Hey bloggen.

I dag vil jeg fortælle jer om mit favorit sted i kvarteret og derhjemme. Mit absolutte yndlingssted er et ishus nede på Odense Havn. Jeg vidste godt, at der var et ishus på havnen, men jeg havde aldrig været der før.

Det hele startede ud med, at min veninde Signe og jeg gik en tur på havnen en onsdag aften. Vi gik mod vandet, hvor vi snakkede og tog billeder til instagram, facebook osv. Vi ville efter lidt tid se, om der var nogen vandcykler frie. Da vi var på vej derned, fik vi øje på et ishus. Både Signe og jeg fik begge øje på et ishus. Det så mega lækkert ud, og vi var begge vildt lækkersulten. Vi besluttede os for at købe 2 kugler i eti bære til 26 kr. Der var så mange smage, men jeg valgte selv chokolade og hindbær, da det er mine ynglings is. Derefter satte vi os ned til vandet, hvor vi IGEN tog instagram billeder. Da vi endelige kunne begynde at spise, tog vi et stykke is ind i munden på samme tid. Det smagte super ekstremt godt, og vi var begge vilde med det.

Det er nu et sted, hvor vi er nede flere gange om ugen. Vi elsker det, og vi snakker altid om alt imens.

Derhjemme er mit yndlingssted nok mit værelse. Her tilbringer jeg en masse tid, hvor jeg hører høj musik, danser, roder op i mine ting, og så ligger jeg bare i min seng og tænker. På mit værelse har jeg min halvandenmands seng, som jeg elsker. Den er så stor og blød, og den er fyldt med en masse puder. Jeg har altid 2 dyner og et sengetæppe over sengen, da jeg føler jeg sover bedre.

Tak fordi du læste mit indlæg, vi ses

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - klik hér!

Hey bloggen

I starten af maj måned tog jeg med min overgang på skolen til Berlin. Vi tog bussen derned, det tog 8 timer inklusiv 4 stop. Da vi ankom til vores “Hotel Stutt Eck”, skulle vi have uddelt vores værelser. Jeg fik værelsesnummer 6, hvor jeg skulle bo sammen med mine klassekammerater Julie, Sara og Anna.

Allerede den første dag vi ankom, skulle vi se fjernsynstårnet. Det var en meget smuk udsigt, men det blev lidt kedeligt efterhånden,da vejret var helt gråt og kedeligt.

Derudover besøgte vi også stasifængslet. Det var spændende, men på samme tid kedeligt. Vi havde fået en guide som kunne engelsk, men som havde en meget kraftig accent. Det var derfor meget svært for os at forstå, hvad han sagde. Vi så også det olympiske stadion. Det var mega stort og fedt.

Udover at vi besøgte en masse steder, havde vi også fritid. Vi gik rundt i Berlins gader, mens vi kiggede i butikker. Vi fik også spist en masse McDonald's mad, og vi handlede i Lidl, og vi fik i det hele taget meget kvalitetstid med klassekammeraterne. Alt i alt,

havde jeg en helt igennem fantastisk tur, som jeg elsker at kigge tilbage på.

Hey Bloggen

I starten af februar måned rejsTe min klasse og jeg til Madrid. Vi skulle til Madrid, da vi skulle have udveksling med en spansk skole.

Søndag eftermiddag fløj vi fra Kastrup til Madrid. I den 3 timers lange flyvetur sad jeg sammen med min veninde Ida Sofie. Vi fik hurtig tiden til at gå med at spise slik, se film og høre musik. Da vi ankom til Madrid, blev vi hentet af to lærer fra den spanske skole, som skulle bringe os hen til den spanske udvikling. Vi nåede frem cirka klokken 21.00, hvor alle spanierne stod og ventede i en kæmpe flok. Vi blev en efter en delt ud og skulle gå med vores spanier. Min spanier hed Carmen, hun var okay god til engelsk, og hun var super flink. Det var dog en smule akavet i starten, men hun var god til at starte en samtale. Jeg var virkelig træt, da jeg ankom til deres lejlighed og gjorde mig allerede klar til at gå i seng.

I Madrid lavede vi en masse forskellige ting som f.eks. var vi ude at sejle, gik rundt og så en masse seværdigheder, spiste lækker mad og var sammen med vores venner. Vi var også med spanierne i skole. Det var lidt kedeligt, da jeg ikke forstod, hvad der blev sagt.

