Vaknade bredvid denna imorse, supermys. Hon är för fin. Vi ställde klockan vid 11, ifall att liksom, vilket kändes långt ifrån. Men mot förmodan, vid 11, vaknade vi av klockan helt utslagna. Tror både behövde lite sömn. Vi dröjde kvar ett tag, kvalitetstid ju.

Sen tog vi oss upp och gjorde denna lyrriga frukosten. En topp sak är ju trotsallt morgnar när man kan ta sig tiden till det. Så detta satt vi och njöt av ett tag med Nyhetsmorgon i bakgrunden, precis så det ska vara. Efter det var det hemfärd för Jennie dessvärre men vi fick iallafall ett par toppendagar. Precis vad jag behövde nu inför skolstart då jag förmodligen kommer ha en del. Så det var underbart att vi fick in dessa mysdagar.

Efter mycket om och men så kom min finaste Tibro sis på besök. Galet hur längesen det var sist? Klurigt det här med relationer när man bor ifrån varandra, gäller både fantastiska människor i Tibro och Stockholm. Men så är det. Men Jennie är det sig lik, så mycket som hänt sen vi sågs sist samtidigt som det känns exakt likadant. Antar det är så en bra kompisrelation ser ut?

Hursomhelst började vi dagen, efter en så otroligt skön sovmorgon, med en superfrukost som bestod av en maffig smoothiebowl. Cirka bästa som finns, mycket topping är dock en krav. Till det givetvis kaffe.

Sedan tog vi bussen in till city för att strosa runt lite på gågatorna. Det var mys dessutom fantastiskt väder vilket var så skönt. Inne på blomaffären blev jag kär i en monstera. Den fick inte följa med hem dessvärre.

Lunchdags och vi hamnade, såklart, på Fratelli. Vad annars? På uteserveringen avnjöt vi pasta och pizza. Mumma

Efter lite parkhäng rörde vi oss sedan hemåt. Då vankades det plockmat och vin. Bästa som finns cirkus. Kändes ju helt rätt sätt för att fira lite att jag överlevde min 24h hemmatenta. Då är man värd detta. Annars blev det bara en fin myskväll med film och choklad, tindersnack och som vanligt mycket skratt. Går det att inte skratta med Jennie? Nej tror inte det faktiskt. Superkväll, nu ska vi snart släcka pga helt slut. Natti

Hej hej, är numera tillbaka i Örebro och har uppstått från döden, typ på riktigt asså. Har varit sjukligt stressad under en längre period, ni vet så där så man är nära till att bryta ihop hela tiden, bara av det minsta liksom. Sommaren närmar sig sitt slut och ska jag vara helt ärligt känns det så skönt av anledningen att det äntligen kommer lugna sig, att jag kommer ha tid för mig själv och göra det jag tycker är kul igen. Sommaren har ju varit toppen men satt spår i välmåendet pga tokmycket hela hela tiden. Men vad har jag fått ut av detta, jo har ju lärt mig mina gränser och förstår att allt jag tog mig ann denna sommar inte fungerade. Att plugga heltid på distans, jobba ute på bryggan på kajakuthyrningen halvtid, byggt upp 2 hemsidor samt varit ansvarig för sociala medier samtidigt som jag velat ta hand om mina relationer och hinna med det jag tycker är roligt. Det funka ju inte, allt blev halvdant och inget blev kul, bara krav.

Nu är jag iallafall här, i min lägenhet i Örebro och det känns så himlahimla bra. Har redan hittat tillbaka till ett välbefinnande. Trivs så bra här och skönt att vara tillbaka till mitt egna. Mitt hem. Så detta ska bli super. Ser supermycket frame mot hösten då den kommer innehålla vad jag tror en kurs som kommer bli otroligt kul och precis i linje med det jag är intresserad va och kanske vill jobba inom. Känns super. Hoppas det är fint med er och ni tar vara på sista sommardagarna. Puss och kram

Hallå hej! Denna vecka har jag startat med ledighet, vilket är såsåså skönt. Jobbade galet mycket förra veckan inklusive en inlämningsuppgift på min sommarkurs, därav tomt här. Men värt nu när man får ledigt. Jag har hunnit med en hel del sen sist:
Jag har tatuerat mig, är otroligt nöjd, tycker den är så vacker. Visar när den är läkt och fin
Jag har haft mycket kompishäng, bland annat firat Josefine som fyllde 20
Ätit ute en del, bland annat thaimat på Mariatorget och Hermans som är livet
Kört kajak i kombination av vin tillsammans med syster, hennes pojkvän plus Josefine. Så kul, kommer göras om flera gånger i sommar!
Varit på Trädgården med Lovisa

Har en ledig dag till som jag ska carpa innan det blir ytterligare fyra jobbdagar. Känns bra ändå. Har lite plugg att ta tag i ikväll men så är det. Annars ska det bara bli en efterlängtad hemmakväll faktiskt. Hoppas det är fint med er!

härligt att vara hemma i Sverige och Stockholm igen efter en superresa verkligen. Det blev tyvärr inte då mycket av midsommarn eftersom vi reste hela den natten. Fick en lugn helg vilket var behövligt på grund av jetlaggen. Så helgen bestod av promenader ner till Dreviken för att sitta dör och lyssna på ljudböcker ett tag.

