Inser efter den här korta tiden med PT Online att jag inte gör annat än äter och äter. Sötsuget som varit sjukligt tidigare är helt borta!

Nu har jag fått mitt träningsprogram, tyckte jag tränade hårt förut men det är inget emot det här, så skönt! Två pass är avklarade och nu har jag vila till på söndag, ingen träningsvärk men passen har varit tunga!

Massor med nytt har jag testat att göra i matväg, otroligt hur något som jag absolut inte trodde jag skulle tycka om kan vara så gott, trots att jag aldrig är vrålhungrig (de få dagar när allt gått snett har jag tagit en banan för att stilla hungern för att orka laga riktig mat!).

De dagar som inte funkat enligt plan är när jag är för trött, jag har utmattningssyndrom så vissa dagar somnar jag och sover ett par timmar på eftermiddagen. När två timmar bara försvinner så halkar planeringen fel såklart. Men jag fortsätter kämpa, älskar alla goda smoothies jag har hittat!

Första bilden är en jordgubbssmoothie med Keso, skulle varit proteinpulver i också men mitt var gammalt så körde utan.
Översta bilden till höger är med bl.a. Banan, mango och apelsin - underbar!
Nedersta bilden till vänster är blåbärssmoothie, går åt många blåbär men så god!
Nedersta bilden till höger är med hallonkvarg, banan och apelsin och är min vinnare hittills!

Ikväll testade jag havrepannkakor fyllda med kvarg, rivet äpple och kanel. Fräscht men nog inget sonen skulle äta.

Wokad kyckling i kokosmjölk med röd currypasta och grönsaker var gott men starkt. Glad jag har tre matlådor klara och bara att värma!

Testade att panera lax med sesamfrö och köra i ugnen, en dressing med yoghurt och stenbitsrom var oväntat gott!

Köttfärsbiff - enkelt och gott det också.

Imorgon är det vägning, mätning och fotodags, lär inte ha lika bra resultat som första veckan då jag precis kommit hem från festival, men det känns helt OK även om det bara är ett litet minus!

Nu sova, imorgon midsommar och då skippar jag kaloriräkning men försöker tänka lite smart!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Mat, Mitt nya jag, PT Online

Så har jag insett att jag inte klarar detta utan hjälp och vägledning.

Har köpt 3 månader PT Online genom Mammafitness. Än så länge har jag bara kommit igång med maten, testar en massa nytt.
Tycker inte jag gör annat än äter och äter men har inte haft något sötsug och gått ner mina kg som jag la på mig på Sweden Rock!

Så önska mig lycka till, än så länge (4 dagar) så känns det super!

Testade att göra torsk med räkor och potatis häromdagen, jag gillar inte torsk men det här var gott!

Idag blev det bananpannkakor innehållande keso, havregryn och bakpulver bl.a. med tinade hallon, supersvåra att steka men goda! Behövdes inte alls dubbel mängd hallon vilket jag trodde!

Så nu kör jag vidare mot ett nytt hälsosammare jag!

Likes

Comments

Mål 2017

Inser att jag behöver hjälp för att greja det här.

Det jag gör räcker inte, går inte ner i vikt och inte i cm trots att jag försöker träna men mest promenader.

Nu har jag anmält mig till Mammafitness PT Online och kommer starta den 14:e, det ska bli väldigt spännande, köpte 95 dagar och det innebär att jag kommer gå upp i arbetstid (om allt går enligt plan) mot slutet då jag förhoppningsvis fått in rutiner med mat och träning.

Känns som ett rop på hjälp, och det är det, behöver någon som sparkar mig i arslet och som tvingar mig till medvetenheten!

Önska mig lycka till, börjar med 4 dagar på Sweden Rock och bara festivalmat, sen djävlar!

Tjingeling

Likes

Comments

Träning

Trodde jag hade rätt engagemang och trodde jag var på väg åt rätt håll.

Trots promenader och hyfsad koll på matintaget så går måttbandet åt fel håll! Hur är det möjligt?

