Hej bloggisen!! Igår landade jag i Stockholm vid 16-tiden bara för att direkt sätta mig i bilen med Julia. Vid 18.30 kom vi fram till saltis där Clara somsagt styrde middag. I min kära kärnfamilj har vi bestämt att köra halv 8 hos mig minst en gång i månaden från och med nu och Clara var då först ut! Eftersom det är augusti åt vi kräftor men det var ingen riktigt kräftskiva. Allting var så fantastiskt gott och trevligt och Clara bodde så himla himla fint (pls adopt me </3). Det är kul att få komma hem till alla mina parisares riktiga familjer och hus, jag har ju varit i nästan allas värdfamiljer men det är ju inte samma sak.
De flesta skulle upp till skolan/jobbet idag men inte jag, Gabbi, Ida eller Louise så vi sov över hos Clara vilket var supermysigt och välbehövligt.

Det kändes helt rätt att avsluta sommarlovet med mina parisare, helt sjukt att det redan gått två månader sen vi stod där i svenska kyrkan helt otröstliga och grät, hjärtekrossade över att behöva skiljas åt och åka hem. Det är också helt sjukt att för ett år sedan vid den här tidpunkten så kände jag inte en enda av de människorna som var med på middagen igår. Och idag är de verkligen mina människor. Mina bästisar, mina soulmates, min familj.

Tusen tack till världens bästa Clara i alla fall för att du ordnade så himla bra!! Det här kommer jag leva på länge.

Bästa stället:

Vårt hus i Spanien!! Det var så stort, fint, fräsch och allmänt drömmigt!

Finaste stället:

Es Trenc i Spanien! Dröööömfint!

Bästa överraskningen:

När Hanna kom till Köpenhamn och åt middag med oss! + att vi hade en sjukt roligt utgång!

Bästa lunchen:

Shake shack i London. Finns fan inget godare.

Bästa middagen:

På sushisamba i London. Galet god sushi, fina lokaler och utsikt över hela London!

Bästa utgången:

Rock n chick på Matignon, tisdagen jag kom till Paris. Vi började föra på Yeels vid 22.30 och var ute till 6.00 på morgonen. Det var den roligaste utgången men våra kvällar i Köpenhamn och London kommer inte långt efter.

Jag kommer att leva på:

Våra dagar på Marstrand lååååångt framöver. Vi hade det så jäkla bra och kul. Toppar helt klart listan över bästa dagarna den här sommaren!

Bästa avkopplingen:

Vår vecka i Grekland! Har verkligen tagit det superlungt och vilat upp mig efter världens roligaste sommar.

Låtar som jag kommer förknippa med min sommar:

Jag kommer att sakna:

Äta middag ute! Grilla, mysa med filtar och spela sällskapsspel på kvällarna.

Lite axplock från min sommar! Imorgon börjar jag mitt tredje och sista gymnasieår vilket känns lite surrealistiskt. Jag har haft livets absolut bästa sommar och jag är så tacksam för allt roligt jag har fått uppleva! Även om det kanske inte låter fantastiskt roligt att börja Rudbeck i Sollentuna så är jag glad att jag ska ta en svensk student med allt som det innebär.

Jag börjar klockan 14 imorgon och sen slutar jag vid 16 så det blir en lugn första dag! Puss!

Några bilder från dagens båttur! Den var sådär om jag ska vara ärlig. Vi var på en jättefin plats men annars var de övriga stoppen ganska värdelösa och det var obekvämt att sitta på båten. Men det var kul att få göra något och härligt att få åka båt, även om jag varit med om bättre.

