Instagram@elin__jonsson

Allmänt, Lifsstil

Igår kväll stod det tjejkväll på schemat! Jag och några kompisar var hos Elin och hängde ochgjorde sånt man gör på tjejkvällar. Vi körde lite olika lekar som sanning eller konka för det var några från Elins klass där som vi inte kände heller. Vi körde charader också hahha så himla kul!

Drinkarna är gjorda på mangojuice, soda och citron, sedan är det valfritt om man vill ha i vodka också som en lite mer festdrink.

När kvällen var till sitt slut så mötte jag min kille och vi gick hem till mig. Idag har vi varit ute på promenad med hunden och bara myst inomhus eftersom det är så dåligt väder...

Lite senare ska jag iväg till gymmet och det blir rygg och kondition!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Träning&Hälsa, Ridsport, Lifsstil

Det många har problem med när det kommer till träning och att leva ett hälsosamt liv är att hitta motivation. De vill börja någonstans men vet kanske inte vart eller hur vilket gör att man bara skjuter på det. Det kanske handlar om att man är rädd för vad personer tänker och att folk ska kolla på dig mycket när då går in i gymmet. Eller att du inte vet hur du ska utföra träningen och göra bra val.

Jag har typ aldrig haft det svårt för att hitta motivation att gå till gymmet eller att gå ut och springa. Där emot när det kommer till att göra hälsosamma val har jag mer än hälften av tiden valt fel. Visst vissa dagar har det sista jag vill varit att gå till gymmet.

Tips på att få motivation kan vara att:

Att kolla på Youtube om träning och kanske mat och vad man kan göra för att det ska bli roligare.

Följ massa motivation sidor på Instagram,

Att tänka positivt och framåt, att ha en plan som leder någonstans, där du vet att du kommer att nå ditt mål.

Du behöver inte vara bäst, om du övar på något så blir du bättre och bättre med tiden.

Sätt inte för höga krav på dig själv, börja lugnt. Det är ingen som kommer att kolla snett på dig eller tänka på allt du gör, folk som går till gymmet är där för att dem har samma mål som dig och lever oftast i sin egna värld och fokuserar på sin egen träning. Tänk som jag: de kollar antagligen på dig för att lära sig eller för att du bara är jävligt snygg! Du kanske inte vet hur du ska äta bra? Börja kolla upp recept. Det kan finnas recept på din favoriträtt fast med nyttigare ingredienser, men sedan behöver man ju inte vara helt strikt med maten, jag äter inte nyttigt varje dag.

Nu ska jag iväg till ridningen!!

Likes

Comments

Hälsa&Fitness, Träning&Hälsa

Fokus på rumpa och baksida lår blir det rejält nu under hösten och vintern, tunga vikter och många sets. Det som är viktigt att tänka på när det kommer till att vilja bygga dina muskler är att äta, ÄTA JÄTTE MYCKET!! Jag har prövat att räkna macros förr och insätt hur lite jag äter, om du inte äter tillräckligt så kommer du svälta dina muskler och det vill vi inte. Jag har nu lagt till ett extra benpass i mitt träningsschema så jag har två dagar där jag fokuserar på rumpa och baksida lår mest och en dag där jag kör alla muskelgrupper i benen.

Idag stod rumpa och baksida lår på shemat och jag körde såhär:

Marklyft, 6sets x 6reps ett sett blev det 2 reps på då jag hade hög vikt.

Knäböj, 3x10, jag var så himmla trött i benen efter måndagens pass så detta tog på mig rejält!

Cable kickback, 5x8 på varje ben

Hötflyfft 5x8, supersett med hipabductor med band.

Baksida lår curl 5x6

Och jag avslutade med en rumpövning som jag inte vet vad den heter men jag brukar ligga på en matta eller på en pilatesboll. Magen är neråt och man trycker benen i 90 grader uppåt taket, när man är där uppe så håller du i 3 sekunder sedan släpper och repeterar. Detta gjorde jag 4x10.


Likes

Comments

Allmänt, Träning&Hälsa, Hälsa&Fitness

Idag gick jag upp tidigt och gymmade eftersom jag börjar 11 på måndagar. Det var ben på schemat med knäböj och marklyft i fokus! Min kompis Sebbe var med mig och tränade, han tränar nästan bara tyngdlyftning i och med friidrotten han går på. Han visade mig hur jag skulle utveckla min teknik bättre.

Vi började med att cykla och använda formrollers som uppvärming och därefter körde vi knäböj. Där vi körde 6sets x 6reps.

