• Last day in Oslo

" WEEKEND TRIP TO OSLO // DAY 3 · AKERSHUS FESTNING · I går var vi innom Akershus Festning. Sånne sp…"

Hei hei! Etter jeg kom hjem fra jobb har jeg ikke gjort noe stort, enn å få meg litt søvn. Etter jeg kom hjem fra Oslo har jeg fått uthvilt sånn som jeg hadde tenkt. For noen timer siden gikk jeg og Marte opp på Lyderhorn. Det er flere måneder siden sist jeg var oppe. Vi gikk opp den korteste veien, men det var den bratteste. Det var tung, det var slitsomt, men det var verdt slitet. I det siste har jeg vært jævlig lat, og uansett hvor sliten jeg er på vei pp så skal jeg opp på toppen. Det beste jeg vet, etter en sånn tur, er at jeg nå sitter med god samvittighet på at jeg tok turen istedenfor å sitte hjemme. Nå er planen å få i seg noe mat, og komme seg tidlig i seng. Vi snakkes!

Flytt bloggen din til Nouw - nå kan du importere den gamle bloggen - klikk her!

WEEKEND TRIP TO OSLO // DAY 3

· AKERSHUS FESTNING ·

I går var vi innom Akershus Festning. Sånne spesielle ting er veldig spennende å se. Hvordan klærne var på den tiden, verktøy de brukte, maten og drikken de fikk i seg osv. Det var rett og slett mennesker over alt på festningen som koste seg i solsteiken. Å, herregud for en nydelig utsikt over Aker brygge. ♥

· SLOTTET ·

Det er nå 3 gang jeg ser slottet vel og merke. Kjedelig å se det samme gjentatte ganger, men det fikk gå for denne gang. Tusen takk for denne gang Oslo! I går gikk dagen veldig fort også, før vi måtte gå tilbake igjen til hotellet for å hente bagasjen og videre til Oslo Lufthavn. Flyet gikk 19:00 fra Gardermoen. Det var godt å komme hjem til sin egen seng!

DAGENS ANTREKK

T-SKJORTE FRA WEEKEND
BUKSE FRA VEROMODA

WEEKEND TRIP TO OSLO // DAY 2

· OPERA ·

Da var det en ny dag i vente. Fredag! Den dagen stod jeg opp klokken 07:00. Jeg prøvde å sove litt lengre i det jeg akkurat våknet. Jeg var allerede sliten etter gårsdagen, så skjønte ikke helt hvorfor jeg ikke fikk sove. Ukjent plass, kanskje. Jeg merker fortsatt at kroppen ikke har fått den søvnen den trenger. Uansett! Vi spiste god hotell frokost, og deretter gjorde vi oss klare for å se mer av Oslo. Vi spaserte bort til Operaen. Å, herregud for en bygning. For et flott sted, og hver minste detalj måtte dokumenteres.

· VIGELANDS parken ·

Neste tur// tok vi trikken til Vigelands parken. WOW! For et sted og for en fin dag. Det var 23 varme grader ute i solen. Unnskyld meg, jeg måtte klage på varmen. Jeg gikk i bukse og det var bare helt jævlig å gå i, haha. Etter vi var ferdig å se på alle de flott statuene dro vi tilbake til Karl Johan. Sånn at jeg fikk gå litt for meg selv for å shoppe litt. Det beste stedet å gå inn i - for å finne en fin skatt å ta med seg hjem, er å tatt seg en svipp tur innom Victoria Secrets ♥. Jeg kjøpte egentlig ikke så veldig mye når jeg var i Oslo. Pengene gikk heller mer på mat, enn klær og ting.

· WALLMANS OSLO ·

MED 4 RETTERS MIDDAG

Etter flere timers handle tur var det på tide å vende nesen tilbake på hotellet. Vel.. ikke akkurat det jeg forvente skulle skje. Når jeg stod utenfor hotellet var det 8 brann biler og politi på stedet. Det hadde brent utenfor de første etasjene, og alt var sperret rundt området. Istedenfor å måtte vente tok jeg turen inn Oslo city - et stort kjøpe senter som jeg gikk meg vill i. Klokken nærmet seg 17:15. Kroppen og beina mine var helt utslitte. Når jeg kom på hotell rommet hadde jeg under 10 minutter på å gjøre meg klar. Nada hvile pause på meg. Kvelden stod for tur. Vi skulle på Wallmars Oslo som startet klokken 18:00. Det verste jeg vet er å ha tids press bak meg, men vi rakk showet! Kvelden var vellykket - 4 retters middag var perfekt. Hjelpes meg for en lang dag.

