Personligt

Nu har jag varit i singel i sex månader, vilket har varit en stor känslomässig bergochdalbana. Vissa dagar har det känns otroligt skönt, till exempel att planera saker utan att bry sig om en partner och inga missförstånd som leder till bråk. Listan kan bli lång men det kan även motsatsen. Att gå från ett förhållande till singel kan i bland kännas jobbigt. Jag har många kvällar känt mig väldigt ensam, ingen varm famn att gömma mig i och en tom säng. Det är dock nu mina underbara vänner kommer in i bilden, jag har tjejkompisar som jag sover med, pratar i timmar på telefon, som jag vet älskar mig och vill mitt bästa. Jag skulle inte klara en dag utan mina babes.

Jag och mitt ex avslutade allt som vänner, vilket är skönt. Anledningen till att jag berättar detta är för att det är något som alla går igenom. Att få sitt hjärta krossat måste vara den värsta känslan. Även om det var jag som lämnade mitt ex så blev mitt hjärta krossat, eftersom jag hade en framtidsbild på oss tillsammans men som jag var tvungen att avbryta. I  början kändes det som att livet var ett rent helvete, rent ut sagt.

Min syster var med mig de första dagarna. Varje sekund, minut och timme var jobbig. Jag tänkte att allt jag gjorde var helt nytt, "nu lagar jag mat och jag är singel" och jag började storgråta. "Nu duschar jag och är singel" och bröt ihop igen. Och så höll det på i några dagar.

Det bästa med att vara med om ett break up är att du inte kan blir lika sårad på samma sätt igen. När du kommit över den värsta perioden blir du starkare än någonsin, lär känna dig själv och prioriterar dig och ditt liv. Det har jag insett nu i efterhand.

Även om det redan gott ett halvår känns det fortfarande väldigt nytt. Och jag kommer ihåg i början, jag visste inte änns hur jag swipade höger på Tinder. Det resulterade även i att jag råkade "super-likea" några killar och fick såklart panik så Sofia fick ta över och rädda upp allt haha.

Trodde aldrig jag skulle säga detta förut men nu är jag singel och mår väldigt bra! Jag känner mig fri på ett sätt jag inte gjorde tidigare. Vårt samhälle är uppbyggt av att vi "måste" ha en partner för att vara lyckliga, det stämmer verkligen inte! Jag mår väldigt bra av att prioritera mig själv! Att hitta tryggheten i mig själv och inte i någon annan.

Semester

Jag kan ju börja med att säga att den här semestern inte riktigt blev som förväntad,  den blev så mycket bättre. Jag har ju träffat iolii, en tjejkompis här och vi var ute och festade till halv nio imorse, sov en timme och sen har jag legat död på stranden. Ikväll blir det middag på en indisk restaurang med pappa och sen utgång med gänget från igår.

Resor

Till frukost åt jag en clubsandwich, frappe med glass och bubbelvatten. Tänkte att jag börjar min dag väldigt onyttigt efter igår haha. Nu ska jag bara njuta av min semester.

Resor

Och jag vaknar upp på Rhodos, vilken skillnad! Just när det gäller första morgonen kan det dröja några sekunder för mig innan jag förstår var jag är och sen när jag inser var jag befinner mig blir det som en lyckorusning i hela kroppen!

Klockan är snart halv två här och jag har nästan precis vaknat. Planen var att gå hem tidigt igår men jag hamnade på Dreams, en bar och träffade några vänner.

Resor

Idag kom jag äntligen till Rhodos, som jag har längtat! Nu ska jag bara försöka slappna av och "ta emot" semestern och försöka släppa all stress hemifrån. Vi åkte ifrån Arlanda vid 07.30 och kom fram runt 11-tiden. På flygplatsen stod pappas barndomsvän Dimitri och väntade för att skjutsa oss till Lindos, byn som vi alltid åker till. Det här har ju blivit som ett landstället för mig, jag har åkt hit varje år sedan jag föddes, helt seriöst. Alla människor som bor här känner pappa väldigt bra och sätt mig växa upp så när jag kommer hit vill alla pussas och kramas, jättekul!

Vi åt en tidig middag på Pallas Beach Taverna och jag ääälskar ju fetaost så beställde in en greksallad med vitlöksbröd och tzatziki, grekisk mat är to die for! <3

Nu ikväll gick vi till en bar, jag drack en mojito och den var såå stark. Den hade inte den "riktiga" mojito-smaken heller så blev lite besviken men jag drack upp den, såklart haha.

Jag är så otroligt trött nu, har inte sovit så bra de senaste nätterna och med flygresan nu blev det ju inte så mycket bättre så blir en tidig kväll. Det här är dock en resa med min pappa bara så det blir som en "rehab-semester". Vi ska ju även köpa hus, en av anledningarna till att jag följde med också.