Tack, för en grymt bra fest, mat, musik, sällskap och stämning!
Grymt helt enkelt 👍
Igår mådde man lite som man förtjänade och vi var hemma nån gång mellan 5-halv 6.

Igår städade jag här hemma, diska, dammsög osv. ville få undan allt innan Kalle kom hem igen. Skönt å få städa ifred liksom.
Resten av dagen gick i lugnets tecken och när Tobbe hade lirat klart pingisen så drog vi upp till Stockholm å hämtade bilen som så snällt stod å väntade på oss.
Sen blev de ett besök på nya favoritstället, Robbans kolgrill i mariekäll.

Idag är det 1 år sedan min faster gick bort. Eftersom jag inte har en mamma som fungerar så är det hon som axlat den rollen.
De gör mig så jäkla ont att hon inte finns här nu när jag behöver henne, att jag inte kan ringa å berätta allt som hänt sista tiden, bra som dåligt och att hon aldrig fick träffa Kalle!
Jävla skitcancer!

Jag behöver fler dagar som dendär när de var varmt, skönt, tillsammans med goda vänner och inte ett bekymmer i världen.

Japp, Tobbe gick upp med Kalle på pottan och gjorde iordning morgonmålet och gav honom utan att jag bad om de.
👍

Igår började vi dagen med en morgonpromenad tillsammans med Tove, vi gick till Tobbes jobb där vi tog bilen och drog till Skäris för å köpa nya brallor till henne och då slank de även ner en massa brallor till Kalle också.
Vi åkte och släppte av Tove och kollade in barnrummet dom gjort iordning 😍
innan de var dags å hämta upp Toob på jobbet.

På kvällen åkte vi till barolo å käkade lite middag å körde lite musikquiz dom hade där innan vi stupade i sängen.

Idag taggar vi inför kvällen! 😘

Äntligen är Kalle (och jag) friska igen.
Har varit så himla tråkigt nu i typ en och en halv vecka då vi bara har hållit oss för oss själva och inte gjort något alls.
Men nu mår vi bra igen och imorgon ska vi träffa tove äntligen efter en månad ca och på lördag är de äntligen lite party party 🎈

Som sagt tidigare så har inte mitt liv varit så speciellt berikat sista tiden så finns egentligen inte så mycket att säga.

Ja, Kalle har idag alltså lärt sig att klättra upp på bordet.
Helt sjukt han är alldeles för feg för att ens stå upp själv, fast han är hur stadig som helst och klarar av de, han går ner säkert om man släpper honom själv men att klättra upp precis överallt de är han inte för rädd för.
Spärren har hamnat lite fel.

Såklart att även jag skulle åka på samma skit som Kalle har så nu får jag springa till muggen jag med lite titt som tätt.
De e galet va man känner sig låst att ha toan nära, jag åkte ner till Konsum igår eftermiddag för å köpa gulaschsoppa och baguette, hade världens panik men som tur var klarade jag mig hem.

Men de e ju bara så typiskt, pratade med Sarah (och emelie) igår om huruvida vi skulle köra en spontanare å köra en girls night ont och efter de senaste dagarna med Kalle så var de något jag verkligen hade behövt, men tydligen inte tillräckligt 😔

Nä nu vill jag bara att vi ska bli friska för nu orkar jag inte med dehär nå mera.

Vi kom hem i söndags kväll efter att Tobbes mamma hämtade oss på Arlanda.

I måndags tog vi de bara lugnt har jag för mig och i tisdags morse var de dags för bvc besök och de visade att Kalle hade tappat rejält på sin kurva viktmässigt och värre skulle de bli.
På kvällen kom Sarah å Victor förbi, snackade lite snicksnack å mös och mitt i allt så kräks Kalle och diarrén satte igång på allvar strax senare.
Stackars lilla barn, han både sket ner sig och hela sängen i sömnen och kräktes i sängen så körde nattvaket heeeela natten, ställde klockan en gång i timmen för å ha stenkoll på honom men vaknade nog säkert tre gånger mellan varje larm och lyckades värja oss mot fler bajsolyckor.
Dagen efter åkte jag in med Kalle till Huddinge och de visade sig att han lyckats gå ner 290 gram på ett dygn.
Dom tog prover å så ordentligt med vätskeersättning.
Dagen efter åkte vi åter in igen för uppföljning å nya prover, han hade gått ner ytterligare och vägde nu bara 8200g motsvarande 8530 hos bvc och idag var de samma visa igen men med mycket bättre värden tack å lov, vikt upp till strax över 8300 och han måste fortsätta med vätskeersättningen men vi behöver nu bara komma in om han skulle bli kassare igen.
Vi har inte fått svar på avföringen ännu mer  än att de inte var kräksjukan iaf.

