View tracker

Everyday Life

Godmorgon!
Lördag idag och inget mindre än 3 December.
Avnjutit en supergod frukost. Havregrynsgröt med Strawberry white chocolate protein, stekta äggvitor och lite cachewnötter. En Nocco "Skum-Tomte" på det så ska jag om en stund ladda för ett träningspass. Noccon smakar otroligt bra. Helt klart godaste nocco-smaken än så länge!! Man anar en smak av skumtomte, men främst smakar den sött av vanilj/jordgubb, vilket jag älskar. Ni som inte testat - gör det!!

Första träningspasset denna vecka känns som ett bombnedslag. Men någon gång är vi alla sjuka och krassliga och denna vecka drabbades jag.. Fick munsår i veckan som nu håller på att läka och känns samtidigt jobbig att ta sig till gymmet med. Men om jag nu mår bättre och har energin till att dra ett ryggpass så ska inget hindra mig idag!

Senare idag kommer recessionen av Fitnessgurus proteinpulver jag fick i förrgår.

(Inlägget innehåller Adlinks)

Kan ha på mig nya tränings-tights… YES, nya, vita och premiär att användas idag. Bilder kommer upp kan jag lova. (och barfota på bilderna kan man också vara) haha

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Inspiration, Träning

Just nu är jag inne i en period då jag älskar att gå till gymmet och motivationen är på topp. Men självklart är det inte alltid så. Motivationen går i vågor, precis som humöret och allt annat. Jag tänkte dela med mig av mina bästa motivationstips som höjer min motivation när jag inte alls känner för att träna.


Planering:
Jag brukar alltid planera in mina pass i förväg. Beroende på hur jag går i skolan och hur jag tränat veckan innan, så lägger jag upp ett ungefärligt schema för hur jag ska träna kommande vecka. Detta brukar jag ofta göra på söndagar. Jag planerar även in vilka övningar och hur jag ska lägga upp passet. Självklart blir det inte alltid som planerat när jag väl är på gymmet, men jag har alltid ett hum om vad jag ska göra. Att planera gör mig motiverad, dels för att jag då vet vad jag ska göra och dels för att jag tycker det är så kul att planera min träning i förväg.

Sätt upp mål:

I ärlighetens namn så har jag själv inte så mycket specifika mål just nu. Jag vill bli starkare och få mer muskler såklart. Vill också jag klara min första chins och även klara högre vikter i knäböj och benpress. Men jag sätter inte upp något datum för när eller hur jag ska klara det. Tycker som sagt att träningen är väldigt rolig just nu och känner inte att jag är i behov av specifika mål, men att sätta upp mål är riktigt bra för motivationen - eftersom man då känner att man strävar och jobbar mot något.


Följ din utveckling:
Jag skriver i princip alltid upp hur mycket vikt jag klarade i olika övningar och sedan tittar jag tillbaka och märker att jag faktiskt blir starkare och orkar mer. Man kan även titta i spegeln och se hur musklerna börjar ta sig. Att se att jag faktiskt har blivit starkare och musklerna växer (sakta men säkert😉) gör mig väldigt motiverad att fortsätta träna. 

Variera träningen:
Det behöver inte vara så mycket, men lite variation gör träningen rolig och spännande. Jag tränar nästan aldrig likadant från vecka till vecka, och mina pass ser olika ut. Jag varierar reps, set och även övningar (även om jag har mina standardövningar som jag alltid kör för varje muskelgrupp.) Ett benpass kanske jag kör högreps, ett annat lågreps och tungt, ett annat kör jag en massa set knäböj och på ett annat ligger fokuset istället på benpress. Det går att variera styrketräningen väldigt mycket, och även konditionen. Man kan cykla istället för att springa, eller köra crosstrainer-intervaller istället för på rullband. Minuter, hastighet, lutning, motstånd osv går ju att variera i det oändliga. Och att variera all träning gör iallafall att jag tycker att det blir roligare.


Följ inspirerande människor:

Jag följer ganska många personer, både här på Nouw och på Instagram, som dagligen ger mig motivation. Jag själv inspireras av människor som är drivna med sin träning och älskar det dem gör, men som samtidigt kan gå utanför ramarna och bara vara människa. För att få inspiration - följ människor som inspirerar dig och som inte får dig att börja hetsa och känna dig pressad över att "Du inte är lika duktig som dem." r du är lika unik som vem som helst


Var din egen inspiration:
Sista punkten - men kanske den viktigaste. Att vara sin egen inspiration. Jag inspireras faktiskt över mig själv ibland. När jag ser hur jag har utvecklats både som person genom tankesätt och tankemönster, och på träningen. När man kommit till den punkten att man är sin egen inspiration - då är det bra. Jämför dig inte med någon annan, utan se till din egen utveckling och förmåga och inspireras av de framsteg du gör varje dag. Det behöver inte handla om träning. Att du växer som människa och får en starkare självkänsla ger otroligt mycket positiv energi och ork till att fortsätta prestera.

