Yoooo!
Finns inte så mycket att skriva om för tillfället då vi enbart chillar järnet på stranden och försöker få färg. Har det allmänt glassigt och vilar oss i form. Hamnade på en fjuttig strand med väääldigt bra snorkling, så idag har vi hittat nemosar igen, sjöhästar, hamnat i ett stim med tusentals sardiner samt massor av andra fiskar. Det är ju en helt annan värld där nere under ytan och det gillar vi😍

Dock har vi snillen återigen dragit till med ett boende utan ac vilket resulterar i noll sömn, massa klagande och fruktansvärt mycket svett. Slutade med att jossi går ut och lägger sig på en sketen madrass på gården. Att vi aldrig lär oss??? Aja blir att kriga dom 2 nätterna vi har kvar här för på onsdag lämnar vi cebu och moalboal för att röra oss mot ön palawan och coron 😍😍

• 722 Readers

Wow vilken gårdag vi hade! Vi klev upp tidigt på morgonen för vi skulle bli hämtad av våran guide som vi skulle ha under dagen, han tog oss till ett ställe där vi fick välja skor och hjälm samt fick vi en varsin flytväst. Lagomt snygga var vi 😉 vi hann även med att äta "frukost", frukosten bestod av ris,ägg,korv samt vårrullar och en pepsi på det. Vi betalade kanske 10-15kr för allt, vilket är så sjukt billigt! Sen var vi redo, vi fick åka moppe upp emot ett berg och sen vandra ett tag innan vi kom fram till floden eller vad man ska kalla det. Det var så fantastiskt fint och vi hade så otroligt roligt, vi hoppade, simmade, klättrade och vandrade omkring där och bara hade det så himla bra! Stundtals kunde vi bara flyta med strömmen och ligga å titta på allt, och ibland var vi tvungen å hoppa flera meter ner för att ta oss vidare. Sist av allt kom vi fram till det omtalade kawasanfalls och ja de var fint, men vi är så glada att vi gjorde hela turen och inte bara tog oss till vattenfallet. När vi hade tagit oss ner och lämnat tillbaka skor, hjälm å väst så skjutsade guiden oss till ett ställe där han bjöd på mat. Det var olika filippinska maträtter och det var faktiskt inte alls så dumt, vi alla blev mätta och vi var otroligt nöjda med dagen!

• 756 Readers

Alltsååå waow vilken dag jag hade (sofia), åkte iväg själv 05.30 mot oslob för att snorkla med valhajar, fick åka ensam då agnes och julia är rädd för fiskar och inget fan av att snorkla och jossi hade redan gjort det förut. Men jag hade en fantastisk dag i min ensamhet och herregud vad mäktigt det var att snorkla bredvid valhajarna som var enorma. Man var inte speciellt kaxig där under ytan. Lite läskigt var det såklart och speciellt när jag simmar och kollar på en haj samtidigt som jag blir tacklad bakifrån, jag vrider mig om och det enda jag ser var ett stort jäkla valhajs-huvud. Simmade därifrån rätt fort då kan jag säga, blev även lite skrik genom snorkeln. Men summan av kardemumman så var det helt magiskt och jag skulle rekommendera alla som har chansen att göra det! Sjukt coolt

• 863 Readers

05.30 ringde klockan, ut på tur aldrig sur! Idag hade vi bokat island hopping tour. Vi började med att åka ut och se vilda delfiner, alltså wow. Sen körde vi vidare med vår lilla båt till en liten ö där vi snorklade. Vi såg massor med fiskar, sofia och jossi hittade nemo (julia och agnes såg bara svarta nemo) och vi såg havssköldpaddor. Riktigt häftigt. Vi snorklade i ca 1h och hann få i oss lite frukost innan vi åkte vidare till virgin island. Där är det sanddynor på morgonen och när vattnet höjs så hamnas stranden ca 1 meter under vattnet. På denna strandremsan finns det olika stånd med mat osv. Vi var tillbaka på vårt hostel runt 13 och tog oss en powernap. Nu under kvällen har vi ätit middag och nu hänger vi på vårt rum.

