Har fortfarande inte kommit igång med någon gymträning, vilket har varit tanken sedan ja flyttade hit i slutet på augusti. Just nu skyller jag på vädret. September och nu i början på oktober har ju bjudit på solen vi aldrig fick i somras. Så en del promenader har det blivit. Och några löprunder.

Facebook är allmänt obehaglig och vet precis var man håller hus, vilket resulterade i en bokad army-fitnesslördag i parken där jag bor. Den föreslog annonsen på facebook och jag nappade. (gratis är gott!)

Hur det nu ska gå efter i princip 5månaders uppehåll från träning är en annan femma...

Förra års "kanelbullens dag" var jag i Barcelona och kunde med sorg inte äta min favoritbulle. Löste det då genom att åka till IKEA några dagar senare för att köpa en. Detta året var jag förbered, beställde på café så jag skulle garanterat få en bulle.

Antal ätna: 2 stycken

Tänkte det skulle vara kul att fira med en MFF-vinst på Friends Arena mot AIK, men tji fick jag, förlust med 2-0. Har blivit bortskämd med två allsvenska guld på raken, plus champions league, vilket gör att jag vill ha det så varje år. Får hoppas på nästa år istället, guldet är ganska så kört i år...

Jag har alltid förvånats över de som inte har tränat regelbundet och sagt "jag kommer aldrig bli en sådan som inte tränar". Steget var så enkelt att ta uppehåll från fotbollen. Till en början i Barcelona tränade jag ingenting, mer än att gå och utforska staden. Med tiden hittade jag rutiner på gymmet, vilket var jättekul efter att ha spelat fotboll hela livet och inte haft tid att gå på pass.

Men sedan jag kom hem i maj har jag sprungit en gång (igår 5 km) och gått några promenader.
PS. De kan räknas på en hand..... DS.

Oktobermål är alltså att komma igång med träningen.

Min första carbonari. Den gör väl sitt namn rättvisa CARBonara, onyttigt men gott.

ingredienser
vitlök
salt/svartpeppar
parmesan för topping

SÅ ENKELT. allt är efter smak/antal personer, jag improviserade.

3 saker jag ser fram emot
- min nästa resa till barcelona (ps. ej bokad eller ens i närheten av bokad eller planerad än, men ändå. längtar)
- middagen, är hungrig som en varg
-AIK-MFF på söndag, plez låt malmö vinna i denna 08-stad

3 saker jag fasar för
- vintern
- att råka betala in hyran på 13lax på fel konto igen
- army fitness-passet jag har bokat in nästa vecka

3 saker jag gillar
- barcelona
- familj
- sol

3 saker jag vill
- resa
- hitta ett perfekt deltidsjobb
- åka hem en svängis

3 saker jag inte gillar
- när hörlurarna dras ut när jag lyssnar på någon viktig pod
- kalops
- rå kyckling

3 saker jag borde
- söka jobb
- ta det coola bananer med livet
- köpa gymkort

3 saker jag kan
- vissla
- prata spanska
- inte bestämma mig vad jag ska äta på restaurang

3 saker jag inte kan
- bestämma vad jag ska äta på restaurang
- göra en armhävning
- spendera pengar som när jag jobbade </3

3 saker jag har på hjärnan
- *titta noga kan ni se, kan ni se, värmen som ni ger kommer tillbaks till er, e jag lite trött blir jag glad igen, åå dåå e ni lager than lajf*
- sushi

3 saker jag blir stressad av
- tunnelbanan
- plugg
- egentligen kan jag bli stressad av allt

3 saker jag ska göra i helgen
- loppis
- AIK-MFF
- kolla idol och äta carbonara

3 saker jag gjort den senaste veckan
- haft besök av los padres, myst i staden och sett på musikal
- pluggAT
- varit på IKEA

nyinköpt muggis från IKEA

Hela mitt liv har jag drömt om det här. Tiden då jag ska flytta in i min första lägenhet, hur jag ska strosa runt på IKEA för att köpa på mig allt jag behöver. Har sparat pengar länge, önskat mig presentkort på IKEA. Har skrivit inköpslistor.

Och så hamnar jag med en möblerad hyreslägenhet... Jahapp..

När letandet efter en lägenhet i Stockholm började föreställde jag mig det värsta - dyr och skitskabbig. Slapp det sistnämnda i alla fall. Det var tacksamt att flytta in i en möblerad lägenhet på kort varsel med välfylld frys och med kokböcker i hyllorna. Men charmen med att få göra lägenheten till sin egen försvinner ju.

