Resor

Tänk vad vi har rest mycket tillsammans! Under lite mer än ett års tid som vi har varit bästisar har vi varit i Riga, Tignes och Grekland! Kul att få uppleva så mycket med dig💖💖

• Resor

Musik, Inspo

Kan såklart inte sånt där när man delar låtar lol. Har en bon iver period igen såklart och favvo kommer alltid vara re:stacks :'))))))

Resor

Gissa hur glad jag blev när jag klickade in på bloggen och såg att Vanja hade uppdaterat!! Förväntar mig alltid att se mitt några veckor gamla Vaxholmsinlägg då Vanja till mitt förtret inte har verkat så pepp på att blogga 😞😞 EXTRA glad blev jag även då jag satt och skämdes på bussen pga klev precis innan påstigning i hundbajs, vilket jag inte märkte förrän jag lämnade spår efter mig i hela bussen :/ fick en del arga blickar så att säga

Kul att vara tillbaka iallafall!! Tänkte göra ett liknande inlägg som Vanja och berätta lite om min sommar! Jag har...

...jobbat asamycket (eller allt är ju relativt, asamycket kanske var att överdriva) på kiosken vid nian på Värmdö Golfklubb. Jobbade där förra sommaren också och det är verkligen ett perfekt sommarjobb. Mysigt, rätt chill och ändå kul och trevligt folk

...varit ute på landet mycket, både med mina föräldrar en del men också med lite olika kompisgäng vilket har varit så härligt. Vill verkligen försöka hinna med mer kvällar där, samt ett Harry Potter-maraton mer Noomi och Vanja (jag och Vanja har nämligen inte sett filmerna XD)

...haft Noomi boendes hos mig under två veckor! Supermysigt

...varit i Barcelona med Vera, Linnea och Siri! Sååå fantastisk resa som jag vill skriva massa mer om i nåt annat inlägg. Kortfattat så åt vi god mat, festade, solade och umgicks <3

...öluffat med Vanja och Noomi i Grekland. Vet inte om man kan kalla det en luff iom att allt var förbokat men vi besökte iallafall Santorini, Paros och Mykonos. En resa av kontraster och som Vanja skrev, helt underbart.

Kramar och pussar /Rebecka

Vanja: Förväntar mig uppdatering nu😘

Outfits, Resor

Jag och Rebecka har inte bloggat på hur länge som helst.. men efter att ha blivit inspirerad av andra bloggar så tänker jag att jag ska försöka igen, kanske, vi får se!!!!!

Nu sitter jag på tåget på väg till mormor och morfar nere i Västergötland där jag ska hänga i tre dagar. Ingen är ändå hemma i Stockholm just nu så det passade rätt bra.

Annars under sommaren?
-Jag har jobbat på ålderdomshem, vilket var det bästa någonsin. Jag grät så mycket när jag skulle säga hejdå till mina gamlingar

- jag har varit på Sicilien med familjen i 2 veckor. Solat och ätit vilket är det ända man gör där.

- åkte till Grekland med mina bästa kompisar!! Det var underbart. Trampade på en sjöborre, bodde i tält, festade och åt gyros till frukost, lunch och middag.

- missade tyvärr familjeseglingen med hela familjen + Ludwig, men får hoppas att vi åker ut snart igen.

Nu när jag ser det såhär är det så lite, jag har inte hunnit med något alls... va hemskt :(

Hoppas Rebecka läser och vill blogga lite nu också :D

Outfits, Vardag, Mat

Igår åkte jag, mamma, pappa och Noomi på utflykt med båten till Vaxholm! Bromsarna på vår bil hade tydligen slutat fungera så mor och far fick åka hem ganska mycket tidigare än förväntat från sin roadtrip runt Östersjön... De bor iallafall på landet och jag och Noomi i stan så det gör inte så stor skillnad för oss förutom att vi kan åka båt och sånt hihihihi.

Så iallafall, igår tog vi bussen ut till Fågelbro vid 10 för att sedan börja vår tur mot Vaxholm, vilket vi brukar åka till minst en gång per år. Vi har så att säga några standardställen och vissa rutiner vi alltid följer, dvs Vaxholm, Sandhamn och Bullandö. När vi väl åker dit har vi även rutiner på plats, en specifik runda vi alltid går med affärer och lunchställe. Vi åt därför på Magasinet vilket är en supertrevlig restaurang på Vaxholm med typisk skärgårdsmat: strömmig, räkor, toast skagen, köttbullar etcetc. Åt en Skagen som var jättegod! Tipstips!

Hade på mig vita jeans från twist & tango, blus från hm, birken, väska från ATP atelier och solglasögon från Kaibosh! Dagens outfit woho

HALLÅ käraste bloggläsare!! Rebecka tjatar varje dag om att jag måste blogga mer eller ja överhuvudtaget. Så idag tänkte jag göra ett inlägg endast för hennes skull!!! (Snälla rätta mina stavfel och särskrivningar så fort som möjligt rebbe)

Jag har i alla fall hunnit med att
- kommit till Sicilien :))
- solat och badat och blivit lite brun
- kollat på pappas husplaner med den mest fantastiska utsikten i hela världen
- ätit så mycket god mat att det inte är sant
- köpt nya tofflor som jag bor i
- ätit flera glassar om dagen för 12kr

Ikväll åt jag pizza på stranden med Ludwig och sen skulle vi på någon sånär monster truck uppvisning som vi tycärr missade... men hur coolt, ända sedan jag såg det i en av Scooby filmerna har jag alltid velat kolla något sånt.

