Hej! Nu är vi äntligen framme i Bali och villan! Vi kom i tisdags men då mådde jag sjukt dåligt så gick och la mig direkt och sov jättelänge, dagen efter mådde jag bättre så då åkte vi till stranden. De andra surfade och jag låg och solade, vi åkte sedan hem efter lunch och åkte vidare till ett poolparty hos några andra i deras villa, vi hade jättekul! Efter några timmar åkte vi hem och fixade oss och åkte till en klubb där alla västerlänningar verkade hänga, så det var kul!

Halloj, vi började dagen med att äta lite finare frukost på en restaurang, det var väldigt gott. Sedan skulle vi åkt till krigstunnlarna men det blev väldigt krångligt när taxichauffören inte kunde ett ord på engelska och inte visste vad det var ens, så vi åkte tillbaka till hotellet. Jag och Andreas åkte istället på jakt efter en grej till hans gopro och efter mycket letande i värmen så hittade vi det han letade efter! Så då gick vi till Saigon center tror jag det hette, ett stort köpcenter iallafall med massa bra butiker så det var kul att gå och kolla lite, men många av märkesgrejerna var dyrare än hemma så köpte ingenting där. Vi åt däremot lunch i köpcentret, jättegod pizza och så ingick någon förrätt!

Vi åkte efter det tillbaka till hostlet ett tag och tog det lungt, sedan ville jag till ett annat köpcenter haha. Ville köpa ett par jeans från Levis eftersom de bara kostade runt ca 500-600 där, så vi åkte till Diamond plaza! Dock passade inga mina långa ben så struntade i det, men köpte en tisha från Levis istället så blev nöjd ändå! Vi ska snart sova eftersom vi ska upp relativt tidigt imorn och flyga till Bali!! Äntligen!

Hej, dessa få bilder är det ända jag har att bjuda på idag tyvärr. Imorse gick planet till Saigon/Ho Chi Minh från Hanoi, jag sov inte en blund inatt då jag mådde väldigt dåligt, med feber och ont i halsen osv. Sov dock på planet nästan hela resan som var 2 timmar, vilket var skönt. När vi kom fram i Saigon tog vi taxi till backpackergatan vi bodde på när vi var här första dagarna i Vietnam. Tyvärr var hostlet vi bodde på innan fullt, men vi hittade ett annat jättemysigt och fräscht! Vi gick sedan och käkade lunch över gatan och sedan gick vi och la oss, och sov några timmar. Sovrutinerna förstörs väldigt mycket när vi flyger tidigt på morgonen för alla verkar ha svårt att somna då på natten.

Vi har nu käkat middag och bara legat på rummet hela kvällen, de andra var ute och festade igår hela natten så vi alla var väldigt trötta ikväll. Imorgon däremot hoppas jag på att hitta på något på kvällen eftersom Saigon är en sjukt stor stad med mycket att göra! Imorgon på dagen ska vi i alla fall till några krigstunnlar, kanske skjuta vapen samt shoppa lite, och jag kanske ska till läkaren beroende på hur jag mår. Men det blir nog en bra sista dag i Vietnam innan det när av till Bali.

Hej hej, idag bestämde vi oss för att lämna Ninh Binh, eftersom det är lite för kallt här och det finns inte så jättemycket att göra, så vid kl 16 vietnamesisk tid tog vi en buss till Hanoi. Vi är framme nu i Hanoi och ska vara här över natten tills kl 5 imorgon bitti då vi tar flyget tillbaka till Ho Chi Minh där vi spenderar två nätter innan vi flyger till Bali.

