​nu har vi varit några timmar på Arlanda och tåget går om ca 30 minuter. Erica blev jagad av polisens volontärer pga misstänkt för illegal smuggling. Hon kom undan och gömmer sig nu på toan.

Dags att gå till tåget snart, vi hörs!

Buenas dias!

Just nu befinner vi oss på flygplatsen i Málaga. Vi känner alla blandade känslor kring denna hemresa. 4h timmarsflyg med endast 2 timmars sömn i bagaget är inte att leka med.

Linnea fortsätter med illegala handlingar då hon fick med sig överfallssprej (vapen) på planet.

Vi kommer sakna taxiresorna, KKK och Paco.

Hasta luego!

Besos 💋💋💋

​bättre bilder senare

parad utanför ställe vi åt på ikväll

Sophias mat

Linnea sminkar sig i el corte Ingles

Linnéas fika

Linnea blir sminkad på kiko

Erica blir sminkad på kiko

las chicas chillar med hc Andersen

​Dagen bestod Picasso, shopping och illegala handlingar.

Vi började dagen med att Linnea sköt upp dagen en halvtimme till. Sedan blev det frukost och därefter Picasso museet. Där vakten nästan polisanmälde Linnea för att hon fotade en av picassos bilder.

Sedan blev det en massa shopping och Linnea åt kkk. Pga illegala handlingar förlorade även en person som inte bör nämnas sin värdighet.

Därefter bar det av hemåt, där mrs k körde springnota när vi skulle betala för andra taxin. Dags för att dra på sig klänningen och ut på stan igen för att kolla på paraden och käka god mat. Paraden Gick förbi matstället vi åt på och vi såg Paco gå med ögonbindel i paraden och bära en av de stora skulpturerna, vi saknar honom mycket. Efter maten tog det ett tag innan vi hitta taxis pga alla parader.

Det bar av hemåt där det pågick djupa diskussioner i taxi 1 med taxichauffören. När vi var hemma blev det dags för quiz som mrs k gjort.

Nu skulle vi packa och någon ringde på dörren, hurtigt grep Linnea kniven för att kunna försvara sig. Nu ska vi fortsätta packa vi kanske hörs senare!

hola! Nu åt vi precis lunch och Erica skriver vykort och vi andra gör inte så mycket. Vi är redo för lite shopping nu den sista dagen. Dags att bege sig! Vi hörs ikväll viejos verdes!

grottorna

balkongen

förfest på rooftop

innan tsunamin skakade oss

fina Malaga

la familia<33

​¡HOLA! Idag skulle vi åka tillbaka i tiden i cerca 5 milliones år i grottorna i Nerja. Vår privata chaufför Paco, mannen myten, skjutsade oss dit och ville även visa oss Europas balkong (som man skulle se till Afrika ifrån) och en strand vid havet. Det va mycket fint, han har koll den där Paco.

Paco, mannen myten, har en hel del intressanta historier om sin ungdom som vi har fått ta del av. Blev av med svendomen i tidig ålder etc, men till det viktiga; han ska gå med i paradtåget imorgon och återigen vara en av de 250 män som bär de stora katolska skulpturerna (väger cerca 2-4 ton). Vi, som hans nya familj, ska givetvis gå dit och heja fram honom!!! Förutom oss, har han två andra döttrar (som också ska gå med i tåget iklädda dem kända KKK-kostymerna)och han var så stolt. För att göra det hela mer spännande hade han även lovat Gud att gå hela tåget (8 h) med förbunda ögon.

I ärlighetens namn tyckte nog vi alla att det dels var vackert att han gjorde detta (visa sin uppskattning för Guds "handlingar" gentemot honom) men vi håller alla tummarna för att vår nye fader inte råkar trilla och hamna under 4 ton!!!

Paco visade oss en fin strand men plötsligt uppkom en stor tsunamivåg och vi sprang för våra liv. Som tur var vakade Paco över oss uppifrån.

Förutom att umgås med Paco i bilen så åkte vi efter Nerja till ett shoppingcentrum. Mycket kul och lärorikt. Ficktjuvar överallt. Vi jagade några av dem.

Sedan hamnade vi på högsta taket i Malaga (typ, det kan ha varit det i alla fall) och blev bjudna (av ett tinderhaff vid namn Nacho) på flertalet drinkar och sedan fortsatte festen med lite tapas på ett annat hak. Yeeah.

