Header

Jag vet vad ni tänker nu, det var inte länge sen jag lade upp en lista haha. Jag hoppas det inte gör något i alla fall. Jag tänkte ge er en träningslista just för det är så kul att skriva om min träning och hur jag gör och hur jag tänker.

Så är det för mycket får ni väl säga till haha. Nej men, jag hoppas detta ger något och ni får gärna fråga om det är något. Sjukt roliga frågor och ännu bättre svar! Ha det så bra så länge.

1. Vilket är ditt favoritmärke att handla träningskläder ifrån?
Helt ärligt så handlar jag mina sportkläder på stadium eller något sånt enkelt, visst kan jag köpa något från gymgrossisten eller liknande ibland! Så enkelspårig är jag haha

2. Du har ditt gym hemma, på en begränsad platsyta. Vilka fem redskap/övriga saker måste finnas med?
Uh så svårt helt ärligt.
*Skivstång med bra vikter till! Givet val ju
*2 Hantlar med vikter till är också givet, här har man det mesta till att kunna göra alla övningar haha!
*Motionscykel
*Z-stång
*En matta ?? haha Jag tror väl alla dessa räknas som 5 redskap?

3. Bara träna utomhus eller bara träna inomhus?
Bara träna inomhus skulle jag rekommendera för mig faktiskt! Med rätt redskap så

4. Korta och intensiva pass, eller långa och behagliga pass?
Korta intensiva pass tycker jag om faktiskt, känner jag får ut mest av det, sen lär man blanda emellanåt givet

5. Vilket är ditt bästa träningsminne?
Bästa träningsminne är svårt att komma på, men var riktigt roligt att träna x-fit på måbättre. Hårt träningspass som var så pass varierat att det blev riktigt roligt att genomföra. Det rekommenderar jag om det finns kvar.

6. Vad äter du helst före och efter ett träningspass?
Före brukar jag köra någon PWO om jag har, annars har jag ätit någon kvarg eller burk tonfisk.
Efter kör jag oftast en redig middag + gainer om jag kör ett gympass.

7. Tränar du med musik eller utan?
Oftast med musik när jag är själv, med andra kan jag köra utan faktiskt för det är bekvämt att höra dem ifall
det är något

8. Bara träna överkropp eller bara träna underkropp?
Skulle ju se fett konstigt ut med enbart nått av det haha! Man vill ju helst blanda!
Men får ta över kropp, haha! Roligast att träna faktiskt

9. Var finner du inspiration till din träning?
Inspirationen hittar jag oftast i motivationsquotes, olika tal vissa håller som jag lyssnar igenom.
Jag blir sjukt motiverad av detta och finner nån sorts kraft haha

10. Hur ser dina träningsplaner ut för resten av året?
Planerna ser väl ut som att jag i slutet av denna månad ska börja gymma igen, och där ska jag befinna mig ungefär minst 3-4 gånger i veckan. Schemat i början är ju helkroppspass A-B-C, sedan byta över till enskilda muskelgrupper för att få ut mest effektivitet.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

God morgon världen, usch idag är det en riktigt seg dag. Jag somnade inte förrän säkert halv 1–1 inatt, det vart en hyfsat lång kväll/natt och så vaknade man såklart ca 8 tiden imorse. Lite halvt trött och seg nu kanske haha. Sen har man inte heller kaffet hemma, försöker avstå lite så det inte blir för mycket av det helt enkelt haha. Så man får väl skylla sig själv helt enkelt. Är kaffe ett krav för er på morgonen?

Så vad händer idag då? Idag är det en städdag, det ska tvättas och städas hela lägenheten. Så det blir skinande rent. Har satt söndagen till en officiell städdag haha, sämsta dagen på veckan. Nej, städning är inte min grej men jag älskar när det är rent och snyggt så. Man lär väl offra sig. Sen ska väl saker och ting sorteras lite och plockas ner. Så vi får väl se hur det blir, men jag kommer väl förmodligen uppdatera er senare med något roligt också.

