Helt underbart och vackert är det i Filippinerna, det enda som drar ner det är att internet är dåligt! Vi har nu varit i Oslob där vi simmade med vilda valhajar som var runt 5 meter långa, bland det häftigaste vi gjort på denna resan! Sen när vi ändå var där passade vi på att besöka ett vattenfall som också var väldigt fint det! Dock funkade inte en enda uttagningsautomat i hela Oslob så vi åkte runt i 2 timmar utan någon lycka, vi hade då inga pengar att betala vår taxichaufför men som tur väl kunde vi låna pengar av vårt hostel och betala dem med våra kort!

För nuvarande är vi på Bohol men ska åka vidare till El Nido lite senare idag! Här har vi snorklat med sköldpaddor och besökt fina öar samt åkt zipline, annars har vi bara legat och pressat hela dagarna!

Xoxo MEE

Förlåt för vår jätte dåliga uppdatering på bloggen men vårt internet på Filippinerna har inte varit det bästa men vi hoppas att ni hänger kvar på vår resa och vi lovar att publicera ett till inlägg snarast! Tyvärr kommer det inte upp några bilder denna gången eftersom det inte går men detta är ett livstecken iallafall, bilder kommer när vi har bättre internet och det funkar!

Idag har vi checkat in på ett hostel söder om Cebu city, här ska vi bo i två nätter innan vi åker vidare mot Bohol. Imorgon ska vi besöka vattenfall i området och i övermorgon simma med vilda valhajar, som är världens största haj och kan bli upp till 15 meter.

Sedan sist har vi varit i Singapore, gick på universal studios och besökte hamnen Marina Bay. På bara två dagar lyckades vi bli totalt förälskade i staden och vi ville knappt åka därifrån. Men då vi visste att Filippinerna väntade på oss, fortsatte vi vår resa med glada miner!

Första destinationen blev ön Boracay, som vi också blev totalt förälskade i och mycket pga. att vi bodde på ett väldigt bra hostel. Åkte på två dagsturer med båt och fick se mycket fina öar, cliffjumping och snorkling. Vi fann äntligen Nemo och Doris!

XOXO MEE

Många olika ställen har vi varit på den senaste veckan men gjort något har vi inte förutom ätit känns det som..
Vi besökte gili air och det var väldigt lugnt där men vi bodde på ett riktigt bra ställe som en norsk familj ägde och dem gjorde hela vistelsen mycket bättre! Vi åkte sedan tillbaka till kuta för att ta det lugnt och testa på surfing, så kul och definitivt något vi vill göra igen! Vi hann även med att gå på bio när vi var i Kuta!

Vi drog sedan till Canggu som vi inte heller tyckte var något att ha så därför är vi nu i Seminyak, här händer det lite mer! Ikväll åt vi på Bossman Burgers som vi hört gott om och det var nog bland den bästa hamburgaren vi har ätit, absolut något vi rekommenderar!

Imorgon ska vi testa på rafting vilket är när man sitter i en gummibåt och paddlar med starka strömmar!

Hörs!

Just nu befinner vi oss på Gili Trawang och här har de senaste 3 dagarna bestått av snorkling, sol, bad, en cykeltur och några drinkar.

Dagarna i Kuta, bestod även de av några drinkar, sol och bad. Vi fick även köttbullar, potatismos, brunsås och lingonsylt, som vi har längtat!

De kommande dagarna kommer bestå av mer sightseeing av Gili Trawang innan vi beger oss mot den mindre och lugnare ön Gili Air. Efter detta beger vi oss tillbaka till Kuta på Bali för att testa på surfing.

På återseende!

XOXO
MEE

Jaha, några destinationer senare sitter vi just nu i Ubud som ligger i Indonesien! Kortfattat behandlade KL oss bra men fattigare blev vi efter "lite" shopping...

Vi tog oss sedan till Kuta på Bali, där spenderade vi 2 nätter för att sedan bestämma oss för att åka till Ubud! Ubud är känt för yoga och sin vackra natur! Vi har besökt risfält och provsmakat lite olika kaffe- och tesorter, gott! Fick även vara med på flera photsessions idag, för vi är tydligen en sevärdhet här! En söndrig säng senare och lite fint ihopbyggt som de byggare och montörer vi är så är det nog löst, hopppas vi...

Kram på er alla i förhoppningsvis kalla Sverige!
XOXO MEE

Nu har det hänt en hel del sen ni hörde av oss senast! Vi har tagit oss ut till Phi-Phi öarna där vi har snorklat och åkt ut till den kända stranden Maya bay, paradisstrand! Vi åkte även runt till andra öar hela dagen och fick se ännu en solnedgång fast från en båt på havet! Vi har även hunnit med att gå till en så kallad "målarbutik" (ni som vet ni vet), en av oss har även hunnit med ett sjukhusbesök och går på antibiotika så inget bad eller strand för hennes del.. Som tur väl åker vi till Kuala Lumpur idag och ska upptäcka vad dem har att erbjuda!

De senaste dagarna har vi hyrt mopeder(det gick bra för de som är oroliga)! Med våra mopeder drog vi till en strand och hängde där hela dagen samt att vi åkte upp en bit på ett berg och såg en helt underbar solnedgång!
Vi har även varit på full moon party och var igång hela dagen och natten!
Just nu sitter vi på Koh Lanta efter en lång färd hit, eftersom vi tog en nattbåt fick vi sova på golvet så något säger oss att vi sover lite bättre inatt!
Här är tanken att vi ska vara någon dag för att sedan åka till Phi-Phi öarna!

Ha en bra påskhelg och ät gott för här finns tyvärr ingen påskhare som ger oss några påskägg i år...

Några bilder från våra dagar i Sihanoukville

Just nu sitter vi på flygplatsen i Bangkok och väntar på att få hoppa på planet till koh phangan! Slappa dagar har vi haft och mer väntar, hörs då!

Just nu befinner vi oss i Sihanoukville efter vår tio timmar långa bussresa. Senaste dagarna i Kambodja har vi spenderat med sightseeing i Angkor Wat, matlagningskurs, sol och bad.

Ikväll får vi se vad Sihanououk ville har att erbjuda, spännande! Kommande dagar ska vi mest sola, bada och på lördag far vi tillbaka till Thailand!