Som rubriken säger så är jag sönder bränd och det värsta av allt är att de inte ens har varit sol idag. Dagen har spenderats på stranden med Felicia, felicia, Cornelia, Josefin och Jesper. Stranden, old man, var väl inte den finaste men vi var där så Felicia kunde ta surflektion.
Vi var så inne i våra böcker eller att kolla på Felicia så vi märkte inte att de var en jättevåg på väg mot oss. Så den spolade bort våra saker. Men vi hann fånga alltid påväg ner mot havet igen förutom en mobil....
Felicia var hur duktig som helst mycket duktigare än vad jag trodde, hade chipspåsen i knät och redo för en massa roliga kraschar med så blev de icke.
I kväll har vi varit och ätit middag på baren old man och där stötte jag på världens bästa Fredrik, jobbade med han i Thailand.
Ett tips till alla ni som ska till Canggu är att äta lunch eller frukost på canteen det är hur gott som helst och billigt.

Igår kväll kom jag fram till Canggu, där var Hannes och tog emot mig. Igår kväll så visade han, Felix och kevin mig runt i området, vars man ska äta, vilka barer man ska hänga på och sånt.
Idag så har vi inte gjort mycket alls eftersom vädret och energi inte var den bästa. Vi har bara chillat på altanen och vid poolen och rört oss några få meter för att äta och köpa snacks.
På kvällen kom Felicia och gänget med moppar och plockade upp mig för att äta middag tillsammans.
Nu på kvällen har vi inte gjort något vettigt alls, legat med en varsin dator eller iPad och kollat serier.
En välbehövlig och skön chilldag.

Då var sista dagen på gili gjord för denna gång. Just nu sitter jag på båten påväg till Bali igen för att sedan åka till canggu där Hannes är.
Sista hela dagen på gili spenderades med en snorkeltur och middag vid havet.
Snorkelturen vi hade bokat var en privat båt så vi skulle själv kunde bestämma vilken tid vi ville fara iväg och hur länge vi ville snorkla.
Första stället vi stannade till på var hur bra som helst. Vattnet var jätteklart och det var grunt så man kunde se det mesta. Där nere i vattnet träffade vi på Skalman och massa andra fiskar. Andra stället vi stannade till på sög. Vattnet var jätteskitigt och de var hur många små magneter som helst som de brände och stack en på hela kroppen.
Efter andra stället valde vi att åka hemåt för vissa var oss blev sjösjuka och pga magneterna.
När vi väl kom i land så bestämde vi oss för att ta en promenad eller löparrunda runt hela ön, är cirka fem kilometer.
På kvällen åt vi mysmiddag vid havet för att sedan spela kort på rummet och packa ihop väskan.
Idag har vi bara ledat på stranden till vi lämnade ön vid tre.

Hej Sverige😎
Igår var en succé dag till en början, strålande sol och inte en moln så långt ögat kunde nå. Man var tvungen ner i havet för att överleva och inte svettas bort. Dagen spenderades på beachen fram till eftermiddan då vi gick in på rummet igen.
Våra planer för kvällen var att hyra cyklar cykla till andra sidan ön för att äta middag och se solnedgången för att sedan fara på full moon med de sket sig. Eftersom jag har tagit med mig thai regnet hit och det öste ner, åskade och blixtrade.
Vi cyklade över till andra sidan och när vi satt och beställde middag började de mulna på och sedan börja regna. Så solnedgången blev i fiasko, besvikna cyklade vi hemåt i regnet.
För att inhandla chips och godis istället för alkohol och stanna inne och spela kort och Uno.

Efter en båttur på en och en halv timme så klev jag i land på Gili. Och jag fick se solen på första gången på en evighet känns de som, vädret i Thailand har varit regn, regn och lite mera regn. Eftersom solen stålade så spenderade vi dagen på stranden. För att sedan gå hem duscha och fixa oss för att äta middag och testa gilis uteliv. Vilken var den största besvikelsen ever, det var såååå dött. Vi var ungefär de enda som var ute. Så vi köpte med oss en majskolv och gick till stranden för att natt bada istället. För att sedan inta sängen så vi är pigga och glada idag.

Igår lämnade jag som sagt Patong för att resa till Bali. Det var den konstigaste resan någonsin, när jag visade min biljett på Phukets flygplats så kom två thai tjejer springandes. På något sätt hade jag lyckas få första klass fast jag köpte den billigaste biljetten jag hittade. Och första klass i Thailand är något speciellt man behöver inte bränna en enda kalori om man inte vill. Man för skjuts med en liten fyrhjuling till gaten, man slipper alla köer, man behöver inte bära några av sina saker och de bästa av allt man får sitta i ett privat rum med massa med godsaker och gratis massage😍
De tråkiga var dock att jag inte kunde utnyttja alla mat och dricka man får hela tiden då jag har åkt på någon form av matförgiftning och mår illa direkt jag äter.
Men sov iaf som en Gud i sovsängarna på planet.

