View tracker

Ni får ursäkta mig för tråkiga bilder hehe, men dom är trots allt från idag. Har nyligen gett mig själv en paus i pluggandet och har lyckats gjort en stor del av det jag har att göra innan helgen. Har nämligen fullt upp då och väljer hellre att plugga på vardagar än helger, misstänker att jag inte är ensam om att tänka så ;-) Mycket roligare blir det inte idag, har varit i skolan och även till stallet en snabbis då Coriander har vilodag. Tänkte dra iväg till gymmet en sväng och sedan fortsätta plugga. Extremt roligt :-)

Att bro på något roligt så var det hoppträning igår och han fortsätter att vara så fin både på marken men framförallt i hoppningen. Märker skillnad på sprången såväl som hans inställning till att hoppa, det märks att han tycker det är roligare. Coriander får 10/10 och jag får betydligt mindre haha... Vi hoppade två kombinationer på långsidan och senast vi gjorde det ramlade jag av mitt i. Låt oss säga att jag ibland har svårt att släppa saker ;-)

Likes

Comments

View tracker

Igår efter skolan var jag med Alice igen, hade en sån mysig tisdagskväll. Vi drog först på oss varma kläder och såg till att se ut som riktiga eskimåer för att sedan (som de 12åringar vi är) bege oss mot Hemlingby berget för att åka pulka. Åkte inte så värst många åk men gick iallafall upp på berget och tog oss något kort. Väl hemma slängde vi av oss alla kläder istället och hoppade in i bastun. Det är en skön känsla att sitta där i värmen och oftast ett unikt tillfälle för djupa konversationer. När jag som ovan bastare inte stod ut så slog vi oss ner i soffan med choklad och nötter till en film som jag knappt såg någonting utav eftersom jag somnade haha.. En riktigt mysig kväll helt enkelt.

Likes

Comments

View tracker

Såhär såg det ut igår när jag träffade min efterlängtade bästavän. Vi hade det mysigt och ska träffas igen redan imorgon! Längesen vi sågs och ska passa på och ses en del nu innan hon åker iväg och backpackar i Asien redan nu i Februari... :-( Vi snackade en massor och bara mös, efter det åkte jag till stallet och pysslade om Coriander som hade vilodag och tog en 1,5 timmes promenad med Samuel. Mysigt 🖤

Idag står det plugg på schemat. Var i stallet tidigare idag och hade sedan ett återbesök för att tatuera ögonbrynen en andra gång, blev riktigt nöjd så nu ska det få ta sin tid att läka. Gjorde inget annorlunda utan fyllde mer eller mindre bara på med mer färg 😊 I stallet var jag ute och galopperade ordentligt efter vilodagen han hade igår. Nu ska jag försjunka mig in i pluggandet... Senare ikväll blir det ännu en promenad, får gymma senare i veckan när jag känner att jag har tid 🖤

Likes

Comments

Då var sista terminen igång och jag känner mig ganska redo faktiskt. Har en del plugg i helgen men känner ändå att mina betyg och mitt gymnasiearbete är under kontroll. Jag är redo guys ;-) För övrigt har mitt nyårslöfte fungerat galant, början är svårast och det har faktiskt inte varit jobbigt? Mina spontana småköp på affären är bara sånt jag behöver för stunden.

However så är jag på gymmet nu och värmer upp på springbandet, bara det att jag inte kan springa :/ Det är tungt nu faktiskt för det är mycket jag skulle vilja göra som knäna sätter käppar i hjulet för. Som tillexempel på gårdagens korpen pass var sista övningen burpees och jag tänker "what the hell" och prövar för första gången på nästan över 2 månader. Gissa om man blev illa tvungen att ligga sängen hela kvällen och dessutom har ont idag :-) Dumt av mig, men jag vill så gärna.. Däremot kör jag rygg idag och undviker att belasta knäna, men värmer alltid upp på bandet med en minst 10min lång powerwalk.

