Peppat gäng i bilen till flyget! Dags för en weekendresa med bästa reskompisarna. Jag och Evelina har planerat denna resa och överraskade våra killar. Båda två blev rätt chockade men nu är dom mest förväntansfulla! Denna gång blir det att upptäcka Gdansk i Polen! Det ska bli så kul att se vad den staden har att erbjuda!

Sitter och väntar på flyget nu. Läser och får ny inspiration för framtida resor!!

Igår vaknade jag av att solen sken in på mig genom fönstret. Snabbt slog jag upp ögonen och insåg vilket underbart väder det är ute idag. Hoppade upp ur sängen och sprang ner, kollade på termometern som visade -13 grader. Klädde på mig vinterkläderna och tog kameran och gick ut och fotade. Så magiskt vacker en vinterdag kan vara. Ljuset som blir när det är klarblå himmel, sol, snö och frost! Det är magiskt.

Gick in och åt frukost och laddade för längdskidåkning. Innan vi åkte mot Gyllbergen så fotade jag lite till.

Det är helt otroligt att vi fick en vinterdag som denna nu redan i november. Håller alla mina tummar för att snön får ligga kvar länge.

Det blev en riktigt fin tur på längdskidorna. Det är tredje passet för i år så det märks att kroppen är ovan. Jag njöt mest av hur fint det var i skogen idag.

Visst kan man inte annat än älska vintern när den visar sig från sin bästa sida!!

Dalkulla som jag är, måste jag erkänna en sak. Jag har aldrig varit till Idre och jag kan liksom inte förstå att jag har missat detta ställe.

Jag som älskar natur, berg, vyer, snö, vandring och all typ av uteaktiviteter. Ett perfekt ställe att åka till både på sommaren och vintern om man gillar att vara ute och njuta av den rofyllda naturen.

Sedan i fredags har jag befunnit mig på Idre fjäll tillsammans med min Johan och mina fina vänner/kollegor. Jag tror att vi alla förvånades över hur mycket snö som fallit där under veckan. Underbart med några minusgrader och snö. Det enda som fattades var solen, men det var riktigt härligt ändå.

På vägen upp, precis innan vi var framme träffade vi på en hel flock med renar. Dom hade ingen lust alls att akta sig när vi kom i bilen.

Under lördagen passade jag och Johan på att åka längdskidor. Jag kan inte minnas när jag åkte skidor redan i början av november. Det känns så lyxigt att redan gjort premiär på skidorna. Hoppas verkligen denna snö vill stanna hela vintern. Det vore magiskt om ni frågar mig. Eftersom det ändå är vinter får det gärna vara ¨riktig¨ vinter med snö och kyla. Det tycker jag är så mycket bättre än plusgrader, regn och mörker.

Visst är det otroligt vad mycket snö det är! Så vackert!

Denna fina vy hade vi från balkongen på stugan som vi bodde i under helgen.

Idag känns det i kroppen att jag åkte skidor igår. Det märks att det är ovana muskler som fick jobba igår. Efter några pass brukar kroppen vänja sig. Det är ju ändå rätt gött med träningsvärk, ett kvitto på att man har gjort något som kroppen inte är van vid.

Nöjda med helgen packade vi in oss i bilen och åkte hemåt. Men innan vi var hemma stannade vi i Mora och fikade. Mums så gott det var!!

På återseende!

Idag blev jag sugen att göra en ¨throw back tueseday¨ från när jag och en fin vän besökte London för ca två år sedan.

Vi hade under en tid pratat om att resa någonstans tillsammans. Jag vet att vi gick in på bokhandeln och kollade in olika böcker för att få inspiration till vart vi skulle åka. Efter en liten stund kom vi fram till att London kunde bli ett bra resmål för oss. Vi köpte oss en bok om London och gick hem och bokade flyg dit.

Att få köpa sig en bok om resmålet en ska besöka är bland det härligaste jag vet. Där och då börjar resan. Planeringen av resan tycker jag är mysig, att läsa på om stället/ställena är roligt och resan blir desto bättre om jag har lite koll på vad en ska se och göra.

Väl på plats i London lämnade vi våra väskor på hotellet och bytte om till bra skor. Nu var det dags att ta fram turisterna i oss. Fram med kartan och ut och gå. Att upptäcke en stad med en karta i handen är härligt. Att gå dit benen för en är en skön frihetskänsla!

Vi kollade in många av de vanliga turistattraktionerna, tex Big Ben, London eye, Notting Hill mm.

Big Ben

London eye,

Som vi inte vågade åka upp i men vi såg den iaf!

Tower bridge

Piccadilly circus och en röd telefonkiosk är ett måste i London.

Äta och dricka gott och njuta av lediga dagar tillsammans hör ju till när man är i väg på en tjejresa. Att hinna prata ikapp allt man missat i vardagen när man inte bor på samma ställe i landet.

​Det är fint att ha foton att kolla tillbaka på och tillåta sig själv att minnas. Jag tycker att ett foto kan säga så mycket, hjärnan kommer inte ihåg allt men genom att se ett foto så minns man ofta de små detaljerna om vad som hände just där och då.

