Everyday Life

Hade en toppen dag igår även då jag fyller år idag den 23 April så firades det för mig och min syster igår. Varför undrar ni kanske.., jo vi tänkte om vi firade på en lördag så hade vi söndagen i lugn inför veckan. Än att vakna upp lite halv bakis på en måndag morgon. Vill tacka alla härliga människor i min omgivning för alla grattis och de fina presenterna jag fått som bland annat bidrag till framtiden. Så tacksam! Blev bjuden på middag på restaurang GUTE Grill igår kväll tillsammans med nära och kära. Sedan gick vi vidare till Grand Hotell för lite drinkar.

Nu vart man alltså 18 år gammal. Lite speciell ålder faktiskt, men ändå, ett år äldre än 17 men ett år närmare 19.

Idag ska jag endast ta söndagen ledigt. Trött är man men ska ladda upp för veckan så jag har ork och energi!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Contains affiliate links Träning

Igår var jag och några andra tjejer på Mimmi Kapells träningsevent. Svettigt pass med inslag av burpeesträning. Målet var rumpa och mage men i slutändan var hela jag omtumlad och svettig, så som det ska vara. Det roliga var att man gjorde övningar som man vanligtvis inte gör. Så kroppen svarade på det direkt.

Vi fick även varsin goodiebag med oss och vad som var i den ser ni nedan. Saker från bland annat Barebells, ProPud - NJIE, NOCCO BCAA, Barebells Protein Bar och FoodSpring.se samt från PandyProtein men den påsen slank ner fortare än man kunde ana. Haha

Likes

Comments

Inspiration

Hur startar jag igång en bra dag?

2 tabletter Omega 3 (hittar du HÄR)

1 tablett krom (hittar du HÄR)

1 brustabletter C vitamin med Zink (finns att köpa på apoteket)

1 D-vitamin (finns att köpa på apoteket)

Och BCAA (hittar du HÄR)


Varför?

Omega 3 tar jag för att i min kost får jag inte i mig tillräckligt med Omega 3, det håller mig friskare och smörjer kroppen!

Krom tar jag för att dämpa mitt sötsug, jag har ett extremt sötsug ibland.. krom hjälper till att hålla min blodsocker nivå på en bra nivå vilket gör att mitt sötsug minskas (det upplever iallafall jag).

C vitamin dricker jag för att hålla mig frisk, och samma gäller zink. Zink är även bra för hår, syn och dina sinnen!

D-vitamin tablett tar jag då det reglerar kalkbalansen i skelett och tänder som vi alla är beroende av.

BCAA dricker jag för att jag kör rätt mycket hög intensiv träning, då sätter kroppen igång förbränning. Och eftersom jag vill behålla den muskelmassa jag har, dricker jag BCAA för att stoppa muskelnedbrytningen! Det går bra att öka på protein också, om du inte vill dricka BCAA! Men för mig funkar det kanon och jag får bra energi.

Kom gärna med lite frågor eller funderingar på detta så ska jag försöka svara!



Det är bara att pröva olika märken och priset ni kan tänka er att betala. Men oavsett om det är olika märken så ska det ge samma effekt.

Likes

Comments

Träning

Körde seriöst bästa träningspasset på länge igår, tanken var rygg och mage men det slutade med att jag var så inne i ryggen så hela passet gick åt det vilket bara är bra och roligt tycker jag. Istället kör jag lika hårt med magen ikväll och jag kan inte vara mer taggad än jag redan är.

På söndag ska jag på ett träningsevent som det kommer mer info om imorgon!

Då jag kände efter skolan igår att jag var trött, svårt med andningen osv. så trodde jag verkligen inte att jag skulle få ett så bra pass som jag fick. Åkte efter skolan och åt på MealPrep. Kyckling, sötpotatis och broccoli. Mätt blev jag och fick tillbaks energin. Helt otroligt vad man kan lura kroppen att man är trött fast det man egentligen behövde var MAT! HAHA


Likes

Comments

Inspiration

Balans är otroligt viktigt enligt mig och har ända sedan jag startade med träning & hälsa varit en stor del i att jag lyckats fortsätta!

