Åh vad vi har det bra på Gotland!

Vi bor i en jättemysig stuga en liten bit från kallis bara. Första natten när vi kom hit i torsdags så drog vi ut till strand där Otto Knows uppträdde. Vi hade det superkul men Strand är faktiskt så sjukt segt. Det är typ beachclub musik bara inget man kan sjunga åt eller som man känner igen.
Kom iallafall hemma vid halv 3 då vilket var ganska tidigt. Stoffe och Samuel sov även hos oss första natten.

Igår var det fredag och det var white party på kallis! Det var som vanligt sjukt kul och bra drag! Dessutom så träffade jag Julia vilket var kul!

Blev dock väldigt full så det var svårt att tagga till sen igen till kvällen. Satt på förfesten med täcke och vatten och försökte piggna till. Vilket jag gjorde! Så senare drog vi alla ut till Gute med Stoffe och Samuel också! Kom hem typ vid 2! Orkar inte skriva mer nyanserat om dagarna jag är inte riktigt klar i huvudet idag väldigt trött. Puss på er idag är det pink party på kallis.

Lite blandade känslor att blogga under semestern för det hinns inte riktigt med på samma sätt.

Jag är iallafall återigen hemma i Sverige! Direkt efter mitt senaste inlägg som jag skrev på morgonen i lördags efter våran utgång så kom jag på att jag inte hade fått med mig mitt bankomatkort hem. Letade överallt men det var verkligen borta. Så när jag skulle spärra kortet så hade mitt internet tagit slut vilket typ ska vara omöjligt men eftersom jag kört roaming utomlands i två veckor så har det dragits mer. Wifi i lägenheten funkade inte heller så en kille skulle komma och fixa. Men jag ringde till 3 och fixade nytt internet och spärrade bankomatkortet så det nya skulle komma idag (tisdag) med samma pin och allt dådet löste ju sig!

Lördagen var iallafall våran sista dag i marbella och eftersom Alva fyllde år på Söndagen så firade vi henne lite. Vi körde en heldag på Purobeach och stekte lite. På kvällen så åt vi middag med Viktor, Gabbi, Camilla, Anders och några fler på pappadella! Det är lite party på den restaurangen så när vi sa att Alva fyllde år så kom de in med en banan liknande en snopp och hällde vit smält choklad över som hon skulle ta en tugga av framför alla samtidigt som ägaren utav restaurangen sulade omkring kastruller och grejer på marken. Helt galet men så kul!

Efter middagen tog vi bord på klubben Habana vilket var superkul! Jag drog dock hem efter det medans Alva och Bella stannade kvar och gick dom till Funky Buddah.

Sen blev det söndag. Jag började fundera på om jag dött och hamnat i helvetet. Jag har aldrig upplevt den typen utav bakfylla. Jag var så fruktansvärt törstig men såfort jag drack något så spydde jag. Hela kroppen gjorde ont fysiskt men det kändes som att det gjorde ont psykiskt också. Varenda del i mig skrek att jag inte skulle klara av att flyga. Jag satt och grät i typ 1h konstant och sa att jag inte klarar det. Jag hoppades typ på en flygkrasch eller liknande för ville inte leva.
MEN jag kom på flyget och spydde en gång på toan där sen var jag typ på banan igen och vi alla tre somnade. Jag vaknade upp och mådde sedan bra. Men det där var bakfyllornas bakfylla, nu klarar jag allt.

måndagen (igår) så hade Alva kalas för vänner och släkt vilket var supermysigt! Det bjöds på tårta och en massa massa bakelser. Satt riktigt fint då jag fortfarande var bakis. Efter kalaset så satt vi ungdomar kvar ett tag och hängde och vid halv 10 på kvällen så drog vi alla hem. Då tog jag ett varv runt Ringvägen med killarna och efter det så åkte jag hem igeeen.

