och den sista dagen på chartern blev jag sjuk. Så ska vi försöka göra en lång historia kort:

Jag kände min så krasslig så jag beslöt mig för att besöka en doktor. Jag åkte till en walk-in-clinic och fick träffa en doktor som trodde jag hade halsfluss och han skrev ut antibiotika till mig, YES tänkte jag och åkte hem till båten, Två dagar senare kom jag tillbaka till doktorn och sa att det inte alls hade blivit bättre utan mycket värre, mina halsmandlar var så svullna att jag inte kunde svälja mitt egna saliv. De skickade mig genast till sjukhuset där jag spenderade resten av dagen.
På sjukhuset kom de då fram till att jag hade fått viruset mononukleos as known as körtelfeber och puss-sjukan. Åtta timmar på sjukhuset och 15 000kr fattigare tyckte jag livet inte var så jävla kul. Tack och lov hade jag en reseförsäkring så nu håller vi tummarna för att jag har alla papper och kvitton så jag kan få tillbaka mina pengar!

Men iallafall, jag fick medicin som jag käkade i en vecka och stunden man kunde dricka vatten igen var ju fantastisk. Saken med körtelfeber är att det tar lång tid att återhämta sig ifrån, speciellt om man inte vilar och tar det lugnt, vilket jag inte gjorde. Det bet mig ju i arslet några veckor senare då jag med fortfarande nedsatt immunförsvar blev offer för ett till virus och jag blev sängliggandes, utan aptid och världens värsta hosta i tre veckor.
Mitt i allt detta beslöt jag mig för att åka hem till Sverige.

Jag kom hem den åttonde oktober och mötte min älskade mamma och kusin som hade väntat i timmar på Arlanda, de mötte en tunn, likblek och trött Elvira, men gud så härligt det var att få krama om några av mina favoriter igen.

Nu en vecka senare så har jag gått upp lite av min förlorade vikt (Tack 7st marabou choklad, ostbollar och dipp….sen annan riktig mat såklart).
Jag är lycklig över att vara tillbaka hos min familj och mina vänner men är ledsen över att jag fick säga hejdå till min Marcus som jag inte kommer få träffa på ett par månader.

Så nu är jag inne på min åttonde sjuk-vecka och längtar tills jag får bli frisk på riktig och känner att jag är min själv igen. All min energi har varit spårlös sen jag blev sjuk och alla muskler lika så, får totalt börja om från början och kämpa att få tillbaka min ork. Har aldrig i hela mitt liv varit såhär sjuk men tur nog är jag på bättrings vägen.
Jag får helt enkelt fortsätta äta min choklad, det har hjälpt såhär långt…hihi!

Så nu har ni uppdaterats lite, sen får vi hoppas att jag uppdaterar bloggen oftare…men jag lovar ingenting 😝

Hejsvejs så länge 👋

Godmorgon kalla Sverige!

Idag tänker jag tillbaka till dagarna vi spenderade på stranden i Josiah's bay i Tortola. En underbar strand med stora vågor, paradiset för surfare eller för dem som tycker om att ligga och sola! 😍

Detta är ett inlägg jag trodde jag hade publicerat ca en vecka sen...whooppss!
För nu är jag på semester hemma i Sverige!
🇸🇪

Halloj från Karibien🌴

Oj shit har inte skrivit något alls här på bloggen sen jag kom hit...har gjort andra viktiga saker som: ligga på stranden, jobbat på en segelbåt, blivit kär, besökt olika öar i Karibien....småsaker!

Men nu har jag beslutat mig för att försöka börja blogga igen, för att uppdatera alla där hemma om vad jag håller på med. Vi får se hur det går! 😄

Ja, jag är i Karibien om någon inte förstått det och exakt vart i Karibien just nu är på ön som allting började vid, första ön jag kom till - Antigua 🇦🇬

Jag jobbar som Stewardess på en 100 foot (32 meter) lång segelbåt. Som stewardess är det min uppgift att hålla hela båten fin och ren på insidan. Alltså städa varje lilla millimeter och tvätta allt som går att tvätta, stryka servetter osv.
Sen är båten också en charter båt och det betyder att en grupp på högst åtta personer kan hyra båten en vecka. När dem är ombord så ser mitt schema helt annorlunda ut, då är min största uppgift att se till så att gästerna har det trevligt och att de har allt de behöver. Sen så är det också min uppgift att städa deras kabiner på morgonen, bädda deras sängar, duka bordet till frukost, lunch och middag och servera deras mat.

Så i princip, jag är städerska och servitris.

Vi som jobbar på båten är fyra och då är det en kapten vid namn Zach, en kock som heter Frida (som också är min syster) och en mate som heter Marcus, sen lilla jag som är stewardess.

Vi är ett bra crew som funkar fin fint ihop, speciellt jag och Marcus....vi blev tillsammans efter lite mer än en månad. Han är världens bästa kille ❤️

Vi har nu precis haft två chartrar och jag är så TRÖTT. Har i princip jobbat 16 timmar om dygnet i två veckor.
Jag behöver semester.
Vilken tur att jag och min syster på lördag flyger till New York, spenderar en dag där och flyger sen vidare hem till Sverige där jag kommer vara i ca 4 veckor!

Ska bli härligt att komma hem och träffa mina nära och kära.....och äta Marabou tills jag spyr.

Så ja nu vet ni vad jag har hållit hus de senaste fem månaderna 😃👍

See ya!

Kl är över tolv så tekniskt sett så åker jag idag.
Och bilden ovan beskriver EXAKT hur jag känner mig atm.