SKJORTE OG BUKSE FRA BIKBOK
SKO FRA DIN SKO

Hei hei! Jeg håper dere har hatt en fin uke. I går kveld ankommet jeg Bergen. For min del skulle jeg gjerne hatt lengre fri dager. Fy søren, for noen herlige dager det var i Oslo. Varmt fra morgen til kveld. Jeg har fått opplevd utrolig mye på veldig kort tid. Jeg har kost meg masse. Det føles ut som jeg kjenner byen! Tenkte jeg skulle oppdatere dagene fra jeg kom og til jeg dro hjem igjen.

. . .

Klokken 08:00 måtte vi komme oss ut døren hjemme i fra. Flyet gikk fra Flesland 09:20. Hotellet vi bodde på het Radisson Blue, den ligger rett ved siden av Oslo S. Vi la fra oss bagasjen og gikk rett ut igjen for å se på hva hovedstaden hadde å by på. Først spaserte vi ned til Aker brygge. Fikk i oss noe mat i magen. for å så gå videre til neste post. Jeg spiste Vegetar Burger forresten og den var utrolig god! Deretter tok vi båt ut til Bygdøy for å gå på museum for å se - Kon-tiki og Fram. På kvelden spiste vi god middag på Dinner som ligger ved Storgata. Fantastisk god kinesisk mat, altså!

LUNSJ PÅ AKER BRYGGE

BYGDØY // KON - TIKI // FRAM

34 SKY BAR - RADISSON BLUE PLAZA HOTEL

JAKKE FRA VEROMODA
KJOLE FRA BIKBOK
VESKE FRA OLYMPUS

Hei bloggen! Lenge siden sist. Den siste tiden har jeg ikke gjort noe spesielt. Jeg har stort sett vært hjemme etter jeg kom hjem fra jobb, og brukt tiden min til å sette meg ned å se filmer og serier på Netflix. Så der har du meg. Lat, og kjedelig! Jeg har vært så sliten i det siste. Så nå skal det bli godt med 4 dager med fri, og ikke minst være vekke noen dager. Planen var å reise utenlands, men siden billettene var såpass dyre ++, ble det heller en tur til Oslo sammen med familien. I dag er det akkurat 1 uke siden jeg var i Oslo med Marte. Haha, snakk om tiden går fort.

Jeg har brukt dagen min til å finne frem det jeg skal ha med meg. Jeg skal kun sove der 2 netter så all verden med ting skal jeg heldigvis ikke ha med meg. Gleder meg til å utforske mer av Oslo by i morgen, og gleder meg til å oppdaterer turen når jeg kommer hjem.

Håper dere fortsatt får en fantastisk fin uke alle sammen, så sees vi ♥

PS: Husk å meld dere på konkurransen som jeg har her på bloggen. - HER -

- HIGH HEELS -

Jeg trodde aldri jeg skulle kjøpe meg et par sko med høye hæler. Det har aldri føltes riktig å gå i for meg som er allerede er høy fra før av. Vanligvis bruker jeg ikke sko som har med hæler å gjøre, verken til hverdags eller på fest, men siden jeg skulle være fin på 17. mai kjøpte jeg disse. Jeg fikk ikke bruk for de på selve nasjonal dagen. Jeg var jo kun hjemme å slappet av med en god film. Da er det vel greit å spare de til en senere anledning. Dette er type hæler jeg kunne ha brukt på fest.

G . Eazy - Good life
Tungevaag & Raaban - Wake up alone
Astrid S - Breathe
Ariana Grande - Everyday

UKENS TANKE: Det var å kunne tenke på noe annet, og at det skulle bli godt å komme seg litt vekk.

UKENS OPPTUR: Konserten til Ariana Grande ♥ For en opplevelse!

UKENS NEDTUR: Reisen hjem til Bergen igjen var litt kjip. Jeg ville ikke hjem, jeg kom jo akkurat til Oslo, haha.

UKENS SANG: Forrige uke hadde jeg - Ariana Grande - Everyday // på hjernen.

UKENS MAT: Det må være maten vi fikk på hotellet.

UKENS GLEDE: Det å kunne dra ut med hyggelige mennesker, drikke, kos oss, og bare være i et godt fellesskap sammen er et must. ♥

UKENS LÆTTIS: Jeg har helt glemt å fortelle at jeg var ute på lørdag den 13. mai. Senere på kvelden dro jeg på narch, og der holdt jeg på til klokken 10 på morgenene, haha. Jeg skal si dere det at jeg var sliten den dagen!