Nu har jag äntligen funnit lådan som jag skulle få plats med alla minnen i. Jag har samlat allt ifrån min scrapbook, dagböcker, biljetter, foton, brev från familj och vänner, collagecertifikat, diplom, souvernirer och pressenter i en liten låda. Förhoppningsvis ska den hålla länge, så att jag senare i livet kan ta fram min lilla tidskapsel och kunna tänka tillbaka på vilket bra år jag hade i USA.

/Ulrika

Veckan efter att jag kom hem blev det gofika!! Känns skönt att vara hemma men samtidigt saknar man ju mycket. Det är ändå skönt att jag vet jag ska göra nu i höst, så jag inte bara går hemma. Jag blir tränare i höst, sen till våren får vi se om jag reser (vilket jag hoppas) eller börjar plugga... men det är så svårt när man inte vet vad man vill med livet... To many options!!!

/Ulrika

Asså det va ju helt crazy när jag började packa upp, och insåg att jag köpt fler par skor än vad jag kommer hinna bära! Men men, det var ju roligt o shoppa allt (ROSS, Marshalls, TJ Max, Nordström Rack, ni har alla en speciell plats i mitt hjärta) 😄

/Ulrika

Som jag tidigare skrev så hoppade jag tillsammans med min kusin, bror och tremänning (syssling) fallskärm när vi var där o hälsade på. Det var skitroligt att både få göra det med familjen och en andra gång på bara en kortare period. Jag var mindre nervös denna gången, men adrenalinet var då på topp 😄 Tyvärr så tog jag inte bilder och film från själva hoppet eftersom jag hade det redan från förra gången, så ni får nöja er med lite för och efter bilder som min kära mamma tog!!

/Ulrika

Här kommer lite bilder från när vi var uppe i Vancouver hos våra släktingar! Vi gjorde en massa saker, men shopping tog nog upp mesta delen av tiden. Vi hann även ut med deras gigantiska båt två gånger på Columbia River, vilket var jättehärligt! Vi träffade alla släktingar, och kikade runt i både Portland och Vancouver. Min tremänning Erik tog även med mig, David och Lovisa för SKYDIVING!! Jag gjorde det igen, och det var superhäftigt! Jag gjorde det med min fina vän Sofie i Santa Cruz för några månader sen, och nu var jag verkligen aspepp på att göra det igen. Visst va jag lite nervös, men inte alls lika mycket som första gången!! (Bilder kommer sen, tog dock inga från själva hoppet)

Shoppiiiing!

Hos Ross Fågelquist - som samlar på alla du kan tänka dig om sverige!! Mer svenskt än ett svenskt hus!!

En busshållplats i USA

Middag på steakhouse!

Båttur #2

/Ulrika

Nu har jag vart hemma i nästan en hel vecka. Tänk vad ett år kan gå fort. Sista veckan spenderades med min familj uppe hos mina släktingar i Vancouver, Washington. Flygresan hem gick jättebra, och tydligen hade jag "economy upgrade", vilket jag inte hade någon aning om förrens när jag fick mitt boardingpass... så där fick jag sitta i ett extra brett säte, med kudde, filt och sovpaket, plus att jag fick välja vilken mat jag ville, GRATIS!!!! Det var roligt, jag har aldrig åkt i någon högre klass innan... 😄😄

Efter 2 flygplansbyten, i Seattle och på Island och 4 timmar i bil hem från stockholm, blev jag överraskad av släkten som stod och vinkade. Så himla overkligt att få träffa alla igen, men ändå inte på något konstigt sätt. Det kändes som om jag bara vart borta en kort stund. Nu när jag vart hemma några dagar känns allt som vanligt igen. Jag har börjat jobba på konståkningen och nästa vecka får vi is. Hittills har jag hunnit få lite ordning på saker och ting, vart på banken och fixat såna nödvändiga saker.

/Ulrika

Nu har jag sagt hejdå till kära San Francisco för att fortsätta resan tillsammans med min familj. Det känns konstigt att veta att jag inte kommer tillbaka på ett tag, men det var roligt att ha mamma, min bror och kusin här så jag fick uppleva hela staden en gång till och visa dom runt.

Här kommer en liten bildbomb från när vi va i San Francisco!

Dag 1 på kvällen när de kom - Middag i Little Italy

Dag 2 - Planerad Alcatraztur blev inställt, så det blev turisttur i SF. Pier 39, Cable Cars, Lombard street,  Ghiradelli square, firade min födelsedag hos min värdfamilj (och sa även hejdå till dem 😂 ) och åt middag på The Cheesecake Factory.

Min kära värdfamilj med pojkarna, min värdmamma samt hennes nya man. Kommer sakna er så himla mycket, men vi ses igen ❤

(Trötta på tåget)

Dag 3 - Köade från 3 på morgonen för att få biljetter till Alcatraz. Vi sov på asfalt, det var kallt och hårt, vi var trötta och frös, men vi var först i kön och fick biljetter till första båtturen 😄 😄 Galna turister, haha men vad gör man inte när biljetterna var slutsålda! Det var lycka alltså, när dom öppnade biljettluckan fyra timmar senare vid 7 på morgonen och endast 100 personer fick biljetter.

Senare på kvällen var det baseballgame som gällde, The "GIANTS" VS "PHILADELPHIA)

Morgonkaffe fick piggna upp oss efter allt köande (man fick ju inte gå ur kön heller för då förlorade man sin plats, så det kaffet satt fint de)

Dag 4 - Lunch på La Bulange (drack min sista chai latte där), Chinatown, Castro samt cyklade över Golden Gatebron

Dag 5 - Muir Woods National Park

Dag 6 - HW 1 mot Portland, Oregon. Vi stannade även där när vi passerade Redwoodtrees.

/Ulrika

Förra veckan sa jag hejdå till min fina vän Julia. Eller det var inte hejdå, utan "vi ses snart igen", för det gör vi! Jag fick en fin pressent av henne, en Amerika- flagga som jag ska ta med mig hem och hänga upp! Även Evelina och Julia gav mig en födelsedagspressent, så himla omtänksamma ni är! Det känns så konstigt att man bara ska skiljas såhär efter ett år, man kommer varandra så himla nära. Men jag ser fram emot att komma hem till Sverige och träffa alla vänner jag fått här under min tid som au Pair. Julia, du får en verkligen att le och må bra, TACK för att jag fick lära känna dig. PUSS och KRAM, jag önskar dig all min lycka nu när du ska börja studera. Vi ses i höst min kära ❤

/Ulrika

I fredags åkte jag till Los Angeles för att möta upp mamma, David och Lovisa på flygplatsen! Vi åkte sedan raka vägen till Grand Canyon, ca 80 mil! Vi stannade till på en Outlet påväg, samma som jag var på med mina fina vänner Evelina och Julia!

Efter en välbehövlig sömn åkte vi mot Grand Canyon!

Tack Julia för den fina flaggan!! Den kom väl till användning för bildernas skull 😄 ❤

Lunchbreak innan vi åkte mot Las Vegas!

Route 66

Hoover Damm

Las Vegas, middags buffé på Flamingo hotell!

The Strip

Nu är jag hemma efter en underbar helg med min familj. Jag jobbar bara några dagar till innan de kommer hit till San Francisco så ska vi resa runt tillsammans ännu mer!

AAAAAAAAAAAAAAAAH, jag kan inte fatta det! Om en kort stund ska jag bege mig mot flygplatsen, och åka till Los Angeles för att möta upp min kära familj. Can´t wait! Hemma igen efter helgen.