• 948 Readers

Ojdå, tror aldrig vi varit såhär dåliga att blogga.. men vi får skylla på att Boracay var så vackert att vi glömde bort allting. Dessa dagar har spenderats på stranden. Vissa har bränt sig, vissa inte. Det har varit obeskrivligt (och ibland olidligt) varmt. Så vi har för det mesta legat i vattnet som va svalkande och skönt. Kritvita stränder och kristallklart vatten, magiskt. I fredags tog vi en båttur med hostelet vi bodde på. Vi åkte ut till en liten liten ö och hoppade cliffjumping, sjukt roligt men jag (julia) tyckte det va lite läskigt för att man såg ända ner till botten.. sedan fortsatte turen och vi fick snorkla. Vi såg inga fiskar, men vi skrattade jättemycket. Så det va lyckat. Sen på vägen hem stannade vi till på en strand, åt snacks och kollade på solnedgången. Dagen/dagarna har varit väldigt bra! Sofia och agnes testade även på parasailing en dag. Och sista dagen på ön fick vi nya små kompisar!
Nu hr vi tagit oss från Boracay och efter flyg och båt är vi nu på Bohol. Här finns det massor av saker att se och göra, så här kommer vi ta vara på dagarna till max.

• 949 Readers

Idag firar vi 50 dagar på resande fot med att komma till ännu ett nytt land, Filippinerna, som också blir vårt sista. Tiden har gått helt sjukt fort och det är svårt att tro att det redan fått 50 dagar?!!!

Som sagt så landade vi i Filippinerna och boracay idag efter totalt 22h resande. Vår värsta resa hittills, iaf från min sida (Sofia) då jag lyckats dragit på mig världens förkylning, med feber, halsont, hosta, ont i öronen och bihålorna så jag hade väldigt ont i huvudet samt öronen under flygresorna.

Vi började vår resa från Bali till Kuala lumpur där vi hade en mellanlandning på 2h, sedan flög vi vidare till Manila(Filippinernas huvudstad) där landade vi 01.30 inatt och där mötte vi också upp vår saknade kompis Jossi som ska resa med oss sista tiden. Väl framme i Manila fick vi sova på golvet på flygplatsen fram till 10.40 då nästa flyg gick som skulle ta oss till ön boracay. Mycket gnäll och en del svordomar då vi även hann med att bli lurade på lite pengar för en bilresa på 300 meter och inte ätit mat på 15 h. Men vi kom fram till ännu ett paradis land och en fantastiskt fin ö! här kommer vi att trivas till fullo. Planerna här är att besöka fina öar/stränder, snorkla, cliffjumping samt kanske åka parasailing. Så vi kommer nog trivas väldigt bra

• 1420 Readers

Heeeeeejsan!!!
Vilket liv vi har levt dom senaste dagarna. Vi har bara njutit till max och tagit vara på tiden i den fantastiska villan. Vi har haft poolhäng varje dag, kollat på Netflix, ätit pannkakor, tacos och ätit god frukost 😍😍 har blivit en hel del festande också då Bali mest är ett surf och partyställe. I två dagar har vi hängt på en klubb som heter skygarden där det är bbq buffé som gratis alkohol från 17-21(dröm för oss med tight budget), inträdet dit är bara 90 ynka svenska kr så vi har verkligen passat på att äta oss riktigt mätta.