Så, nu är det inget mer ut och gå om jag vill, nu är det 5 dagar i veckan endera promenad eller gymmet. Önskar jag hade orken att sätta ihop ett träningsprogram hemma men vet att jag inte kommer orka genomföra det så jag får hålla mig till gymmet om jag ska börja träna upp muskler.

Fokus från och med nu är att ta min promenad (6 km under timmen) varje vardag och tänka på portioner och vad jag äter.

Vägning och mätning om 2 veckor och då vill jag se lite skillnad!

/besviken idag ;(

Likes

Comments

Jobb, Mål 2017, Träning

Oj oj att jobba 2 timmar per dag tar mer på krafterna än jag trodde.

Hinner med träning hyfsat i alla fall och har lyckats öka på vikterna en del. Målet med 2-3 gympass per vecka ligger kvar, sen vill jag hinna med 1-2 promenader ute på minst 3 km samt minst ett BodyPumppass... men kör jag BodyPump så minskar jag på ett gympass, måste ta det lugnt med tanke på min utmattning.

Mår bra när jag tränar och målet är ju faktiskt att hålla i det framöver och inte göra som sist och prioritera bort det.

Mitt nya jag kommer ha minst 4 aktiviteter i veckan, oavsett om det är promenad, gym eller gruppträning.
Mitt nya jag kommer max ha 3 måltider med skräpmat i veckan (gäller alltså pizza och "dumma" lunchalternativ).
Mitt nya jag kommer bara dricka läsk (oavsett light eller vanlig) en dag i veckan.
Mitt nya jag kommer inte ta MC-kort i år, har verkligen inte pengar till det. Men jag kommer övningsköra och hoppas ha pengar nästa år.

Nästa vecka ska det bli varmt, så skönt! Kommer dessutom jobba hemma förutom en dag så då blir det schemalagd promenad minst 2 dagar. Att komma ut i lite ljus och sol ger mig så mycket energi!

Nu dags att glo lite på TV, ätit bra och tränat så det blev en bra dag även om jag var helt slut i eftermiddags!

Ha en bra fortsatt kväll!

Likes

Comments

Träning, Mål 2017

Nu börjar januari gå mot sitt slut och jag är väldigt nöjd med starten.

Ätit hyfsat OK typ varje dag, inte fanatiskt och i lördags blev det en liter läsk, vanlig läsk! Det som är roligt är att jag inte ens varit sugen på Pepsi Max utan hållt mig till Citronvatten!

Gått på några pass igen, tycker det är kul och framför allt så är jag säker på att det gör nytta. BodyPump och cirkelpass är det som gäller, föredrar egentligen BodyPumpen men tror variation är bra.

Igår var det styrketräning igen och jag lyckades öka alla vikter lite, så skönt, min målsättning är att inte hamna i "konfortzone" utan att hela tiden utmana mig själv, enda sättet att få resultat.

Resultat på vågen har jag inte sett typ, men å andra sidan litar jag inte på vågen, den varierar så mycket över månaden. Om ett par veckor ska jag mäta mig igen så,hoppas jag att det syns något där istället, trots semelwrapen jag tryckte i mig igår.

Ikväll är det cirkelpass, ligger väldigt sent men det är bara att bita ihop. Tyvärr sovit kasst inatt så ska vila lite nu på förmiddagen innan jag fångar dagen.

Tjingeling

Likes

Comments

Mål 2017, Träning

Fyllde år igår, det innebar ingen träning och en liten bullbit för det var jag värd.

Blev utbjuden på middag på kvällen, en plankstek med en stor saftig köttbit, men åt inte upp all bearnaisesås utan lämnade över hälften, unnade mig ett glas rödvin till. Fyller man bara år en gång om året så kändes det helt OK även fast jag precis startat året (inte mitt fel att jag föddes i januari).

Har varit väldigt trött så ligger efter med uppgifterna vi fått i Olgas utmaning, men jag har hela året på mig så tänker inte stressa! Skriver lite i taget.

Väldigt nöjd med kosten den här veckan, tänker fortsätta på samma spår men ska köpa hem råris och prova det. På restaurang är det jättegott, misstänker att de har i både en massa fett och socker vilket går bort för mig!

