Det är alltid lika jobbigt att lämna dethär stället, men nu är det dags. Sitter på nattfärjan som ska ta oss över till cebu för imorgon flyger vi till Palawan. Vi har haft så kul med mina fina fina kusiner. Mer bilder kommer när jag får bättre Internet, men just nu får ni nöja er med denna.

Uuuussch, det är alltid lika jobbigt att gå upp tidigt på morgonen en natt när man bara fått några timmars sömn. Idag åker vi till Filippinerna, vilket jag är såååååå taggad på, men just nu.. Alltså ögonen svider och kroppen vill bara ligga kvar i sängen. Vet inte varför, men varken jag eller David ku de verkligen inte sova inatt. Tror vi somnade runt 4, och så skulle vi upp kl 6. Fy.. Nu ska vi packa iordning det sista och sedan ska vi ta oss till flygplatsen. 11.20 går planet.

Igår åt vi middag på en Food market som ni kan se på bilden ovan. Vi testade helt nya grejer. Jag tog Nasi Lemak, en speciell rätt från Malaysia och David tog nåt koreanskt med kyckling och nudlar. Hans mat va så sjuuukt stark, det gick på riktigt inte att äta upp utan att nästan hålla på att brinna upp. Aja, det var mysigt iallafall, fram tills dess att det började regna..

Ae, nu kan jag inte ligga här och såsa längre, det är dags att sätta fart. Ses!!

Tjena! vi kom precis in till rummet igen efter en kväll med paret som vi träffade på Langkawi. Dom är så himla gulliga alltså!! Det började med att de kom hit för att hämta upp oss. Sedan tog de oss till ett Food Court där det fanns massa local mat. De fick beställa in deras favoriträtter till oss och resultatet blev det som ni ser ovan. En rätt med nudlar och räkor som var väldigt god och stark, och en rätt med grillad fisk (vet ej vad det var för fisk) med någon stark sås och ris. David var inte så förtjust i fisken, men jag tyckte den var helt okej ändå.

När alla käkat färdigt tog de oss till en bargata där vi satte oss på deras favoritbar. Vi beställde in ett "torn" med öl, som ni ser på bilden ovan. Sen satt vi där och pratade om allt möjligt. Tycker verkligen att det var hur mysigt som helst!! Mysigt kanske inte är rätt ord.. Haha, det var snarare väldigt kul att få träffa och lära känna dem. Vi kanske ska träffa dom imorgon kväll också. Men då tänkte de att vi skulle verkligen festa till det. Vi sa kanske, eftersom vi ska resa till Filippinerna tidigt på lördag. Vi får se helt enkelt.

Godmorgon för oss!! Jag har alltså sovit tre timmar inatt. Vi gick och la oss runt 01.00 och jag vaknar 04.00. Så typiskt. David ligger dock fortfarande och snarkar bredvid mig. Det ser så himla skönt ut, jag vill också kunna somna om. Har vart vaken lika länge nu som jag har sovit inatt, men det känns bara som att jag blir piggare och piggare. Och hungrigare och hungrigare...

Igår morse satte vi oss på ett kafé och beställde in frukost. Vi satt och väntade i 50 minuter innan tjejen vi beställde av kom ut i panik och bad om ursäkt. De hade missat vår beställning. Efter ytterligare 3 minuter kommer hon ut med detta, ber återigen om ursäkt och säger att de bjuder. Så trevliga. Malayerna fortsätter att överraska mig med deras trevlighet, dock ska det bli skönt att flyga till Filippinerna på lördag. Komma iväg från storstaden ett tag. Få träffa släkten igen efter 2 år, men roligast av allt, få introducera David! Vill väcka honom nu, men det känns lite taskigt. Än är det ju tidigt på morgonen. Det ser så himla skönt ut!!! Jag ska nog försöka somna om, annars blir det podd eller film tills klockan är mycket nog för att väcka min sovande prins. Godnatt på er!

Var väldigt häftigt att se. Så vackert. Kom nyss till rummet och jag är så sjukt trött. David också. Imorgon fyller han år. Då ska det firas, tjihoo!!

