Enligt väderprognosen skulle det vara en regnig och grå dag idag, men istället blev det 25 grader och strålande sol! Vi började därför dagen med en lång promenad till en känd matmarknad med inspiration från Frankrike. Här var superfint och liknade lite en saluhall. Köpte en svalkande juice och en crepe med nutella och banan, så jäkla gott! Eftersom det är söndag idag så är det mesta här stängt, så det blev en del letande när klockan närmade sig lunchtid. Det slutade med att vi köpte en sallad to go och satte oss i skuggan i Albert Park. Idag har vi verkligen dragit oss till skuggan då vi är ganska brända från första dagen... Efter lunchen gick dem andra tillbaka till rummet för en nap medan jag la mig under ett träd med min bok. Så himla skönt att bara ligga här och ta det lugnt. Tror denna parken kan vara en av de finaste jag har varit i. Imorgon är det dags att lämna Auckland och hoppa på Kiwi bussen (hop on hop of) för massa äventyr! Det betyder också att det är slut på hotell och lyxmat och dags för hostels och nudlar... Det är nu backpacklivet börjar.
Kram kram

Vilken härlig dag vi har haft idag! Fick provat på nattlivet i Auckland igår med våra Malmökompisar, vilket blev en superlyckad kväll! Vaknade vid 9 imorse och finally tittade solen fram, dock stod inget på schemat än. Satte oss vid frukosten och googlade runt på dem bästa stränderna och en timme senare satt vi på en färja påväg till ön Waiheke. Tog ca 40 minuter dit och väl framme träffade vi en skön snubbe som gav oss lite tips på vad vi kunde se och göra där. Känner oss som riktiga turister när vi går omkring med våra kartor och min fanny pack, haha. Därefter gick vi in till en mysig liten by, la oss på stranden och spenderade resten av dagen där. Hann även med ett par sköna havsdopp! Ikväll ska vi laga lite italiensk mat och bara chilla i lägenheten. Ska även försöka planera lite mer inför de kommande dagarna.

Kram kram

Vaknade imorse vid 7 tiden efter drygt 12 timmars sömn, jetlaggen är påväg att försvinna! Väderprognosen visade lika regnigt och molnigt idag, så istället för att åka till stranden begav vi oss ut och promenerade. Gick genom Parnell och Newmarket, två supermysiga områden med fina hus, caféer och småbutiker. Därefter gick vi till Aucklands museum och genom en park med så himla fina växter och träd, såg ut lite som i en saga. Stannade till för lite lunch på ett coolt sushiställe innan vi tog oss upp på Mount Eden (Aucklands högsta punkt). Insåg att vi alla har sjukt dålig kondis, blev inte mycket lättare med Hannas astma och min femveckorshosta haha. Men vi tog oss upp! Såå jäkla häftig utsikt, gillar verkligen den här staden. Överlag fungerar allt superbra och människorna här är så himla gulliga och hjälpsamma! Vi har glömt bort lite att vi är Backpackers då vi för tillfället bor på fräscht hotell och äter sushi till lunch, men det får vi nog ändra på snart om vi ska ha råd med Australien också...
Kram kram

Efter 28 timmars flygresa är vi äntligen framme i Auckland!! Allt har gått supersmidigt och vi har lyckats sova hyfsat mycket. Lite förvirrande med all tidsomställning och aptiten är sådär, men det ska vi nog komma in i så småningom. Just nu spöregnar det här för tillfället och vi har satt oss ett mysigt litet fik nära vårt hotell och väntar på att få tillgång till rummet. Passar på att planera lite och kolla upp vad vi kan tänkas hitta på de fyra dagar vi är här! Är så himla taggade!!

Inledde året med en trip till Ystad Saltsjöbad med hela familjen för att fira mammas födelsedag. Hade en heldag med spa, dopp i havet, 3-rätters, träning, bastu och bara ren avslappning. Välbehövligt.

För att catcha det lilla man fick se av solen i mars månad, tog jag och Clara en Malmö trip med X antal fikastopp.

Jag fyllde 19 och bjöd alla mina fina tjejkompisar på plockmat och bål innan vi avslutade kvällen på Etage.

Hade ett antal nedräkningsfester med olika teman, b.la. 80-tal.

Tog en weekend i Stockholm som bestod av shopping, champagne på hotellrummet, middag på Riche och konsert med Drake. Kan nog ha varit den bästa konserten jag någonsin har varit på.

Tog tåget över till Köpenhamn med alla 3:or från skolan för att tagga lite extra till studenten.

Försökte även få lite sommarfeeling och satt ute så fort vädret tillät oss.

STUDENTRESAN!! Åkte till Barcelona två veckor innan studenten och levde lajvet. Blev såå lyckat och fick samtidigt en liten förälskelse för denna staden.

Och balen.... med honom....waow så bra det var

Behövs nog inte någon text för att beskriva denna dagen, tycker bilderna gör det rätt bra på egen hand.

Blev rastlösa och bokade Göteborg lite spontant en kväll, morgonen efter satt vi på tåget. Blev sjukt överraskade över hur billigt det är med sista minuten resor. Försökte även ta så många kvällsdopp i Falsterbo som vi bara kunde.

En roadtrip på Österlen mitt i sommaren.

Åkte till Marbella med min älskling. Våra dagar såg typ ut såhär: sovmorgon, frukost på balkongen, strand och bad, öl och kortspel i eftermiddagssolen, middag på nån mysig restaurang eller hemmagjord tapas och avslutade dagarna med en drink inne i Puerto Banus. Hade kunnat stanna här hur länge som helst. Och ja, har bara bilder på honom men han är amaze och väldigt fotovänlig.

En biltur till Götet för att hälsa på vår fina vän Nora som börjat plugga där.

Så fort hösten kom var vi ju tvungna att köra ut till bokskogen för att se litta löv.