Jag tror på en balanserad livsstil där du inte för mycket eller för lite utav nånting, t.ex som med träningen. Det är mitt allra största intresse just nu och varit i ca 2 år, jag älskar det! MEN jag hade aldrig orkat hålla detta intresse vid liv om jag inte balanserade ut all träning och alla rutiner med andra intressen såsom livet i sig, äta på restaurang, festa, resa, umgås med vänner.

Jag har aldrig under mina 2 år med träning som mitt största intresse gjort BARA det, det har alltid funnits andra intressen vid liv samtidigt. Men det har heller aldrig gått en period utan träningen, den har alltid funnits med i min vardag.

Jag tror att detta är otroligt viktigt för att orka i längden, att inte ge upp! Det kanske tar lite längre tid för dig att nå din ”drömkropp” och dina mål, men du kommer ha kul på vägen och förhoppningsvis inte ge upp, gör ingenting överdrivet och lyssna på din kropp. Den är det enda du alltid behöver leva med.


Gör livet enklare med att lyssna på kroppen din!

Likes

Comments

Inspiration, Mat & Recept

Småäter du mycket? Och känner att det är ett problem? Här är mina 5 bästa knep:

1. Först och främst måste du ta reda på vad som är orsaken till ditt småätande, oftast äter vi något (en kaka, eller en chokladbit) för att bedöva en jobbig känsla.. Kakan blir som en belöning/tröst och stillar denna jobbiga känslan för stunden (dopamin).

Så när du tagit reda på vad som får dig att småäta (äter du när du är stressad, trött, hungrig?), så får du helt enkelt se till att försöka lösa det problemet först, så om du t.ex. är trött: SOV. Är du stressad: Ta det lugnt och ta en vilodag från allt. Är du hungrig: ÄT ordentligt med näringsrik mat. Ja ni fattar grejen?

2. Tugga tuggummi eller borsta tänderna- så fort du ätit din ordentliga måltid tar du ett tuggummi med någon god smak och suget efter något mer försvinner. Hur äckligt är det inte att äta något direkt efter man borstat tänderna? Ja det gäller småätandet också, det känns inte lika gott när man har tandkrämssmak i munnen haha!

3. Drick mycket vatten- vattnet ger dig en mättnadskänsla och är bra för kroppen!

4. ÄT MYCKET- Öka mängden mat under dagen, äter du t.ex. en sallad.. ät MYCKET sallad och protein så du håller dig mätt längre! Är du riktigt mätt, kommer inte småätandet bli lika triggat.

5. Använd fantasin- Gör något nyttigt som du faktiskt kan småäta med gott samvete! Baka något nyttigt, gör isaglass med BCCA (detta brukar jag göra ofta), ta en sked kvarg? Så kanske magen blir nöjd.

Likes

Comments

Everyday Life, Mat & Recept, Träning

Då är det äntligen 1 mars och våren är snart här. Nu hoppas vi på att det inte kommer någon ny snö utan blommor, fåglar som kvittrar och ljuvliga dofter av just vår. I Lördags var jag på "Tjejdagen" på Gymmet Stockholm som nu tänkte visa vad vi fick och gjorde osv.

Vi var ungefär 40 minuter för tidiga men när vi fick gå in fick vi 50 första i kön en varsin goodiebag och i den ser ni nedan.


* Pre-workout (Prestation) från Tyngre i smaken Tutti-Frutti

* Shake och logga från Gymmet Stockholm

* Nocco med smaken Cassis

* Protein Pudding från Barebells med smaken Strawberry

* Protein i portionsförpackning från Tyngre i smaken Kladdkaka

* Glasskupong från Add Ice Cream



Sedan gymmade vi ett bra tag. Det blev överkropps-pass och väldigt lyckat blev det med bra tryck och energi. Efter passet tog vi lunch på plats och det blev från inget mindre än Clean Food Odenplan som var på plats. Jag åt Sötpotatis med kyckling och broccoli. Riktigt bra avslut på gymmet och näring till kroppen min!