Idag är det tisdag och idag har jag inget planerat. Jag håller på och vilar upp mig inför stockholmsveckan på torsdag! I söndags var jag inte alls sugen på Gotland. Jag känner att jag inte varit hemma något alls denna semester utan det var först Mallis, sen marbella, nu Gotland och sen Göteborg. Jag kände inte för att dra en till liten festresa utan jag ville hellre bara vara hemma och typ dra ut i skärgården. Detta känner jag fortfarande. Men jag känner också att det ska bli superkul att hänga med tjejerna och att hänga på vackra Gotland. Nu är allt redan bokat och klart så det är bara att dra. Men nästa semester så kommer jag vilja landa lite mer och vara hemma.

Ligger just nu i sängen lite småbakis och tänkte passa på att blogga. Tror egentligen inte heller att jag är bakis, utan bara väldigt trött, men jag kommer till varför nu.

Igår fredag så tog vi iallafall sovmorgon eftersom att det var lite molnigt på morgonen och vi behövde verkligen sova ut. Så vi gick upp typ 11 på dagen och åt frukost. Sen fick ju typ Alva vätskebrist eller något så hon fick ta en resorb och lägga sig igen. Dock väckte vi henne vid 2 på eftermiddagen för då tänkte vi att vi kunde lägga oss vid poolen iallafall, trots det halvtaskiga vädret och bada. Så vi gick upp och badade i stora poolen och klockan 3 sprack himmelen upp och det blev sol! Så vi solade fram till klockan 18. Gick 20 meter tillbaka till lägenheten och hade typ 30 min på oss att göra oss iordning innan vi skulle gå till teppanyakin som vi bokat klockan 19! Ni som inte vet vad teppanyaki är så är de när de steker maten framför en och har en liten show liksom. Superhäftigt och som vanligt så var maten så sjuuuukt god.

Efter maten så drog vi till Astral igen som igår Torsdag. Vi tog några drinkar och klockan 2 på natten så drog vi till funky Buddha. Lite tidigt att dra dit vid 2 men vid 3/4 när Habana stängde så blev det fullt och vi hade det som vanligt så jävla kul!!

Vi drog hem lite tidigare så vi åkte hem 5. Dock tog vi ett nakendopp i lilla poolen här inne på komplexet innan vi gick upp till lägenheten. Det var supermysigt tills vakten kom och sa att vi inte fick, vilket jag egentligen visste men det var så himla skönt att bada och simma när man var full och i den här värmen.

Tror vi somnade 8. Nu är klockan 11 och jag försöker få igång dom för jag vill till Puro nu och mysa. Idag är sista dagen så idag ska bli rolig med bland annat Puro, middag ikväll med Viktor& Gabbi, och sedan utgång!

Nu måste jag få upp dom så hejdå och puss på er!

Imorse vaknade vi upp på hotellrummet utav att Viktor ringde mig och skulle kolla vad vi gjorde. Blev ett FaceTime samtal och jag såg så fruktansvärt sliten ut. Herregud vad kul vi hade det igår med herregud vad slitna vi var imorse.

Vi kollade på klockan och såg att den var 20 i 12 på dagen. Vi skulle checka ut vid 12 så det blev lite stress haha. Vi slängde ner allt i väskorna, checkade ut och drog sedan till lägenheten som nu var nystädad och fixad utav städerskorna och helt obebodd vilket var skönt haha.

Vi bytte om till bikini och åkte ner till Levante Beach där vi mötte upp Gabbi, Viktor, Anders och Camilla. Vi gick sedan till ett tapas-ställe i närheten och åt lunch, suuupergott!

Sedan drog Viktor och dom hemåt men vi gick och la oss på stranden och badade och solade. Det var så himla skönt att doppa huvudet i havet när man var bakis.

Vi drog iallafall från stranden vid fem på eftermiddagen och handlade hem mat på marcadonan. Sedan satte vi oss på terassen hemma i lägenheten och softade. Sedan tog vi ett dopp i ena poolen och badade ett bra tag innan vi satte oss på terassen igen och softade ännu mer.

Senare duschade vi och åt tapas på terassen. Efter middagen myste vi och drack drinkar. Vid 12 på natten begav vi oss till Astral för att dricka lite mer ordentliga drinkar. Där satt vi till halv 3 på natten så det blev en ganska lugn kväll. Hur mysig som helst!

