Nya inlägg

Hej på er igår kom jag hem från Berlin, jag var då där med min klass vilket vart otroligt kul.

Första dagen började med att vi möttes upp klockan 8:30 på Arlanda, vi checkade då in och fördröjde tiden genom att gå runt på taxfreen.
Efter en kort flygtur på ca en timme så var vi framme i Berlin.
Vädret kunde inte varit bättre, de var strålande sol och runt 20-23 grader i solen. Vi hoppade direkt på en buss som tog oss till hotellet där vi skulle spendera två nätter.
Vi fick sedan 3 timmar på oss att äta lunch och göra vad vi vill. Jag och några gick då till primark där vi spenderade den mesta tiden och jag kan säga att de blev en del shopping.
Efter de ungefär klockan 15 så samlades vi och gick till ett museum och Berlin muren och tittade en stund och sen var de fri tid fram till middagen. Vi åkte då till Mall of Berlin där vi var inne på både Forever 21 och Berska. Det blev även en del shopping där ifrån.
Sedan var de dags för middag på hotellet och sedan tog vi det endast lugnt resten av kvällen, vi satt mest bara och pratade och myste.

Dag 2 började med att hela klassen var så otroligt trötta, vi gick upp klockan 6 efter endast få timmar sömn då kvällen innan faktiskt hade slutat på en bar.
Vi åkte då vid ungefär klockan 7 ca 2 timmar kommunalt till ett koncentrations läger vilket var både coolt men hemskt att se, vi hade då en guide som berättade hela historien och visade runt.
Efter det hade vi 5 timmar att göra vad vi ville, vi var då på primark och några små butiker i närheten och de blev ännu mer shopping.

Senare på kvällen blev det middag igen på hotellet och sedan blev de lite förfest på några i klassens hotellrum och sedan blev de utgång på en bar och en klubb, en riktigt lyckad kväll.

Dag 3 började med att vi gick upp klockan 8 och begav oss ut på en statsvandring i ca två timmar och sedan hade vi tid till att göra vad vi ville mellan klockan 11 och 14.
Vi hittade då en jätte mysig restaurang som vi åt lunch på och sprang även in en sista gång på primark för att köpa det sista.
Sedan var det dags att åka ut till flygplatsen för att sedan flyga hem.
Det vart en otroligt rolig resa.

Det kommer komma upp bilder i morgon troligtvis eller i övermorgon från shoppingen.

Godmorgon!
Just nu sitter jag på terminal 2 och väntar på boardingen som börjar om 15 minuter, till planet som ska ta oss till Berlin.
Detta är då en business trip med min klass som skolan betalar vilket ska bli otroligt kul.
Vi blir borta till och med fredag och vet inte om jag har internet till att blogga där.

Idag har varit en lång dag trots att jag varit ledig.
Dagen började med en väldigt lång körlektion ca 2,5h vilket var väldigt kul och givande.
Efter körlektionen åkte jag till Ikea där jag mötte upp Rebecka för att köpa det sista inför UF mässan som är nästa vecka, vi fick nästan tag i allt vi skulle så nu har vi endast fåtal saker kvar vilket känns skönt.

När jag kom hem sedan var de dags för middag då klockan hunnit bli ganska mycket, sedan har kvällen endast spenderats med plugg samt börja lägga fram kläder till Berlin som jag åker till på Onsdag vilket ska bli super mysigt.

Nu är väskorna packade och redo för att bäras ut i bilen.
I morgon åker vi som sagt till fjällen vilket ska bli otroligt mysigt då det var så länge sedan jag var där. Jag blir upphämtad direkt när jag slutar, vi åker då till Borlänge där vi kommer stanna över natten för att sedan åka vidare till Sälen, så att vi hinner få en hel dag att åka.

Dagen idag har varit ganska seg, hade gymnaisearbete hela dagen från 9 till 15, sedan hem och äta snabbt för sedan var det dags för säsongens näst sista match, och min sista då jag missar den sista på fredag. Vi spelade otroligt bra och vann så vi var väldigt nöjda.
Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig klar då i morgon blir en lång och tidig dag.
Kram

(Förlåt för dålig kvalité på bilderna)

Äntligen har jag bokat uppkörning, har nu ca 5 veckor tills det är dags, är så nervös ändå men samtidigt så taggad så nu är det bara att ösa det sista så man klarar allt på första försöket.