Idag valde vi att hyra mopeder igen och bara åka runt och kolla in naturen och så eftersom att vi inte hade så mycket tid för att göra något speciellt. Vi åkte först och åt och sedan började vi åka mot bergen där natur är helt fantastisk som ni ser på bilderna. Efter ca 25 minuters åkande stannade vi vid ett hostel där allt var gjort utav bambu, sjukt coolt! Där fanns en söt liten hundvalp också som blev jätteglad när vi kom och hälsade och lekte med den. Det finns tyvärr jättemånga gatuhundar här, vilket är så tråkigt att se, samt många hundar som sitter fast i kedjor så de knappt kan röra sig. Hoppas att de blir bättre på att ta hand om sina djur!

Hej, imorse anlände vi med tåget till Ninh Binh, en stad i norra Vietnam. Vi började med att äta lite frukost vid tågstationen, sedan tog vi taxi till ett backpacker hostel, taxin kostade oss 8 kr var för en kvarts bilfärd. När vi väl var framme på hostlet fick vi våra rum sedan gick vi och åt och kollade i lite butiker efter varmare kläder. Det var nämligen 14 grader här vilket vi inte hade räknat med, när vi tidigare haft runt 30 grader, så vi frös väldigt mycket.

Efter lunch hyrde vi mopeder från hostlet och åkte till MUA caves, riktigt coolt ställe med trappor upp för ett högt berg. Man hade väldigt fin utsikt på vägen även fast det var sjukt jobbigt och gå upp för alla trappor haha. När vi väl kom upp fanns en utkiksplats där vi stannade ett tag och tog lite bilder och njöt av utsikten. Sedan var det bara att vandra ner igen, vi såg en bergsget på vägen ner som tittade fram, samt små grisar och grisungar som var jättesöta, synd bara att de inte får gå fria som de vill utan måste bo i en inhängnad vid grottorna.

Idag när vi var på stranden gick jag och Andreas på en promenad eftersom vi hört att det skulle finnas valpar i närheten, efter ett tag hittade vi kvinnan som hade valparna och hon bar fram 4 små söta valpar som var 2 veckor gamla. Mitt hundhjärta smälte och jag ville inte gå därifrån men efter ett tag behövde de sin mamma och lite sömn så då gick vi därifrån. Men valparna gjorde min dag lite bättre!

Idag tog vi mopederna till en fin strand vi såg igår när vi var ute och åkte. Det regnade imorse så vi hade inte några planer på att bada eller så men det sprack upp och blev riktigt soligt och varmt så vi hyrde solstolar och surfbrädor, jag surfade inte men det såg lite kul ut! Vi käkade pizza till lunch på stranden och sedan träffade vi upp dem vi hängde med på tåget hit. Sedan åkte vi hem och började packa.

Vi ska om några minuter ta taxin in mot Da Nang där vi ska ta ett ytterligare nattåg mot Ninh Binh där vi ska spendera några nätter.

Andreas klippte ihop en video från deras resa i Thailand när jag inte kommit dit ännu. Tyckte den blev så bra så passar på att dela med mig den till er, kram!

Hej hej, vi vaknade imorse på tåget och tog efter det en taxi till Hoi An och vårt rum i en trust villa. Vi duschade och lite så sen hyrde vi mopeder och drog iväg till lite olika stränder och tillslut hittade vi en fin! Men först åt vi lunch vid stranden hos en väldigt trevlig man som ägde den, nu ska killarna surfa på nå brädor och jag ska försöka sola lite och ringa familjen.

Hej, idag är sista dagen i Nha Trang, just nu sitter vi på nattåget vi ska åka till Hoi An med. Verkligen det ruttnaste tåget jag åkt med men vi har trevliga rumskompisar i vår hytt i alla fall haha.

Idag var det inte så bra väder så jag och Andreas började dagen med att gå till vårt vanliga frukostställe, sedan har vi mest chillat förutom att jag och Andreas åkte in till "city" och åt KFC som inte var så gott och gick runt i lite kamerabutiker men vi hittade inget.

Ikväll gick vi till stranden och köpte med öl och popcorn och kollade på havet, jättemysigt när solen går mer. De andra badade men gillar inte när det är stora vågar så jag skippade det hehe.