Frukost: Kaffe med havremjölk, avokado och hampachoklad. 🍫

Lunch: Kaffe, två smörgåsar och blåbärspaj med vaniljssås.

Middag: Taco-tallrik.

Kvällsmat: Taco-tallrik.

Snacks under dagen: Två äpplen, kiwi

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Frukost: Kaffe med kokosdryck, hampachoklad, äpple

Lunch: Växtbaserad köttfärssås med glutenfri spagetti

Middag: Växtbaserad köttfärssås med glutenfri spagetti

Kvällsmat nr 1: Morot med hummus

Kvällsmat nr 2 😉: Avokado

Jag tycker att jag har ätit bra idag! Jag har även rört på mig relativt mycket. Hårt trädgårdsarbete 1,5 h och sedan en promenad på kvällen. 🌅

Likes

Comments

Jag tyckte lunchen blev så god förut så jag gjorde samma rätt igen till middag. Men denna gången stekte jag två ägg för jag blev inte riktigt mätt tidigare. Jag lät inte grönsakerna koka klart, så rätten blev lite för vattnig... 😕 Men då vet jag vad jag ska göra rätt nästa gång! 😉
Denna måltiden innehöll 18 g protein.

Innan middagen var jag och tränade med en vän. 💪🏻 Och mellan lunchen och träningen blev jag lite hungrig så jag åt ugnsrostade rotgrönsaker med hummus. 🍆

Totalt idag har jag fått i mig:
1027 kcal
139 g kolhydrater (inkl. dadlar 46 g)
43 g protein
33 g fett

Likes

Comments

Pann-kokta grönsaker med stekt ägg. 👍🏻

Gör såhär:
• Skär upp valfria grönsaker, inklusive lök och vitlök för smakens skull. Lägg i en stekpanna och häll på vatten.
• Koka grönsakerna och krydda med örtsalt och 1 tsk sambal oelek.
• När vattnet kokat bort, blanda ner 1 msk sweet chilisås.
• Stek ägg i kokosolja och krydda med örtsalt
• Toppa rätten med ketchup och näringsjäst

Maträtten innehåller (Lifesum):
233 kcal, 13 g protein, 22 g kolhydrater (7 g fibrer), 9 g fett.

Likes

Comments

Ugnsrostade rotgrönsaker, växtbaserad biff, färska grönsaker, avokado, hummus och lite ketchup.

Likes

Comments

Efter frukost idag åkte jag och tränade, efter det mötte jag upp en kompis på lunch. Jag beställde en pasta-rätt med krämig sås och kyckling samt kaffe och chokladbit till efterrätt.

Vi gick även tung och strosade lite och jag köpte bland annat dessa underbara skor och ett par nya solglasögon. 😎

Likes

Comments

Morot och hummus igen bara för att det är såå gott! Och nyttigt. 😉👌🏻 Jag testade att dippa gurka oxå, det var helt ok. Det var gott med lite variation i tuggmotståndet.

Måltiden innehåller 14 g protein.

Likes

Comments

Kvällsmat: Äpple och dadlar med lakrits. 🍎
Tidigare idag som snacks åt jag ett äpple och en persika.

Under dagen har jag fått i mig 65 g protein. Om jag hade varit helt vegan idag och inte ätit lax (27,6g), gräddfil (0,9g) och ägg (3,5g) hade jag fått i mig 33 g protein.

Likes

Comments

Växtbaserade hamburgare. 🍔
Ingredienser i biffen: svarta bönor, champinjon, ägg, ströbröd, rödlök, vitlök, örtsalt och chilipulver. Stekta i kokosfett.

Måltiden innehåller 20 g protein.

I receptet stod det att man skulle ha 1 dl ströbröd. Jag tycker att det är för mycket kolhydrater än nödvändigt så nästa gång ska jag testa att använda fiberhusk istället.

Likes

Comments

Rester från igår. 🍴☀️

Måltiden innehåller 35 g protein.

Likes

Comments