Sedan träffade vi på lilla Kärstin här och där men hon ville ha mest uppmärksamhet när vi satt och åt, haha! Sötaste och mysigaste sällskap får man leta efter For Real

Likes

Comments

Everyday Life, Inspiration

Ja, en tatuering eller två.. (mamma sorry) MEN, nu är det ju faktiskt så att en av mina punkter på min bucket list för 2017 är att tatuera mig. Då jag fyller 18 om en månad vill jag fixa tid på min 18 års dag men jag vet inte om jag kommer hinna med det också då det är ganska uppbökat med annat den dan. Får väll boka in en tid någon dag där efter.

Har tänkt något litet, betydelsefullt och enkelt. Antingen på revbenet, under bröstet, insidan av foten eller insidan av armen. Då det ska sitta där, ja för alltid måste jag vara säker på vart och vad jag ska tatuerar mig. Viktiga beslut!

Men varför utesluta vissa saker i sitt liv. Inget mer kommer att hända än att det kommer sitta ett litet inristat citat på min kropp. Ingen kommer komma till skada liksom. En liten förändring i livet bara som är med mig vart jag än går. Man ska våga nya saker och när jag kanske är 30 kommer jag ångra detta men vad vet jag.. Man ska leva i nuet och göra det man vill IDAG inte om 10 år.

Likes

Comments

Everyday Life, Träning

Nu ska man säga Wiho!! Det är lördag och Stockholm bjuder på vårväder. Jag sitter nu i köket och ska äta lite frukostmat bestående av havregrynsgröt med vaniljprotein och ett par cashewnötter. En stabil frukost med bra kolhydrater, protein och fett. Unnar mig själv denna morgon med en Celsius Päron också, för alldeles strax ska jag bege mig till Gymmet Stocholm i Liljeholmen. Då det är "Tjejdag" idag på gymmet så förstår ni nog att det endast kommer vara tjejer på plats. (Logiskt såklart!!!)

Add Ice Cream som ni vet att jag jobbar med kommer vara på plats och såklart blir det provsmakning. Även provsmakning på Pandy Protein samt från Cleanfood - Odenplan.

GIRL PWR

Likes

Comments

Everyday Life, Inspiration, Mat & Recept

Då var det fredag igen och man inser att veckan har gått så ruskigt fort som vanligt. Men jag klagar inte, ser så enormt mycket fram emot denna helg och nästa veckas lov. Äntligen den efterlängtade ledigheten. Träna mer, gå fler långa promenader och äta en massa mat på det såklart!!

Idag har dagen gått i full veva från klockan 08:00 tills nu. Startade morgonen med ett "härligt" prov och sedan småmöten inne i stan. Vid lunch var tanken att ta mig till Sveavägen till Reload. Men av en slump slog det mig att Reload Foodbar Sergelgatan hade invigning i förr-går och hade premiäröppning idag. Gillar verkligen att den ligger mitt i smeten och att det är mycket större och fräschare än den på sveavägen. Jag åt hur som helst en plock-sallad med kyckling och det brukar vara nästan likadan sallad varje gång när jag äter där, ups.. (Varför välja bort ett vinnande koncept liksom). Ibland kan det vara att jag beställer en Açaí Bowl, är helt hooked på det just nu. Så himla gott och jag önskar att jag kunde börja varje dag med en.!

Hade god tid på mig innan jag skulle vara tillbaka till nästa möte, så efter maten tog jag upp och fortsatte skriva lite på ett arbete på plats.

Nu Ikväll blir det nog en helt vanlig, lugn fredagskväll med tacos och glass såklart. Tillsammans med min underbara familj!

Likes

Comments

Instagram@veralindblad