Träning, Övrigt

​Ovan syns världens lataste lunch. Grönkål, spenat, gurka, rödlök, paprika, kidneybönor och lite olivolja och örtsalt över. Proteinrikt dock inte såå värst mättande så serveras till fördel med ett gäng knäckemackor!

Eftersom jag idag är ledig från schemalagda studier har jag chillat lite för mycket, dock tog jag mig hela vägen till Skara för att droppa av nyckeln till studentrummet jag hade där i 4 månader (äntligen fri!), och nu på kvällen hade jag ett rätt så gött armpass med Oscar och Kajsa. Jag och Oscar köpte idag PWO:n "The Butcher" som ska agera prestationshöjare. Eftersom jag åt så jäkla mycket tacos till middag kände jag inte så stor skillnad, så jag testar igen imorgon!

Likes

Comments

Mat, Veganism

En helt klart överlägsen rätt i mina ögon är denna väldigt enkla och goda pasta bolognese, helt veganiserad. Jag tvivlar starkt på att jag någonsin kommer att tröttna på den, pasta-fantast som jag är. För att göra denna rätt krävs följande:

  • Sojafärs, t.ex Anammas
  • Oatlys Imat
  • Pastasås med smak av vitlök
  • Vitlöksklyftor
  • Curry pasta
  • Bjäst
  • Cashews
  • Valfri pasta
  • Favoritkryddorna

Så, börja med att steka en klick curry pasta med hackade vitlöksklyftor i valfri olja i en stekpanna. När curry pastan har smält, häll i ett berg av sojafärs i pannan. När färsen är hyfsat tillagad, Häll i pastasåsen tillsammans med imat så att den blir riktigt krämig. Häll över valfria kryddor, jag föredrar vitlökssalt, cayennepeppar, svartpeppar, paprikapulver, och ibland liite curry. För att få till "osten" som ses på bilden ovan är det hur enkelt som helst; mixa bjästflingor med cashews och vips så har man ett ostsubstitut som även ger grymma mängder av B-vitamin. När färsen är färdig, servera med pastan och ös på med "ost". Enjoy!

Likes

Comments