Hejsan, här i Italien är alla dagar ungefär detsamma. Vi tränar 6 timmar om dagen och utöver det äter vi pasta 2 gånger om dagen och badar minst en. Både igår och idag har vi spelat grymt mycket beach volley i pauserna. Idag var det storm här på kvällen. Hur mycket blixtrar som helst och åska och spööööregn på det. Häftigt men inte så mysigt💧

Hoppad du har det bra med Joar Verro och att ni andra har det bra var ni nu är.

Idag har jag inte gjort mycket. Vi gick runt i stan tills klockan 14:00, gick till hotellet och hämtade våra ryggsäckar och började sen ta oss mot Pireaus. Väl framme så hoppade vi på båten direkt. 🛳️🇬🇷

Klockan 21:45 kom vi fram till Paros och 22:10 satt vi på en buss som skulle ta oss till Pounda där vi sen skulle ta en båt till Antiparos. Det blev lite bråttom mellan bussen och båten så vi fick köra en sprint till båten 🛳️🏃

8 minuter senare klev vi iland på Antiparos där Georgios mötte upp oss för att visa oss vägen till vårt boende. Supermysig miljö på hela ön!! längtar tills imorgon!! 💃😍

Ha det gött 🦋

Turistäventyret i Aten version 2.

Dagen gick snabbt. Vi vaknade, åt frukost, gick till Acropolis (andra gången för mig 😝), åt grekisk lunch och åkte sen tunnelbana till hamnen för att köpa båtbiljetter till Paros där vi sen ska åka till Antiparos 😍

När vi hade biljetterna så åkte vi in till Atens centrum igen och hoppade på en hop on hopp off buss. Vi åkte med den samma väg som jag och Carro åkte förut. Det var lika vackert nu, Joar satt dock och halvsov men det gjorde inget 😴

Efter det så gick vi runt på dom små gatorna i centrum ett tag och beslutade oss sen att gå hem och köpa take away mat som vi åt på vår (väldigt stora!!) balkong. Det var gott!! Imorgon bäst det av mot Antiparos 😄

Hejsan!
Idag börjar värt läger. Jag går upp vid halv nio (sovmorgonnnnn!!!) vi käkar frukost och vi tränar sedan i 3 h. Sedan äter vi lunch, pasta som vanligt i Italien och sen lägger vi oss på stranden en stund. Barnen får välja mellan pool och strand men jag väljer strand hehe. Sedan har vi en till träning på 3 timmar och efter det äter vi middag. Till slut på kvällen för vi byta hotell då ACn va sönder, så vi får packa ihop alla grejer och traska en bit. Sedan somnar vi gott i våra kalla sköna sängar.

Zzzz...

Dagen då Joar anländer... ÄNTLIGEN!! Har gått och väntat typ hela dagen... Käkade frukost på hotellet vid 09:00, var på hotellrummet tills klockan 12:00, checkade ut, lämnade bagaget på hotellet och gick på promenad. 🌹

Som jag skrev igår skulle jag gå till mini hästarna igen och det gjorde jag. Jag satte mig på caféet, där ingen förutom jag och de som jobbade var på, och tog ett glas iste. Det var så mysigt!! Fick till och med klappa hästarna men man fick bara ta foto på en av dom. Dom hade 7 hästar varav en av dom bara var 1 år! Så söt!! 🐎

Efter det gick jag en liten promenad, satte mig på en restaurang och tog lunch. Gick sen vidare till stranden där jag satt tills min buss skulle åka till flygplatsen. 🚃

Var så kul att få se han igen!  Längtat väldigt ska jag säga. Vi åkte tb till hotellet, checkade in och åt middag på en restaurang tvärs över gatan. Klockan hann bli över 00:00 innan vi kom hem, vi sa gonatt och somnade. Imorgon. Kommer bli ett turistäventyr 🇬🇷

Godmorgon!

Idag vaknade jag på mitt lilla hotellrum och gick upp och åt frukost i min ensamhet. Efter det chillade jag på rummet till klockan 11:30 då jag gick och mötte alla mina 70 gymnaster på flygplatsen. Vi åkte sedan buss i 2,5 h till Cesenatico. När vi kom fram åt vi lite, vi badade lite i poolen och vi åt middag. Efteråt gick vi och la oss på våra varma rum då ACn va sönder.

Godnatt mina fina vänner❤️

Jahapp nu när jag och Veronika lämnat varandra hoppar jag alltså på ett flyg till Italien. Väl framme går jag en superkort prommis till mitt hotell och checkar in. Sedan ligger jag i sängen, halvsover, kollar på lite film, duschar och bara chillar. Eftersom jag inte har nån ordentlig tjej med mig blir det yoghurt och en burk tonfisk till middag. Hehe det hade Verro inte gillat. Godnatt på er❤️

Så hur slutade dagen för mig?