Nu ligger vi faktiskt i sängen. Mina ögon svider utav trötthet så jag avrundar här och hoppas att inlägget är hyfsat välskrivet trots min trötthet. Puss sovgott!

Nu ska jag berätta om våran ganska hektiska och väldigt random första natt efter vi landade igår (onsdag natt)

När vi äntligen kommer fram till lägenheten så har han som sköter uthyrningen åt oss dubbelbokat. Alltså för er som inte vet det än så bor vi i mitt "sommarställe" . Pappa har alltså lägenhet här i marbella och vi hyr ut den ibland när vi inte är här.

Så vi kom fram 2 på natten till lägenheten och någon bodde här. För övrigt kom han ut naken vilket var helt perfekt det med. Sån konstigt situationen då men nu skrattar vi åt den för det löste sig så bra, men ändå. Aldrig hänt förut. Men vi har en ny person som sköter våra uthyrningar eftersom de andra flyttade till Portugal.

Iallafaaaall..

Så vi fick checka in en natt på ett hotell. Nu vände allt och blev sjukt kul istället. För vi bytte bara om och drog ut! Vi skulle möta upp Viktor, Gabbi och deras kompisar . Men blev dock att vi istället drog till Funky Buddha och träffade en från Nynäs och hans vänner. Vi hade det verkligen så HIMLA kul. Vi träffade massa olika gäng från både Dubai, Norge, Portugal och England och det var så kul att surra med alla. Det blev även en hel del drinkar och dans. Vi kom hem till vårt hotell klockan 8 på morgonen och jag skrattade så jag grät när vi stod vid en maskin och tryckte in en massa mynt i typ garaget för att Bella prångt skulle ha en kaka som för övrigt var sjukt äcklig och istället hamnade över hela rummet.

En annorlunda men väldigt rolig start på vår resa.

Jag är hemma vilket jag glömt att skriva!

Sista dagarna utav semestern orkade jag inte blogga utan njöt mest bara av själva semestern och kom ofta hem sent på kvällarna så jag orkade inte blogga då.

Men som sagt så är jag hemma nu! Jag kom hem i söndags och direkt när jag landade så skjutsade jag Pappa och Pia till Thaien för dom skulle äta där medans jag åkte Vidare till Ösmo hem till Linus där ka och Pontus redan var och myste med dom istället. Vi spelare spel och jag gav dom en massa godis som jag köpte på flygplatsen i Palma. Efter jag varit med dom så åkte jag hem till Oskar där Alva, Simon och Byhle var och hängde ett tag.

I måndags sov jag typ bara hela dagen, var sjukt trött. Senare på kvällen så träffade jag grabbarna och drog även förbi Alva där Oskar, Simon och Byhle var så spelade vi sällskapsspel och umgicks.

Idag är det tisdag och nu på dagen har jag bara myst fram till halv 2 då jag hade nageltid. Nu på kvällen så åkte jag in med grabbarna till Heron och kollade på nya Spidermanfilmen som var sjukt bra! Rekommenderar!

Imorgon däremot så åker jag tillbaka till Spanien igen men nu till min lägenhet i Marbella med dom två bästa människorna jag vet! Alltså Alva och Bella! Ska bli så himla kul att åka iväg vi längtar så himla mycket och denna resa kommer bli superhärlig! Ska även träffa Gabbi och Viktor som är därnere redan vilket också ska bli kul!

Avrundar här. Uppdaterar dock mer imorgon och framöver ska jag bli bättre på att blogga och inte ta pauser. Puss Sovgott!

Torsdag spenderades först på Illetas strand. Jag hade ju i onsdags somnat i solen så min bröstkorg var idag helt bränd, jag klarade inte att ligga och sola för länge. Så jag låg med överkroppen i skuggan och läste klart min bok "glöm mig" av Alex Schulman. Sååå bra bok! Handlar om hans mamma. Nu vill jag läsa boken om hans pappa också.

Efter stranden så åkte jag, Sandra och Emil in till Palma för jag skulle hjälpa Sandra köpa smink på sephora och Emil skulle köpa något på footlocker. Jag fick Sandra att köpa allt coolt smink som man kan ha och blev sucktad själv att handla en del från Urban, benefit osv men nu gäller det för mig att tänka ekonomiskt så jag klarar mig inom de två extremt dyra veckorna som komma skall.