I fortsatt väntan på min "första riktiga (läs: egna) lägenhet får lite detaljer flytta in och göra den mer personlig.

Har alltid älskar mat, men har inte lagat särskilt mycket. Det mesta jag har gjort är lax i ugn, eller sallad. Bodde ju själv hela förra året också, men måste erkänna att det inte blev mycket matlagning där heller. 90 % av tiden åt jag ute, eller sallad, vilket inte är en konst att göra.

Nu försöker jag utveckla mina kunskaper, googlar massa recept och försöker prova mig fram. Idag blev det kycklingcurry med ris.

2 personer
chili
paprika
salt/peppar

Enkelt och man kan testa sig fram med kryddorna och grädden för att få fram smaken man vill.

Första oktober idag. Har varit en bra första oktober, ledig från skolan och den spenderades på IKEA. Men kan inte hjälpa att hela tiden jämföra mitt liv med mitt liv för ett år sedan. *besatt av saker jag gjorde på dagen för ett/två/tre år sedan*

Förra års första oktober var också bra, strosade runt i världens bästa i stad, vid världens bästa strand, och med världens bästa gäng. Helt ärligt, allt var så himla bäst. Vet inte hur något ska kunna toppa det året jag hade i Barcelona.

Tanken var att blogga genom mitt år i Barcelona, men livet kom emellan och bloggen glömdes bort. Vilket betyder att jag hade det så himla världsbäst. Barcelona är en fantastisk stad, och jag älskade varje dag där. Sommaren gick fort, och har nu flyttat till Stockholm för att plugga. Kul med ny stad, men Stockholm har stora skor att fylla.

har ju haft besök av familjen nästan hela förra veckan. mamma och pappa kom i tisdags efter skolan, och mattis i torsdags! har haft sådan himla tur med vädret, soligt hela veckan, förutom sista dagen då det från och till var lite molnigt, men 20 grader ändå. känns så konstigt att se staden julpyntas, samtidigt som termometern visar 20 grader.

varken mamma, pappa eller mattis har varit här förut, så ville verkligen att se skulle hinna se så mycket som möjligt. men det absolut bästa har ju varit att bara få mysa och vara med dem.

mamma och pappa kom sent i tisdags, så vi gick bara en promenad i närheten, och åt middag. på onsdag efter min skola åkte vi till tibidabo för den fantastiska utsikten. spenderade eftermiddagen där uppe i strålande sol, åt churros, kollade i den fina kyrkan och bara satt och njöt i solen. på kvällen åkte vi mot plaça catalunya, jag visade dem runt i en del av barrio gótico, katedralen, småtorg och sen åt vi tapas.

på torsdagen fyllde mamma 50 år, mötte upp mamma och pappa på hotellet med en chokladcroissant med ljus, efter det gick vi mot grácia, enligt mig ett av de mysigaste och finaste områdena här i barcelona. strosade runt på gatorna, gick in i småbutiker, och på en marknad, därefter blev födelsedagslunch på cup&cake ute i solen.

på kvällen kom mattis och vi gick ut och på plaça reial på en superfin restaurang, blev hummer, kräftor och en massa annat gott!

på fredagen mötte jag upp familjen efter skolan och på kvällen åkte vi till placa espanya för att se font mágica, har hört en massa om det, men inte hunnit med att besöka den än. tyckte helt klart det var värt ett besök! därefter åkte vi mot plaza catalunya igen för att äta på "flaxe&kale", har blivit tre besök där inom loppet av en vecka, men det var lika gott då. träffade av en slump på thea där också, med hennes kompis från norge - "great minds think alike". på kvällen stack jag och mattis till summum, och hängde där några timmar, så han fick träffa några av mina kompisar också!

familjen åkte hem tidigt på söndagmorgon, så hela lördagen spenderade vi med att göra allt de sista de ville hinna med. åkte till sagrada familia i hopp om inte allt för lång kö, vilket det såklart var, så vi tittade på den utifrån och åkte sedan mot plaça catalunya, besökte "la bouqeria", gick runt i barrio gótico, så himla många fina och mysiga butiker där! åt tapas/paella-lunch, och på kvällen gick vi ut och åt italienskt.

har verkligen varit så himla mysigt att ha de här, fick inte bara mysa och krama om dem, utan även en massa kläder och godsaker hemifrån! nu längtar jag lite hem till jul, ska bli så mysigt att få fira jul hemma i sverige!