Taxi hem! Krock igen!! (Nästan) Mycket svordomar!!! (Lärorikt) sedan kunde vi alla inte lämna taxin då Linnea inte fick av sig bältet?? Nu dricker hon mjölk shots för att lugna ned sig.

en fin dag i Granada

selfie

lyxig frukost

​Dagen började klockan 6 för att bli hämtade av Paco klockan 7 (7.30 spansk tid)

Sedan bar det av till Alhambra med ett stopp på vägen med väldigt lyxig frukost. Sedan åktes det vidare till Alhambra, för en 4 timmars lång rundvandring runt området. Lite blåst, regn och kyla senare blev vi hämtade av Paco som körde oss in till Granada för att vi skulle träffa Raquel och äta lunch.

Sedan blev det en tur i El corte Ingles och efter det körde Paco tillbaka oss till lägenheten för att vila. Sedan gav sig Linnéa, Sara, Erica och Sophia av för att inhandla frukost till resten av gruppen, där vi fick lite blickar från vakten.

Sedan beställdes en taxi för att åka in till stan. MEN... En bil backade in i oss och det höll på att sluta i slagsmål mellan taxichaufförerna. Snabbt sprang vi ut ur taxin, vi var oskadda men lite skakiga från händelsen.

Därefter blev det mat för att sedan ta taxi hem igen och nu är det dags att sova snart, men först lite chips.

​Dagen har bestått av rundvandring i Málaga och byte av boende.

Hola cojonedes! Dagen började med en 3€ frukost och fortsattes sedan med en rundvandring i staden upp och ned för gatorna. Där Linnéa insåg att faktiskt alla apelsiner växer i träd. Efter det blev det paella ätning precis vid katedralen. För att sedan ta en titt i Katedralen där en mässa pågick just då och vi sa paz till våra bröder och systrar.

Därefter sågs det på en KKK påskparad för att sedan gå upp i Alcazaba då det var gratis. #bassebetalar #snålainte

Linnéa undrade var tjurfäktningsarenan var, för att sedan när vi var nere inse att hon tagit bild på den utan att se den.

Därefter blev det byte av boende för sjätte gången och nu bor vi i två av Jorges lägenheter. Vi bestämde oss sedan för att gå ned till strandpromenaden och valde första bästa restaurang där det åts pizza och crepes.

Sedan gick vi tillbaks till lägenheten där vissa blev lite rädda för hundar på hemvägen (inga namn nämns). Det blev dags för att spela kort, där Linnéa vann då hon fuskade.

Nu är det sovdags och imorgon väntar en ny dag, god natt!

från flygplanet

Linnéa är glad

trötta

strul med boenden

hotell 1

​TYRA MAIL!

Just nu sitter vi i minibussen med privatchaufför som kör oss mot närmaste frukostställe. Sedan ska han ta oss till Granada, Al Hambra.

Nu tänker jag berätta om vår första dag här i soliga(!!) Spanien. Dagen började med en tågresa då nästan halva gruppen höll på att stanna i Sthlm, de gick av på helt fel hållplats.

Den 4h långa flygresan med tre eller fler skrikande bebisar var allt annat än rolig.

När vi kom fram till hotellet så fick vi en mindre rolig överraskning. Ett missförstånd mellan Booking.com och hotellet hade skett.

VI HADE INGET BOENDE

Men vi behåll lugnet ändå, efter några svordomar. Sedan bar det av mot ett annat boende, på vilket vi förmodligen skulle komma att sova med främmande människor med andra ord män (viejos verdes).

Vi betalade vandrarhemmet för två nätter och begav oss mot restaurangen vi hade förbokat. Där fick vi smaka på den spanska kulturen i mängder. #bassebetalar

Mr B ringde och förklarade att han ordnat ett nytt och bättre hotell till oss för natten. Vi tog taxi som skjutsa oss till fel hotell. Sedan när vi äntligen hittade rätt fick vi reda på att det hotellet inte hade plats för oss!

Vi blev slussade till ett annat hotell.

Där spenderade vi natten för att redan nästa morgon bege oss mot ett nytt boende. Boendet ligger 5km utanför Malaga centrum, det är ett helt nytt hus med 4 rum , det känns som att vi hamnat i ett top model avsnitt.

PS vår chaufför var med i KKK paraden, han bar en 3ton tung staty av den heliga jungfrun med 249 andra.

PS 2

Vi är alla dömda till frihet.