Efter shoppingen så möttes iallafall vi alla tio personer upp på restaurang IL Paradiso och åt en otroligt god och härlig middag med en drömutsikt!

Sen under hela middagen så tjatade Emil på mig att vi skulle ta taxin till Magaluf eftersom att det ligger så nära. Jag var så sjukt ottaggad på att dra ut med min 17 åriga barndomskompis till den sliskigaste staden.. Nu när jag är 20 år och så cool🙄Men jag gick med på en drink för jag har aldrig heller varit i Magaluf.

Men vi hade det S Å himla kul! Shotts och drinkar får man typ gratis där så det blev att man drog i sig några drinkar. Vi landade även på Grabbarna Grus vilket var så sjukt kul för där träffade vi några tjejer som var jättesköna som vi umgicks med hela kvällen och jag träffade även en gammal "kompis". Med "" menar jag att vi har följt varandra på sociala medier i typ 4 år men aldrig setts så det var sjukt random och kul. Han var även DJ där under kvällen. Emil träffade en klasskompis där också. Världen är liten! Sen så var Emil tydligen 20 år igår och spelade hockey i NHL så han var populär hos tjejerna haha.

Kom iallafall hem vid tre på natten vilket jag ändå ångrar för prioriterar sömnen och Elton (Emils lillebror) som jag delar rum med hade väntat uppe på mig för han ville vara vaken när jag kom hem :( Dessutom så kraschade Emil i vårt rum inatt för han vågade inte komma hem full👶🏼 Så jag har fått sova i springan som är mellan min och Eltons säng så jag har ej kunnat sova. Så nu bad jag Emil dra haha för behöver sova. Kan dock inte somna om så jag passade på att blogga lite.

Meen nu måste jag försöka lite bättre. Hoppas ni också hittills haft en drömvecka som jag. Puss

Vilken otrolig dag! Vill beskriva allt i detalj. Hur det var att hoppa på det här gamla tåget från Palma och åka hela vägen till Soller med det. Förbi slummen, ut på landsbygden, förbi öde mark och upp till de vackra bergen och ner till soller som är en otroligt vacker liten stad gömt bland bergen. Det kändes som att vi hamnade i Italien eller Monaco när vi åt middag i hamnen framför alla båtar med utsikten över bergen.

Efter lunchen så la vi oss iallafall vid hotellet Esplendido som Pias vännina äger. Ett lyxhotell med superservice.

Nu på kvällen har vi iallafall åkt tillbaka till Palma och så åt vi middag och satte oss sedan på hotell RIU och tog lite drinkar.

Jag bloggar alltid strax innan jag ska sova så jag tycker inläggen blir lite stressiga och dåliga. Men hoppas ni kan ha överseende för det. Nu ska jag sova. Jag är så sjukt trött. Puss

Vilken härlig dag vi hade det igår!

Först så låg alla vi ungdomar och barn på hotellets strand/brygga/pir/berg whatever och solade och badade medans de vuxna golfade och spelade tennis.

Sen lunchade alla tillsammans på Puro och maten där var som vanligt jättegod! Jag är mer förälskad i Marbella än Mallorca men det går inte att undgå hur mycket vackrare hav Mallorca har. Vi satt vid ett bord med perfekt utsikt över havet och det blir som harmoni att titta på något så vackert.

Efter Puro så la vi oss och solade och badade igen och jag somnade på solstolen i nån timme utan att ha smort in mig, så jag brände min bröstkorg..

På kvällen åkte vi in till Porto Pi och shoppade. Jag fick med mig jättemycket coola grejer! Efter shoppingen så åt vi på Emilio Ingrossos restaurang La Perla. Maten och servicen var jättebra och allas mat var helt perfekt. Tror jag aldrig ätit en sån god tryffelrisotto i hela mitt liv.

Efter middagen åkte vi tillbaka till hotellet och satte oss och spelade kort och lyssnade på liveband samtidigt som solen gick ner. Supermysigt!