Det där vi fick låna några dagar, månader, år! Det där som gör att vi andas, rör oss, älskar, hatar, gillar, ogillar.

Det där som gör att vi varje morgon stiger upp och möter varje ny dag som ett äventyr, oavsett om solen värmer oss eller om vi får frostskador i nästippen.

Det är inte alltid enkelt att möta. Vissa av oss får en väldigt krokig, gropig väg att gå, andra åker igenom på en motorväg.

Fascinerande. Spännande.

Jag har haft en vecka med insyn i alla världar känns det som. Jag har också drabbats av skumma intrång på konton. Nu har jag ett par dagar "ledigt", när jag ska försöka jobba igen missade måsten.

Det är livet, upp och ner, fram å tillbaks. Förhoppningsvis har mesta traumat lagt sig och jag kan förbereda för 2 skoldagar igen och ett par dagar med vildingen - Cajsa-Stina.

Den absolut finaste representanten av livet!
❤💐🥀

Älskade barn som hållit igång oss hela påskhelgen, å momfass påskpresent gillades ❤❤❤

• påsk

Långfredag - med snö, i luften. Hur tråkigt är inte det?

Arbetsveckan är slut, vi ska fira påsk med alla nära och kära. Det kommer att bli såå fint och bra. I natt kommer den lilla trollungen och det längtar jag efter. I morgon blir det alla de andra busungarna och vuxna.

En härlig helg väntar, det är bara att njuta av allt och känna glädje över den enorma rikedom vi har i familjen.

Tråkigt är att Freja är dålig igen, bara helt plötsligt. Har vägrat mat idag och kräks. Något är inte ok med henne. Det är ett halvår sedan förra gången. Hon verkar inte påverkad på något sätt förutom matvägran, hon dricker som vanligt, så vi får avvakta lite.

En sväng till N och en snöig Freja-prommis i em och ett avkopplande bad så ska vi ha liten påskmiddag ikväll.

Håller på med ett litet projekt. Ska virka sängmattor. Ett par mattor vid sängen just när man kliver upp. Vi har lagt in klick-golv och det är ganska hårt och "sĺamrigt", så jag tänkte dämpa ljudet med ett par små mattor. Med ett litet mönster av en magnolia-blomma. Spännande att se om jag kan omsätta tanken i bild.

Kom till Svedala igen lördag kväll, efter en super god middag på Kitchen and Table kunde vi sträcka ut i en skön säng på hotellet, så mysigt.

Tillbaka i vardagen. Med snabba ryck. vi hade knappt landat så blev det full fart.

På 1 timme hade vi packat upp, sorterat tvätt och ställt undan resväskorna. Gått igenom posten, fikat och jag var på biblioteket, handlade och hämtade paketet.

Sen blev det en sväng förbi killarna och ut till Hästnäs och hämtade Freja.
Tacos och sen blev det serie-tittande. Vi ser just nu the Americans.

Hade vi semester?

Igår arbete hela em och så har jag städat.  Linas matkasse kom men det hade blivit något fel där. Basilikan och bananerna hade frusit och var svarta.

Ett bad ikväll, skönt.  Håret blir så konstigt på resa men efter en inpackning var det ok igen.

I morgon dags för jobb igen. Sen är det snart påsk och den lilla sötnosen kommer ❤❤❤ 🐔🐣🐥

I förrgår var vi på BBQ. Efter att ha varit på utflykt ett par dagar var det ganska skönt med en dag i solen och sen en sväng till Club Anfi.

Maten var god, sen strosade vi runt en stund, såg på uppträdandet, tog en drink och kände på stämningen.

Igår blev det en jättegod middag på Tavern. Tapas och seabrass för mig. En tjej sjöng och spelade gitarr. En mycket trevlig kväll och en härlig avslutning på denna semester.

Idag fredag, april 2017,  blev en sorgens dag. Ett terrordåd i Sthlm gör den här dagen  till en historisk  dag. Troligtvis en ensam tokig människa, som styrs av konstiga idéer, men vi vet inte än.

Det skrämmande är att det finns människor därute utan empati eller konsekvens-tänkande som gör vår omvärld väldigt osäker, hemsk, vidrig.  Resultatet är bara hemskt och omänskligt 😢😢

Kärlek och tankar till dem drabbade, det finns inte ord för detta hemska 😍🤗

Ett nedsläckt Eiffeltorn och en statsminister  visar sin empati.

