Nu är det dags för mig att lämna Nouw och börja blogga på Devote- Blev inte så mycket bloggande här, men nu ska jag börja blogga mycket igen. följ gärna mig där, kramisar <3

Klicka här eller på länken nedan.

Har fått flera förfrågningar om inte jag kan skriva om min och min pojkväns resa till Asien. Som några av er säkert har sett så har jag lagt upp en hel del bilder på min instagram (@vendelatressfeldt), men har haft noll inspiration till bloggen. Men nu känner jag mig faktiskt peppad till att berätta om den här.

Vi var iväg i 1 månad och var i Thailand och på Bali. Vår första destination var Koh Chang. Egentligen skulle vi ha åkt till Koh Tao, hade bokat flyg, båt, buss och hotell- allt, men sedan 1 vecka innan vi skulle åka kom världens oväder och hela ön blev översvämmad. Jättetråkigt för oss, förlorade en hel del pengar men vi tyckte det kändes ovärt och åka dit när mycket var förstört. Därav till vårt första beslut-

Vi bodde på den nordligaste delen av Klong Prao beach. Bilderna ovan är vår "hotellstrand" som var enligt mig den bästa stranden på hela ön. Lugnast, finast strand + vatten och så fanns det mysiga gungor som hängde på alla palmer. Dessutom fick man solstolar på hotellet på stranden, vilket inte är så jättevanligt i Thailand. Vårt hotell hette Flora I Talay som jag verkligen skulle rekommendera om ni ska dit! Relativt billigt och prisvärt. Kanske inte bästa läget om ni är sugna på party varje dag :)

Här är jag och min fina pojk på stranden av den andra delen av Klong Prao beach, som också var superfint men var inte alls samma "chill" stämning. Fanns inga solstolar vad jag såg att ligga på heller :) Men för en fin solnedgång, åk dit!

På vår hotellrestaurang var maten superbra och mysig. Dock var servicen SÄMST, men det tycker jag ofta att det är i Thailand. Här sitter jag en eftermiddag på stranden med en pinacolada i en kokosnöt. Så fin <333

Allmänna tips på Koh Chang:

• Blue Lagoon restaurant- en mysig restaurang vid en lagun. På kvällen sitter man vid bord ute på vattnet och lyssnar på syrsorna. Maten var bra, inget wow- förutom ananas shaken, den var sjukt god. Men tycker ändå att denna restaurang var den bästa på ön.
  • Åka till öarna i närheten. Vi åkte till Koh Kut som var en paradisö (ska skriva om detta resmål i part 2). Ett måste om man är på Koh Chang!
  • Klong Prao Beach- innan vi åkte hade vi hört att Lonely Beach skulle vara nice. Men när vi åkte dit en dag, var vi på riktigt där i 10 minuter innan vi sa: "Nää, ska vi åka tillbaka?". Var överbefolkat och skitit i den delen av ön. Luktade avlopp också. Dock ska White Sand beach också vara fin, men hann aldrig dit.

I lördags efter jobbet åkte jag hem till Sara-Louise för middag & utgång. Vi hade det väldigt mysigt och trevligt och hamnade några timmar senare på Brillo och gick sedan vidare för lite dans. En bra kväll med många fina vänner <3

Såhär såg jag ut. En rätt så casual look som jag gjorde lite festligare med klackar. Hade på mig mina nya jeans och boots som jag älskar. De kommer från & Other stories om någon undrar.

Och sedan nya nättröjan som kommer från H&M under. Armbandet kommer från Balenciaga och klockan MBMJ.

Två nya nagellack i skåpet, mitt ena favorit-Essie "Sand Tropez" och ett fint glittrigt från H&M. Har också på mig min nya blus från H&M idag, ni ska få se en bättre bild på den sen. Idag ska jag på julbord med jobbet- lovar mer uppdatering efter. KRAM

Glömde lägga upp dessa bilder från en middag jag, Lisa, Alexandra och deras mammor åt. Var så himla mysigt och trevligt. Vi började middagen med ett glas på Grand Escalier, inte varit där tidigare, men går gärna dit igen. Fin inredning och öppen brasa hade dem.

Sen var alla hungriga och vi gick till Nybrogatan 38. Är alltid nöjd när jag äter där, även denna gång.

Fick smaka (okej tog världens minsta bit, men ändå) råbiff för första gången. Tycker det ser så himla otrevligt ut, haha. Har väldigt svårt att äta råa saker, men smaken var helt okej.

Ladies: Alexandra och Lisa <3

Jag åt en god sallad med varmrökt lax, skagen och avokado. GOTT!

Lisas efterrätt som såg sååå god ut!

Och min efterrätt som var väldigt instagramvänlig men inte alls god. Blev så besviken... Smakade bara socker och ofräscht.

Mycket jackor och skor, men skulle gärna vilja ha alla. Speciellt de svarta skorna uppe till vänster och de glittriga får gärna flytta hem till min garderob i höst. Förövrigt älskar jag just nu jeans med en rolig touch, typ de svarta med fransar där nere- så snyggt. Vill ni veta vart allt kommer ifrån är det bara att klicka på produkten! XX

Bästa känslan som finns- nyklippt och nyslingad. MMmmMm! Klippte mig i förrigår och är supernöjd! Klippte lite mer lugg också, ska visa er bättre bild sen. Men visst blev det fint och fräscht?

Jeans (nya! love them<3)- Zara, Skjorta- Polo Ralph Lauren, Tröja- Bikbok, halsband- Nakd.

Hej på er! Har haft en vecka med massa jobb, främst kvällar, så är lite trött. Fick jobba på Kenzoeventet dagen innan släppet, vilket var sjuuukt kul. Så bra stämning med dj, mingel och massa shopping. Absolut den roligaste dagen på H&M. I helgen jobbar jag på H&M, men är ledig på söndag och då ska jag ta det lugnt och mysa. Ska bli så skönt. Vi hörs! <3 love

Kappa- Zara, Skjorta (ny!) - H&M, kostymbyxor - oldies, Örhängen (nya!)- H&M, Hatt- River Island, Skärp- Second hand, Armband- Second hand.

Idag efter jobbet mötte jag upp min kära mor för en middag ute på stan. Vi började med att ta en drink på Grand Escalier och åt senare på Nybrogatan 38. Till sällskap hade vi Lisa och Alexandra och deras mammor, världens mysigaste.

!!! Så gott. Bästa tipset för varma dagar. Vattenmelon, passionfrukt och lime. Finns inget bättre.