Direkt när jag landade köpte jag en biljett till Gili för att möta upp Felicia, Felicia, Cornelia och Josefin.
Och i skrivande stund sitter jag på båten till Gili Trawangan.

Jag kan vara den tjejen som har mest beslutsångest i världen. Först fick jag panik och hemlängtan i början av december så bokade mig en biljett hem från Thailand. Där jag först spenderade några dagar i Skåne för att sen komma hem till familjen och vänner.
Det var typ kul att vara hemma i några dagar sen insåg jag vilken håla Skellefteå är. Dock var de mysigt att komma hem och se snön (läs ishalkan) och fira jul hemma med släkten. Hade ångrat om jag inte for hem eftersom alla mina kusiner kom hem över julen.
Men direkt efter julen fick jag panik och bokade en biljett tillbaka till Thailand, där jag stannade en natt i Stockholm hos Anton för att sen fara till Robin i Skåne.
När jag väl satt på tunnelbanan till Köpenhamn fick jag ångest igen och ångrade att jag hade bokat biljetten tillbaka till Thailand.
Men när jag väl landade var de kul att se Johanna och Angelicca igen. Men Stockholm syndrome var inte det samma utan alla som hade lämna för Sverige. Så stod ut i fem nätter innan jag for till Bali där jag är nu. Och imorgon bär de av till gili där jag möter upp Felicia och tre andra tjejer.
Så med min panikångest senaste veckan har jag hunnit bocka av sex länder, dock vissa bara för mellanlandning. Men hunnit till Sverige, Köpenhamn, Doha, Thailand, Malaysia och nu Bali.

Vi har varit riktigt dåliga på att uppdatera er där hemma om vad som händer här i Thailand. Så tänkte att ni ska få en liten sammanfattning.
Sen sist har vi hunnit med att ha en day off då vi spenderade hela dagen på karon beach med Anton och såg bio på kvällen. Riktigt skönt att kunna lägga sig och sova innan klockan tolv, det var välbehövligt.

Vi har också hunnit säga hejdå till Amanda som har varit här i Patong och gått barskola. Men hon kommer tillbaka i januari och börja jobba med oss😍
Vi har även ätit middag med utsikt över hela patong, helt fantastiskt. Maten blir mycket godare om man har en utsikt som denna.
Sen har vi såklart jobbat en massa.

När vi fick två lediga dagar irad så packade vi våra väskor och for till phi phi. Det är så fint där.
Första dagen så hängde vi bara på stranden sen gick vi ut och åt middag och kollade på solnedgången.
Andra dagen så kom våra två favoriter hit också, Anton och Angelicca. Då passade vi på att fara på snorkeltur och sen besöka en annan strand där de hade en häst som gick omkring på stranden. För att sedan på kvällen testa phi phis nattliv. Som är ganska annorlunda jämfört med patongs. På phi phi stänger allting klockan två och de större barerna är nere på stranden. Och de mindre längre upp. I patong är allting samlat på ett och samma ställe och här kan man festa dygnet runt.

Som sagt så har vi jobbat en massa och på jobbet har vi haft olika tävlingar och team kvällar. Man blir så mycket mera taggad då vi pyntar baren och gör något speciellt än att göra samma sak kväll efter kväll.
Sen så har Joel och Oskar kommit hit och de hade med sig pepparkakor och skumtomtar😍
Och igår dök även Hannes upp. Så skönt att så träffa de hemifrån och få höra norrländska.
Så livet här borta är ganska så bra. Det enda som suger är när folk ur staffen slutar och far hem. Men då kommer det alltid nya ansikten och ny staff.

mycket har hänt på senaste tiden. angelicca fyllde år så henne firade vi genom att hon var tvungen att ta 19 shots. vi har varit på två poolpartyn med olika gäng och även haft två teambuilding days. vi har gått på dejter och ätit den godaste maten sen vi kom hit på världens lyxresturang. vi har även gift oss med varandra inne på Stockholm.  vi har även flyttat in till samma boende som resten av gänget. och igår åkte vi till vattenfallet

I fredags när vi skulle lämna jobbet fick man sig en chock. Det hade regnat så mycket så att vattnet nådde över knäna. Och när vi gick hem så regnade det forfarande så det tog ungefär en halv timme att ta sig hem istället för tio minuter. De värsta var inte att vattnet nådde över knäna utan att det var så strömt.

Sen vi bloggade sist har vi hunnit med en hel den bland annat, haft en familjedag med staffen på kata beach. Varit till karon view point och kollat. Ätit tacos en gång till, en restaurang har tacokväll varje söndag. Samt jobba en massa mer.
Igår på jobbet så firade vi halloween. Så jag Anton och Vendela gick till ett köpcenter för att köpa outfits. Slutade med att vi la pengarna på bästis armband istället. Så outfitsen blev halv bra, jag och Vendela var tjejer från 20talet.