Käre Coriander fick träna han med idag, galoppintervaller och andra uteritten idag. Han riktigt frustade efteråt och var så nöjd. Hade en liten pysseldag i stallet idag också så passade på att smörja en stor del av utrustningen. Imorgon blir det trim i ridhuset och övaöva på den där jäkla vattenmattan haha! Hoppträningen i onsdags gick förresten också suveränt. Tror havren börjat kika in i kombination med all akupunktur och har även börjat ge honom nyponpulver. Vi kommer ur den här svackan rakryggade ska ni se 😃

Ikväll är jag ledig och ska njuta av min ledighet genom att gå på bio med kärleken min. Imorgon är det jobb men det ska bli roligt det också! På söndag är det förhoppningsvis study all day. Men hörni, ha en fin helg 🖤

Likes

Comments

Här är några bilder från gårdagen, vi hade riktigt kul faktiskt jag och mina klassisar. Förfestade hos en i klassen och drog lite senare till krogen där det var massvis med 3:or verkligen, tyckte det var sagt något om att det var hela 600 pers. En lyckad kväll, nu ser man fram emot 100 dagars och 50 dagars! Men först ska det bli skönt att vara nykter ett tag och träna (sköta om kroppen) hehe.. Känner mig alltid lite konstigt dagen efter så ska bli skönt att komma igång till de vanliga 😁

Likes

Comments

För någon dag sen, närmare bestämt i lördags var jag och Samuel förbi en av våra nuvarande favo resturanger Harrys. Egentligen är det väl mest en sak vi suktar efter på menyn, nämligen Harrys egna deluxe BBQ burger. Dom har en egen barbecue-sås som smakar och luktar gudomligt, själva hamburgaren är dessutom gigantiskt. Tips för er hamburgare älskare!

Likes

Comments

Min comeback kanske kunde innehålla lite bättre utbud av bilder, ber om ursäkt för det men kan förhoppningsvis skylla på att jag bara haft min nya telefon i några dagar. Och hörni, jag älskar den. Har en IPhone 7 plus och både kameran är underbar, storleken är bekväm och helt ärligt vad slår färgen mattsvart? Anyhow, med bättre kvalité på kameran känner jag mig redo att återvända. Gör en liten annorlunda resumé över det som har hänt 😉

Coriander & stallet - Förutom att han nu är 7 år har han varit klumpigare än någonsin, inom bara typ två veckor har han hunnit fastna i hagen och gått omkull på rakt spår i galopp med mig. Tja... i hagen måste han bara haft otur och i ridhuset var han oerhört låg i formen, trött och snubblade till. Han hade tur med båda som tur var! Han har fortsatt fått akupunktur och senast sa Ingebjörn att han är 50% bättre i ryggen sen sist. Underbart! Igår var det även Hopp-KM och vi startade en 90cm utom tävlan, vi hade ett skitstopp på ett enkel hinder för att jag slappnade av lite för mycket. Men det var oerhört bra överlag och dessutom med tanke på hur spänd han är... Vi var även med en dag på "träningslägret" för Leif där han skötte sig galant. Och juste! Han löshoppades för Alex Idehäll för bara en vecka sen ungefär, där maxade han 140cm och fick mycket beröm av Alex som tyckte han blivit finare i kroppen och i allmänhet, dock har han fortfarande inte växt klart helt än. Bakdelen är klar, men framdelen väntar vi på... Det här året ska vi träna på och tävla en hel del. Ett mål är väl att starta 120cm och även LA i dressyr, kanske till och med MSV. Det beror helt på tiden jag kommer ha, men nog kan han😃

Gym, träning & mina knän - Jag var till doktorn med knäna, och fick reda på att jag hade över-rörliga knäskålar. Så efter det lagt sig (kunde knappt köra bil eller böja på benen utan att det gjorde riktigt ont) började jag träna, man måste nämligen bygga upp musklerna kring knäskålen för att undvika smärta. Så det är det jag håller på med, kan numera göra lätta benböj och har börjat med saker som exempelvis mark igen. Dessvärre orkar jag inte mer än 70kg... Har tappat ganska mycket, fick upp 10 kilo mer innan mina knän sa ifrån. Men jag jobbar på det! Har många mål under 2017 i tränings väg. Har dessutom sakta men säkert börjat gått på Korpen pass igen, det äger!! Kosten har varit katastrof detta lov, men även det trappas ner. Allt handlar om babysteps, eller hur? Ni kommer oavsett få följa min resa här. Delar men mig av allt jag är intresserad av, så hoppas ni också finner intresse i det hehe.. ;-)

