Här är ett gäng bilder från Martha's Vineyard. Vi lämnade huset kl 9 på fredag, och hade ett flyg från JFK kl 12. Flyget var bara en timma och vi landade på världens minsta och gulliga flygplats i MV. Jag jobbade en hel del denna helgen så hann inte ta så mycket bilder på stället. Poolen och bilden under är från hotellet där familjen bodde. Jag var på ett hotell 10 min bort vilket var riktigt skönt. Mitt hotell var bland alla butiker och restauranger, så på kvällen när jag hade slutat hann jag gå runt en sväng innan det stängde. Helgen bestod även utav massa god mat, och en hel del barnpassning av ytterligare barn som inte är *mina* haha. Det var 3 intensiva dagar, men jag är glad över att jag fick se Martha's Vineyard. Nu kommer jag njuta över att få vara i New York i två veckor innan vi åker till Portland, Oregon i ca 5 veckor.

Sent i söndags kom vi hem från Martha's Vineyard där vi hade spenderat helgen. Jag var ledig dagen efter, så igår kväll gick jag och Egor på Broadwaymusikalen Groundhog Day. En kompis tipsade mig om en app där det lottas ut billiga biljetter, och jag vann ett par till denna showen. Betalade 400 kr per biljett vilket är riktigt billigt. Showen var väldigt bra!! Definitivt den roligaste utav alla jag har sett. Kommer fortsätta vara med i lotterier tills jag vinner Hamiltonbiljetter haha (de kostar minst 5 000 spänn styck)!!

Strand Party - Me and Maraea

Älskade New York - Anledningen till att jag orkar med detta jobbet

Coney Island (July 10th) - Efter en utav de värsta jobbdagarna stack jag iväg till Coney Island för att andas lite

Black Tap and Brooklyn (July 11th) - Restaurangbesök på Black Tap och en dag i Brooklyn med två underbara au pairs från Israel och Australien

I lördags, dagen innan min semester var över, så gick jag på en Full Moon festival på Governors Island. Jag var där med Maraea och hennes 2 kompisar som också är från Nya Zeeland. I början var vi alla lite skeptiska till festivalen, eftersom dom öppnade 2 timmar senare än sagt, och det var inte förens senare på dagen som de flesta kom. På kvällen blev det dock betydligt mycket roligare och sammanfattningsvis hade vi en bra kväll. Jag stack lite tidigare än dom andra och gick på middag med Egor och 2 andra kompisar i Midtown. Bra avslut på semestern!

Day 1: Nu har jag äntligen fixat alla bilder från Lake Tahoe. Torsdag 29onde åkte jag hem till Egor efter jobbet med min resväska. Vi hade sedan ett flyg tidigt på morgonen dagen efter. Vi var framme i San Francisco runt 12 (fredag), vi mötte upp 2 kompisar, fixade hyrbil och sedan körde vi in i San Francisco för att hämta upp Anna som bor mitt i stan. Bilresan upp till Lake Tahoe var ca 5 timmar, och vi stannade på vägen för att köpa fyrverkerier. Väl framme vid huset så träffade vi resten av gruppen som vi skulle spendera veckan med.

Dag 2 spenderade vi på stranden för det mesta. Utsikten var så otroligt fin, klarblått (men iskallt) vatten. Senare på kvällen gick vi alla på en Club Crawl för att fira Annas födelsedag. Riktigt kul kväll!

Dag 3 hyrde vi en båt och var ute på the lake. Helt underbar var det. På kvällen grillade vi, och slocknade sedan ganska tidigt eftersom vi var så trötta.

Dag 4 åkte vi upp till North Tahoe för att kolla om vi kunde gå zip lining, De hade inga lediga tider den dagen så vi fick istället bokat dagen efter (4th of july). På vägen tillbaka stannade vi för lite mat och glass, och även vid ett vattenfall för att kolla på utsikten och ta lite bilder. Under kvällen grillade vi och åt en massa god mat.

