Jaha då var det ett tag sen denna blogg uppdaterades, ska se om vi ens minns vad vi har haft för oss. Sist skrev vi att vi hade anlänt till boracay, vad har vi då gjort när vi varit där? Vi var där i 5 nätter, bodde på ett jättebra hostel. Vi har åkt zipline & cablecar, åkt tricycle runt på ön och fått se olika ställen & stränder, vi har varit ut 1 dag med ett gäng som bodde på samma hostel som oss, vi har varit på båtutflykt till 1 ö där det var cliffdiving och snorkling på schemat. Tror det är det vi har haft för oss. På fredag vart det att kliva upp riktigt tidigt för att börja bege oss till nästa ställe. Här har ni en liten bildbomb, bilderna hamnar dock ej i ordning, men anyway 💁🏼

Så på fredag kom vi till Bohol, där vi varit fram tills igår. Vi bodde på alona beach, alltså var stranden direkt vi öppnade dörren från vårat hostel/hotel, vad det nu var. Där har vi hunnit med ett gympass, vi har varit på båtutflykt till 2 öar där vi snorklat och kollat hur det ser ut, vi har varit in till 'stan' och gått igenom ett av stans största köpcentrum, sen har vi varit på utflykt med en tricycle då vi fick fara och kolla på chocolate hills (tyvärr är kullarna ej gjorde av choklad..), kolla på spökdjur (typ små apor med asstora ögon) och även äta på en flytande resturang. Tiden där mellan har mest gått till att äta och sola. Igår började vårat fraktande (ca 8-9h med taxisar, båtar & bussar) till nästa och även det sista stället vi ska besöka i Filippinerna, förutom Manila vart vi flyger ifrån när vi ska ut från landet. Nu är vi nämligen i Malapascue!

Efter en rätt lång procedur så lyckades vi med flyg & båt ta oss till Filippinerna och boracay. Kom hit igår på morgonen & gjorde oss hemmastadda på vårat hostel vart vi bor. Riktigt roligt att bo som vi gör nu, är 8-manna rum här som vi bor i.

Idag har vi varit ner till stranden & börjat jobba på våran bränna, varit i jakt efter bankomater - då alla pengar varit slut på alla atms här på ön i några dagar.. och sedan har vi suttit på stranden och kollat på solnedgången, riktigt magiskt. Nu sitter vi på våran takterrass, ska strax dra ner och käka, eventuellt dricka lite drinks, passar på när de går på under 20 spänn, hehe. Imorrn kommer nog bli en grym dag, har lite äventyr inplanerat. Haaade puss

Gott nytt år på er ju! Nyårsafton igår ja, vi började med att sova till typ, sju? Om jag inte minns helt fel, helt stört, men det här med att ställa om sig har inte gått så väldans bra för oss nä. Anyway, vi klev upp & gjorde oss i ordning för att möta upp ett par tjejer från Skåne. Käkade och sen gick vi till en bar för att dricka lite drinkar och så. Vid elva tiden så gick vi ner mot hamnen där man samlas för att fira in det nya året. Var så sjuuuukt mycket folk så vi trängde oss fram till en hyfsat bra plats, dock långt från hamnen men man såg litegrann iallafall. Efteråt kom typ jag skojar inte huuuuur många kineser som helst och ville fota sig med oss, när vi trodde vi blivit kvitt alla så kommer det ännu fler, det var helt sjukt. kände sig som värsta kändisen, haha! Sen fortsatte kvällen på några barer och på donken innan vi small av i sängen.

Idag har vi kämpat på med att packa om våra väskor, bokat flyg & boende, för imorgon åker vi till Filippinerna! Hunnit med en sväng ner på stan & ätit på Pizza Hut. Nu ska vi försöka sova en, kanske två timmar innan vi måste kliva upp och åka till flygplatsen! Lång dag resande väntar!

btw, åker ni till Kina någon gång, torkade kackerlackor & spetsfiskar är tydligen ett gott mellanmål. & bli inte förvånade om ni ser kineser sovandes ÖVERALLT, framförallt på restauranger, det är heeeelt galet, överallt!

Hörs från Filippinerna nästa gång! Må väl 😘

Sovit bort hela dagen, ingen lögn, vaknade vid 17-tiden & kände att det är dags att kliva upp. Tog på oss promenad-skorna och gav oss ut på hong kongs gator. När vi promenerat efter deras största shoppinggator befann vi oss vid hamnen i tsim sa tsui. Satte oss på en brygga med en heeelt fantastisk utsikt.

När vi suttit och njutit på bryggan ett tag började vi bege oss tillbaka. På hemvägen besökte vi en nattmarknad på temple street, åt lite nudlar och kikade runt. Efter marknaden var det dags att starta jakten på toa-papper, de verkar vara en bristvara i detta land..

Nu är vi framme i hong kong! Flygresorna hit gick så smidigt! De första flyget tog fem timmar, då vi somnade innan flyget inte ens hunnit lyfta & vaknade när vi landade på landningsbanan. Spenderade två timmar på Doha flygplats innan vi hoppade på nästa flyg. Det flyget tog sju timmar och det var samma visa där, somnade innan flyget lyfte & vaknade när vi var framme, sååå skönt! Sen när vi skulle till vårt boende då, ja, inte lätt. Taxichauffören släppte av oss fel & hong kong mina vänner är inte litet.. men vi hade turen att en äldre dam hjälpte oss så det gick bra tillslut. Nu sitter vi här, i vårt "superfina" rum. Vi som hade sett fram emot en rejäl dusch & så, men blir nog på nästa ställe förhoppningsvis 😅 praktiskt att sitta på toa & duscha samtidigt dock, två flugor i en smäll 😅😂

Nu ska vi göra oss hemmastadda & gå ner för att handla lite. Take care! 💋

Ja, blogga är ju kanske inte våran grej, men vi ska ge det ett försök. Såååå, välkommen till våran blogg och vårt äventyr 💋