SHIT POMMES.
Idag åker jag.
Hjälp.
Om 24h är jag nästan framme i NYC.
Jag kan inte sova.
Nu insåg jag att jag åker.
Vad händer ens.
Eeeeh.
Tänk om något går fel.
😭
Jag vill ha choklad.

NU HÅLLER NI TUMMARNA FÖR MIG.

(Är otroligt taggad faktiskt, det kanske inte märks men det är jag. Det kommer gå galant!
Annars jävlar.)

😃👍

​Godmorgon! (På riktigt)

Idag gick jag upp 05:20 för att jag ska ta mig till min gamla skola som jag i princip besöker varje vecka....men idag har jag flörtat till mig att se på ettornas danslektion vilket jag tycker ska bli kul.
Men jag förstår verkligen inte hur folk kan gå upp såhär tidigt och överleva dagen med jobb och allt, snacka om att jag har blivit bekväm i att inte gå i skolan eller ha ett jobb. Jag brukar liksom vakna runt 11.00 eller 12.00, och ikväll går jag och lägger mig 20.00...!!!!

Nu är det dock bestämt. Biljetten är beställd och jag åker ej på torsdag som jag trodde.
​JAG ÅKER DEN 14E DECEMBER. Alltså nästa måndag om en vecka.

SKRIK OCH PANIK MER ÄN NÅGONSIN.
Men det kommer gå bra, hoppas på att resan kommer gå smidigt och att jag kommer fram så som jag åker.
Dock lite lyckligare.

Det går nog bra.

Puss och kram!

Nu är det äntligen december!
Min favorit månad trots kylan som jag har varit anti i snart 19 år.

Bildbevis har ni ju ovan. Sådär är jag än idag när jag måste vistas utomhus när det är kallt.

Det är i december allt händer. På riktigt, för mig så händer allt roligt i december, resten av året är mest 'eh' och ett ryck på axlarna.
December månad är min favorit på grund av att det är jul och nyår men framför allt min födelsedag. Hehe. Allt det bra-iga är liksom ihoptryckt i en månad för mig sen måste jag vänta ett helt jävla år innan det är december igen. Så är det för alla jag vet men de andra höjdpunkterna som vi firar i Sverige förutom jul och nyår skiter jag i, så då blir det ju inget mysigt firande lite då och då på året utan allt händer i en månad, för mig iallafall.

Men denna december kommer bli olik alla andra just för att jag ska fira min födelsedag, jul och nyår någonstans i Karibien.

Med andra ord: mina favorit dagar på året firas i en snöfri zon.

KAN DET BLI BÄTTRE?
NEJ.

Japp då vet ni det.
Fantastiskt.

😃

I like Stockholm.
Väldigt mycket.
Snart åker jag hit igen, fast till Arlanda.
OM 15 DAGAR.
I can't believe it!!

✈️

JAG ÅKER TILL KARIBIEN OM 16 DAGAR DEN 10 DECEMBER.

VA.

Anyway!
Är i Stockholm idag sen igår och åker hem imorgon. Åkte till den amerikanska ambassaden idag och det gick bra tyckte jag. Efter det åkte jag hem till mina sysslingar där jag sover över dessa dagar och så åkte jag och Linnea sen till Mall of Scandinavia, vilket är ett enormt köpcentrum precis bredvid Friends arena! Där strosade vi runt i några timmar och jag var helt amazed över Disney affären de har!
UNDERBART!
Jag köpte ingenting speciellt men det var kul att åka dit!
Imorgon ska jag snurrar runt i staden och se om jag hittar något att ha med till resan, får passa på när jag är här. Så ja. Det är vad som händer just nu.

Och detta är jag för tillfället:

Mer bilder kommer imorgon!

Förresten visas min panik mycket i min text? För jag är överallt just nu! 😅

Puss hej!

Haha antingen händer allt på en gång eller så händer ingenting. Det finns inget mitt emellan i mitt liv. Anyhow...snabb genomgång av min vecka och lite av vad som händer nästa vecka!

Måndag: kommer inte ihåg...alls.

Tisdag: Åkte till min förra skola och hälsade på min förra lärare. Kramades med henne sen drack vi té och jag snattade lite av hennes godis. As usual.....

Onsdag: Satt hemma och sökte visum (!!!)
Liten detalj där...jag ska åka till Karibien i december och vara borta i tre månader, ska jobba på en segelbåt med min syster TJOHO!!!
Längtar jätte jätte jätte mycket.

Torsdag: Skrev ut 1000 papper till mötet på amerikanska ambassaden i Sthlm som jag ska till nästa tisdag.

Fredag: Städade min pappas hus. Wow säger jag bara. Inga mer kommentarer.

Lördag (idag): Har setat i soffan hela dagen i princip och varit förkyld. Toppen.

Söndag: Fortsätta städa pappas hus, sen fira en släkting och sist träffa min älskade nästan syster Linn för mys innan jag åker!

Måndag: Drar till Sthlm. Jag är så taggad jag har inte varit så långt hemifrån sen jag kom hem från Mallorca i maj. Jag har alltså inte varit längre bort än Borlänge på typ ett halvår. That's depressing.

Tisdag: Amerikanska ambassaden! Sen tänker jag flörta med min syssling om att fika någonstans på stan!

Onsdag: Vet ej vad vi gör på dagen men åker hem på kvällen!

Dagarna efter det har jag inget planerat! 😊

Hoppas er vecka har varit bra!