Dag 5 var det 4th of july och vi åkte som sagt upp till North Tahoe för att göra rope courses och zip lining. Det var sjukt mycket läskigare och svårare än vad jag trodde. På bilderna ser det inte ut att vara högt upp i luften, men det kan jag säga att det verkligen var. Mot slutet av en bana var kroppen helt skakig. Efter det åkte vi hem, beställde pizzor och gjorde oss redo för att kolla på fyrverkerierna vid stranden. Fyrverkerierna var riktigt fina och det spelades hög musik till. Så mysigt!

Sista dagen packade vi in allting i bilen och började bilresan till San Francisco. Jag och Egor hade ett flyg senare på kvällen, så vi hade tid att stanna i San Francisco för lite Hot Pot innan vi åkte till flygplatsen. Detta var helt klart den bästa resan jag varit på, och jag var så trött när vi kom hem. Sov i princip en hel dag när jag var hemma, och sen hade jag ett ytterligare par dagar ledigt innan jag började jobba igen.

Igår kom jag hem från en underbar resa i Lake Tahoe! Roligaste resan jag varit på, helt klart. Håller på att redigera alla bilder vilket går sådär då min dator inte vill sammarbeta.

Jag börjar jobba först på söndag så bestämde mig för att joina Maraea på en festival imorgon (lördag). Jag har inte varit på Governors island innan så det kommer bli riktigt kul! För en gång skull är vi båda lediga samtidigt då en weekend nanny hoppar in för oss.

Idag var jag ledig mellan 11:30 och 4, så passade på att träffa två au pairs från Australien och Israel. Riktigt härliga båda två så ska träffa dom imorgon igen då jag inte börjar jobba för ens 1:30 pm. Idag provade jag även ett nytt glass-ställe på gatan bakom mitt hus, helt OK!

Denna helgen har det varit så otroligt fint väder. Jag har visserligen jobbat hela lördagen och söndagen, men har varit ute en hel del med barnen i solen. Denna veckan bytte jag några dagar med Maraea, vår andra au pair, eftersom hon jobbade extra för mig när jag var på Coachella. Riktigt skönt att kunna ändra på schemat lite och ha mer fritid. Allt är även roligare och lättare när vi är två stycken som jobbar.

Idag, måndag, har jag varit ledig och spenderat dagen hos Egor. Var så trött efter helgen så har bara slöat hos honom medan han jobbat hemifrån. Om några timmar har jag även spenderat exakt 6 månader i New York vilket är riktigt sjukt! Den 12 December 2016 flög jag hit. Tiden har gått så otroligt fort!

Förra helgen var Jamie och hennes kompis och hälsade på i New York. De var här fredag-måndag så vi hann hitta på en hel del grejer. De var framme vid sitt hotell runt 1 på fredag, så efter det mötte jag upp dem för lunch och sedan turistade vi i china town, little italy, west village, times square, och jag visade även mitt hus. På kvällen gick vi (+Egor) och åt middag i Chelsea och sedan på Gotham Comedy club. Riktigt grymt som vanligt!

På Lördagen mötte jag och Egor upp Jamie och Kaytlyn på en sushi-restaurang. Efter det gick vi och såg Chicaco på Broadway. Sjukt bra och väldigt annorlunda från de andra showerna jag har sett. På kvällen åt jag och Egor ut och åt med hans kompis Casey på en jättegod restaurang. Sen mötte vi upp Jamie igen och gick på en rooftop bar som heter 230 5th. Finaste utsikten någonsin med The Empire rakt framför sig!

På söndagen jobbade jag hela dagen, så vi träffades igen på måndag innan dom åkte hem. Vi hyrde cyklar och åkte runt i central park i ett par timmar, drack bubble tea, åt lite mat, och insomnia cookie på det. Runt 3-tiden behövde jag börja jobba så vi fick säga hejdå. Jättehärligt att Jamie hälsade på då jag inte hunnit åka till Texas än. Jag fick även en jättefin bok av henne med bilder från hela utbytesåret, så snällt!