Godmorgon på er!
Detta är bara ett jättesnabbt inlägg. Vill bara säga att allt är bra med oss och vi kom fram till ett bra guesthouse i Kuala Lumpur i förrgår. Igår blev en dag då vi bara försökte lära känna staden litegrann. Vi gick till ett köpcenter där de hade värsta julstämningen, det va ju tydligen första advent igår.. haha det hade jag totalt glömt bort.. Jag har inga julkänslor alls i kroppen längre. Hade ju massa innan jag åkte, men nu har dom försvunnit. Vi får väl se om de kommer tillbaka.

Idag ska vi åka till KLCC park och hänga lite där. Mys med parkhäng tycker jag. Sedan ska vi besöka Petronas towers, världens högsta twintower byggnad. Blir nog häftigt. Vi hörs senare!

Klockan är 11.00 och vi satte oss precis på bussen påväg mot Kuala Lumpur. Ännu en lång bussresa, tror det ska ta runt 4-5 timmar.

När vi vakna imorse bestämde vi oss för att äta på Lord's café igen, bara för att vi tyckte det var så gott där igår. Vi packade våra ryggsäckar och checkade sedan ut. När vi kom till caféet stod ett sällskap på 4 lite äldre män och kvinnor utanför och väntade på att de skulle öppna. Vi började prata med dem, och de var så trevliga! När de sedan öppnade satte vi oss såklart vid enskilda bord och vi började hugga in på våra scones som vi hade beställt. De var precis lika goda som igår, och det känns lite tråkigt att inte få äta där nån mer gång. Hade mer än gärna stannat här en dag till bara för att få sitta och mysa där. När vi skulle betala stod en av männen från sällskapet som vi tidigare pratat med framför oss och skulle betala för deras mat. Sedan sa han någonting till kassörskan som varken jag eller David hörde och hon började räkna på ett nytt pris åt honom. Han vände sig till oss och sa "I pay for you, enjoy your holiday". Alltså så himla fina människor!! Jag blir så himla varm i hjärtat av sådant. Vi sa ju självklart att han absolut inte behövde betala, men han insisterade verkligen. Vi är så tacksamma. Tänk så många fina människor det finns här i välden. Det gjorde min dag. Och Davids också. Det här blir en bra dag!!!

Vi blev upplockade utanför vårt hostel 8.30. Guiden sa att vi var de ändå som hade bokat så det skulle bara vara vi och han genom hela turen. SKÖNT tänkte vi, då kan vi göra allt i vår takt. Först tog han oss till ett tempel vilket var jättefint, men det är ju något som både jag och David har sett förut, så ingen av oss blev jätteimponerande. Något däremot som jag tycker är häftigt är hur människor kan tro så starkt på något, och hitta tröst i sin religion. Jag önskar att jag var mer påläst om olika religioner bara för att det är så coolt att en tro kan ha så starkt inflytande på en person.

Efter templet tog han oss till Rose Garden. I många av de dalar som finns här har de byggt flera kvadratkilometer stora växthus. Rose Garden var ett av dem där de odlade så många olika typer av blommor. Dessutom var detta växthus byggt upp på ett berg så högst upp var utsikten fantastisk!

Men alltså detta var HELT OSLAGBART!! Guiden tog oss sedan till en te plantage, så allt det gröna ni ser på bilderna är te. Vi fick se hur produktionen går till, från ett teblad till en te påse. Men jag kan fortfarande inte släppa hur fint det var att stå där, med min älskade pojkvän och se ut över de höga bergen. Detta är en utav de mest storslagna vyerna jag sett (den bästa är från toppen av kebnekaise), men alltså wow, jag finner knappt några ord.

Till sist tog han oss till en fjärilsfarm där vi fann fjärilar i alla olika storlekar, former och färger. Fick så himla många fina bilder och jag vill bara lägga ut allihopa men det blir så himla många och inlägget blir så himla långt, haha. Har iallafall haft en helt underbar dag. Imorgon lämnar vi Cameron Highlands för Kuala Lumpur. Tanken var dock att vi skulle stanna här ytterligare en natt och ta en chilldag imorgon, men de sa att det kommer bli kaos här uppe i helgen. Tydligen så åker många hit på helger som en weekend resa och alla hotell och guesthouse är fullbokade, så det blev en bussbiljett till KL för oss istället. Ska höra av mig till det Malaysiska paret som vi träffade på Langkawi så kan vi hänga med dom nån kväll. Det kommer bli kul!!