Idag var vår sista dag här i Grekland för imorgon flyger vi hem till Stockholm. Jag är faktiskt riktigt taggad eftersom jag ska åka raka vägen till saltis där Clara har kräftskiva. Kroppen värker efter mina älskade parisare så det blir perfekt avslut på sommarlovet att få mysa med dem! Jag är dock ledig på måndag med men då ska jag bara vila upp mig inför tisdag.
Det är faktiskt sjukt surrealistiskt att mitt drömsommarlov är över. Jag har haft den bästa sommaren någon någonsin skulle kunnat ha och det suger verkligen att det är slut nu. Och att det var mitt sista sommarlov i livet </3
Men jag ska vara tacksam för att det har hänt i stället för att vara ledsen för att det är över.

Nu ska vi ut och äta gyros en sista gång! Puss

Hej bloggy!
Här är några bilder från de senaste dagarna, jag önskar att jag hade uppdaterat mer men det finns knappt någon täckning på vårt hotell och wi-fi funkar inte heller. Det är konstigt att vara helt avskärmad från världen och sociala medier men lite avslappnande också! Igår hyrde vi bil och åkte runt ön. Besökte några vattenfall, fina grekiska byar och åt middag i bergen. Kul att få se något nytt och såklart att få åka bil! ;)
Idag tar vi det lugnt på stranden för imorgon ska vi ut och åka båt! x

Tänkte bara tipsa om att min bästa kompis Amanda har skaffat blogg! Den är superbra, fylld med fina bilder och välskrivna texter! Det är min nya favoritblogg så tycker verkligen ni ska börja läsa den!

Här hittar ni den! x

Nu är vi äntligen framme i Grekland. Igår var en riktig resdag och sen sov jag i solen tills det var dags för middag. Tvingade med mig Lovisa ner till stranden för att fota lite och sen år vi på en jättetrevlig resturang med familjen. Gyros, Souvlaki, Tsatziki och massa annat gott. Idag ska vi gå till stranden och försöka bestämma vilka utflykter vi ska göra den här veckan, vi vill åka till lite öar och hyra bil så vi kan se mer av Samos. Ja jag är förresten på Samos då med min familj den här veckan för att suga ut det sista av semestern. Extremt härligt att få resa ännu en gång den här sommaren. Ha en fin måndag! Puss!

Hej hörrni!
Här kommer några bilder från mina dagar i Stockholm. Jag har jobbat ons-fre vilket var varit kul faktiskt, inte så slitsamt och jag trivs bra. Det är lite farligt att jobba på ett bageri dock, man måste ha väldigt bra karaktär vilket jag tyvärr inte har... På kvällarna har jag tagit det lugnt, träffat familjekompisar, umgåtts med Amanda, träffat Linn, Agnes och Andrea och ätit middag med Gabriel och Sofia. En jättebra vecka men nu är redo för semester! Vi hörs från Grekland - puss!

Hej hörrni!!
Nu ligger jag nerbäddad i sängen och skrattar för mig själv när jag tänker tillbaka på våra fantastiska dagar på Marstrand. Alltså vi har haft det så jääääkla bra verkligen. Balsam för själen som Clara så fint uttryckte det. Är så glad att jag hann med det här besöket och fick spendera tid med mina parisare. Kommer leva på det här länge!!
Vi har verkligen inte gjort något speciellt utan bara pratat, sovit, ätit och skrattat.

Imorse lämnade jag ön tidigt för att åka in till Göteborg och äta lunch med min moster. Vi åt på Mr P och det var supergod mat. Och såklart var det trevligt att få träffa min moster igen. Vi ses väldigt sällan tyvärr! Efter det hände tre helt galna sammanträffanden. Sofia Thysell ringde mig och berättade att hon skulle byta tåg i Göteborg så jag skyndade mig såklart till stationen så att vi kunde kramas och prata lite! Sen kommer Joshua till stationen för att fika och umgås och sist men inte minst så trillar Kajsa in också. En liten SSP-reunion alltså! Så kul att få krama de tre sistnämnda, det var ett tag sen!

