Around The World
D'ANGLETTERE

I måndags tog jag och Mamma bilen upp till Köpenhamn för att se Robbie Williams. Är inget fan av Robbie så gick mest med för mammas skull, men chockerande var det en riktigt rolig konsert. Planen var att åka över dagen men vi tog in på D'anglettere. Första gången jag bor där och det var super fint.

Vi invigde veckan med varsitt glas champagne!!

Innan vi begav oss ut till konserten tog vi varsin fördrink på hotellets bar.

Dag två gick vi upp och åt frukost, gjorde iordning oss osv. Bar sedan av in till stan där vi shoppade lite, tog varsin drink på Bar & Grill. Efter att vi strosat runt i Köpenhamn gick vi till Café Viktor, där vi tillsammans med mammas kompis slog oss ner för en lunch.

Har haft en super mysig ''veckohelg'' tillsammans med mamma. Synd dock att det bar av precis när Fashion Week började. På torsdag är det Way out west, får se om jag köper biljetter. Vill hemskt gärna se Lana Del Ray live etc.

DAG 2

Dag 2 vaknade vi lite sent, och missade precis frukosten på Grand Hotell. Super synd verkligen, då båda hade sett fram emot den, men kanske nästa gång. Vi gjorde oss snabbt iordning, och begav oss till Kasai för att äta frukost/lunch. Eftersom att båda var så pass stämda på maten, hade vi planerat att dela på ca 7 rätter. Som tur var, föreslog de ca 3 vilket vi blev mätta på.

Väl på Kasai, beställde vi in pommes, någon sorts pulled pork och lax sashimi. Till efterätt, blev det deras så kallade ''Bubble waffles'' (något av de godaste ja ätit). OCH KARAMELLSÅSEN!!

Jag och Herman <3

Jag på Kasai's toalett medan Herman försökte få bort all Soya, han hade spillt på sina vita byxor.

Jag och världens trevligaste bartender / Justin Bieber

HERMAN / HERMAN

Sista dagen i Stockholm blev super mysig, fick inte spendera så mycket tid tillsammans med Herman väl inne på Summerburst tyvärr. Vi tappade bort varandra, så pga den dåliga täckningen och Justin uppe på scen - återförenades vi innan David Guetta.

DAG 1

Tidigt på morgonen i fredags åkte jag, tillsammans med Herman upp till Stockholm. Tåget gick redan vid klockan 05:00, så tidigt upp på morgonen begav vi oss till Centralstationen här i Göteborg.

När vi kommit fram till Stockholm, gick vi direkt till hotellet för att checka in. Tyvärr var rummet inte klart, så planen var att äta frukost någonstans. Apropå att tåget stod stilla 1 timme i Falköping, hade de flesta frukostarna stängt. Därför valde vi att strunta i frukost och tog istället en kaffe på Strandvägen 1.

Innan vi åkte till Karlaplan för att hämta våra band, stannade vi vid en hyfsat nyöppnad restaurang/affär och tog varsin drink.

Efter några timmar var rummet äntligen klart, så vi packade upp/gjorde iordning oss för att senare äta lunch. Vi bodde på hotell At Six, vilket var super fint. Här kommer jag bo nästa besök i Stockholm.

Eftersom att både jag och Herman ville testa de ''berömda'' köttbullarna, blev det en lunch på Riche.

Innan vi drog tillbaka till hotellet för att göra iordning oss, gick vi snabbt till Berns och tog varsin Mojito. Super mysigt, då de även hade öppnat upp och spelade en massa musik.

Tillslut begav vi oss till hotellet, gjorde iordning oss för att sedan åka till Summerburst. Vi var där en stund, och under en artist som ingen av oss tyckte var speciellt bra - gick vi till en bar i närheten av Gärdet.

Grattis på mors dag världens finaste mamma <3

Just nu sitter jag i skolan och pluggar lite extra. Idag så har jag hunnit med ganska mycket saker även om jag haft skola. Hade håltimma i två timmar, så åkte in till stan och träffade mamma och Nathalie. Vi tog en lunch på Trattoria, jag tog deras hamburgare, mamma tog någon fisk och Nathalie tog en pasta. Ångrade mig direkt efter, när jag fick syn på hennes pasta. Väl där inne fick vi sällskap av Jonas och hans hund haha. Efter det strosade vi runt i stan då mamma letade efter nät strumpor? Innan jag begav mig tillbaka till skolan gick vi förbi Mouche där jag köpte ett super fint kit tills våren.

Kom fram för bara några timmar sedan. Vi familjer bor i 2 olika lägenheter på Högfjällshotellet. Började dagen med att åka Offpist;) Gick väl sådär. Slutade med att vi fick gå i över en timme. Såg sedan en kille på snö scooter som vi lyckades få skjuts av.

On our way to Sälen!!!
Sitter i bilen och har precis köpt kaffe. Eftersom att vi åker tre familjer så kunde vi inte stanna när som helst, men efter någon timma så blev det av. Ska försöka sova då jag fått ca 6 timmars sömn på två dygn:)