Nu är en riktig jobbvecka igång, 6 jobbdagar plus en inlämning i min sommarkurs. Men det känns bra och kul. Ska även försöka hinna med en del festligeheter. Lång vecka men fylld med kul saker helt enkelt!

Hallå hej! Dag tre i drömmarnas stad, New York, började i rutin med frukost hemma i lägenheten innan vi tåg tåget till World Trade Center. Därifrån traskade vi en bra bit till Brooklyn Bridge som var en upplevelse. Häftigt att få gå över. Solen gassade och svetten rann men härligt var det ändå. Det var verkligen galet varmt denna dag, en annan typ av värme i New York också jämfört med hemma, är så otroligt tryckande och fuktigt.

Sedan kom vi över till Brooklyn och wow vad fint område. Vi tog direkt en drickpaus på ett mysigt fik eftersom det stora behovet av vätska efter promenaden. Vi promenerade först i ett grönområde vilket är lite ovanligt i New York.

Sedan gick vi under Brooklyn Bridge för där var det en fela market som var hur mysig som helst. Så där gick vi runt ett tag, häftigt att gå på marknad under en bro i New York. Något nytt. Jag fyndade en jätteskön beige polotröja för under 100-lappen. Kap! Vi passade även på att äta i deras foodtrucks. Åt någon typ av wrap, ska jag vara ärlig har jag dålig koll vad det var haha, men gott var det och till det drack vi lemonad.

Efter marknaden gick vi runt en sväng i Brooklyn och hamnade på en del konstgallerier. Tycker det är så kul att det fanns så många som stod öppna så man fick komma in och kika. Fin konst och fina lokaler.

Efter mycket promenad satte vi oss sedan på båten tillbaka över till Manhattan för vi hade mindre lust att gå tillbaka över bron i den gassande solen. Men det var ett bra val att ta båt, det var kul att få se New York från vattnet. Och min nördiga segelbåts-familj tycker ju alltid det är kul att vara på vattnet haha.

Hej hej.

Direkt efter vi kom fram till Manhattan stannade vi kvar längst kvartet vid vattnet och satte oss på en mysig resturang där för middag. Superfräscht ställe visade det sig vara. Jag och Mathilda tog pizza med getost bland annat och annat gott.

​Kvällen avslutades med promenad uppför Wall Street vilket var lite kul. Blev lite shopping på en hysterisk outlet också innan vi åkte hem helt slut. Men toppendag var det, Brooklyn var verkligen en stor favorit.

Efter frukost i lägenheten, as usual, tog vi tåget över till Manhattan. Påväg upp från tågen möttes vi av otroligt mycket regn, något vi inte alls var förbereda på. Men inga sura miner för det. Vi köpte varsitt paraply och traskade sedan iväg. Det var verkligen sjukligt mycket regn, paraplyet hjälpte givetvis en del men långt ifrån helt, så Mathilda och mina Dc Martens resulterade i att vara totalt fyllda med vatten. Var som att plaska runt i vattenpölar konstant. Men, under detta regn passade vi på att kika i lite affärer medan vi vandrade mot Times Square. Blev lite fynd bland annat från Urban Outfitters som dom tagit bort i Stockholm. Så det var kul!

Efter en kaffepaus på Starbucks så hade regnet blåst förbi och vi kunde ta oss till Times Square. Så häftigt att få vara där på riktigt, känns som ett ställe man tror sig varit på efter så många filmer, serier man sett utspelat sig där. Men wow vad häftigt det var, de gigantiska skärmarna kändes nästan surrealistiska. Notera röken på första bilden som kommer från asfalten.

Jag och Pappito

Vi tog sedan en snabb lunch på ett italienskt ställe jag ej minns namnet på. Jag och Mathilda delade på en helt amazing pizza. Blev precis lagom. Blev väldigt bra att få vila fötterna lite. Var ju inte optimalt att gå så mycket i genomblöta skor. Men det blev en perfekt paus innan vi traskade vidare till MoMA- museum of moderna art.

MoMA var superhäftigt, tänk er Moderna Muséet i Sverige fast gånger 10 gånger så stort cirkus. Var liksom 6 våningar fyllda med konst.

Syster.

Kul att få se tavlan jag har hängandes hemma över min soffa som original av Matisse. Coolt ändå. Tycker verkligen om den.