Jul, nyår & nyårslöften - Här ovan ser ni en bild från Lofsdalen, där jag och Samuel spenderade några dagar och även firade nyår. Skön omväxling att fira nyår nykter och helt osminkad i mjukiskläder, något jag mer än gärna skulle göra om. Vi åkte i varje fall slalom där och det var så roligt, utsikten från berget är insane utan att överdriva. Dessutom åkte jag och Samuel HELT SJÄLVA ner dit och hem igen, det var en upplevelse i sig. Julafton firades hemma hos Samuel, hemma hos mig och sen på kvällen hos några av Samuels kompisar. Men, det bästa var ändå nyår i Lofsdalen!! I år har jag även ett nyårslöfte, eller typ två. Det första är ekonomiskt, kollade över mina utgifter på Swedbank och 2-3 tusen läggs i månaden på MATAFFÄREN. Jag handlar inte ens min egen mat? Dricker på tok för många onödiga dricker, får för mig att köpa massa små saker (allt ifrån godis till frukt till proteinbars). Så nu ska jag sluta handla, bara när det krävs eller i syfte för att faktiskt äta mat och inte något gott för stunden. Det andra är väl som varje år och som det brukar vara för de allra flesta: att må bra och tänka på sig själv. Att ta hand om sig själv och älska sig själv!

Hoppas ni haft en fin jul och ett fint nyår 🥂 och att detta inlägg inte var alltför tröttsamt 🖤

Likes

Comments

I detta nu lottar jag ut en valfri gratis bikini eller baddräkt från Elsa & Rose som är tidigare Todiefor. På bilderna ser ni mina favoriter från deras utbud, gå in och kolla vilken ni tycker är snyggast! Alla bikinis är länkade i bilderna om ni vill ta en noggrannare titt.

FÖR ATT DELTA - klicka er in på min instagram @vilmaviktoria och kolla på senaste bilden!

Den enda ni behöver göra är att tagga minst en kompis och följa mig samt @elsaandrose på instagram. Lycka till!

Likes

Comments

Vet faktiskt inte om någon finner ett intresse i att läsa träningstips, men jag tänker göra det ändå för att jag tycker träning är så kul! Dessutom är det såklart roligt om jag skulle kunna hjälpa någon annan att tycka det är lika roligt som jag gör ;-) Let's go!


1. PLANERING OCH RUTINER

Japp, det kan låta tråkigt (det tyckte i alla fall jag förut). Jag själv har alltid velat mixa med olika övningar och tränat den muskelgrupp jag känt för när jag kommit till gymmet. Men om man vill träna fler dagar i veckan och vill hitta ett "flyt" i träningen krävs det att man får rutin. Rutin säger nog sig självt också, det krävs planering. Nu har jag mina givna dagar för olika muskelgrupper, jag är till och med på gymmet ungefär samma tider varje måndag, tisdag osvosv. Dessutom har jag samma övningar i samma ordning (för det mesta) som jag kommer fortsätta med några veckor. Misstro mig inte, jag är medveten om att kroppen vänjer sig och att man måste mixa och blanda. Däremot krävs det att man kanske kör samma pass 10 gånger för att bli bra på det! Helt enkelt, är du van vid att köra ett ryggpass på måndagar vid 6-7 tiden kommer det i längden inte bli svårt alls att ta sig dit och genomföra det.

