Grönkålschips, nyttigt, enkelt och så himla gott. Jag ska verkligen börja göra det oftare, perfekt att snacka på.

Grönkålschips:

1. Skölj grönkålen och sätt på ugnen på 125/150 grader.

2. Torka kålen ordentligt med en handduk.

3. Klipp bort bladen i mindre bitar och släng stjälken.

4. Lägg ut grönkålen på en plåt, ringla sedan olivolja över och tillsätt havssalt.

5. Grädda chipsen i cirka 5-10 minuter och rör om någon gång under tiden. Klart :)

(tips om man vill ha lite mer smak, tillsätt då citron och/eller chiliflakes)


Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Två bilder från förra veckan när jag mötte upp Ellis, vi köpte juice och satte oss vid vattnet. Så mysigt!

God morgon!

Idag är det måndag, jag måste erkänna att jag faktiskt gillar måndagar då jag älskar nystarter av alla slag. Man får liksom chansen att börja på ny kula. Just nu ligger jag i soffan, jag har precis ätit en grym frulle med kaffe, ägg och avokado, bästa kombon om ni frågar mig. Idag står skola och jobb på agendan. Föreläsning 13-15 och därefter ska jag sitta barnvakt. Jag sitter nu och velar om jag ska iväg och träna innan skolan, kroppen är ganska trött men mår så bra av att träna.. hmm! Förra veckans träning var på topp, fem pass varav styrketräning och hotyoga. Jag har äntligen kommit tillbaka till bra rutiner efter att ha skadat mig och varit sjuk. Nej nu ska jag ta tag i dagen!

Ha en bra måndag! <3

Likes

Comments

Glad söndag bästa ni!

Jag hade en så himla bra kväll igår, jag och Love åt middag åt ART i vasastan. Vi tog in 8 smårätter som vi delade på. Maten var väldigt god, mina favoriter var lax och avokadotacon samt tonfisken i salladsbädd. Den friterade halloumin var också väldigt bra! Servicen var dessvärre inte lika bra som maten, allt var väldigt rörigt. Vi beställde in pommesfritt men istället kom de in med några hårda potatiskulor och så sa att pommesfritten var slut, enligt mig är det lite konstigt att inte fråga om man vill något annat istället för att ta in något som man inte har beställt. Sen visste inte servitören vad alla rätterna var när hon skulle presentera dem vilken också kändes sådär. Men allt som allt så var maten väldigt bra och plus för atmosfären.

Likes

Comments

Äntligen fredag!!

De här sjukt goda amerikanska blåbärspannkakorna lagade jag och min kille till lunch igår. Vi firade att jag klarade min tenta och dessutom fick ett bra betyg, så himla glad. Iallafall idag är jag ledig från skolan, däremot ska jag iväg och sitta barnvakt några timmar. Det ska bli mysigt! Ikväll blir det eventuellt middag med en kompis. Ledsen för utebliven bloggning igår, jag var som sagt hemma hos min kille och råkade glömma min dataladdare hemma.. Vilma i ett nötskal hehe. Nu tänkte jag ta mig i kragen och springa iväg till gymmet för ett kort effektivt pass. Motivationen är inte på topp men men, bara att göra det.

Ha en underbar fredag nu mina vänner! <3

Likes

Comments

+

+

=

Tyvärr var inte ljuset på min sida, därav lite halv taskiga bilder. Iallafall den här juicen är grym både för immunförsvaret och för förbränningen! Allt man behöver är citron, apelsin, ingefära, gurkmeja och chilipulver. Frukten körde jag i citruspress och ingefäran i vitlökspress. Om man tycker att den blir för sur så kan man tillsätta lite vatten för att späda ut den :) Jag har lite svårt för smaken av gurkmejan, men jag har läst att Gurkmeja ska vara ett underverk för kroppen så det är väl bara att vänja sig. Hoppas ni gillar den!

Likes

Comments

Hello vänner! Idag är jag ledig från både skola och jobb, så himla skönt. Ändå lyckades jag ställa klockan på 08.30 och kom upp, stolt. Nu sitter jag hemma hos min kusin, vi har gjort greenshakes och bakat rawfood bollar. Så gott!! Det här hade jag i Raw Food bollarna:

- Gultenfria havregryn

-Jordnötssmör

.-Kokosflingor

-Kokosolja

-Vanilj

-Havssalt

-Valnötter

- Dadlar

Klart! :)

Nu ska min kusin strax bege sig till jobbet och jag tänkte bege mig till gymmet för lite cardio. Gårdagens yogapass var riktigt tungt men jag är så himla glad att jag släpade mig dit. Eller ja mamma var snäll och skjutsade mig både dit och hem, tack. Vi hörs senare!

Likes

Comments

Lax, är något som jag försöker äta varje vecka då det är gott, mättande och nyttigt. Det som jag också gillar med lax är att det finns så många olika sätt att tillaga den. Här ovanför är bilder på tre av mina lax favorit rätter; Laxtacos med avokado och tomatsalsa samt picklad rödlök, Stekt laxfilé med sötpotatissallad samt pesto och slutligen asiatisk laxsallad på salmalax med jordnötter.

Likes

Comments

God morgon!

Jag har precis avnjutit en drömmig frukost, avokado på majsriskakor, stekt ägg och kaffe. Bra frukost=bra dag! Idag står skola på agendan, först grupparbete och sedan föreläsning, annars har jag inget planerat. Får se om jag orkar ta mig till gymmet, planen är att gå på Hot Vinyasa Flow som är en yoga med lite meditativ inriktning i 38 grader. Testa den! Igår krigade jag mig till gymmet på kvällen trots brutal träningsvärk efter Crosstraining passet i söndags. Inte mitt bästa pass kanske men viktigaste är ju faktiskt att jag kom iväg. Nu måste jag läsa lite kurslittratur och städa lägenheten innan jag ska möta min grupp. Ha en bra dag! <3

Likes

Comments

Glad måndag!

Det kändes inte kul att vakna upp till snö idag, det finns nog ingen som avskyr snö lika mycket jag som jag haha.. Iallafall, igår kom min kille över och vi gjorde Nutella Rullar med hallon, som var så goda. Tips att göra som helgfrukost :) Allt man behöver är vitt toast bröd, Nutella, Hallon eller jordgubbar, socker, ägg, mjölk och smör. Först skär man bort kanterna på brödet kavlar ut dem och brer på nutella samt toppar med bär. Steg två är att vispa ihop ägg, socker och mjölk. Doppa sedan rullarna i smeten och stek på medelhög värme i massor av smör. Klart :) prova, så gott och väldigt enkelt att göra.

Likes

Comments

När kommer tips på en nyttig och mättande sallad:

Du behöver:

- Spenat

-Vitlök

-Fullkornsris/råris

-Halloumi

Valfritt: Creme Fraiche

Koka upp ris, stek halloumi i olivolja och fräs spenat tillsammans med vitlök och smör på låg värme, blanda spenaten med crème fraiche. Färdigt :) Det här är en av de rätterna jag ofta äter till lunch, jag brukar koka ris innan för då tar det cirka 5 minuter att göra den här lunchen, väldigt smidigt.


Likes

Comments