Likes

Comments

View tracker

Everyday Life

Hej finisar, om jag var trött igårkväll så vet jag inte alls vad jag är idag, haha, trots 8 timmars sömn inatt så vaknar jag upp otroligt trött denna fredagsmorgon. Känner mig inte utvilad alls? Konstig feeling! Trots känslan av energibrist får jag starta dagen med en Celsius för att piggna till. "Kärlek till Celsius när den verkligen behövs!<3" Behöver endast klä på mig mysiga kläder, titta på filmer och ta en ynka promenad idag. Idag sätter jag igång med all foodprep hemma ikväll så det blir klart för kommande vecka.

Vardagen kommer ofta emellan, så förberedelser är A & O. Har man med sig sina matlådor och sina träningskläder, då finns det inga ursäkter, bara att köra på! Så planeringen mina vänner, den är viktig!

Fick hem mitt paket från Fitnessguru igår och tänkte göra en recension om produkterna. Nu blir ni nyfikna va!

Hoppas ni är friska och pigga, min feber har lagt sig en aning som tur är och jag börjar bli bättre. Ha en fantastisk dag underbara ni <3

Min blogg plats just nu!

Likes

Comments

Add Ice Cream, Everyday Life

Måndagen startade helt okej men mot eftermiddagen slutade det med feber, huvudverk och blåsor i hela munnen. Vilken tur att det inte brast ut under helgen, då skulle jag missa fitnessfestivalen och allt skoj. Men när man är sjuk så är det bara att vila och läka på bästa sätt. Äta så gott man kan och varva ner och minska all stress. Gjort klar en del skoluppgifter och sitter nu nerkrupen i soffan och tittar gamla julkalendrar. Just nu Mysteriet på Greveholm! En AminoPro med smak caktus/eldberry i handen för att få upp energin lite som känns som ett måste när man har feber.

Bjuder på några bilder från i lördags kväll. Glass i stora lass säger jag bara

Foto: Paulina @100kitchenstories

Likes

Comments

Add Ice Cream, Everyday Life

Helgen har verkligen varit hektisk. FULL RULLE från morgon till kväll med nästan ingen tid över till egentid. I fredags var det fullt upp med att mingla och träffa människor vid Add Ice Creams monter på mässan men i lördags och söndags var det min tur att hänga med alla montrar. Våra arbetstider på mässan var 9-18 förutom helgen då.

SÅ MYCKET FOLK som det var i Lördags har jag inte upplevt förut. Riktigt häftigt att få vara med om och vi är verkligen ett underbart team i Add Ice Cream! Lördag kväll tillbringade jag och en del av teamet tillsammans på huvudkontoret för Add Ice Cream. Middag från Icha Icha, Nocco och en massa glass från Add Ice Cream med en massa olika topping. Prata med flera från teamet och hade en underbar kväll med de bästa människorna.

Det har varit tre underbara dagar tillsammans med härliga människor! Mycket stoj och stim som ni säkert sett på min snapchat. Kommit hem med en hel del nya kosttillskott och nya kläder och ett antal goodiebags med, haha. Nu är den bästa helgen över för i år och en ny vecka är igång. Tack för för i år Fitnessfestivalen och alla andra som gjort helgen så lyckad som den faktiskt varit!

Härliga bilder med några av teamet från i Fredags och fina Bobby som hängde med oss i vår monter och käka glass!

Härliga Pontus och Ida i Add Ice Creams monter. Två glädjespridare!!

Bilder vi tog i Celsius monter. Bästa teamisen Ida och bästa Ebba!

Sen en härlig bild tillsammans med bästa Linus Carlén. En riktig "stor" inspiration och förebild.

Sedan blev den en och en annan spänn-bild för Samantha Jerring.

Och Lördagens efterfest och middag på kotoret med teamet!

Likes

Comments

Everyday Life

21 November Måndag

Snön har "äntligen" försvunnit. Både skönt och tråkigt då det lyser upp Sverige som ett vitt täcke men det blir så fruktansvärt kallt. 4 veckor kvar innan jullov och snart endast 1 månad kvar av detta året. Sitter hemma inlindad i mitt täcke pågrund av mina kallblodiga gener. Dricker en (kyld) Celsius som kanske inte är så passande eftersom jag fryser men, men. Ska börja fixa oordning middag och överraska mamma när hon kommer hem från jobbet, tända lite ljus och förbereda med en film och låta kvällens timmar bara ticka förbi innan det är dags att ta tag morgondagen.


Veckans planer:

Måndag (idag) - Skola och en mysig hemmakväll med god middag med mamma.

Tisdag - Skola till 14:00 och gymma efter skolan.