Idag har jag endast haft en körlektion sedan har det inte hänt så mycket.
Jag dock också packat en del inför fjällen vi åker till på onsdag, tänkte försöka få ihop en film, då jag kände att videon vi spela in från kryssningen inte är så lämplig att lägga ut här.
I morgon kommer det fler inlägg då det inte finns så mycket att skriva om idag.

Förlåt för den otroligt dåliga uppdateringen, hade tänkt att publicera inlägg under kryssningen men internet var så otroligt dåligt, och igår var jag inte hemma heller.

Iallafall i måndags så mötte jag upp Felicia vid ungefär halv 12 i stan, vi gick då och handlade lite mat och grejer till kryssningen, bland annat chips och lite dricka och så.
Vid 3 klev vi sedan på båten efter ett flertal gånger vi gick fel.
Vi fick en ganska mycket finare hytt än sist vi åkte så de var ju väldigt Najs.
Vi gick ganska direkt och lämna väskorna och började gå runt och kolla lite, vi mötte då på några killkompisar, och stod och snacka en stund då det var så länge sedan man sågs, och bestämde att vi skulle ses senare på kvällen.
När det var dags för middag kunde vi inte riktigt bestämma oss för vad vi skulle äta så det blev bara till slut en macka som var otroligt äcklig.
Vi gick sedan och fixade oss på rummet och sedan till baren och köpte en drink.
Runt 12 tiden sen mötte vi upp killarna och gick runt och snackade på båten, och även där sen och satte oss på en klubb där de var lite uppträdanden, vi var väll ungefär sedan tillbaka på rummet runt 3 då alla var ganska trötta, det blev verkligen en otroligt rolig kväll.

Dagen efter vaknade vi runt 9, vi fixade oss då lite snabbt, käkade frukost och sedan var det då Dags att gå av båten.
När vi kom av stod redbull bilen utanför och delade ut redbull vilket var väldigt Najs, sedan sa vi hejdå till våra kompisar som skulle flyga hem (skönt för dem) och börja röra oss mot centrumet i Helsingfors, som vi skulle spendera 6 timmar i.

Sista kvällen tog vi det mest lugnt då det gungade så otroligt mycket och båda var väldigt trötta så vi satte oss och tog bland de godaste drinkarna jag druckit och bara prata.

I torsdags (igår) så mötte jag upp Emelie runt 12, vi gick då faktiskt 8km och bara pratade vilket var otroligt skönt, och sedan rörde jag mig emot Tolv som ligger under tele2arena när jag käkade middag med Rebecka och Ellinor vilket var super mysigt.

Nu har jag endast ett tal att hålla kvar på denna skoldag, sedan är det äntligen lov, då jag är ledig imorgon som vanligt vilket är otroligt skönt.

Jag har verkligen blivit så himla skoltrött på senaste, så det är skönt att få ett lov där jag iallafall inte ska jobba så mycket, så jag får en chans att vara ledig och stressa ner så jag orkar de sista månaderna i skolan. Veckan efter lovet blir väldigt skön, jag går endast mån-onsdag i skolan då jag blir hämtade direkt efter skolan och åker till fjällen, vilket ska bli väldigt kul eftersom det var några år sedan jag var uppe i fjällen sist.

Jag ser verkligen fram emot studenten så mycket, jag beställde min studentklänning igår så nu har jag bara skor kvar sen har jag allt inför studenten så det blir ju lite motivation till att det blir allt närmre och närmare.

Till att börja med, The Weekends konsert i fredags?? Hur bra var inte den. Fullsatt arena med en galet bra artist det blir inte bättre. Kvällen var otroligt bra tills jag skulle hem, såklart skulle det vara problem med SL, och pendeltågen var ca 40 minuter sena så det tog ju mycket längre tid hem än planerat.

Dagen efter så var det upp tidigt då jag skulle både öppna och stänga på jobbet, dagen gick väldigt fort, det var mycket att göra hela tiden så tiden bara flög iväg. Direkt när jag slutat begav jag mig hem till Mormor och Morfar för att fira mormor med hela släkten så det var mysigt.

