Hallå hallå!

Imorse vaknade jag trött, pga av all musik och trafik från gatan -.-. Vaknade kl 03 i natt av att pappa skrek till grannen att stänga av musiken, när de inte stängde av drog han till med "If not I will fucking call the police" hahaha, då blev det tyst och jag somnade om. Vid 10 tiden så tog jag, Ella och pappa en promenad till en resturang i närheten för att äta frukost. Jag åt en riktigt fransk frukost med baguette, crossoint, marmelad, apelsinjuice och en cappucino, det var väldigt gott. Därefter strosade vi runt i lite affärer, det blev mest pappa och Ella som shoppade. Jag fyndade dock en par fina örhängen för 30 kr haha :). Kl 14 ska vi möta upp surfgruppen för att surfa i San Sebastian i Spanien. Efteråt är planen att gruppen ska äta tapas tillsammans i San Sebastian och sen blir det hemfärd. Igår var det riktigt hett här temperaturen steg upp till 39 grader, het sjukt. Vi surfade som sagt på morgonen , därefter åt vi på en riktigt bra resturang som hette Le Tandem, rekommenderas. Jag och pappa delade på Chevre sallad och en fiskburgare och Ella åt en ceasar sallad. Salladerna var bäst! Efter lunchen solade vi en stund på stranden och vid 18 mötte vi upp gruppen för pizza middag. Jag åt en magisk pizza med mozarella och tryffel, dog! Sorry för alla matbilder men jag ser inte så fräsch ut haha. Jag tvättar inte håret, bär inte smink och går runt i bikini och shorts typ. Life of a surfer haha.. Nu måste jag svira om till bikini, time to hit the sea!

Pizza på La Trattoria - Pizzeria des Arceaux (rekommenderas verkligen om man är sugen på pizza)

Lunch på Le Tandem som jag också verkligen rekommendera!

Ahola!

Ja, det finns varken mycket tid eller ork till att blogga här. Imorse ringde klockan 06.15 och klockan 07 blev vi upphämtade. Påvägen till stranden stannade vi för frukost på ett bageri, det blev en crossoint och kaffe <3 Dagen följde sedan av några timmars surfande och jag är nöjd med min insats faktiskt. Jag kommer upp och fick till några riktigt bra vågor, nu är det bara att nöta och nöta. Igårkväll hade vi surfat klart vid 19 på kvällen så då blev det direkt middag efteråt. Vi hittade en jätte bra restaurang. Jag åt burrata och en avokado och räktatare, båda rätterna var succé. Till efterrätt delade vi på jordgubbar med vanilj glass och typ fattiga riddare med vanilj och karamell, smarr smarr. Nu är vi precis hemkomna och väldigt trötta så nu ska vi nog vila en kortis innan vi ska iväg och äta lunch. Surf bilder kommer! Puss och kram

God morgon!

Idag är det dags för vår premiär surfing här i Biarritz. Det ska bli så spännande! Mitt mål är väl att komma upp på brädan innan veckas slut haha. Igårkväll mötte vi upp gruppen som vi ska surfa med och våra instruktörer för middag. Jag åt en skaldjurspasta som var okej. Efter middagen fick vi en del information och sen gick vi och åt en glass. Vid 12 tiden så somnade vi som stockar. Imorse hade pappa vaknat tidigare och köpt hem den drömmigaste frukosten med bland annat avokado, tryffelbrie, croissant, baguette och jordgubbar. Så himla gott! Nu sitter vi i bussen Påväg till stranden, vi hörs senare.

Simma lugnt haha! :)

Ledsen för sämst närvaro, de senaste dagarna har verkligen gått i ett. I lördags kväll efter jobbet tog jag flygbussen till Skavsta flygplats där jag mötte upp min pappa och lillasyster. Vi bodde över på ett hotell precis intill flygplatsen då vårt flyg gick 06.40 imorse. Vi steg upp vid 5 tiden åt frukost (frukosten började serveras kl 04 haha) därefter rullade vi bort våra väskor till flygplatsen, checkade in och gick på planet. Jag tror att vi var på flygplatsen cirka 15 minuter, väldigt smidigt. Flygresa gick väldigt snabbt och när kl var 10 så var vi redan framme. Vi tog våra väskor och satte oss i en taxi och åkte till Bali Bowl för frukost. De serverar veganska smoothie bowl, en riktig succé. Resten av dagen har spenderats på stranden. Nu sitter jag hemma i lägenheten som vi har hyrt och tar det lite lugnt innan vi ska möta upp gänget som vi ska surfa med resten av veckan! Wish me luck haha :) här kommer en massa matbilder då ingen var särskilt sugen på att bli fotade idag (trötta!)

Bali Bowl

Heej!

