Vi har varit riktigt dåliga på att uppdatera er där hemma om vad som händer här i Thailand. Så tänkte att ni ska få en liten sammanfattning.
Sen sist har vi hunnit med att ha en day off då vi spenderade hela dagen på karon beach med Anton och såg bio på kvällen. Riktigt skönt att kunna lägga sig och sova innan klockan tolv, det var välbehövligt.

Vi har också hunnit säga hejdå till Amanda som har varit här i Patong och gått barskola. Men hon kommer tillbaka i januari och börja jobba med oss😍
Vi har även ätit middag med utsikt över hela patong, helt fantastiskt. Maten blir mycket godare om man har en utsikt som denna.
Sen har vi såklart jobbat en massa.

När vi fick två lediga dagar irad så packade vi våra väskor och for till phi phi. Det är så fint där.
Första dagen så hängde vi bara på stranden sen gick vi ut och åt middag och kollade på solnedgången.
Andra dagen så kom våra två favoriter hit också, Anton och Angelicca. Då passade vi på att fara på snorkeltur och sen besöka en annan strand där de hade en häst som gick omkring på stranden. För att sedan på kvällen testa phi phis nattliv. Som är ganska annorlunda jämfört med patongs. På phi phi stänger allting klockan två och de större barerna är nere på stranden. Och de mindre längre upp. I patong är allting samlat på ett och samma ställe och här kan man festa dygnet runt.

Som sagt så har vi jobbat en massa och på jobbet har vi haft olika tävlingar och team kvällar. Man blir så mycket mera taggad då vi pyntar baren och gör något speciellt än att göra samma sak kväll efter kväll.
Sen så har Joel och Oskar kommit hit och de hade med sig pepparkakor och skumtomtar😍
Och igår dök även Hannes upp. Så skönt att så träffa de hemifrån och få höra norrländska.
Så livet här borta är ganska så bra. Det enda som suger är när folk ur staffen slutar och far hem. Men då kommer det alltid nya ansikten och ny staff.

mycket har hänt på senaste tiden. angelicca fyllde år så henne firade vi genom att hon var tvungen att ta 19 shots. vi har varit på två poolpartyn med olika gäng och även haft två teambuilding days. vi har gått på dejter och ätit den godaste maten sen vi kom hit på världens lyxresturang. vi har även gift oss med varandra inne på Stockholm.  vi har även flyttat in till samma boende som resten av gänget. och igår åkte vi till vattenfallet

I fredags när vi skulle lämna jobbet fick man sig en chock. Det hade regnat så mycket så att vattnet nådde över knäna. Och när vi gick hem så regnade det forfarande så det tog ungefär en halv timme att ta sig hem istället för tio minuter. De värsta var inte att vattnet nådde över knäna utan att det var så strömt.

Sen vi bloggade sist har vi hunnit med en hel den bland annat, haft en familjedag med staffen på kata beach. Varit till karon view point och kollat. Ätit tacos en gång till, en restaurang har tacokväll varje söndag. Samt jobba en massa mer.
Igår på jobbet så firade vi halloween. Så jag Anton och Vendela gick till ett köpcenter för att köpa outfits. Slutade med att vi la pengarna på bästis armband istället. Så outfitsen blev halv bra, jag och Vendela var tjejer från 20talet.

livet rullar på och vi fortsätter jobba. idag var vendela ute på en mopedtur medan Matilda låg hemma och sov. igår var vi båda i catfight med två rysskor.  vi försökte att hjälpa vår kära barkollega med att få bort dem från baren och de blev helt vilda och började dra oss i håret, vår manager kom och backade upp oss och då blev han slagen i ansiktet så han slängde ner henne på marken.

Här borta händer det inte så mycket spännande saker. Alla våra dagar ser rätt så lika ut. Vi kliver upp går och jobbar, man behöver inte jobba förmiddag men vi har valt att göra det ändå. Efter vi har jobbat klart går vi hem och tar en nap för att sen gå och jobba igen.
Det enda spännande som har hänt är när vi hade ledig morgon igår så vi lämnade patong och for till en finare strand. Själva stranden i patong är det inget fel på men vattnet är rätt så skitigt.

Igår jobbade vi vårt första jobbpass. Det gick över förväntan för mig och Vendela. Jag slog säsongens försäljning rekord😱
Idag vaknade vi upp och mådde bättre än förväntat och till våran förvåning så regnade det inte så vi tog våran väska och gick till stranden. Där mötte vi upp Anton, Tobbe och Emil och badade i de stora vågorna.
Nu sitter vi och inväntar middag för att sedan gå till jobbet.

Igår var det lovat att vi skulle ha staffparty men vår chef bröt löftet och sa att alla fick göra vad de ville istället.  Vi blev lite besvikna då vi sett framemot att få lära känna våra arbetskamrater lite bättre, men vår kväll blev väldigt lyckad ändå. Vi bestämde oss att gå på bloodline tattoo studio och göra en tatuering som vi funderat på ett tag. Det var Matildas första så hon var väldigt nervös men allting gick hur bra som helst. Efter det åkte vi vidare på en liten dejt med fyra killar från Australien.  De bodde i ett jättefint hotell med pool. Så där hängde vi resten av kvällen och umgicks.

Idag hade vi morgonmöte så vi träffades på baren där de berättade att inatt öppnar bangla (bargatan) igen så det innebär att det blir vår första jobbkväll. Känns både roligt och spännande.  Vi jobbar som pitcher ikväll vilket innebär att vi ska stå ute på gatan och försöka få med folk in i baren.

Idag har jag och Vendela varit ute på morgonpromenad, då alla sover mycket längre än oss. När vi var tillbaka mötte vi upp Clara, Sarah, Malin, Angelicca, Anton och Tobbe för att gå och äta frukost på Karlsson's. Det är ett svenskt ställe som servera pytt i panna och Anna svensk husmanskost.
Efter vi hade ätit frulle så gick vi ner till stranden för att bada, vi hann bara hoppa ner i vattnet innan det började regna... så vi fick kliva upp packa ihop våra saker.
Då beslutade vi att vi skulle shoppa istället, så som sex stycken (killarna stannade på standen) dränkta hundar vandrade vi iväg till köpcentrumet. Som är huuuur stort som helst.
Nu ligger vi och inväntar svar om vad som händer ikväll.

Efter stranden igår så gick vi upp på rummet och tränade lite för att sen hoppa in i duschen. Efter de fixade vi iordning oss för att gå och äta middag med några andra svenska tjejer. Vi åt på backside bistro, det är sååååååå gott där.
Efter middag blev det en powernap för att sen gå och se bio med flera ur jobbgruppen. Vi såg masterminds den var helt okej, dock hade vi thai text på filmen de störde lite i början sen slutade man tänka på de.
Efter bio så for vissa av oss på poolparty medan andra dog i sängen.

igår var vi på poolparty.  det var så kul! vi hamnade i värsta lyxlyan med 3 miljoner våningar och sovrum.  det var en pool på baksidan av huset med utsikt över hela phuket.  dröm. i poolen körde vi brottning och vi var helt klart det bästa laget. som det ser ut nu så verkar det som att barerna öppnar igen på måndag, vilket betyder att då börjar vi jobba.