Vid 16.30 tog jag och Gabriel tåget hem till Stockholm.
Imorgon börjar jag på mitt nya jobb vilket känns spännande så nu ska jag släcka så jag orkar gå upp. Mitt alarm kommer ringa 5.50 vilket känns lite segt såklart. Hoppas att ni i alla fall får sova längre än till 5.50 imornbitti. Pussiluss!

Hej bloggisen! Idag har vi i princip sovit bort hela dagen. Regnet öser ner på Marstrand så då finns det inte så mycket att göra. Vid 16.30 tog vi oss upp ur sängen och så tog vi oss till några klippor där resten av gänget badade. Alltså jag ifrågasätter starkt mina svenska rötter när svenskar badar i 17 grader och regn. Eller insisterar på att sitta utomhus och äta middag trots att det är svinkallt. Jag hatar att frysa, det är påriktigt något av det värsta jag vet. Och det är så typiskt svenskar att frysa ihjäl halva sommaren utomhus bara för att "nu är det svensk sommar och då sitter man ute". Nä jag fattar verkligen inte grejen och känner mig oftast väldigt osvensk under sommaren pga just detta.

Efter att gänget hade badat så lagade vi chevre chaud, pasta och bakade kladdkaka till efterrätt. Så god och mysig middag. Vi spelade monopol på kvällen och sen har vi suttit uppe och pratat tills nu (4 på morgonen). Våra ord tar verkligen aldrig slut vilket är så härligt. Jag njuter verkligen av att vara här ute med just de här människorna för de ger mig så himla himla mycket. Det är typ mitt mål inför det här läsåret, att umgås mer med människor som ger mig energi istället för att ta energi ifrån mig. Gör det ni med! Puss och godnatt! xxx

Imorse körde jag och pappa in till centralen där jag mötte upp Gabriel, Louise och Clara för att ta tåget till Göteborg. Sedan tog vi bussen ut till Marstrand och flyttade in hos Lisa. Marstrand är så fint verkligen men tyvärr har vi lite otur med vädret. Det har ösregnat hela dagen och det ska vara dåligt hela veckan. Idag har vi bara gosat hela dagen, sen lagade vi tacos till middag och kollade solnedgången och nu ska vi ut! Hörs sen, pussiluss!

Nu ligger jag hemma i sängen i Upplands Väsby och jag borde egentligen ha somnat för lääääänge sen. Imorgon bitti åker jag nämligen till Marstrand tillsammans med Gabriel, Louise och Clara för att hälsa på Lisen! Det känns extremt välbehövligt att åka till västkusten och bara få mysa med mina bästisar. Hela veckan i Paris har varit sjukt intensiv och helt enkelt en enda känslostorm så det känns skönt att få landa lite och få energi från mina favvomänniskor på jorden.

I alla fall så flög jag äntligen hem idag efter en natt på hotell. Det var ensamt men samtidigt välbehövligt att bara få andas och tänka lite själv ett tag. Pappa hämtade mig på Arlanda och sen lagade vi middag tillsammans. Farmor och farfar åt hos oss ikväll så att de skulle hinna träffa mig litegrann i alla fall. Det är lyxigt att bara vara hemma och vända hos sina föräldrar för då får man exakt som man vill i 24 timmar.
Nu ska jag verkligen sova så jag inte missar tåget imorgon. Natti! x

Hej bloggisen!
Idag skulle jag egentligen lämnat Paris men när jag kommer till flygplatsen så har mitt flyg blivit inställt. Så jag fick checka in på ibis hotell vid flygplatsen och sova kvar här inatt och åka hem imorgon istället. Känns ganska skönt ändå att slippa stressa mig in till flygplatsen från Maisons-Lafitte, nu kan jag bara vakna och gå till gaten istället. Jag åt middag själv på hotellet och nu ska jag gå och lägga mig. Mina sista dagar i Paris har varit väldigt lugna och härliga. Har bara strosat runt, ätit god mat och umgåtts med människor jag tycker om. Det var sorgligt att säga hejdå till Sophie igen men jag är nog tillbaka rätt snart om jag känner mig själv rätt. Än så länge är jag inte så ledsen över att lämna men å andra sidan är jag ju forfarande här nu. Dessutom dör Paris ut totalt i augusti, finns verkligen knappt en enda fransman här nu och många ställen har uppehåll under den här månaden. Så jag får komma tillbaka till la rentrée när staden vaknar till liv igen. Puss och godnatt!