Detta var en fin helg som gav energi från en vän och minnen att bevara i hjärtat <3

Jag är ofta in på vagabond.se och läser deras researtiklar och blir alltid så inspirerad.
Läste precis en artikel som heter
" 14 tecken på att du dejtar en vagabond "
Där stod det många saker som jag kunde relatera till mig själv!
Just detta stämmer verkligen in på mig
" De får mindre livskrisen titt som tätt när de tänker på hur lite tid man har......
Med tanke på hur mycket det finns att se, lära sig, göra och uppleva"

(Bilderna är från vagabond.se)

Tidigt i lördags morse packade jag och Johan bilen och styrde mot Hälsingland. Med siktet inställt mot Berge, en liten by några kilometer från Delsbo. Vi åkte dit för att hälsa på min kusin och hennes fina familj. Linneas man är från Delsbo och nu har dom köpt ett sommarhus i Berge. Huset dom har köpt är från 1800-talet och i riktig hälsingeanda. Ett hus med mycket charm.

Dem har en del planer på att renovera upp huset lite, det kommer bli så fint där!!

Lugnt och skönt och med grusvägar och åkrar som vi kunde vila våra ögon på.

Fridfullt var det verkligen!

Vi gjorde en utflykt till Avholmsberget. Där var det fin utsikt över sjön Delen.

Igår var vi iväg till Järvsö och cyklade downhill. Vi hyrde cykel och utrustning. Vi hade både benskydd, axelskydd, armbågsskydd och hjälm. Lite pirrigt och nervöst var det i liften på väg upp och första åket tog vi det väldigt lugnt för att bli lite varma i kläderna och bekanta med cykeln. Wow vilken grej!! Detta är det roligaste jag har gjort på väldigt länge. Gillar du att cykla, lite fart och utmaning så tycker jag verkligen att du ska åka dit. Jag kommer åka dit igen iallafall!

Så här coola såg vi ut igår när vi cyklade.

Bjuder på en film från några av våra åk i Järvsö.

Efter att vi var ute på en lite turné neråt i landet och ut mot västkusten kom vi hem igen till vårat paradis här hemma.
Borta bra men hemma bäst stämmer väldigt bra. Det är alltid roligt att resa och se nya platser både här i Sverige och i resten av världen.
Det gör även att jag får perspektiv och ser det man har hemma med andra ögon. Vi har haft riktigt fina dagar här hemma. Pysslat hemma i trädgården, tränat, solat, badat och umgåtts med fina vänner.

Jag njuter av den härliga sommaren i Sverige och hoppas på fler fina dagar!

Vi kände oss nöjda med Tylösand, så vi packade ihop tältet och åkte till Falkenberg. Vi bor nu på Hansagårds camping. En fin camping med nära till havet.
Idag har vi njutit i solen en liten stund. Vi blir ju dock rastlösa ganska snabbt. Så det är tur att vi har våra rullskidor med oss så vi kan göra slut på lite energi där. Det blev ett fint träningspass, fina vägar och fina vyer.

Kvällen närmade sig och det var dags att äta något gott till kvällsmat. Vi åkte in till Falkenberg och hittade en pizzeria som även serverade glutenfria pizzor. Väldigt goda pizzor hade dom dessutom.
Det var väldigt fint inne i Falkenberg. Vi strosade runt och kollade in staden och fotade lite.

Nu gör vi våran sista natt i tältet för imorgon åker vi till Göteborg och hälsar på en kompis till mig. Blir kul med lite storstadspuls efter några lugna dagar.

Våran lilla roadtrip går vidare. Vi åkte från Flistad i söndags och styrde bilen mot Halmstad. Vi har tältat två nätter på en camping i Tylösand.
Igår va det lite tråkigt väder, blåste kallt ute vid havet så vi åkte in till Halmstad och strosade runt. Fin liten stad!

Jag hade en liten överraskning till Johan. Hade kollat upp ett ställe som Johan inte visste om. Vi åkte till Möllegård till Riccardos glasscafe, där tillverkar dom supergod italiensk glass. Det serverades även mat för dom som var hungriga, vi var väldigt nöjda med glassen! Riktigt god va den.
Så är ni i krokarna och är sugen på glass borde ni åka till Riccardos.

Idag när vi vaknade hade vinden avtagit och solen var framme. Äntligen!
Vi hade bestämt oss för att åka vidare idag, men först en promenad. Vi gick en bit på Prins Bertils stig.
Den startar i Halmstad och går längs kusten och avslutas i Möllegård. Hela vandringen är 18 km. Vi gick från Tylösand och in en bit mot Halmstad, väldigt fint längs vattnet.

Sol, hav och semester! Livet är fint!

Igår kväll var det dags för fest i Olstorp eftersom brorsan och Top Cats spelade där. Vi tog cyklarna och började trampa mot Olstorp folkpark. Det var ca 4 km dit från Flistad.

Vilken kväll det blev, riktigt skoj! Det var riktigt mycket folk och fullt ös på dansgolvet! Bjuder på några bilder och en film från när brorsan går lös på pianot. Riktigt grym bror jag har!

Vi har haft fina dagar hos Olle och Linn ute på landet. Nu har vi bytt landet mot västkusten. Just nu är vi i Tylösand och har det bra!