På söndagen var vi på ytterligare två visningar, båda var jätte fina men dem kändes ändå inte helt rätt, direkt efter tog jag båten över till Junibacken där jag mötte upp Felicia som slutade och vi åkte då och fikade och bara satt och prata och planerade sommaren och tiden fram över vad vi vill göra så man vet hur mycket pengar man ska spara ihop.

I måndags var det bara en vanlig skoldag, eller vanlig och vanlig jag var där och hade samtal i 15 minuter på engelskan och sedan slutade jag, vilket var både skönt och segt. Senare på kvällen var vi på en bartender kurs, vi fick då testa på och lära oss tekniker att hälla med droppkork på flaska för att få rätt centilitermått utan att mäta. De var då lite olika tävlingar sedan där de gällde att komma närmst, och efter det så fick vi lära oss att blanda 8 olika drinkar och testade på de några gånger och fick in teknikerna, så det var super kul.

Idag har det varit en ganska lugn dag, jag gick endast mellan 8-11:20 i skolan då jag inte hade någon entreprenörskap samt att vi fick sluta tidigare på marknadsföringen, så när jag kom hem rensade jag ut nästan hela mitt rum, både kläder och en del inredning, har en del inredning kvar som ska bort då jag tänkt att göra om lite och få det lite snyggare, så jag tänkte att på fredag ska jag försöka få till lite nya bilder så ni kan få se hur det ser ut.

Dagen började med att jag gick upp klockan halv 9 trots att jag är ledig, men jag gick då upp och tränade i ca en timme vilket var väldigt skönt efter, då gjorde jag mig lite frukost och tog det bara allmänt lugnt.
Jag sitter just nu påväg in till stan där jag ska möta upp Rebecka och sedan ska vi iväg på ett möte där vi ska planera lite och få lite hjälp med hur vi ska göra vissa saker så det blir bättre.
Mötet börjar ca kl 1 och borde nog inte ta så lång tid.
Efter mötet ska jag hem och fixa mig och äta lite middag för att sedan röra mig till Globen där The Weekend har konsert ikväll vilket ska bli otroligt kul, har sett fram emot den här konserten väldigt länge. Tänkte även ta med mig kameran och filma lite och se ifall de kommer upp här beroende på om det blir bra.

• Vardag

Hej på er, här om dagen var jag hos Felicia som färgade och klippte mitt hår och jag blev verkligen så nöjd, jag ljusade upp håret ganska mycket längre ner för att få en lite fräschare känsla speciellt nu till våren, jag ska försöka få till lite fler bilder någon dag där man ser skillnaden mycket mer.

Jag sitter just nu i bilen påväg hem efter en lång dag.
Dagen började med att vi åkte hemifrån vid ungefär kvart över 8, jag övningskörde då till stan till Berns där vi skulle äta hotellfrukost vilket var väldigt mysigt, och vilken frukost, det var så mycket att välja på och de var så gott, de var bland de bättre hotellfrukostarna jag har ätit i Sverige faktiskt.
Efter en lång frukost gick vi runt en del i stan, mestadels ute då det var så fint väder, älskar när solen är framme som idag, man blir så mycket piggare och det blir så mycket skönare att vara ute.

När klockan började närma sig halv ett åkte vi till Vasastan där vi skulle på lägenhetsvisning, men ingen av oss var speciellt imponerade av den, så vi var inte kvar där så länge. Som tur är ska vi på två stycka igen om ungefär en vecka vilket jag ser fram emot.

Efter lägenhetsvisningen åkte vi ut till Rosersberg där vi hade match, ingen i laget var speciellt taggade och många var trötta vilket resulterade att vi spelade väldigt dåligt, men så blir det ibland.
Resten av kvällen kommer nog bara bestå av plugg då det är galet mycket nu fram till sportlovet, så det är bara kämpa sig igenom det.

Godmorgon!

Jag är just nu påväg till jobbet, idag börjar jag 11:15 vilket är skönt då får man lite sovmorgon.
Efter jobbet ska jag möta upp min kompis Josefine, vi ska då bara gå och kolla lite kläder och sedan gå ut och käka någonstans vilket ska bli väldigt mysigt, de känns som det var längesedan man bara gick ut och åt och bara prata om livet, så det ska bli riktigt mysigt.

Annars är det väll inte så mycket annat som händer idag, hoppas ni får en toppen dag.