Nyss hemkommen från gymmet, nöjd med 4 minuter på crosstrainer och drygt 5 på roddmaskinen, tycker de är skitjobbiga men tror att de är bra som uppvärmning. Självklart blev det lite andra maskiner efteråt!

Lite Lindahls Kvarg citron och limesmak fick det bli när jag kom hem, var inte ett dugg hungrig men lika bra att fylla på när musklerna fått jobba!

Så glad att maken följde med till gymmet, även om vi inte tränar tillsammans så är vi i alla fall på samma ställe!

Hämtade hem en boxningssäck idag också, nu måste jag bara hitta handskar! Och kanske mitsar, ska kolla på Blocket gällande Mitsar så kanske jag och sonen kan köra lite hemma!

Ha en fantastisk fredag!

Likes

Comments

Mål 2017, Mat

Dag 3 efter att utmaningen startat är precis som när jag lyckats gå ner 2 kg (vilket jag inte gjort) - konstant hungrig! Inte sötsugen, bara hungerskänslor!

Ätit frukost - mjölk och special K
Ätit köttfärs med grönsaker och pasta till lunch + 3 knäckemackor! Mackorna behövde jag kanske inte, oklart varför jag känner mig hungrig.

Fram med dammsugaren och bränna lite kalorier och hoppas att träningsvärken ger med sig i för kvällens cirkelpass!

Motivatorn blir Biggest Loser på TVn!

Jag kan låta bli att äta onödigt!
Jag tror att jag kan göra min att-göra-lista idag (fruktansvärt trött, men med rätt inställning borde det gå)
Jag ska köra cirkelpasset ikväll, lite lagom så att jag kanske kan gå imorgon *skrattar*

Lägger in en bild på mitt sällskap, vår tjockiskatt Tiger som förstört ytterligare en flyttkartong

Likes

Comments

Mål 2017, Mat, Vardag

Nä, den här dagen blev inte enligt boken. Sovit, kollat på TV, lagt ner tomtearmén i flyttkartongen är väl det jag gjort utöver middagen...

Lingongrova till frukost och nu på kvällen - det är inte bra
Köttfärs, grönsaker och pasta till lunch - det är bra
Kyckling med ris och ångkokta broccoli och blomkål till middag - det är bra
3 After Eight - inte bra men värt det
Druckit över en liter citronvatten - det är jättebra

Jag är urusel på att dricka, och att dricka vatten är extra svårt - får drunkningskänsla. Men citronvatten verkar funka, har ledsnat på bubbelvatten så bra att ha något att variera med.

Har sån träningsvärk i låren, imorgon är det cirkelpass om jag kommer med (står i kö) annars blir det gymmet och maskinerna. Idag var en vilodag och mina benmuskler växer nog sim tusan med tanke på hur ont de gör *ironisk*

Snart sova, hoppas få en god natts sömn vilket tyvärr inte är en självklarhet.

Sov gott!

Likes

Comments

Träning

Sov hur länge som helst, det är väl det jag behöver!

Körde BodyPump igår, kommer inte ihåg när jag gjorde det sist... Alltså väldigt många månader sen! Ny instruktör som jag aldrig gått hos tidigare, tog för givet att alla varit med tidigare och dåligt med instruktioner vad man behövde ha för redskap (hantlar, vikter etc).

Kul pass var det i alla fall, tur jag startat om så många gånger att jag vet vilka som är mina "nybörjarvikter" på respektive muskelgrupp! Körde lätt, utom på rygg för konstigt nog är jag stark i ryggen trots att bålstyrkan saknas!
Älskar frivändningar och måste knyta skorna hårdare nästa gång för att de inte ska glappa på alla utfall som var hur många som helst!

Måste träna mage och bålen mer, tror aldrig jag varit så här klen!

Idag har jag ont i benen, riktig träningsvärk! Armarna känns men precis lagom, hade hoppats mer på bröstmusklerna men där får jag ta i mer nästa gång.

Idag vilodag, alla stackars tomtar som står på köksbordet väntar på att få flytta ner i kartonger, det ska de få göra ikväll!

Nu blir det lite top model, tycker det är precis lagom att bara slappa till, då får hjärnan vila.

Ha det bäst!

Likes

Comments