Derudover var vi også i en gammel by ved navn Toledo. Det var en meget flot by, men det var også lidt kedeligt.

Det var en mega hyggelig rejse men også en hård rejse.

Halvanden måned efter vi var kommet hjem fra Madrid, kom spanierne til kolde Danmark. Vi havde dem med i skole, tog dem med i byen og viste dem meget af den danske kultur. Det var en hård uge, da man skal huske, at man havde et ansvar over en eller to spaniere. Da de tog hjem fra Danmark, var vi alle godt og vel udmattet. Vi fik fri hele fredagen, hvilket var vildt lækkert.

Tak fordi du læste mit blogindlæg, vi ses.

Hey Bloggen.

Vi har de seneste to uger på Sct Hans Skole haft emneuge. I min klasse har overemnet været “Du er skabt af stjernestøv”. Vi har været inddelt i mindre grupper fra fire til fem elever. Vi har i vores gruppe skulle vælge et underemne. Min gruppe og jeg valgte underemnet selektion, hvor vi fokuserede på den menneskelige og naturlige selektion.

Vi har ud fra en masse arbejdsspørgsmål skulle lave en problemstilling. Vores problemstilling lyder: Hvad er menneskeskabt selektion, og hvad gør det for udbredelsen af naturlig selektion? Ødelægger mennesker den naturlige selektion? Hvordan kan det påvirke vores fremtid, og har det stor indflydelse på mennesker? Hvad kan vi gøre for at bevare den naturlige selektion?

Til projektet har vi også skulle lave et produkt. Min gruppe valgte at lave en planche. På vores planche vil vi vise giraffens og mennesket udvikling som eksempel ud fra den menneskelige og naturlige selektion. Vi måtte dog skifte planchen ud med en lysere farve, da den mørkeblå farve vi tidligere havde valgt, ikke kan ses i mørket.

Tirsdag den 30 maj skal vi fremlægge projektet til vores skolefest. Vi har tænkt os, at hænge vores to plancher op og have en lyskæde og en sort dug på.

Hey Bloggen

Mit navn er Victoria, jeg er 14 år gammel og bor i Odense Centrum. Til dagligt går jeg i folkeskole i 8. klasse, på en international linje. Det vil sige, at vi på international linje styrker vores sprog med bla. engelsk, tysk, og et nyt fremmedsprog spansk. Vi har dog stadig alle de obligatoriske fag som dansk, matematik, kulturfag, og fysik/kemi osv. I 8.-9. klasse har man også udveksling med andre skoler, fra bla. Spanien, Holland og Italien.

I min fritid er jeg sammen med mine venner og veninder, vi tager altid på McDonalds, shopper, eller snakker om alle mulige mærkelige ting og sager. Derudover går jeg også til showdance en gang om ugen, sammen med nogle af mine tætteste veninder. Jeg elsker personligt selv at danse, da det giver en fed energi i kroppen. Jeg har nu også danset i 10 år, og vil ikke stoppe foreløbig. I samme forening som jeg danser, har jeg også et job som hjælpetræner. Det er for et puslingehold, hvor børnene er fra alderen 4-6 år. Det foregår en gang om ugen, og det er et super sjovt, hårdt og energifyldt job. Jeg går personligt meget op i, at have en travl og pakket hverdag, (det kan sommetider blive for meget, for en 14 årige pige som mig).

En ting du skal vide om mig;

Jeg elsker hunde. Hvis du derfor ejer en hund, er du officielt blevet min bedste ven

(Just kidding). Jeg har i flere år ønsket mig en mops, men det har aldrig lykkes mig at overtale mine forældre. Da min bror for 7 måneder siden, købte en sort lille mops ved navn Coco, var mit hjerte solgt. Jeg glæder mig altid til at se hende, og føler sommetider hun er min helt egen. Jeg vil dog ikke lægge skjul på, at jeg stadig ønsker mig min helt egen hund.

Hvad bliver denne blog opdateret med?

Denne blog kommer til handle om mine skolerejser.

Hey Blog

My name is Victoria, i am 14 years old and live in Odense Centrum. I go in 8th grade in a international class. That means that we are focusing on different language like english, danish, german, and spanish. After school I hang out together with my friends. We usually go to mcdonalds, shopping or just talk about all different kinds of stuff. I also dance once a week, and i have done it for 10 years.

One thing you need to know;