Jag har nu kört igång med en Victoria Secret challenge som man kan säga är lite anpassad (Victoria Secret modellerna har ju träning och kost som helttidsjobb ju?!). Eftersom jag har både skola och jobb så får jag anpassa den efter den tid och budget jag har.

Under de senaste åren har Victoria Secret bara blivit mer och mer populärt: parfymer, underkläder, väskor, shower, dieter och workouts. Jag har sett flera som har försökt sig på Victoria Secret challenge och tänker att varför skulle inte jag kunna prova det??

Okej, då kommer vi till reglerna som jag och min tvillingsyster (hon är också med i utmaningen) har satt upp:

- Inget tillsatt socker. Inget godis, kakor, läsk, saft, tårta osv.

- Inga chips, popcorn eller snabbmat

-Äta glutenfritt 5/7 dagar

-Träna 20-30 minuter varje dag såsom: jogga/pilates/yoga/Victoria secret workout (videos)

- Börja med en månad och känna efter hur man mår (psykiskt) och se om utseendet på kroppen har förändrats (fysiskt), känner man att det har blivit en utveckling kör vi nog en månad till.

- Äta 5 mål om dagen istället för 3 mål (för det är tydligen det modellerna göra)

- Victoria Secret modellerna får inte konsumera alkohol, men jag och min syster är överrens om att vi inte kommer ge upp det. Men istället för öl/cider så föredras tydligen en tequilashot (???)

- Dricka 2 liter vatten om dagen

Jag har researchat lite om deras kost och träning och tänkte följa den i den mån det går.


Dag 1

07:00 Wakey wakey

07:30 Frukostdags: En juice bestående av spenat, äppeljuice, banan och kiwi och en scrambled eggs (2 ägg med salt och peppar) med spenat.

08:00 Träning nere i gymmet med Victoria Secret workout Full-body video i 20 minuter

08:30 Duscha

08:45 dags för frukost nr 2 bestående av hallon med yoghurt och ett glas vatten.

09:25 åkte jag till Studentpalatset för att plugga

Till lunch åt jag Espresso House kyckling- och quinoasallad (som var vidrig??)

Mitt mellanmål bestod av en näve nötter, en banan och en mandarin

Till middag ska man egentligen äta kyckling eller lax med massor av grönsaker, men jag hade ingen ork att laga något avancerat så det blev en potatisomellette med ett glas vatten


Det jobbigaste under dagen: det var träningen och att allt jag åt knappt smakade någonting


Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Ni vet när man får en liten kick av inspiration från ingenstans? Så känner jag just nu. Ed Sheerans "Shape of you", får mig att känna att jag vill springa ut i den kalla februarivinden upp på ett berg och bara skrika rakt ut. Jag är redo, redo att släppa det här halvlevandet och faktiskt ta tag i att sätta mig först i alla lägen. Jag har långsamt börjat processen för att kunna utveckla mig själv.

- Jag har släppt vänner som inte kan unna mig när jag har framgång i mitt liv

- Jag har (nästan) legat i takt med läsningen på min kurs på Stockholms Universitet (Socialantropologi)

- Eftersom jag är rädd att få diabetes typ 2 på grund av hur mycket socker jag äter (och hörrni, då menar jag MYCKET) så har jag dragit ner nästan helt på socker (helt går inte då det seriöst är socker i allt??)

-Jag har börjat åka konståkning 8 timmar i veckan (då jag tränar 4 timmar med tränare)

Det jag ska göra inom en snar framtid är att..

- Börja träna en liten halvtimme varje dag.

- Åka till Island i sommar helt själv under 4-5 nätter och vandra i vacker natur.

- Börja meditera några minuter om dagen

Saker att komma ihåg (både för er och mig) :

Jag tror att det är extremt viktigt att ha positiva människor runt omkring sig. De människor som peppar en, är mentalt stabila, som gillar ha kul och inte får dig att tveka på dig själv. Så har du någon sådan i ditt liv, eliminera personen så fort som möjligt.

Ens prestation skulle jag anse vara väldigt viktigt oavsett om det är i jobb eller i skolan så mår man bättre av att försöka sitt allra bästa, lägga ner tid på det, för det lönar sig. Man får en starkare och bättre bild av sig själv vilket leder till bättre självkänsla.

Ensamtid är nog bland det viktigaste man måste komma ihåg under sin livsstid. Utan den tappar man bort vem man är, (och av egen erfarenhet) så kan de ta väldigt lång tid innan man hittar tillbaka till hur man var förrut. Så tacka nej till en utekväll eller en fika någon gång och mys ner dig i ett bubbelbad med tända ljus och något gott att äta och njut av tiden mellan dig och dig.


Likes

Comments