Äntligen fredag!!

De här sjukt goda amerikanska blåbärspannkakorna lagade jag och min kille till lunch igår. Vi firade att jag klarade min tenta och dessutom fick ett bra betyg, så himla glad. Iallafall idag är jag ledig från skolan, däremot ska jag iväg och sitta barnvakt några timmar. Det ska bli mysigt! Ikväll blir det eventuellt middag med en kompis. Ledsen för utebliven bloggning igår, jag var som sagt hemma hos min kille och råkade glömma min dataladdare hemma.. Vilma i ett nötskal hehe. Nu tänkte jag ta mig i kragen och springa iväg till gymmet för ett kort effektivt pass. Motivationen är inte på topp men men, bara att göra det.

Ha en underbar fredag nu mina vänner! <3

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

+

+

=

Tyvärr var inte ljuset på min sida, därav lite halv taskiga bilder. Iallafall den här juicen är grym både för immunförsvaret och för förbränningen! Allt man behöver är citron, apelsin, ingefära, gurkmeja och chilipulver. Frukten körde jag i citruspress och ingefäran i vitlökspress. Om man tycker att den blir för sur så kan man tillsätta lite vatten för att späda ut den :) Jag har lite svårt för smaken av gurkmejan, men jag har läst att Gurkmeja ska vara ett underverk för kroppen så det är väl bara att vänja sig. Hoppas ni gillar den!

Likes

Comments

Hello vänner! Idag är jag ledig från både skola och jobb, så himla skönt. Ändå lyckades jag ställa klockan på 08.30 och kom upp, stolt. Nu sitter jag hemma hos min kusin, vi har gjort greenshakes och bakat rawfood bollar. Så gott!! Det här hade jag i Raw Food bollarna:

- Gultenfria havregryn

-Jordnötssmör

.-Kokosflingor

-Kokosolja

-Vanilj

-Havssalt

-Valnötter

- Dadlar

Klart! :)

Nu ska min kusin strax bege sig till jobbet och jag tänkte bege mig till gymmet för lite cardio. Gårdagens yogapass var riktigt tungt men jag är så himla glad att jag släpade mig dit. Eller ja mamma var snäll och skjutsade mig både dit och hem, tack. Vi hörs senare!

Likes

Comments

Lax, är något som jag försöker äta varje vecka då det är gott, mättande och nyttigt. Det som jag också gillar med lax är att det finns så många olika sätt att tillaga den. Här ovanför är bilder på tre av mina lax favorit rätter; Laxtacos med avokado och tomatsalsa samt picklad rödlök, Stekt laxfilé med sötpotatissallad samt pesto och slutligen asiatisk laxsallad på salmalax med jordnötter.

Likes

Comments

God morgon!

Jag har precis avnjutit en drömmig frukost, avokado på majsriskakor, stekt ägg och kaffe. Bra frukost=bra dag! Idag står skola på agendan, först grupparbete och sedan föreläsning, annars har jag inget planerat. Får se om jag orkar ta mig till gymmet, planen är att gå på Hot Vinyasa Flow som är en yoga med lite meditativ inriktning i 38 grader. Testa den! Igår krigade jag mig till gymmet på kvällen trots brutal träningsvärk efter Crosstraining passet i söndags. Inte mitt bästa pass kanske men viktigaste är ju faktiskt att jag kom iväg. Nu måste jag läsa lite kurslittratur och städa lägenheten innan jag ska möta min grupp. Ha en bra dag! <3

Likes

Comments

Glad måndag!

Det kändes inte kul att vakna upp till snö idag, det finns nog ingen som avskyr snö lika mycket jag som jag haha.. Iallafall, igår kom min kille över och vi gjorde Nutella Rullar med hallon, som var så goda. Tips att göra som helgfrukost :) Allt man behöver är vitt toast bröd, Nutella, Hallon eller jordgubbar, socker, ägg, mjölk och smör. Först skär man bort kanterna på brödet kavlar ut dem och brer på nutella samt toppar med bär. Steg två är att vispa ihop ägg, socker och mjölk. Doppa sedan rullarna i smeten och stek på medelhög värme i massor av smör. Klart :) prova, så gott och väldigt enkelt att göra.

Likes

Comments

När kommer tips på en nyttig och mättande sallad:

Du behöver:

- Spenat

-Vitlök

-Fullkornsris/råris

-Halloumi

Valfritt: Creme Fraiche

Koka upp ris, stek halloumi i olivolja och fräs spenat tillsammans med vitlök och smör på låg värme, blanda spenaten med crème fraiche. Färdigt :) Det här är en av de rätterna jag ofta äter till lunch, jag brukar koka ris innan för då tar det cirka 5 minuter att göra den här lunchen, väldigt smidigt.


Likes

Comments

God morgon!

Just nu sitter jag och dricker kaffe innan jag ska iväg till Sats för att jobba. Gårdagen bestod av jobb följt av träning. Jag körde ett helkroppspass med fokus på rygg och kondition! Idag ska jag köra veckans femte pass (bra träningsvecka) och den här gången ska jag testa något nytt, Sats Crosstraining pass. Det är ett cirkelpass som tydligen ska vara brutalt jobbigt, spännande! Ungefär såhär har min träningsvecka sett ut för er som är intresserade:

Måndag: Mage och armar

Tisdag: Vila

Onsdag: Pt pass med fokus på ben

Torsdag: Vila

Lördag: Kondition och rygg

Söndag: Crosstraining

Ha en bra söndag nu så hörs vi senare! <3

Likes

Comments

Här kommer ett tips på en mättande och nyttig smoothie som innehåller bland annat ; fiber, järn, c-vitamin, b-vitamin och aminosyror! Passar perfekt som mellanmål innan eller efter träning.

- Jordgubbar

- Spenat

- Gurka

- Banan

- Renée Voltaire super greens pulver

- Soya mjölk eller vatten (jag använde soyamjölk)

Likes

Comments

Hej och välkommen hit!

Efter cirka 6 månaders uppehåll med bloggandet har jag bestämt mig för att skriva. Den här gången tror jag att jag kan ge mer till bloggen då jag har bestämt mig för att skriva om något som jag tycker är roligt, nämligen....Träning, mat och hälsa! Jag älskar att laga mat nyttig som onyttig så jag kommer att dela med mig av en del recept och ge lite tips på träningsövningar/pass. Hoppas ni tycker det ska bli lika roligt som jag :) Kommentera gärna om det är något speciellt ni vill att jag ska skriva om. Alla tips är välkomna!



Likes

Comments