Förresten, är det någon mer här som använder sig utav twitter eller annat? Ni får jättegärna kommentera vilka sociala medier ni använder. Själv är jag runt på twitter och glor lite. Annars är det instagram & snapchat som är mest aktivt. Där finner ni mig under användarnamnet @Viktorhog

Ha en sjukt bra söndagsmorgon, hoppas den blir precis som ni önskat er. Jag kommer uppdatera er igen senare med lite roliga inlägg.

Likes

Comments

Såg ett inlägg hos @rockdoll som man gärna fick ta över på sin blogg också. Så då gör jag det och gör listan såklart!
Jag uppmanar er alla också att ni får ta över listan på eran blogg och göra den :) Det är riktigt roligt!

Tre saker jag är bra på:

Dator tyvärr haha!
Att spara pengar extremt!
Att laga mat!


Tre saker jag gillar med mitt utseende:
Mitt leende
Mina armar
Min mage


Tre egenskaper jag gillar hos mig själv:
Att jag går för det jag brinner
Att jag bryr mig om omvärlden
Att jag har rejält tålamod


Tre saker jag behöver jobba på:
Att lära mig mer saker egentligen, helt ärligt haha!
Att verkligen gilla mig själv!
Att inte ha för många tankar i huvudet på en och samma gång


Tre saker jag är lycklig över:
Min familj, mina nära & kära
Att jag är i stabilt läge
Att jag har växt som person!

Likes

Comments

God morgon alla, hoppas ni hade en sjukt bra fredag igår. Jag hade i alla fall en fredag som bestod av att plocka, sortera och ta kort på massvis med saker. Lite av min bisyssla jag gör. Sen planerade jag och skrev en hel del igår för att få ordning på något mer ”seriöst” bloggande än vardagligt. Men vill ändå kunna blanda lite så man blir lite personlig till er, för man vill på något sätt kunna lära känna er alla.

I alla fall, idag är det lördag morgon, klockan är väl cirkus 9. Inget kaffe har man hemma så det är ju förfärligt haha. Så sitter och försöker hitta på något som distraherar mina tankar från det, ska väl snart äta lite frukost som ALLTID består av havregrynsgröt haha.
Vad har ni för planer idag?

För vissa är det en latdag idag, andra är det lite jobb kanske. För min del så blir det att skriva en hel del idag, jobba kan man säga. Jag måste sätta på ett kol snart känner jag. Ska planera en hel del mer med bloggen har jag tänkt, så blir väl en hel del skrivande där också. Planera inlägg en tid framåt. Tycker det är så skönt att kunna brainstorma lite idéer.
Sjukt irriterande dock att det är en vecka kvar till en ”godisdag”. Men man håller ut.

För vissa är det en latdag idag, andra är det lite jobb kanske. För min del så blir det att skriva en hel del idag, jobba kan man säga. Jag måste sätta på ett kol snart känner jag. Ska planera en hel del mer med bloggen har jag tänkt, så blir väl en hel del skrivande där också. Planera vad man kan ge er en tid framåt. Tycker det är så skönt att kunna brainstorma lite idéer.
Sjukt irriterande dock att det är en vecka kvar till en ”godisdag”. Men man håller ut.

Förresten, börjat tittat lite på en serie som heter Jordskott, har ni sett den? Vad tycker ni om den? Sett lite av första avsnittet just nu haha. Verkar ju spännande. Får hoppas den är bra!

Såg nyligen en serie som heter Springfloden, den va sjukt bra tycker jag. Den rekommenderar jag. Längtar tills säsong 3 av Gåsmamman kommer!

Nej nu blir det frukost, men ett inlägg kommer lite senare idag igen! Håll ut vänner! Ha en bra lördag!

Likes

Comments

Hej alla! Jag hoppas ni mår superbra och äntligen är det fredag. Visst är det skönt? Hoppas ni njuter av denna dag och att nu är det helg! Det blir superskönt.

Här kommer ännu ett träningsinlägg, jag hoppas ni inte tröttnar på dem? Haha. Det ska bli riktigt kul att visa detta för de som är i behov av det och kan inte du ta dig till gymmet?
Du kanske har fullt upp och behöver vara hemma idag? Ingen fara, jag kommer härmed göra en uppdatering kring den appen jag tipsade om förut i ett inlägg.