Det blev sedan lite inköp i deras shop. Mathilda var nöjd för hon köpte en gigantisk poster. Jag köpte med mig en Matisse poster som jag tror kommer passa prima i min lägis sen.

Vi traskade sedan vidare, vi mötte gatumusikanter och kikade i flera fina butiker. Jag och Mathilda köpte bland annat med oss badbomber inne i en superfin affär.

Med trötta ben och hungriga magar stannade vi sedan för middag som inte blev mindre är hamburgare för oss alla. Jag och Mathilda åt den vegetariska hamburgaren som var väldigt väldigt god och till det sötpotatispommes dessutom. Vi tog oss sedan direkt hem till vår lägenhet och vi somnade ganska direkt inpå. Helt slut var allihopa efter denna hel dag.

God fredag, från inte mindre än New York! Vi kom fram igårkväll efter en för mig jobbig resa i och med jag samma dag blivit sjuk. Otroligt trist. Men jag överlevde. Imorse var jag betydligt bättre och kände mig manad att köra all in. Vi började dagen med att köpa hem frukost och vakna till liv efter de knappa timmarna sömn inklusive jetlag.

Vi var iväg till fots redan i hyfsad tid och startade dagen med en härlig promenad för att få se vårt närområde. Vi bor i New Jersey, New Port, i en fantastiskt lägenhet som vi hyrt från Airbnb. Det börjar bli standard att hyra därifrån. Kändes lite overkligt att se New Yorks skyline.

Promenadens slutdestination var Ellis Island och frihetgudinnan.

Efter mycket gång var det behövligt med en paus för en mini lunch, jag tog en quinoa och grönkålssallad och Mathilda en soppa. Riktigt mysigt. Det blev sedan en mini shoppingtur på områdets centrum, blev inte supermycket men en lite nytt iallafall.

Efter en vilopaus hemma åkte vi in till Manhattan för att äta middag och kika lite. Vi kom in till World Trade Center stationen och shit vilken arkitektur. Den ska efterlikna ett skelett. Superhäftigt var det.

Blev en liten promenad till det uttänkta middagsstället.

För middag hade vi bestömt att gå till en Mexikansk resturang vi hade blivit tipsade om. Och bra val var det, för shit vad gott det var. Deras guacamole var heaven. Jag och Mathilda beställde in en vegetarisk rätt som var inget var vi förväntade oss men såååå himla god. Den var en friterad, fylld paprika med getost ris och champinjoner (???). Bra avslut på kvällen. Vi rullade sedan hem allihopa i matkoma och sjukt trötta av jetlag. Men otroligt fin första dag.

Såhär såg jag ut förra lördagen, iklädd min nya skjortklänning som jag inköpte på rean. Diggar den. Efter en kortare jobbdag drog jag direkt in till stan för att träffa upp syster och Josefine för att vi skulle inte göra mindre än se Håkan. Vi laddade upp med thaimat på Mariatorget och njöt av solen.

Vi var alla eniga om att vi inte kände för att köa halva dagen så av den anledningen kom vi fram till Stadion relativt sent. Men, shit vilka toppen platser vi fick ändå. Typ tredje raden. Kändes lite lustigt att det var så få som varit där tidigare men väldigt glada blev vi för det.

Ut kom Håkan <3 Vi fick även se First Aid Kit, Erik Lundin, Silvana Imam och Veronica Maggio. Ni hör ju, det var drömmigt. MEN. Kvällen blev ju inte riktigt som tänkt när det drog in ett riktigt regn och åskväder..... Det var helt sjukt hur mycket det regnade, det var som att stå med kläder i duschen. Och sen kom åskan också och den var obehagligt nära. För mig som tycker det är ganska läskigt med blixtar så var jag redo att gå, fick ju lite halvt panik. Men blev tvingad kvar av Mathilda och Josefine (som tur var). På grund av vädret blev det ett uppehåll i konserten men när det drog igång igen var det helt magiskt. Var nog bästa Håkan konserten jag varit på, blev en speciell känsla när alla stod helt genomblöta. Blev typ en starkare gemenskap att alla stod där tillsammans för att se Håkan. Fint var det! Höjdpunkten var Shelley och när Veronica överraskade och kom in.

Kolla vad jag möttes av när jag kom till Örebro efter att jag varit borta. Mina fina avokadoväxter. Shit vad dom växt under tiden jag varit borta, innan hade inte ens bladen kommit ut. Detta trodde jag inte jag skulle lyckas med eftersom jag tagit kål på de flesta växter jag haft innan. Oh well, men detta har ju gått superb än sålänge.

Så innan jag begav mig tillbaka till Stockholm planterade jag faktiskt dom, kändes som det var en lämplig fas plus att de blev lite mer lätthanterliga när jag körde bil. Men åh nöjd. Nu är dom hursomhelst i Stockholm och jag hoppas dom överlever sommaren.