Puuh, vilken dag jag har haft! Jag vaknade hemma hos min kille vid 9 tiden imorse och vi sa hejdå innan jag åkte hem en snabbis. Drack en smoothie och drack kaffe innan jag åkte till gymmet för att köra med min pt. Förut körde jag med honom varje vecka men nu har jag haft ett uppehåll på cirka 3/4 månader och kört själv. Vi körde ett helkroppspass med fokus på marklyft. Så himla kul! Efter träningen promenerade jag hem, duschade och tvättade. Kl 14 kom familjen och farmor över med vår släkting från Danmark. Jag visade min lägenhet och sedan tog vi en fika vid vattnet. Pappa hade köpt med sig typ hela Gateau, drömmen! Resten av dagen ska jag städa lägenheten, kanske springa en kortis och packa. Imorgon så sover jag på hotell vid flygplatsen då jag flyger redan kl 06 på morgonen. Vart jag ska får ni reda på snart :) Ha en fortsatt bra dag!

Sorry för utebliven bloggning, jag har helt enkelt inte känt någon motivation till att öppna datorn haha. Så himla skönt att skärma av och bara komma bort ibland. Iallafall jag har haft 2 jätte mysiga dagar i Dalarna med min bästa vän Anna. Vi har fikat, sprungit, promenerat, kollat serier, ätit glass, lagat god mat och sovit mycket!! Nu sitter jag på tåget påväg till Stockholm efter mycket om och men. Vi steg upp vid 8 tiden idag, åt frukost och påväg till tåget får jag sms om att tåget är försenat, fick lite smått panik eftersom jag skulle byta tåg och det första tåget var försenat. Men jag hann precis med då tåget maxade och körde ikapp. I eftermiddag ska jag snabbt och lämna mina väskor hemma och därefter sitta barnvakt. Ikväll ska jag träffa killen och vinka av honom innan vi åker åt skiljda håll :(

Morning guys!

Jag har precis ätit frukost i soffan framför Sex and the City. Jag drack en smoothie gjord på spenat, fryst banan, kokosmjölk och lite avokado, tips! Idag är det fullrulle, jag tänkte strax springa iväg till gymmet för att avverka ett pass. Kl 12 ska jag vara barnvakt en snabbis och vid 16 tiden går bussen mot Dalarna och bästis. Vi har inte setts på cirka 3 veckor så ska bli så mysigt att få lite kvalitets tid med henne och bara ta det lugnt. Lär bli en del bad, träning och mys :) Igår hade jag en effektiv dag: Gympass på förmiddagen, mys med killen och jobb. Jag kom hem från jobbet vid 21.30 och då var jag ganska trött haha.. Ha en fin måndag!

Hey!

Igår var en mysig dag men jag och min kille var helt slut på kvällen. Vi möttes upp vid 15 tiden och åkte till min mamma för att äta en drömmig hamburgarlunch, vi gjorde på halloumi och högrev mums. Därefter var det dags att hjälpa mamma med att flytta massor av möbler etc. Efter allt jobbande handlade vi, jag köpte massor av vegetariska/veganska saker som jag är så taggad på att pröva :). Därefter plockades jag upp en pizza som vi delade på till middag. Kvällen spenderades framför filmen Morgan Påhlsson, den var rolig. Nu har jag precis ätit frukost och funderar på om jag smita iväg till gymmet och låta killen sova en stund till.. Vid 16 ska jag jobba och imorgon åker jag iväg till en annan del av Sverige. Det ska bli riktigt skönt att komma iväg några dagar och dessutom spendera kvalitet tid med bästis.

Puss och Kram

Glad lördag!

Imorse ringde klockan vid 09.30 och då var jag trött och ville inte gå upp. Gårdagen blev väldigt lyckad, efter jobbet så åkte jag hem till Vanda där även Ellis var. Vi tre drack vin, dansade och hade det mysigt :). Vid 12 tiden promenerade vi in mot stan efter mycket om och men, så träffade vi några bekanta och bestämde oss för att följa med dem till Berns. Jag tog en drink och sen kände jag att det var dags att bege mig hemåt eftersom jag skulle upp och jobba imorse. Men en jätte rolig kväll! Idag jobbar jag till 14.30 sen ska jag möta upp min pojkvän. Vi ska äta sen lunch med min mamma och hjälpa henne med lite saker. Ikväll blir det myskväll :) hoppas ni får en fin lördag!

Den här Acaibowlen blev min frukost imorse. Jag såg dokumentären "What the health" på Netflix igår kväll och det var verkligen en eye opener för mig, att jag ska försöka äta veganskkost i mycket större utsträckning. Jag har idag endast ätit veganska måltider hela dagen och min mage mår bättre än någonsin. Här kommer receptet för acaibowlen som också är vegansk: