Igår blev maten såhär:

Innan träning 1 banan
Frukost havregrynsgröt med äppelmos, 2 finncrisp med mjukost
Lunch 1 satsumas, 1 skiva müslibröd
Middag 2 nävar chips, snabbnudlar, 1 oreokex
Kvällsmål Proteinpudding

Träning: Benpass på gymmet, 40 min promenad på kvällen

Tabben jag gjorde var att glömma äta lunch/ta med mig något till jobbet och därför blev jag såklart superhungrig vid middagstid.... men jag motstod många frestelser under dagen så jag tycker att jag har kämpat på helt okej ändå.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Träning

Mår likadant som igår, dvs lite kittligt i halsen men annars ok. Så körde ett benpass på gymmet, och det blev följande:

(Jag kör alltid 3 set om inget annat anges. Jag anger antalet reps samt högsta vikten.)

Frontböj 30kg
Knäböj 8x40kg
Benpress 10x100kg
Kissande hunden/benspark bakåt 10+10x3
Plankan 1 min
Superset legcurl 12x30, rumpmaskin 12x3
Mage på bänk x10

Likes

Comments

Vardag

Måndagen är strax till ända och detta har jag ätit/gjort idag:

Frukost: 2 bananer, 2 glas vatten
Lunch: Matlåda med lax, blomkål, quinoa, vatten
Mellanmål: Proteinpudding
Middag: Tomatsoppa med mozzarellaost, vatten
Övrigt: 2 glas vatten, 1 glas cola, 1 dumlesnack
Träning: 40 minuter PW med hundarna.

Kommentar: Klarade mig utan huvudvärk men var relativt hungrig där efter jobbet, så det blev en tidig middag. I övrigt har det känts bra. Dumlen och colan åkte ned eftersom de fanns framme i ett svagt ögonblick. Jag har ont i halsen men känner mig frisk annars, så jag hoppas att det inte bryter ut någon helvetesförkylning nu direkt. Fortsättning följer!

Likes

Comments

Mål

Mina mål:

- Gå ner 10 kg i vikt!

- Bygga muskler och bli stark i hela kroppen.

- Ta 100 kg i marklyft.

- Ta 60 kg i knäböj.

- Ta 45 kg i bänkpress.

- Springa milen.

Viktmålet ska vara genomfört t.o.m 23/12. Det är 13 veckor bort och innebär 1,3 kg i veckan. Jag förstår givetvis att det inte är rimligt att gå ner så mycket varje vecka, men jag räknar med att gå ner de första 5 kilona relativt snabbt (på grund av nya kostvanor, ökad träning och vätsketömning) och därefter kommer de resterande 5 gå i lite hälsosammare takt. Helst vill jag gå ner mellan 0,5-1 kg/vecka. Men vi kör med detta mål i sikte och ser var vi hamnar när jag ger allt!

De andra målen är träningsmål och det är inte lika viktigt att jag når dessa mål inom denna tid. Däremot är det fullt möjligt och framförallt rimligt - en gång i tiden när jag tränade två pass per dag så tog jag mer än så. Men vi måste sätta ribban någonstans.

Känner jag någon gång under vägens gång att målen är för enkla så kommer jag att höja dem.

Hur jag ska gå tillväga:

- Jag kommer att väga och räkna kalorier till största del - men framförallt ta mindre portioner.

- Jag ska försöka äta 5 frukter/grönsaker om dagen - dvs sallad till måltiderna och frukter som mellanmål.

- Jag ska träna 5-6 dagar i veckan och ha 1 hel vilodag. Om jag inte hinner träna på gym så ska jag gå/springa med hundarna som jag ändå måste motionera varje dag.

- Träning innebär inte att det är enbart gym, men jag ska ta mig tiden att vara där minst 3 gånger i veckan till en början. Och mer lär det bli ju mer resultat jag ser.

Likes

Comments

Veckomått

Nu är vi igång! Här är mina startmått.

Startvikt: 77,8 kg

Överarm: 36 cm
Bröst: 94 cm
Midja: 81 cm
Höft: 97 cm
Lår: 69 cm
Vad: 39,5 cm

Jag kommer att väga/mäta mig själv varje tisdagmorgon för uppföljning.

Likes

Comments

 Hej hörni!

Här är planeringen för vecka 38 - dvs vecka 1 av min resa.

Imorgon kommer jag att mäta, väga och fota mig själv, samt publicera mina mål och plan.

Måndag:
​F - proteinpudding
L - matlåda
M - lax och broccoli
T - PW med inslag av löpning

Tisdag:
F - havregrynsgröt
L - proteinpudding
M - matlåda
T - gym, benpass

Onsdag:
F - havregrynsgröt
L - matlåda
M -
T - PW med inslag av löpning

Torsdag:
F - proteinpudding
L - matlåda
M - korvstroganoff och ris
T - agility, sen gym - bröst/biceps

Fredag:
F - havregrynsgröt
L - matlåda
M - gomiddag pga min sambo kommer hem
T - vila förutom promenaderna med hundarna

Lördag:
F - havregrynsgröt
L - ospecificerat
M - ospecificerat
T - gym om tid finnes - ryggpass, annars PW med inslag av löpning

Söndag:
F - havregrynsgröt
L - proteinpudding
M - ospecificerat
T - agilitytävling





















Likes

Comments