Jag har använt mig utav denna app som heter ”Home workout” av företaget Simple design Ltd., den är i viss stil som 7 minutes, jag har provat en liten del av denna. Det finns ju som sagt tusen funktioner i en sån här app haha.

Det jag inte gillar är att man inte kan ställa in olika scheman vad jag förstått det som att man kan göra antal repetioner, man kan bara gå efter sekunder.
Så en övning görs i ett antal sekunder sen byter man till nästa övning när sekundrarna tagit slut.
Men ingen fara, det är ju alltid skönt att sträcka på sig och passet tar väl ca 7–8 minuter.

Men vad innehåller appen då egentligen? Jag har som ni kan se lagt upp lite bilder från min telefon på appen. Kort förklaring av bilderna finns under dem.

De 2 första bilderna visar en utmaning som heter ”better me”, där får man under 4 veckor följa ett inbyggt schema, övningarna går att randomisera eller ha som vanligt varje gång. Du ska göra antal övningar i vissa sekunder, början runt 20–25 sekunder. Sedan byggs det uppåt för varje dag/vecka Sista bilden här är ett schema över hur du antingen minskat eller ökat i vikt.

Här kan vi se första bilden som visar vilka dagar man tränat och vilka dagar man inte har tränat. Andra dagen är till för att hålla koll på vilken mat som ska handlas och vad som ska ätas. Effektivt och detta har inte appen som heter ”7 minutes training”

De sista 2 bilderna är bilder på lite olika scheman som finns, och jag började med att prova ”better me”-schemat som sagt och det är kul att följa antal dagar/veckor. Men har även provat Strenghten body plan I och det var effektivt och rolig träning.

Jag tror många känner sig mer motiverade av att följa ett sorts schema, fast ändå inte har så mycket tid över till träning. Men, man har alltid tid över för lite träning och detta är bra för att hålla igång kroppen så man inte blir alldeles för stillasittande.

Jag hoppas detta kan ge något till någon i alla fall och detta är mitt träningstips för de som inte har så mycket tid och blir hemma mycket. Träna går alltid, på något vis.
Man kan alltid göra något enkelt hemma eller gå på ett gym. Det spelar ingen roll bara man håller igång kroppen.

Ha en sjukt bra fredag och hoppas eran helg blir kanon!

Likes

Comments

Vad är mina mål med 2018, vad vill jag få ut av detta. Det kommer ni kunna läsa om nedan!

*Besöka länder

Här är några länder jag hade velat besöka, något av det vill jag besöka under 2018, men det är 3 länder jag vill besöka och ett har jag redan besökt. Men jag vill så gärna dit igen, dels för de vänner man träffat där. Det är 3 länder som är, New york, Malta och Spanien! New york har jag drömt om sjukt länge och alltid verkat så härligt. Jag hoppas i alla fall!

*Träna och nå mitt slutgiltiga mål

Jag kommer nu under 2018, i slutet av januari att börja på ett gym äntligen. Jag har inte ”gymmat” sen för ett år sen eller mer. Jag har ju haft mina downs and ups. Jag har ju under perioder tränat hemma och gjort egna scheman och gått efter andra appar. Men äntligen ska jag träna på ett gym och kunna till slut nå mitt mål. Det är långt dit, men jag ska ta mig dit! Jag har motivationen! Jag uppmanar alla att börja träna och hålla igång träningen!

*Dra igång projektet på riktigt

Jag har under en årsperiod till och från fått jobbat mot att kunna ha något eget, ett eget projekt. Kunna dels hjälpa andra människor med hur situationer ska vara och se ut, och inte hur de fantiserar om något omöjligt. Jag gillar att kunna finnas för andra människor, jag vill kunna hjälpa dem på något sätt, finns det ett litet sätt så gör jag det!

