Go to prom ✔️
Jag vet vad ni tänker! Var det precis som i filmer? Inte direkt haha det var så mycket bättre än vad jag väntade mig. En utav det viktigaste sakerna för att ha en awesome prom är att gå med någon du vet att du kommer att ha kul med! Det gjorde jag. Andrei frågade mig till prom några veckor innan dansen.
Så på lördagen, dagen vi hade prom, så fixade jag mig och sen möttes vi upp med några av mina vänner för att ta bilder innan vi åkte till stället där dansen hölls.

Riktigt lyckad kväll med favoriterna!

En utav anledningarna till varför hanni kom hit var Coachella. Vi köpte biljetter till musikfestivalen Coachella som tar plats ca 6 timmar söder om oss. Vi lämnade Fresno på onsdagen för att vara där i tid. På torsdagen låg vi vid poolen och bara hängde. På fredagen började kalaset. Det höll på till söndag. Vi körde hem på måndagen och sen hade jag skola resten av veckan. Coachella var verkligen en upplevelse! Vi såg artister som D.R.A.M, future, Lorde, Mac Miller, Kendrick Lamar, Bastille, Lady Gaga, DJ Snake och många mer. Riktigt kul!

Samma kväll som jag kom hem från Hawaii så åkte jag och Ruth till DISNEYLAND! Vi lämnade runt kl 4 på natten för att sen på morgonen checka in på hotellet och sen spendera två dagar där nere. Så nu kan man kryssa av det från min bucket list✔️

Var väldigt nervös sen sista kvällen, kvällen innan vi åkte tillbaka till Fresno eftersom vi skulle möta upp med Hanni! ❤️
Jag väntade på henne i lobbyn. Väntade nog i 10 min på henne men det var de längsta 10 minuterna i mitt liv! Det var så skönt att äntligen få krama henne igen!

På vägen hem så stannade vi några gånger. Bland annat vid Santa Monica Pier och Malibu.

Jag kan inte fatta det! Jag har spenderat en hel vecka i Hawaii.
Dag 1
Min värdfamilj och Ruth följde med mig till flygplatsen kl4.45 på morgonen för att säga hejdå. Flög från Fresno->LA->Honolulu Hawaii. Var framme runt 12. Jag och de utbytesstudenterna som kom tidigt på dagen tog en taxi till hotellet och kunde spendera hela dagen hur vi ville. Hotellet ligger precis vid stranden så jag och en annan utbytesstudent gick till stranden gick och handlade vatten (det är ju faktiskt ca 28 grader) På kvällen åt vi. Maten var så sjukt god!

Dag 2
Vi gick upp och käkade frulle kl 7.00 för att sedan lämna för stranden kl8. När vi kom till stranden så delades vi upp i två grupper. Min grupp skulle börja med att åka en runda ombord på en Catamara ute på vattnet i 90 min. Riktigt fint var det! Efter det hade vi egentid så jag och några andra hängde på stranden innan vi gick tillbaka till hotellet. Efter detta åkte vi på en guidad tur runt huvudstaden.

Dag 3
Dag 3 började med frukost innan vi åkte till Pearl Harbor. I vår biljett ingick också att åka ut till Arizonas memorial.
Efter Pearl Harbor åkte vi till vad det kallar "Polynesian Cultural Center". Där fanns allt möjligt om Hawaii att lära sig om.

Dag 4
Idag gick vi upp väldigt tidigt för att lämna hotellet klockan 7 på morgonen för att ta bussen till en utav de bästa stränderna på ön.

Dag 5
Idag surfade jag för första gången. Vi tog bussen ca 1 timme för att komma till just denna stranden. Efter vi surfat så käkade vi. Sen åkte vi till deras köpcentrum.

Dag 6
Vi började dagen med yoga på stranden innan vi hikeade hela vägen upp till toppen av Dimondhead. Riktigt fin utsikt. Efter detta hade vi extra aktiviteter. Jag och några andra hade valt att surfa en gång till så vi spenderade resten av förmiddagen på stranden. Sen på kvällen åkte vi till ett annan hotell för att äta.

