Allmänt, Resor, Vilma

Imorse ringde klockan på 7:15 för hemfärd och trots att vi var trötta så lyckades vi ta oss till centralen och hann äta lite frukost (och jag fick hälla i mig lite kaffe så jag till slut vaknade till liv ;-) Nu sitter vi iallafall på tåget och har snart åkt halva vägen! Idag är det möjligtvis träning men framförallt plugg som står på schemat, har lite att ta igen nu eftersom jag var ledig både torsdag och fredag.. Men det var det värt för har haft en grymt rolig helg med mina tjejer och Bieber!!! Såå skönt också att det känns som om det är söndag idag men så är det bara lördag, wiho<3

Kramisar
/Vilma

Vilma, Allmänt

Vi hade en sån sjukt bra kväll igår! Vi hade ståplatser och kom fram till konserten ungefär en halvtimme innan konserten började eftersom vi inte kände något stort behov utav att köa hela dagen för att kunna stå långt fram. Vi behövde faktiskt inte stå i kö alls utan kunde bara gå rakt in och så stod vi och dansade och sjöng hela konserten och fick någon skymt av Justin då och då. Han var så jäkla bra verkligen och man blir ju alltid lite kär i honom igen när man får se honom ;-) BÄSTA också att han avslutade med Sorry!

Kramis<3
/V

Vilma, Resor, Food

Igår kom jag och tjejerna till Stockholm vid femtiden! Då skyndade vi oss hem till Julias kusins lägenhet där vi ska bo under helgen och fixade oss lite snabbt innan vi rusade iväg till Justin-konserten (kommer ett inlägg om den senare).

Idag firas fredagen med en jättegod lunch på TGIF!

Puss
/V

Allmänt, Food, Vilma

Hej finisar <3
Fick precis skjuts hem av Matilda efter en middag på Pinchos med Carro, Tilda och Sofia - ingen söndagsångest här inte! Vi planerade för några dagar sedan att ses i helgen men bestämde oss spontant idag (några timmar innan) för att boka bord på Pinchos! För övrigt en jättemysig kväll med mina saknade tjejer, och ett bra avslut på denna helg. Vi insåg idag att Pinchos har något cirkus-aktigt över sig och jag kan inte minnas att det var så sist jag var där, nån som vet om det är något nytt eller är det jag som är ute och cyklar igen? En massa sådana drag typ inredningen, servitörernas kläder och någon slags musik på toaletten (riktigt skrämmande i början men sedan rätt kul faktiskt) ;-) väldigt speciellt ställe men jag tycker det är charmigt and i like iit!

Nu väntas en skolvecka med tidiga morgnar och långa dagar, och det är dags för mig att runda av denna dagen - Godnatt på er och hoppas ni har haft en fin helg som jag!
Kramisar / V

Foto, Resor, Vilma

En av dagarna åkte jag och Matilda Mable Ride, en sån rund "soffa" efter en båt som ni ser på bilderna! Vi båda har alltid velat testa detta och det finns ju faktiskt inget finare ställe än detta så vi tyckte det var perfekt just här - det var så himla fint att komma ut en bit på havet och vattnet var så klart att vi kunde så havsbotten till och med! Dock var det svårt att njuta av utsikten när vi var nära att trilla av hela tiden haha, men sjukt roligt var det och en så himla cool upplevelse. Vi båda två fick världens adrenalin och vi skrattade verkligen hela turen, han som körde oss vände sig om några gånger för och se om vi var okej, han kanske trodde vi grät där bak så som vi skratta hahahaha! ;-)

Allmänt, Matilda, Resor

God eftermiddag på er!<3
Såhär har jag sprungit runt idag. Älskar att det bara är att slänga på sig en bikini, ett par glajjor och en skjorta så är man hemma. Jag har spelat volleyboll på stranden, läst min bok (som just nu är Snabba Cash), ätit grekisk sallad, druckit en gudomligt god islatte och just nu ligger jag i en solbädd mellan mamma och pappa i skuggan. Oj vad jag mår. Ska ta ett dopp i poolen och sedan blir det lite fix på rummet innan vi åker in till Corfu stad ikväll för middag. Beyond excited.

/Puss M

Vilma, Resor, Foto

Kl 8 imorse var vi utplacerade med varsin yogamatta på denna verandan för resans andra yogapass! Passet leds av en tjej från Apollo och jag tror det skulle vara ett pass varje morgon vi är här förutom igår. Jag ska definitivt försöka gå på alla - ett så härligt sätt att starta morgonen på, och med en fantastisk utsikt dessutom, blir inte bättre. Efter yogan så åt vi lite frukost och nu ligger jag och Matilda på stranden och steker ;-)

SOL-KRAMISAR/ V<3

Allmänt, Matilda, Resor

Hej på er!<3
Igår blev det en sväng till Pelekas Village på kvällen för att kolla in den lilla byn och äta middag. Vi hade blivit tipsade om en grekisk taverna med världens vackraste havsutsikt och nöjda blev vi. Hade craveat grillad lax sedan vi kom hit så valet av mat var självklart för mig. Till det smakade jag och mamma på restaurangens egna lokala vita vin och wow vad gott det var. För det första gillar jag knappt vita viner längre och tar nästan alltid rött men iochmed att vi beställde fisk är vitt oftast mer passande. För det andra är väl inte grekiska viner det man ofta köper hem då italienska, spanska och franska är betydligt vanligare att hitta på systemet så det var väldigt spännande att testa. Positivt överraskad! Pappa beställde även in Ouzos för oss att smaka men det slutade med att varken jag eller Vilma tyckte det var speciellt gott så daddy fick ta våra också haha!;-)