Onsdag - Skola och lunch med mormor.

Torsdag - Ledig hela dagen och ska endast göra det jag känner för som att åka till gymmet, äts ute, bädda rent, ta hand om mig själv, osv

Fredag - Ledig från skolan och ska från klockan 09-18 stå som utställare tillsammans med Add Ice Cream på Fitnessfestivalen.

Lördag - Gå på Fitnessfestivalen som besökare och på kvällen blir det middag tillsammans med teamet Add Ice Cream på kontoret.

Söndag - Andra dagen på Fitnessfestivalen och på kvällen avslutar jag veckan med ett gympass, glass och film!

Eftermiddags snack blev ananas och min celsius som sagt som ej kom med på bild då jag redan hann dricka upp den..

Likes

Comments

Everyday Life

Andra dagen av andra veckan på jobbet är här och jag känner mig idag trött och värk från topp till tå. Igår var jag tidigt på gymmet och körde 30 min cardio och 1 timme styrka då det var rygg och mage som fick göra sitt. Kom hem från jobbet vid 22:00 och gick och la mig med en gång.
Vaknade idag vid 11 tiden och tog mig upp med huvudvärk och träningsvärken från igår, tog en alvedon och drack en stor kopp citron-te. Lagade lunchlåda, packade väskan och gjort mig själv iordning. Druckit en Celsius och ätit ett äpple för att fylla på med energi då denna dagen kommer bli lång..

Inte alls tagg på jobb från 15-22 idag men det är bara att ta sig dit och ha några värktabletter med sig. Ska dricka mycket vatten och bara försöka andas lugnt som är egentligen det ända som kan göra något lite bättre dagar som denna.

Träningen blir vilodag idag då kroppen signalerar ett stort NEJ. Bara att lyda och göra som den säger ibland.

Likes

Comments

Everyday Life

Bestämde mig igår efter en mysig hemmakväll med mamma att vi skulle upp och ta en morgonpromenad nu Söndag. Promenaden blev av och 40 minuter på isgata var ju sådär men vi kom hem till slut iallafall. Där väntades frukost som var det ända man tänkte på sista biten innan vi kom hem. Hahaha

Frukost blev en stor skål proteingröt med färska hallon, blandade nötter och ett stekt ägg vid sidan om. MUUUMS, mätt och belåten blev man!

Nu ska jag smälta maten, städa lägenheten och sedan ta mig ut igen och åka till gymmet.

Godmorgon Söndag

Likes

Comments

Everyday Life

I morse gick inte allt planerat för mig… Vaknade upp med magvärk och magbesvär så nu när äntligen bussarna börjat gå så fick jag stanna hemma som sjukling istället. Nu har det äntligen lagt sig så det blir nog en helg enligt mina planer.

Sov länge och vaknade runt 10:30 tiden av ett samtal och låg och snackade lite tills jag kände att magen ville bli matad. Suttit, legat och stått lite vart efter som på grund av värken i magen och nu på eftermiddagen tog jag mig i akt att hoppa i varma kläder och gick en promenad på 40 min längst vattnet med en Nocco i hand. "Frisk luft och ny energi ska ju vara gott för en" Nyss kommit hem med lite halv frusna fingrar och tår men härligt att röra lite på sig.


Livet rullar på som vanligt, träningen har legat på hyllan hela denna vecka förutom tisdag då jag kände efter 30 minuter att jag vart helt slut och energin låg helt på 0.. segt men ska jobba kväll hela nästa vecka så jag kommer kunna träna innan jobbet.

Nu ska jag försöka få i mig något att äta om magen vill samarbeta annars blir det Add Ice Cream ikväll och ladda upp för imorgon och helgen ut, efter saknad träning!!!

Likes

Comments

Add Ice Cream, Everyday Life, Outfit

Hej på er och November!

Gårdagen överraskade nog oss alla i Stockholm då det plötsligt blev vinter och det kom inte lite snö.. Kom försent till praktiken på grund av trafiken plus vädret som gjorde allt värre. Bussarna slutade gå på eftermiddagen så jag kom knappt hem.

Idag hade det inte direkt blivit ljusare utan jag ringde och sa till restaurangen jag praktiserar på att jag inte kommer. Kan endast ta buss in till stan och såklart så gick inte bussarna idag heller. Så kunde inte ens åka till gymmet som jag då hade all tid i världen till. Istället gick jag och Wilma ut och fotade lite vinterbilder men det varade inte länge då det började bli mörkt, hahaha.

Men det fick bli mathandling på ICA Maxi istället för gym och fick hem massa gott och det viktigaste av allt… Fann både Pepparkaks smaken ännu en gång som nog har blivit en av favorit smaken på Add Ice Cream men en Cookie dough fick följa med hem också.

Likes

Comments

Instagram@veralindblad