Dag7
Sista frukosten på hotellet. Efter frullen åkte vi iväg för att snorkla. Så sjukt häftigt!
Senare på dagen skulle vi avsluta hela resan med att åka på en traditionell middag med musik och dans som de kallar för Laua. Ett riktigt bra sätt att spendera sista kvällen tillsammans med alla nya människor man träffat.

Hemfärd
Jag var en utav de första som lämnade. Jag lämnade hotellet runt 5 på morgonen. Flög från Honolulu till LA och från LA till flygplatsen här i Fresno. När jag kom fram (runt kl19) så väntade Andrei där för att hämta mig. Vi käkade och sen åkte jag hem till Ruth för att ha en sleepover, eller ja typ, vi lämnade hennes hus kl4 på morgonen för att åka till DISNEYLAND.

Som ni kanske vet så börjar det bli rätt så varmt här borta. Så det är nu spontanare är som bäst. Att åka till parken med en massa filtar och kuddar, parkera och lyssna på country musik (!!!) och kolla solnedgången var väldigt spontant. Country musik är inte min favorit men det var ett måste denna gången då hela kvällen var sååå "Amerikansk"
Vi stannade där tills det blev mörkt och sen så låg vi och kollade på stjärnorna. En riktigt bra kväll enligt mig.

Nu är Gavins baseball i full rulle och så underbar som jag är så är jag på varenda träning och match💁 tog även med kameran en dag så jag kan lägga upp lite bilder här på bloggen! Hans lag heter "Yellow Jackets"

Har fått höra från farmor varje lördag morgon då vi skypar att jag är rätt så dålig på att uppdatera bloggen... håller med lite faktiskt haha så tänkte ett inlägg för hela Februari.

5:e Februari var det Super Bowl.
"The Super Bowl is the annual championship game of the National Football League (NFL)" Wikipedias förklaring på vad det är. Vi åkte över till några vänner där vi åt en massa och kollade matchen. Varje gång de firar någonting här i America så måste mat vara med i bilden! Vi äter hela tiden och jag älskar det!

Jag har även spenderat tid med mina vänner och familjen såklart!

Tro det eller ej men jag har även åkt skidor... det låter riktigt konstigt när man säger att man åkt skidor i Kalifornien. Om man kör ca 1 timme upp mot bergen så hittar du en massa snö. Så jag, Jessica och Mike åkte upp till China peak och spenderade en hel dag i backarna.

Förra helgen så åkte jag och mina värdföräldrar till min local cordinators strandhus. Vi åkte på lördagen och åkte sedan hem nästa dag sent på kvällen. När vi kom fram till huset i Cambria så satte vi oss på balkongen med filtar och kollade solnedgången. Sedan käkade ute på en riktigt mysig resturang. När vi. Kom hem så var det mörkt ute så då bestämde vi oss för att gå ut och kolla på stjärnorna och snacka en massa! Helt underbar dag!
Nästa morgon börjades med en promenad på stranden😍 vi städade upp efter oss i huset och åkte sedan söder till två andra stränder där vi hängde resten av hela dagen.
När vi kom hem till Fresno igen så väntade Ruth på mig vid vår uppfart. Hon ville käka glass och ha en sleepover haha❤️❤️ så vi åkte och käkade glass allihopa och sen åkte Ruth och jag hem till henne. En utav de bästa helgerna jag spenderat här.

Den 24:e december åkte jag, Jen och David till Christmas tree lane. Jag vet inte hur långt detta är men en hel gata, det tog ca 45 min att köra hela vägen (vääääldigt långsamt). Denna gatan bestod av hus som var fyllda med julbelysning... det var nog bland det sjukast jag sett haha. Efter detta så åkte vi till Denny's vilket är ett ställe där du kan käka frulle 24/7! Älskar det stället.

25:e
Julen här var riktigt mysig! Den spenderades med värdfamiljen såklart och min värdpappas föräldrar. (Vi firade en gång till men min värdmammas föräldrar en annan dag) det jag saknade under julen var nog pepparkakor, julmust och glögg haha.

Det finns inte så mycket att berätta om nyår. Nyår är inte lila stort här som det är i Sverige. Spelade spel och hade en sleepover med Ruth. Taaadaaa!!

Den 22:e december så hade vi vår julkonsert med kören.