Växtbaserade hamburgare. 🍔
Ingredienser i biffen: svarta bönor, champinjon, ägg, ströbröd, rödlök, vitlök, örtsalt och chilipulver. Stekta i kokosfett.

Måltiden innehåller 20 g protein.

I receptet stod det att man skulle ha 1 dl ströbröd. Jag tycker att det är för mycket kolhydrater än nödvändigt så nästa gång ska jag testa att använda fiberhusk istället.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Rester från igår. 🍴☀️

Måltiden innehåller 35 g protein.

Likes

Comments

Morgonkaffe med kokosdryck, två morötter och resten av hummusen från igår. 👌🏻 Väldigt gott!

Måltiden innehåller 6 g protein.

Jag ska testa att lägga in det jag äter i Lifesum och se hur mycket protein jag får i mig per dag. Eftersom det är väldigt många som påstår att personer som äter växtbaserat inte får i sig tillräckligt med protein ska det bli intressant och se hur det går. 😄

Likes

Comments

Snack 15:00: Glutenfritt knäckebröd med smör, ost och kaffe. ☕️

Middag 18:00: Grillad lax 🐟, sparris och majskolv 🌽, potatis, gräddfil, ärtor och sallad. Vin till maten och mörk choklad till efterrätt. 🍷🍫

Likes

Comments

Min semester har börjar och samtidigt har jag börjat slappat mig med kosten... 😴

Lunch: Två bröd med smör, ost och skinka. Kaffe och rulltårta. 🍰

Middag: Tre korv med bröd. 🌭 Några dadlar och kaffe.

Men jag ska inte fortsätta såhär, imorgon är det nya tag! Det viktigaste är att man alltid reser sig så fort man kan och inte ligger kvar i vanor som är ogynnsamma för hälsan.

Likes

Comments

Kaffe, avokado, blåbär och lite körsbär. 🍒 Jag åt aldrig grapefrukten.

Citronpeppar på avokado är så gott!

Likes

Comments

Jag ställde mig på vågen imorse för att se vilket håll mina kilon går. Jag har ju känt mig smalare, inte nödvändigtvis lättare, men smalare. Det har och göra med att jag inte är lika uppsvälld längre och det är helt underbart! Den känslan det medför sig är oslagbar! Men, som sagt, jag ställde mig på vågen imorse och visste inombords att jag inte hade gått ner någonting... Jag sa till och med högt till mig själv "bli inte besviken nu". Som jag fasade hade jag inte gått ner någonting.

Tidigare när jag ställt mig på vågen för att se resultaten på hur "bra" jag varit med kosten har jag i 8/10 fall blivit besviken och tappat riktningen totalt. Jag har i vissa fall börjat småäta onyttigheter för att min inställning till framgång har blivit krossad och jag känner ingen mening med att avhålla mig och äta nyttigt.

Men jag vill inte att det ska bli så denna gången! Jag ska se det svart och vitt. ◾️◽️ - Jag har inte gått ner i vikt men jag ska ändra på det! Jag ska säga till mig själv "Jag har ätit bra, fortsätt med det. Jag behöver bara ändra några små saker för att lyckas. Behåll fokus!".

Det jag har tänkt att jag ska ändra på för att kunna gå ner i vikt är:
• Börja träna igen. Det passar väldigt bra nu när jag börjar min semester nästa vecka.
• Sluta småäta dadlar, för det kan jag inte behärska mig med. Det får jag äta på helgen.
• Sluta äta bröd 😢
• Var mer aktiv i vardagen. Inte titta på serie i flera timmar.
• Börja med små träningspass hemma.

Jag tror detta blir bra tillslut...

Likes

Comments

Middag: Glutenfritt bröd med skagenröra tomater. Te.

Kvällsmat: Ananas och te.

Snacks tidigare idag: Russin.

Likes

Comments

Lunch: Tofuplättar med ugnsgrönsaker, tomat och gurka samt en matsked gräddfil, 🍅 lite kaffe till oxå. 😉 Jag orkade inte göra en hel sallad så jag skar ner lite grönsaker bara. Men att göra det enkelt är bättre är inga grönsaker alls!

Biffarna är stekta i smakneutral kokosolja.

Likes

Comments