Vi har gjort några turer runt på ön. Förra veckan var det Aloe Vera odling, Fincas de Los Olivia i Telde, vidare till grottbyn, fantastiskt att se in i en bostad bl.a.

Den här veckan har vi klarat av lite mer. Först Arucas, Valleseco, Roque Nublo och såg Teide, fantastiskt väder så det gick bra. Sen San Bartolomé, Fataga och slutligen kratern Caldera de Tirajana.

Idag har vi förutom att se en hel del haft lite äventyr. Efter sen start i morse pga att alla först inte fick plats och sen blev det fel i kommunikation och vi åkte mot Fataga. Men det var Valsequillo vi skulle till. Bara att vända och åka hela vägen tillbaks.

Jättefin liten stad. När vi skulle åka vidare visade det sig att bussen hade gått sönder och en ny kom. Finare buss men med dagens suraste chaufför. När alla var på bussen drog han iväg i full fart, ville inte prata med guiden, låg på tutan mest hela tiden och körde väldigt fort. Vi satt längst fram och det var inte roligt. Kurvor i 180 grader och han flyttade sig inte, utan tog sin plats och viftade med armarna. Lugnade ner sig något och t.o.m. svarade efter lunchen.

Vi var i Teror och åt jättegod tapas.  Såg Bandamas krater, Jardin Canario, botanisk trädgård och slutligen ett besök på Pico Bandama. Ca 500m ö.h. otrolig utsikt och en ännu värre slingerväg, det gick fort igen.

Obeskrivlig utsikt som sagt väl värt ett besök, men inte med en sån här chaufför 🤤😲😓🤢

• Busstur , Utsikt

Igår var vi iväg på en resa norrut på ön. Vi hade tur med vädret, strålande sol hela vägen t.o.m. högst upp på ön. Där kunde vi se över till Teneriffa.

Lång, slingrande väg upp, en liten snabblunch under vägen, vi var och såg öns rom-tillverkning och ett besök längst upp hos en kanarisk familj, dom odlade och producerade  torkade frukter, mandel, en fantastiskt god getost.

Jag som trodde de värsta slingrande vägarna var över fick hålla i mig, det blev ännu värre på vägen ner på västra sidan. Det hjälpte ingenting att vi fick provsmaka på rom-fabriken.

Smala vägar, han körde ganska fort tyckte jag. Jättehögt när man såg ner i dalgångarna. Det var fantastiskt vackert och jag blev inte åksjuk! Tack för det.

Ett trevligt gäng var vi på 14 personer och en bra guide. Som pratade mest hela dagen om allt och ingenting.

Idag  blev det en tur till Playa del Ingles. Sol och bad på "annan ort". Det blev en bra dag, vi gick från ena änden till den andre- nästan.

Väldigt långt var det men ingen badade pga blåsten. Efter lunch lugnade det ner sig och vi fick ett par tim i solstolen.

Men först blev det nästan "sandstorm" innan vi hittade skydd. Lång promenad och 2 öl senare var vi på väg hem igen.
Gissa att duschen kändes bra sen!

Efter en trevlig kväll med god mat, Yatzy -spel mm var det dags att sova - igen!

Onsdag har vi haft fullbokat, båttur, varmt, lite solbränna på köpet och avkopplat, en jättebra show på kvällen.

Vi började med god frukost ihop med I, sen träffade vi N, innan båten skulle gå.  En skön båttur senare blev det ett par tim på ön med fantastisk service, sol och avkopplande em.

Lugnare torsdag med poolhäng och farväl av A och M. Jag var väldigt trött hela dagen, speciellt efter poolhänget, vi tog en liten powernap och en enklare middag och sen somnade tidigt.

Idag var det grått på fm och blåste som hejsan men det slutade vid lunch sen har det varit sol och "krig" med flugor, tror dem gillar poolen. Nu lite avkoppling med en lättare lunch.

Ja där har vi spenderat hela dagen. Det var inte meningen att göra mer än hämta en lottvinst. Solen har varit framme hela dagen, vi har promenerat och druckit kaffe, cava mm solat en tim ungefär.

En fantastisk utsikt från översta våningen på det här stället. Många fina grönområden. Mycket trappor, shopping och människor 😏
Men väldigt fint, tror att jag åker hit igen, men för nu ska jag sova.