Förra måndagen körde vi en middag på wine conection igen men denna gången i Kata.
Cilla, Becky, Lasse å Åsas plan gick tidigt tisdag morgon så de var ett bra avslut tillsammans innan vi - jag,Tobbe,Kalle,Kim,Emelie,Junia och Alicia checkade ut från Katathani på tisdagen och drog vidare norr ut igen mot Nai yang och The slate, grymt bra hotell att avsluta våra sista dagar på.
Vi badade i poolen om dagarna,badkaret på eftermiddagarna och bara mös rundor, körde barnvakt ena kvällen och undrade typ varför vi inte hade gjort de varje kväll 😂.
Sista kvällen fick vi vara med om att dom släppte ut 150 sköldpaddor på våran strand som skulle ut i de fria.
Man kan säga att livet lekte på precis som hela semestern gjort.
Men i söndags morse lokal tid var de dags för oss att checka ut å fara hemåt.
Tack för denna underbara tid.

Dagarna går för fort å flyter lite i varandra men i fredags så åkte vi till en annan beach en bit bort å badade, minns inte va den hette.
Sen åkte vi in till patong å bowlade, jag kom iaf garanterat sist i första rundan på mina 55 poäng men i andra rundan kom jag nog näst sist 👍
vann gjorde första svängan toob å andra emelie.

Efter bowlingen gick vi ner till vattnet, inte för att vi såg vattnet då de va mörkt men de låter bra å säga de, å så käkade vi på wine conection, supersmarrig mat.

Igår tog vi de chill, Tobbe å Kim tog mopparna å skulle åka iväg å kitesurfa men de blev ingen kitesurfing då de va dåligt med vind å jag å kalle tog sovmorgon till ett innan vi gick ner å anslöt dom andra och då var de dags för lite lunch på on The rocks.

Kvällen var bra, toppenmat, toppensällskap och toppenkids på bra humör alltså en toppenkväll.

I måndags checkade vi ut från bangtao och checkade in här där vi är nu på katathani här på kata noi.
Då upptäckte jag när vi kommit hit att jag har glömt å tömma en låda på förra hotellet, såklart troslådan 👍
Så i tisdags hyrde tobbe en moppe och åkte upp å hämtade dom.
Under tiden går jag av en slump in på Facebook och överst i flödet ser jag att cilla har checkat in på kata noi beach en timme tidigare men trodde först att de va en gammal bild men nix pix.
Cilla å Becca hade tagit en spontanare hit till Thailand för en vecka, så nu är dom också här med oss å myser.

Och som vanligt har jag inte tagit några bilder utan snodde denna från emelie på Alicia, Kalle å Junia 😍😘

I förrgår körde vi lite äventyrsminigolf som vanns utav både Lasse och Kim som fick samma poäng å själv kom jag näst sist.

Igår hyrde vi en longtailbåt och drog till banana beach där vi badade, spelade ett parti 500 (jag å Emelie) och sen åt vi lunch innan de var dags att dra tillbaka.
Tyvärr har jag åkt på nått jäkla skit. Känns ungefär som bihåleinflammation men jag hade dessutom feber också igår så de kan ju inte va de? Brukar ju ha feber innan bihåleinflammationen kommer, känns åtminstone bättre idag efter lite thaimedicin även om de sitter lite kvar i just bihålorna.

I morse checkade vi ut från bangtao och drog vidare till kata noi och jag glömde såklart att dubbelkolla att jag fått med allt så jag glömde hälften av alla bikinis och dom få underkläder som var rena, suck.
Tobbe var och lämnade in vår smutstvätt tidigare idag så den är klar imorgon kväll.

Som vanligt sämst på att ta en massa bilder så här e ett par efter vårat badande idag.

Aah juste och om någon skadeglad vill veta så regnade våran eftermiddag bort idag så stranden här får vi prova imorgon.

Vi kom fram i måndags kväll och de tog längre tid än nödvändigt ut från flygplatsen då vi hade glömt Tobbes plånka på planet och vi inte fick gå ombord å leta utan vi fick stå utanför medans personalen letade och äntligen till slut fann dom den å vi kunde fortsätta mot hotellet där vi välkomnades med drinkar i lobbyn och öl,vin,Rom,snacks och frukt på rummet 👍

Väl här har de mest chillats å vi har varvat stranden med poolen varannan dag.
Ätit middag nästan varje kväll på stranden utom igår kväll då vi käkade på nån finare restaurang här på hotellet.
Ätit och druckit massa gott och bara myst i största allmänhet.
Dagarna har mest flytit samman och tiden går jääääättefort!

Dock så skickade pappa Uffe ett mess idag och berättade att han blivit inlagd på hjärtmedicin igen och att de förmodligen "bara" är nån kärlkramp men dom vet ännu inte.
Han åkte ju på en hjärtinfarkt för kanske 1,5-2 år sen å då fick jag veta de just av honom efteråt.