Så var den äntligen min. Som jag har tjatat och som jag har trånat och längtat efter den här väskan. Det känns fantastiskt att min Malene Birger- samling har utökats med dessa godingar.

Min dag har gått lite på halvfart känns det som. Spenderar som vanligt min lediga dag i Kalmar, gick upp tidigt och åt frukost tillsammans med min favorit innan han gick till jobbet. Och någonstans där tog det stopp. Förutom tagit en lång dusch och städat lite har jag bara åkt en sväng till coop för att hämta ut ett paket och handla lite. Kom som vanligt bara hem med typ chokladbollar, kostcirkeln följs slaviskt med andra ord!

Jag hade tänkt försöka göra ett ryck och plugga lite, är sjukt trött dock så får se hur det går med det. Sedan ska jag slänga ihop en liten middag till mig och Marcus innan jag rullar upp till Böda igen. Känns som mina veckor går på repeat, alltid samma visa haha.

Så skönt att åter igen vara hemma i Kalmar och ladda batterierna lite. Jag fylls verkligen med energi av att vara här!
Körde ner hit från Böda efter jobbet igår och spenderade kvällen tillsammans med Marcus,så skönt att bara vara och ha tid för att prata om allt mellan himmel och jord.
Om cirka 1 timme tar jag bussen tillbaka för 3 dagars kvällsjobb,tillbaka till verkligheten igen!

Även om vi inte har så mycket till semester den här sommaren så kan man ju alltid låtsas att så är fallet. Därför kom Marcus upp till mig på Böda en fredagkväll och vi spenderade natten i ett tält som riktiga campare. Jag som är uppvyxen med att tälta tyckte att det var fantastiskt mysigt och nostalgiskt!

Morgonen efter hade vi fortfarande några timmar av låtsas-semester kvar, så vi beslutade oss för att åka på en liten utflykt. Vi tog bilen upp till fyren på ölands norra udde och åkte sedan ner till byxelkrok och lunchade i nere i hamnen. Förmiddags-tripen avslutades med lite strandhäng innan Marcus släppte av mig på jobbet och han åkte tillbaka till Kalmar. Man borde verkligen låtsas-semestra oftare!

Min lediga dag har dessvärre spenderats enligt bilden ovan.. I alla fall är det så jag önskar att hela dagen spenderats, även om så kanske inte riktigt är sanningen. Jag gjorde åtminstonde ett tappert försök till att plugga till tentan jag skriver i Augusti. Imorgon tidigt kör jag återigen de 10 milen upp tillbaka till böda och det som för tillfället motvilligt är min vardag. Lite semester hade inte suttit fel!

Gårkvällen spenderade vi i Borgholm. Borgholm är så himla fint och mysigt på sommaren! Vi bara strosade runt lite, tog en glass och njöt av solnedgången och avslutade kvällen med en runda minigolf. Älskar att ta vara på dessa fina sommarkvällar!