Mina nyårslöften 2017

Jag älskar listor och tycker alla borde göra nyårslöften för att se över vad man vill fylla sitt nya år med. Eller vad man vill plocka bort. Låta sig skräddarsy sitt år och se till att det blir sådär som man vill ha det. Man avsvarar ju för sin egen lycka och för mig är detta en jättebra lösning att få en överblick över hur jag vill ha min vardag. En vardag som annars tickar på och man egentligen har noll koll på vad man gör och hur man mår. Hur man borde må och vad man borde göra.

De mål man sätter upp skall vara möjliga och lätta att uppnå. De skall bara tillföra något bra i ditt liv och du skall ha tydliga instruktioner. Som ett träningspass, det vet du när du utför det. Eller att du inte ätit godis på en vecka, det vet du om. Men löften som att bli en bättre människa, hur skall du veta? Sätt isåfall små mål som gör dig till en bättre människa, som du kan pricka av.

Här kommer mina löften som jag går in med i del 1 av 3 av 2017.

Del 1 består av 1 januari - 31 maj

yoga

Att få 1-1,5 timme till att koppla bort, varva ner, stretcha, stärka kroppen, fyllas av ny energi och framförallt få en lugn stund med sig själv. Ett givet mål för 2017, jag vill ta mig tiden till ett pass i veckan.

mejeriprodukter etc

Min mage är ju ett mysterium och jag vet väl egentligen vart problemet ligger. Onödigt mycket mejeriprodukter, inte mycket men ändå en del socker, bröd, tuggummi, på tok för mycket frukt (detta fyller min mage med luft och ger s m ä r t a) och det jag egentligen inte vill erkänna - men på tok för mycket kaffe. Ajjabajja för magen. Men okej, från att det skulle gälla mejeriprodukter så blev det allt detta. Jag skall absolut inte sluta med det, men dra ner på det. Börja använda mig av oatly/havre-produkter istället. Inte lika gott, men betydligt mycket skonsammare för magen.

1 pass

Komma igång med träningen, en klassiker. Den måste ju ändå vara med på listan. Och dessa nyårslöften skall vara möjliga och enkla att uppfylla. Så ett stackars pass i veckan, det skall jag bannemig lösa. Om jag så skall behöva gå ut på en löptur söndagkväll.

lördagspromenad

Jag älskar ju att promenera. Jag kan gå hur långt som helst, om så klockan är 05, eller 23. Med pod, musik, sällskap, telefonsamtal eller alldeles i min egna värld utan något annat än det jag hör och ser runt om. En perfekt start på helgen tror jag! Denna hoppas jag innerligt på att jag skall få ta med mig genom 2017.

vardagsgotte

Yes, så var det även denna punkten då. Godis, take-away, fika, läsk, alkohol... klassiker och alldeles alldeles rätt!


Konkreta löften för 

JANUARI 

Alkoholförbud

Godisförbud

1 frukt om dagen

Likes

Comments

Veckans luncher kommer att bestå av dessa trevliga lådor som innehåller..

Sallad på / blandsallad, grönkål och morötter

Rödbetshummus på / förkorta rödbetor, vitlök, kikärtor, spiskummin, salt, peppar, olja

Rödbetor blandade med oatly creme fraiche

Granatäpple

Kikärtor rostade i olja och chiliflakes


Till kvällis serveras det bananpannkakor med varma hallon och vaniljkvarg. Favoriten! Och nu till kvällsläsningen av min nya bok Clean cooking skall jag mumsa på en annan favorit, fryst mango. 

Likes

Comments

HEEEEY, VÄLKOMNA TILL MIG! 

Skulle kunna dra en fruktansvärt lång presentation om varför jag skapat denna bloggen och vem jag är. Men jag skall fatta mig kort. Viktoria Wikström, snart 23 år, tillbringar min mesta tid med familj vänner och pojkvän. Något jag älskar utöver dom, är ju ändå mat! Jag har alltid älskat mat, och på senare dagar även blivit en chokladgris. Vad hittar man här då? Allt från recept, tankar kring livet och ja, bara sådant som jag vill få ner i bild och text. Häng på så får vi se vad det blir av detta. 

Likes

Comments