Marklyft 6x7

Baksida lårcurl 5x6-8

Höftlyft i smithmashine med gummiband 5x8-10 och supersetta med hipabductor med gummibandet genom att trycka benen utåt varsitt håll.

Dessa är övningar kör jag med rätt så hög vikt och vill utvecklas på mest. I slutet av passet var jag helt död även fast det bara var 5 övningar!


Likes

Comments

Allmänt, Mat & Recept, Träning&Hälsa

Jag är en sån person som alltid blir sugen och lite hungrig på kvällen, och har typ världens största cravings. Bättre då att äta lite frukt med kanske yoghurt eller keso brukar jag ta istället för att kasta i sig massa socker, det funkar för mina sötsug!

Björnbär och krikon från trädgården med banan och naturell kvarg! Både hög proteinhalt och bra socker för kroppen.

Likes

Comments

Allmänt

Igår skulle jag och min bästis Sofia åka in till stan och kolla runt lite och ta en fika. På vägen dit träffade vi på våran gemensamma gamla kompis från grundskolan och det slutade med att vi 3 tog en fika. Det var så himla kul att få träffa Märta igen och vara vi 3 som förr. I nian var jag, Märta och Sofia bästa vänner och gjorde så mycket kul tillsammans, bara bra minnen!

Efter igår har det fått mig att tänka på att det verkligen är viktigt att omringa sig av bara positiva människor som gör dig lycklig och får dig att må bra. Det är så många gamla kompisar som jag har tappat kontakten med och som jag verkligen uppskattar att jag hade. När jag tänker på det nu så kan det vara värt att ta upp kontakten med dem igen.

Likes

Comments

Allmänt

Hallå där! På senaste tiden har jag haft så sjukt mycket problem med huvudverk och att jag blir trött i slutet av skoldagarna. Det brukar bli så att man går hem o somnar så man missar vad som ska göras under resten dagen... Inte så kul men undrar om det är på grund av att min syn är känslig eller nåt sådant. Vi använder till största delen av skoldagarna datorer och då måste jag anstränga synen. Kanske borde skaffa glasögon?? :// Önskar jag bara passade i glasögon så skulle det inte vara några problem.. hahah

Likes

Comments

Contains affiliate links Skönhet&Mode

Detta var inte igår!

Det var typ en evighet sedan jag skrev men det kommer verkligen i perioder när jag känner för det. Men asså är det bara jag eller känns det som att det inte är några kläder alls som passar i garderoben efter varje årstid!? Tröttnar på mina kläder såå snabbt... Här är mina favorit outfits just nu!


Alla outfits är från https://na-kd.com/en/

Likes

Comments

Allmänt, Djur

Hej där!
Om 2 veckor så kommer en ny familjemedlem till oss!!! Henrix som då är 9 veckor gammal och är en American Shepherd mini. Uppfödaren som vi besökte idag och har gjort en gång tidigare bor ca 3h från Stockholm och har allt från hundar till papegojor. Möttes av ett helt zoo när vi gick in genom grinden, så jäkla härligt.
Kan inte vänta på att få gå på långa promenader med honom framförallt nu på sommarn asså längtaaar <33

Likes

Comments

Träning&Hälsa, kosttillskott

Hejsan!

Efter dagens träningspass som bestod av kondition och mage gick jag till MM Sports för att handla kosttillskott då mina är sluuuut :(( Jag brukar ha proteinpulver och BCAA men nu bestämde jag mig för att köpa BCAA-XX(hallonlakrits) och en XLNT Sports Recovery med smaken passionsfrukt, mango, apelsin och ananas.

XLNT Sports Recovery

Det man gör med denna är att man tar Recovery direkt efter passet, varje portion av den innehåller 25 gram protein och 25 gram kolhydrater i form av dextros, maltodextrin och Palatinose. Varje portion ger ett intag av 3 g kreatin, vilket bidrar till att öka den fysiska prestationen vid upprepad kraftansträngning i samband med kortvarig och högintensiv träning. Den innehåller också vitaminer som är väldigt viktiga för kroppen.

BCAA-XX

BCAA dricker jag innan träningspasset och ytterligare en gång antingen mellan frukost-lunch eller lunch-middag beroende på när det var jag tränade. Denna innehåller de grenade aminosyrorna l-leucin, l-valin och l-isoleucin – som anses vara de viktigaste aminosyrorna i muskelbyggande protein. Innehåller också bra vitaminer som B12(bidrar till att minska trötthet och utmattning och B6 (bidrar till normal protein- och glykogenomsättning)


Likes

Comments