Efter att jag vinkat av Carro vid flygplatsen väntade jag tills min buss kom som skulle ta mig till det hotell jag skulle sova på. Det tog ca 20 min och sen var jag i Rafina. 🛳️

Jag frågade om jag kunde checka in lite tidigare men det gick inte så jag satte mig i deras restaurang och åt lite lunch i väntan på att mitt rum skulle bli klart. Lunchen var supergo, tog en omelett med champinjoner, paprika, bacon och lök (i princip samma som jag och Carro lagade för ett tag sen). 😋🥘

Jag checkade in när klockan var 14:00 och sov i ca 3h. Det var så skönt!! 😂😍

Efter powenapen gick jag på en liten promenad. Hittade ett stall där dom har miniatyr hästar som är utbildade att hjälpa människor med problem. Inte att hela personerna men att få dom att må bättre och bli av med den smärtan eller sorgen som de har. Så gulligt, dit ska jag gå imorgon. Jag hittade sen vägen till en utkiksplats med en mysig ligen kyrka innan jag gick ner till hamnen och köpte med en take away grekisk sallad som jag njöt av på min balkong på hotellet. 🌹🐎

Ja sen vart klockan mycket och det var dax att sova. Mer än så hände det inte 🐯🌸

Ha det gött 🦋

Godmorgon! Idag är det läge att ställa klockan tidigt, vi går snabbt upp och hoppar i ryggsäcken. Nu bär det av mot tunnelbanan. På vägen stannar vi på det mysiga fiket där det finns goda frukostmackor och köper med varsin.

Vi går ner i tunnelbanan lite ovetandes om hur vi ska ta oss till flygplatsen men det klarnar på vägen. Vi får byta tåg 2 ggr innan vi till sist är framme vid 09:30. Vi går upp ur underjorden och går och checkar in Carros bagage. Vi sätter oss en stund och pratar innan det blir dags att säga adjö.

Men varför? Jo det är dags för mig (Carro) att åka till Italien och Cesenatico för träningsläger med gympan och för Mig (Verro) att vänta in Joar då en semester väntar här i Grekland.

Flera kramar senare vinkar vi av varandra och Carro går igenom spärrarna. Nu väntar delade äventyr, men det är inte slut än!! Vi bloggar fortfarande en vecka men från olika plaster så häng kvar!

KRAMAR!!

Godmorgon!

Idag är vår sista dag i Aten. Vi klär på oss och går ut. Vid Omonia torget ligger ett mysigt fik där vi köper en frukostsmörgås och sitter en stund. Efter frukosten tänker vi att vi ska gå till frisören lite spontant, vi letar upp en frisör på kartan och går dit, men det såg läskigt ut när vi kom fram. Typ som en privatpersons lägenhet. Vi vågar inte gå in och dessutom fanns det inga tjejer som klippte. Vi går vidare, blev ingen spontanklippning idag. På väg tillbaka mot torget går vi förbi en fiskmarknad. Vi går in bland all fisk, det var jättemycket folk där inne men ännu mer fisk! Var man än kollade såg man fisk och det fanns alla sorter man kunde tänka sig. Det var också en köttavdelning där det hängde döda djur lite här och var. Inte speciellt trevligt. Vi skyndade därifrån!

Vi bestämmer oss för att åka turistbuss istället. Vi tänkte ju att vi skulle ner till havet och bada lite idag. Vi går tillbaka till Omonia och hoppar på en av bussarna. På vägen ner till stranden stannar vi på ett ställe där vi får lite lunch i magen, sedan åker vi vidare mot vattnet. Vi åker söder ut och kommer snart att nå den sydligaste spetsen av fastland i Grekland. Vi hoppar av lite innan och lägger oss på stranden. Det är jättevarmt i vattnet och superskönt i solen. Vi badar länge!

En stund senare är det dags för glass. Vi köper varsin och sätter oss i skuggan, mm så gott. En stund senare går vi tillbaka mot bussen. Nu blir det sightseeing! Vi åker hela vägen ner till sydspetsen, tar fina bilder och lyssnar på vad de har att säga om sina byggnader osv. Riktiga turister med andra ord.

Efter ca 1,5 h byter vi buss och åker in mot staden igen. Vid 20:30 är vi framme där vi hoppade på. Den här gången hoppar vi av och traskar hemåt. Vi hänger upp våra halvblöta badkläder och går ut igen. Vi var först på jakt efter en bankomat men när vi inser att alla är stängda så går vi till restaurangen istället. Vi köper med oss varsin sallad hem och äter på balkongen. Innan vi äter tvättar vi kläder och duschar av oss saltet från havet, det blev en bra sista dag i Aten i alla fall!

Imorgon väntar nya äventyr!