Jag har glömt hur tungt det är att jobba såhär haha, speciellt när kroppen inte är van. Fick dock träffa mina saknade kollegor och jobba i bar, vilket är kul, så dom där elva timmarna gick någorlunda fort!
Kände mig helt mör i kroppen när jag vaknade imorse, och ska snart på jobb igen. Imorgon åker jag med Marc till Stockholm, vi ska kolla på lägenheten och sen ska jag köpa dom sista julklapparna medan han är på möte.

Blä, min blogg blev så tråkig så fort vi kom hem. Måste få tillbaka inspirationen lite...

För det första hade vi en bra men lite tung resa hem, som det oftast blir när man vänder på dygnet. När vi steg av Rosella blev vi överraskade av min familj, Becci och Emma. Blev så himla glad!

Sov väldigt dåligt inatt, framförallt väldigt lite. När jag vaknade hann jag packa upp lite och sen fick jag sällskap av Becci hela dagen. Marc var dödstrött när han kom hem från jobbet, så han tog en powernap medan jag åkte till Oskar och visade bilder från resan.
Vi valde att sova hos Marcs föräldrar inatt då huset är tomt, och det blir lite väl intensivt hemma hos mig. Speciellt när man har jetlag haha!

Somnade som en stock för någon timme sen, men vaknade av att min magsyra var alldeles för hög. Det är bättre nu, men både jag och Marc är nu klarvakna (såklart)
Ska på jobb imorgon, be för mig att jag inte klantar mig framför någon gäst. Om jag inte lyckas somna om finns det en stor risk att det händer...

Jag tror inte att det går att börja eller sluta det här inlägget på ett tillräckligt värdigt sätt.
Den här resan har verkligen varit det bästa jag varit med om på alla sätt. Inte bara alla fantastiska saker jag fått uppleva, men att jag fått göra det med kärleken i mitt liv.

Jag är så stolt över oss, att vi kompletterar varandra så bra. Att vi är så bra tillsammans. Åh vad jag är tacksam.

Marc jag älskar dig, och tack ❤️

Mitt absolut största ångestmoment inför att komma hem är att det är en stor del av mitt liv som inte finns kvar. Min vackra fina älskade häst, som inte längre är min.

Jag har liksom haft bilden av att jag kommer komma hem, Sally kommer stå i samma hage hon har stått i sex år, alla mina saker kommer ligga lite halvslarvigt i sadelkammaren som dom alltid gjort. Varje dag kommer jag ha ett ställe jag måste vara på, en mule att pussa.

Det har ju varit mitt liv, det viktigaste och största jag haft. Det jobbigaste och bästa. Och nu finns det inte längre.
Det är klart att Sally fortfarande finns, och jag är verkligen så himla nöjd med hur allt blev. Hon kunde inte ha hamnat hos en bättre ägare och ett bättre ställe. Men ni förstår va? Hon är inte längre en del av min dagsrutin.

Jag saknar inte bara Sally, utan också hästar och ridning överlag. Då har jag ändå haft semester och inte varit omringad av det på samma sätt, därför är jag rädd att det kommer kännas som ett slag i magen när jag kommer hem.

Vänjer man sig, eller kommer det bara kännas konstant tomt? Hjälp

Vi har packat färdigt, ätit brakfrulle på vårt stammisställe och nu ligger vi och försöker suga i oss den sista solen. Flyget går ikväll klockan 21, så vi har några timmar kvar.

Har sån grov ångest över att det kommer vara kallt, nu har jag strosat runt i shorts i fem veckor och det ska vara minusgrader när vi kommer fram. Bara det att känna kylan nypa en i ansiktet, fyfyfy!

Igår gick vi förresten på bio, vi såg Doctor Strange, Marvels nya film. Den var jättebra, så se den om ni har möjlighet!

Mayfair hotel & spa
3000 Florida Avenue
Coconut Grove
Miami FL

Hej hörni, åh det är vår sista hela dag idag!

Igår startade vi tidigt mot Naples och körde genom Everglades, jag har dessvärre en vana att somna varje gång det spelas en podcast, så jag somnade i baksätet efter ca 30 minuter haha. S och M såg i alla fall 60 alligatorer, vi kan ju låtsas att jag också såg dom.

Vi spenderade först någon timme på stranden, som var sååå mycket finare än Miami beach, sen åkte vi tillbaka till restaurangen jag och Marc åt middag på när vi stannade här på kvällen tidigare. Vi åt sliders med pilgrimsmusslor till förrätt och sen åt jag en pulled pork-sandwich. När vi var mätta och belåtna åkte vi tillbaka till stranden och satt där till solen gick ner, så himla mysigt verkligen. I bilen påväg hem hade vi låtquiz i olika omgångar så det gick snabbt, sen plockade vi upp chinese food till rummet medan vi kollade på film. Jag somnade som ett litet barn innan jag ens hann borsta tänderna, en tung dag alltså haha!

För två dagar sen åkte vi ner till South Beach, efter att ha solat ett tag började vi vandra ner längs med vattnet, vi hamnade vid början av Ocean drive och satte oss ner på en restaurang, ni kan ju gissa hur det slutade med tanke på drinkarnas storlekar. Tur för dom att jag är minderårig så jag kunde köra sen haha. När vi körde hem var jag tvungen att köra på den största motorvägen jag någonsin kört på, till på köpet var jag brutalt kissnödig, alltså så kissnödig att det gjorde ont i njuren. Var tillslut tvungen att köra av vägen och springa till ett dike med benen i kors, jag mådde så himla dåligt haha. Ni förstår inte hur nära det var att jag kissade på mig, undrar om försäkringen täcker "nerkissat förarsäte i hyrbil". Tänk er allt detta i kombination med två fulla killar i baksätet som skrek och gormade.

Vi kollade solnedgången på Key Biscane, åkte hem, badade och sen gick vi ut för att äta middag. Vi gick till en italiensk restaurang och åt sniglar. En annorlunda thanksgiving minst sagt haha!

Ligger lite efter här, ber om ursäkt för det!
Imorse startade vi tidigt till Fort Lauderdale eftersom jag hade beställt lite saker till Johanna och Toms adress, Tom ville ut på havet så vi hakade på och hade en toppendag! Vi parkerade båten och åt lunch på Shooters, jag testade äta krabba för första gången och det var riktigt gott! Påväg hem åkte vi via lite butiker och nu ligger vi alla brända och insmorda i sängarna haha, det var lite väl stark sol.