Jag (Sofia) och oliver hann även med ett försök på surfbrädan vilket gick sisådär, låg väl mer under ytan än vad jag stod upp på brädan, men det var helt sjukt roligt.
Nu har vi lämnat villan och bor dör tillfället i kuta på ett hostel, det kommer bli fruktansvärt jobbigt att gå tillbaka från lyxliv i 4 dagar till hostels igen, men vi ska nog överleva. Idag lämnar vi dock Bali för att bege oss till.... FILIPPINERNA!!!! vi är så taggade, och där ska vi även möta upp vår fina vän josefin som ska resa med OS sista månaden, hon har även med sig en varsin påse med svenskt godis till oss😍 så vi längtar extra mycket efter henne just nu 😉

• 1394 Readers

Sämsta vi som aldrig uppdaterar.. men vi har inte gjort så supermycket den senaste veckan så ni får en bildbomb bara!

Kan börja med att säga att vi träffat två kompisar som vi ska hänga med i några dagar, otroligt kul tycker vi! Och de bestämde sig för att följa med oss på våran tur som skedde inatt/imorse. Så inatt/imorse besteg vi en vulkan, som ligger 1700 meter över havet. De ni! Vi blev upplockad på vårt hostel runt 01.30 och började vår resa emot vulkanen, vi var framme vid 03 och väntade där ett tag innan vi började promenera uppåt. Det tog ca 2 timmar och det kan vara bland det jobbigaste jag gjort i hela mitt liv (det var det jobbigaste). Det var kolsvart så vi gick runt med ficklampor och försökte lysa upp vägen så mycket som möjligt! Men upp kom vi, ingen sömn dock men det kan man nog ganska lätt ta igen. Vi tittade på en superfin soluppgång där uppe och fick också känns på ånga från en vulkan. Coolt.

Just nu ligger vi i en lyxvilla som vi checkat in i, och lever för tillfället drömmen. Så vi ska stanna här i 3 nätter och bara njuta och leva lajf så att säga!

• 1591 Readers

Hej från oss i uluwatu.
2 dagar och en natt fick räcka för oss på nusa lembongan. Helt fantastiskt fin ö och ett av dom finaste ställena som vi har besökt hittills. Klarblått vatten, fina laguner, häftig natur osv osv. Idag låg vi och solade hela dagen innan vi tog speedboaten till sanur, därifrån tog vi en uber till uluwatu där vi befinner oss just nu. Imorgon väntas ännu en dag på moppe för att utforska och hinna se så mycket som möjligt av det här stället. vi har läst att det ska finnas några smultronställen så det ser vi fram emot!

• 1890 Readers

Vi ber om ursäkt för hur dålig vi är att uppdatera er här!! Och har inget att skylla på utan vi har bara varit lata.. men om vi ska sammanfatta allt i ett inlägg så har vi fått se betydligt mer sol och det behövde verkligen vi. Men vad har vi gjort? Jo vi fick en soldag på kuta innan vi i åkte till Ubud i tisdags, och där började vi med att besöka monkey forest som var otroligt coolt men samtidigt är dem ju lite läskiga haha.. Fia fick en apa på ryggen och det var ju såklart höjdpunkten! Vi hyrde sen moppe för att kunna ta oss runt där så smidigt som möjligt. Vi gjorde inte så mycket mer den dagen men kan ju tillägga att det var våran värsta natt på denna resa då värmen i rummet inte går att beskriva, men vi var alla 3 dyngsura av svett. Mys.

Igår alltså onsdag så gick vi upp i hyfsad tid för att ta våra moppar till ett otroligt fint risfält, det var så himla fina färger och vi var bara fascinerade över allt där! Vi var också till en stor slags marknad där, det fanns otroligt mycket saker och det var väldigt mysigt att bara strosa runt.

Imorse så klev vi upp 7.30 för att börja våran resa till Nusa, en liten ö på Bali. Efter många om och men så fick vi äntligen tag på en taxi, väl framme vid hamnen så fick vi gå i raskt tempo för att hinna med båten. Och vi hann med!! Så runt 11-12 var vi framme på ön och vi gick direkt till vårt hotell för att lämna väskorna och sedan hyra en moppe. Vi har sett helt otroliga ställen, det är verkligen så himla fint här. Men det är ju otroligt litet så finns inte så mycket att göra här, men verkligen så värt att åka hit och få se allt fint!