2. TRÄNINGSKLÄDER/UTRUSTNING

Vad står motivationen bättre till hands än bekväma och snygga träningskläder? Tränar man ofta, är det för mig viktigt att ha träningskläder som man tycker om och trivs i så man kan variera. Självfallet har jag samma träningskläder två dagar i rad, eller så byter jag bara tights eller topp. För tillfället kan jag inte gå på pass, och blir därför inte alltid så svettig (därför brukar jag använda de mer än en gång innan de åker i tvätten). Sen med "utrustning" menar jag diverse annat, kanske hörlurar, vattenflaska, handskar, träningstejp? För mig blir det inget gym utan mina Marshall hörlurar hehe... Och visst är det riktigt skönt att ha en vattenflaska med, speciellt om man känner sig lite illamående eller har lite huvudvärk. Då tar jag mig till gymmet ändå med välfylld vattenflaska och ser till att få i mig mycket vätska under uppvärmningen och resterande del av passet. Hjälper för mig!

3. SPELLISTA PÅ SPOTIFY

Samma sak gällande hörlurarna här, det blir inget gym utan min lista på Spotify. Absolut inte. Har verkligen mina låtar där jag blir peppad av och älskar att träna till. Har man en dålig dag, känns det lite tungt? Bara att sätta på en extra peppande låt. Så leta runt på Spotify eller vad du föredrar och hitta låtar du tror peppar dig när du tränar. Dessutom blir man extra motiverad när listan fyllts på med ännu fler låtar. Så man inte bara sitter och tuggar samma låtar om och om igen, blir tröttsamt efter ett tag...

4. LETA OCH PRÖVA ÖVNINGAR: SÄTT UPP MÅL

Sitt och surfa runt på Instagram, Facebook, bloggar you name it. Börja följ folk som inspirerar dig till träning och framförallt kolla runt på övningar andra profiler tipsar om. Alla kanske inte är bra, jag har testat en hel del som jag sumpat direkt. Man måste låta sig infiltreras för att sedan spara de övningar man verkligen tyckte om, allt passar inte för alla så lista ut vad som passar för dig! Det kan också vara väsentligt här att sätta upp mål. Kanske ett pers i något, stå/gå på händer, chins/dips, bli mer vig? Listan kan göras lång. Men flera mål, även om vissa kanske bara tar några veckor och andra flera år. Personligen följer jag flertal fitness-profiler och andra som jag känner att jag finner inspiration hos, ibland kan de räcka med att du ser någon på gymmet göra en övning du finner intressant. Det har i alla fall jag gjort, härma är aldrig fel!

5. MITT ALLRA VIKTIGASTE TIPS!!

Det här har hjälpt mig absolut mest med min träning och är så oerhört viktigt. För att träna krävs energi och vanligtvis har jag varit för trött för att orka dra mig till gymmet. Varför? En hel skoldag på endast skollunch, direkt till stallet och sedan tror jag att jag ska klara av att gymma cirka 1-2 timmar? Nähädu, stoppstoppstopp. Förut åt jag inte ens frukost, ja ni hör ju. Nu ser jag till att äta en energifylld frukost och ser varje dag till att ha ätit bra för att jag ska kunna och orka träna. Annars blir det tyvärr inte hälsosamt, speciellt inte i längden. Så frukost för mig brukar vara havregrynsgröt, gärna tillsammans med ett ägg och en banan. Därefter skollunch, utöver det matlåda beroende på hur lång dagen blir men annars alltid ägg och banan, kvarg eller whatever. Något bra som bidrar med energi. Här har jag också märkt störst skillnad. Förut tränade jag 2-3 dagar i veckan, nu är det istället 5-6 dagar i veckan. Tack vare att jag jämt ser till att äta ordentligt, inte bara det att jag orkar träna utan jag mår också mycket bättre. Och känner heller inte lika stort sötsug ;-)

OBS! Jag är inget proffs, jag delar bara med mig av vad som har fungerat för mig och hoppas att det kanske kan hjälpa någon av er också. Det är så lätt att att ha en osund relation till träning, därav är exempelvis min femte punkt också den allra viktigaste 💓 Ta hand om er och er kropp!

Likes

Comments