Jag har alltid drömt om något eget, jag är en driven människa när jag får göra något jag älskar och kan syssla med det i timmar utan att sova! Det är både positivt och negativt, men jag går all in när jag gör det jag brinner för. Jag hoppas det går igång nu under 2018!

*Att må bra själv

Sen sista målet jag har för 2018, det är att jag själv ska kunna må bra. Jag måste jobba extremt mycket med mig själv och mitt mående, för att ens lyckas med dessa mål. Jag måste fokusera och få ut det onda i mig. Det hoppas jag självklart 2018 ska ge mig, en hjälp på traven att kunna må bra!

Likes

Comments

Saknaden är stor, nu är det strax 5 år sen jag var i Malta och att jag utomlands över huvud taget. Det var helt fantastiskt att besöka Malta samt så var det tråkiga saker med det som hände.

Men jag skulle absolut rekommendera att besöka landet en gång i alla fall. Men staden jag bodde i var mer utav fest och sådant. Jag fick bo hos en familj som tog in studenter, så vi var ca 2–3 studenter emellanåt som bodde där, med 3 unga personer som var syskon som lagade mat och tog hand om oss. Så man bodde i relativt stort hus och det var hur mysigt som helst kan jag lova!

Men vad gjorde jag då i Malta? Jo, för att göra en väldigt lång historia till en kort så kunde jag studerade Digitalbrott & E-säkerhet, som var helt engelskspråkig, vilket jag inte var jätteduktig på, sedan så fick jag inte bo kvar i min lägenhet 2013, jag fick flytta till min bror i Stockholm och börja ta engelsklektioner hos en lärare han kände. Men det var ingen hållbar situation till slut, så då fick jag en resa betald till Malta för att studera engelska där i ca 3 månader. Så, där hamnade man i Malta!

Jag tror jag lärde mig mycket av resan rent generellt, inte bara engelska utan att även växa lite inombords. Det var nödvändigt i den situationen jag var i helt enkelt. Jag är glad för de människor jag träffade där under månaderna och jag har viss kontakt kvar med några.

Bilderna är vad jag har kvar i alla fall, men jag hoppas att jag återvänder dit någon dag!

Likes

Comments

Contains affiliate links

Nu kommer ett inlägg som innehåller affiliate-länkar, detta är ett inlägg som jag vill att alla ska kunna ta del av. Det är 3 damplagg och 3 herrplagg, som enligt mig är snygga att ha på gymmet. Varför jag tar med damplagg är just för att alla ska kunna ta del av det!

Hoppas ni tycker som mig, att dessa är snygga och faller er i smaken!

Likes

Comments

Många har ju funderingar och vet inte vad vissa kosttillskott gör för kroppen, man tar det bara och man vet inte varför egentligen!
Jag kommer att försöka göra en kortförklaring kring vad BCAA är och jag hoppas ni har någon nytta av informationen. Använd er utav det om ni vill!

Kort och gott, varför är BCAA (Branched-chain amino acids) nödvändigt? Det är väldigt nödvändigt, eller rättare sagt ett bra val vid avslutat träningspass, eller direkt före ett pass. BCAA innehåller olika aminosyror som är livsnödvändiga för kroppen och kroppen kan då inte bilda dessa själv, utan man vanligtvis får i sig detta av mat, eller just BCAA. Det är 3 stycken speciella aminosyror det rör sig om

  • Leucin
  • Isoleucin
  • Valin

Varför är dessa bra att få i sig av BCAA vid eller efter träningspass? Jo, just dessa aminosyror har enklare att komma in i muskelcellen än vad andra har, så detta blir som ett sorts bränsle. De passerar inte levern som de andra behöver göra. Därför är dessa användbara vid träning.

Man får komma ihåg att detta är ett kosttillskott som används utöver vanlig kost. Man ska inte ersätta någon kost med ett kosttillskott. De används på sidan av.

Hoppas det som sagt var nyttig information, är det något så vet ni att ni alltid kan fråga mig!
Jag svarar på allt så ärligt jag kan, jag hoppas ni uppskattar dessa inlägg, och jag lovar att det kommer bli fler träningstips!!

Likes

Comments