Vi köpte i alla fall med bubbel och pizza ner till stranden och satt där medan solen gick ner. ROMANTISKT. Trodde även att jag såg delfiner men insåg att det bara var vatten som slog mot stenar, hade redan hunnit skicka några snaps och ett sms till mamma om delfinerna så kommer fortfarande ljuga om att jag sett dem.

Air conditionern är på 16 grader och jag och Ludwig ska snart sova så vi hinner upp och kan sola imorgon, har bränt både naveln och fötterna redan tyvärr...

GNATTTTTT HÖRNIIIII HELEEIEJEJHIHIHIUI , kanske bloggar mer under resan

Mat, Vardag

Då mina föräldrar är ute och bilar runt Östersjön (ni kanske fattar varför jag valde att inte hänga med) bor Noomi hos mig under två veckor! Så himlahimla mysigt att bo med någon<3<3 minskar min stress för sommaren väldigt mycket också då även om man bara är hemma och chillar så är man ändå med någon hela tiden. Känns som att jag tar vara på sommaren mer då hahah. Under v.7 när mina föräldrar var i Alperna så bodde Noomi hos mig också så vi vet att det funkar bra! Superskönt, då jag annars lätt kan bli irriterad och störa mig på saker om jag är för tätt inpå någon annan under en längre period.

Hon flyttade in förra lördagen och sedan dess har vi lagat massa mysiga frukostar, luncher och kvällsmål (?), dock inga middagar då vi går om varandra rätt mycket i och med jobb. Hon jobbar sent på Fjäderholmarna och jag på Värmdö golfklubb, samt att vi ändå har lite skilda umgängen så vi tar vara på tiden så gott det går. Igår var vi t.ex ute och åt på Indio Kitchen (hehe) och åt en väääldigt god sushi-middag. Vi provade även en ny rätt, en tonfisk sashimi/ceviche som var galen.

Vi har även chillat på balkongen en del och druckit vin samt haft folk över lite då och då. Blir alltid så när mina föräldrar är borta, lite öppet hus helt enkelt vilket jag älskar.

Allra finaste 💖💖

Vardag

I tisdags firade jag 4th of july (wow älskar att fira USA) hemma hos Vendela i saltis! Hon är själv 98:a men hade festen tillsammans med sin kusin (också 98:a) och sin lillasyster som är född 01. Ålderskillnaden mellan värdarna resulterade i en helt sjukt rolig blandning av människor, med 02:or till 96:or. Har verkligen inte haft så kul på länge hahaha, riktigt skoj verkligen.

Mathilda och Ebba<3

Jag och min roligaste person på länge😁😁😁 en fantastiskt kul 00a som jag blev tillsammans med tjoho

Träning

WOW!! var på precis på ett Barre-pass på Sats med Mathilda och tjoho vad kul det var. Dansade balett när jag var yngre, sammanlagt ca 10 år kanske och har saknat det så himla mycket. Bytte från Gustavsberg till Base i sjuan (?) och tyckte inte alls det var lika kul där så slutade😞😞😞 Så tänker antingen börja gå på massa balett-inspirerade pass som typ Barre eller hitta nån balettskola där man kan dansa typ 1-2 gånger i veckan men som ändå är en fortsättningskurs. Känns som att om man vill dansa så lite lär det bara vara nybörjarkurser och det känns typ inte värt då. Iallafall, stort tips med Barre!!! Verkligen roligt, vilket Mathilda tyckte också och hon har aldrig dansat balett förut!

Vardag

Oj va rebbe har varit duktig på att blogga, medan jag inte har bloggat något alls. Jag har i alla fall fått sommarlov precis som Rebecka men har även börjat jobba direkt på ålderdomshem så har inte riktigt kunnat njuta av sommalovet ännu.

Som tur är har jag försökt att träffa någon kompis varje dag efter jobbet för att inte slösa bort 3 veckor. Har lyckats hinna med både en aw lol med Philippa, en hel del bilturer med Noomi och kompisar men även en myskväll på vår båt.

Mycket mer än så är det inte, har dock en hel del att se fram emot nu när jag slutar jobba 🦋🦋 Sicilien, segla och Grekland... alltså hur KUL!! Då lovar jag att blogga mycket mer!

Hur rolig bild på mig, rebbe och Noomi? Gjorde den till min absolut nödvändiga packlista jag börjat med inför Grekland resan. Är stressad för vill ha så fina kläder där men är stressad över att vi bara reser med handbagage :o hihi.

ÄREEE KUL ATT HA TILLBAKA MIG, man kan ju inte annat än sakna särskrivningarna??