View tracker

Helgen har varit full av roligheter så jag har inte hunnit lägga upp några "Vad jag åt idag"-inlägg. Vi har haft invigningshelg i vår kyrka. Det har varit superbra!!

Här sitter jag och Richard

Rawfood dag 5
Frukost: chiapudding med kiwi, banan och hallon
Lunch: 4 råbollar och juice
Middag: sallad
Kvällsmat: 2 toast❗️

Rawfood dag 6
Frukost: smoothie (vattenmelon, banan, ananas, hallon, vetegräs) och 3 råbollar
Lunch: 2 rå-snickers, 3 clementiner och te
Middag: sallad med avokado och juice
Kvällsmat: fruktfat och 2 rå-snickers

Rawfood dag 7
Frukost: banan, apelsin, sharonfrukt och juice
Middag: Sallad med avokado och en rå-snickers
Kvällsmat: banan, apelsin, sharonfrukt och te

Rawfood dag 8
Frukost: chiapudding med kiwi, banan och hallon
Lunch: juice och 4 råbollar
Middag: sallad med avokado

Till kvällsmat kommer jag antagligen skära ner lite frukt och äta.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Rawfood dag 4

Jag startade dagen med chiapudding (2 dl mandelmjölk, 3 msk chiafrön) toppat med hallon, blåbär, banan och lite mullbär. Jag står mig länge på det så när jag arbetar brukar jag äta det till frukost. Till lunch åt jag fyra råbollar och 1/2 liter orange juice och två clementiner. Jag blir väldigt mätt och tillfredsställd av det. Enkelt och gott! När jag kom hem åt jag en stor sallad med två avokado och två clementiner.

Nu medan jag skriver dricker jag en kopp te och äter råa snickerskakor. Otroligt goda! Recept på dessa kommer komma upp.

Likes

Comments

View tracker

Bild från dagens juicing som jag hade tänkt skulle räcka över helgen. Till denna juice tog jag vad jag hade hemma, med ungefär samma ingredienser som den förra röda juicen jag gjorde men med andra proportioner. Den blev tyvärr inte lika god som den förra eftersom jag hade i för mycket rödbeta. Det blir en väldigt stark smak som jag inte tycker om.

Likes

Comments

I helgen är det invigningshelg i vår nya kyrka, Kristet Center Väst (KCV) Stenungsund, och jag ska hjälpa till i caféet. Därför måste jag snabbt göra mig klar efter jobbet för att kunna åka till kyrkan så snabbt som helst.

Jag har förberett två sallader, en som jag ska äta nu och en till imorgon efter jobbet. Till en portion i min älsklingssallad har jag en liten påse småbladsmix, 1/3 gurka, 250g små tomater, 1/2 burk (70g) majs, 1/2 paprika, 1 näve alfagroddar, 1 näve böngroddar, 1/4-1/2 röd lök, solrosfrön och om jag har det hemma tar jag gärna även avokado, ananas och broccoli/blomkål.


Lite senare ska jag även förbereda min frukost (chiapudding) och jag hade även tänkt att juica.

Likes

Comments

Rawfood dag 3

Vill först berätta att bredvid mig sitter min man och äter pizza och dricker vin. Jag blir bara lite sådär laaagom frestad. 😳 Ett bra sätt att öva sin karaktär.

Jag vaknade faktiskt rätt sent idag (kl 11) så jag har bara hunnit med tre mål mat idag. Till frukost drack jag te och åt 4 råbollar och en sharonfrukt. Till lunch/middag (kl 15:30) åt jag en stor sallad och en avokado. Jag brukar göra en står skål och det blir ungefär tre tallrikar fyllda. Kvällsmaten (20:30) blev 4 råbollar, 1 clementin och en kopp te.

Likes

Comments

Ingredienser till ca 1250 ml: 10 morötter, 8 äpplen, 2 citroner, ingefära och gurkmeja.

Likes

Comments

Rawfood dag 2

Jag kom hem sent igår från Ullared så jag hann inte lägga upp vad jag åt. Så hör är Vad jag åt IGÅR.

Till frukost gjorde jag en smoothie. Jag var sugen

på en fruktig fräsch smoothie så ingredienserna blev: vattenmelon, banan, hallon, havtorn, kiwi, vetegräs och lite vatten. Jag tog det jag hade hemma och det blev faktiskt gott. Till frukost åt jag även två råbollar.


För att preppa mig för en dag på Ullared åt jag chiapudding med banan, kiwi och hallon, toppat med riven kokos och torkade mullbär. Till det drack jag ett glas morotsjuice som jag gjorde igår.


På vägen till Ullared och på Ullared blev det inte som jag hade tänkt mig. Men det känns faktiskt inte så hemskt som det kanske borde kännas... På vägen dit drack jag kaffe och åt två kanelbullar och till middag åt jag kyckling och klyftpotatis med bea och sallad, samt kaffe. Puuuh... Det känns lite pinsamt att skriva det här men det är bara sanningen.

Likes

Comments

Idag ska jag åka till Ullared - självklart ska jag inte fuska bara för det! Nej, jag ska minsann klara av detta. Jag får bara planera väl så jag inte blir hungrig.

Jag ska äta mig mätt innan jag åker. Jag tar även med mig råbollar i bilen som jag kan äta på hemvägen eller när jag blir hungrig. Så får jag se om det går att köpa någon sallad eller något på Ullared. Om det inte finns något så vet jag att dom har billiga färska blåbär och frukt, så får jag äta det isåfall.

Ikväll på "vad jag åt idag" får vi se hur det gick. 😉

Likes

Comments

Till lunch åt jag tre råa chokladbollar och drack en kopp te. Jag blir verkligen mätt av dessa bollar. De är hälsosamma, mättsamma och jättegoda.

Ingredienser till 10-12 st: 1 dl cashewnötter, 1 dl mandelmjöl, 2 stora msk kokosolja, 2 rågade msk kakao, 8 dadlar och 1/2 tsk vaniljpulver.
Gör såhär: Mixa cashewnötterna till ett mjöl. Tillsätt sedan resten av ingredienserna och mixa till en smet. Rulla bollarna i riven kokos, kakao eller ät de som de är.

Likes

Comments

Rawfood dag 1

Till frukost drack jag ett glas röd juice. Jag fick min mens imorse så jag hade ingen vidare matlust... Som tur var mådde jag bättre efter kl 12, då åt jag tre råbollar och drack en kopp te. Jag tycker det är så skönt att få i sig något varmt när man har mens.

Till middag gjorde jag en stor skål med sallad. Jag älskar sallad! Jag tycker att det är såå gott! I salladen hade jag småbladsmix, spenat, tomat, gurka, paprika, majs, ananas, blomkål, alfagroddar, böngroddar, röd lök, solrosfrön, olivolja, balsamvinäger, svartpeppar och havssalt. Till detta drack jag röd juice och till efterrätt blev det några färska dadlar. Som mitt sista mål för dagen drack jag upp det sista av juicen och åt två råbollar.

Likes

Comments