Hej bloggisen!

Befinner mig hemma hos Sophie och väntar på att vi ska åka in till stan för att gå monsieur moche och sen till titty för säsongens sista fresh touch.
Det märks så tydligt att det är sommar just nu för det är verkligen väldigt lite folk överallt vilket är lite märkligt.

Jag och Alice pratade i ubern igår om att allting känns som precis som vanligt. Det känns inte som att vi är utomlands på semester, vi är ju hemma liksom. Jag är verkligen jätteglad över att vara här just nu men det kommer nog vara jobbigt att åka härifrån på tisdag igen.

I all fall - i fredags mötte jag upp Louise för att äta världens godaste tryffelpasta på Le Compas. Och när vi sitter där på gatan i Paris och äter lunch så går Benjamin och Simon förbi, helt av en slump. Jag vart så chockad verkligen, hade ingen aning om att de var här. Så det var en trevlig överraskning.

Igår mötte jag upp Louise igen för att äta lunch på Hanoi ca phe och sen hänga lite i Montmartre. Vi fixade oss hemma hos Clem innan vi mötte upp Alice, gabbi och julia för middag på Georges. Det är ju resturangen som ligger högst upp i centre Pompidou. God mat och fin utsikt men ganska dyrt! Sedan var vi förbi både larc och titty vilket var skoj som vanligt.

Idag har jag tagit det lugnt på morgonen innan jag mötte upp tjejerna vid Victor Hugo för att äta pasta på Fuxia. Planen var att vi skulle till Bagatelle vid 19.30 men jag och Sophie skulle aldrig hinna det så därför åker vi till Monsieur Moche istället. Louise tog även planet hem till estoccolmo idag vilket är fett tråkigt. Vill inte att den här veckan ska ta slut.

Nu måste jag skynda mig! Puss.

Just nu ligger jag och väntar på att Sophie och Caroline ska vakna så vi kan åka till Paris. Igår kom Louise, Alice och gabbi till Paris också så idag ska jag träffa de när Sophie jobbar.
I onsdags tog vi det super lugnt verkligen. Sophie jobbade 15-19 och då var jag i Paris och sen hälsade jag på min värdfamilj. Har inte direkt hunnit sakna de ännu men jag är glad att jag var där och sa hej! Så mysigt att få träffa min värdsyster Albane igen. På kvällen åt vi middag hemma hos Sophie och kollade typ 3 filmer haha. Vi var rätt trötta från kvällen innan.

Igår så var jag hemma till 16 innan jag äntligen tog mig in till Paris. Hämtade upp Sophie från jobbet 20.30 och sen åt vi middag på miss ko med Caroline. Efter det gick vi till larc! Jag hade verkligen jätteroligt, älskar ju larc massor.

Idag skulle vi ätit brunch på season men vi är inte så bra på att vakna i tid så jag möter upp Louise direkt istället för lunch. Hörs sen - puss!

Hej från Paris!
Alltså ord kan inte beskriva hur fantastiskt det är att vara här igen. Samtidigt som jag har lyckorus över att vara här så känns det nästan som jag aldrig har lämnat. Jag har ju bara varit borta en månad haha men allting är ju exakt likadant vilket känns väldigt skönt.

Igår när jag kom till Sophie så åkte vi in till stan och åt lunch på vårt ställe Hanoi ca phe. Har saknat deras aloe vera mocktail och deras nudlar så mycket. Finns inget ställe som det i Stockholm vilket är så tråkigt. Sedan åkte vi hem igen, fixade oss hos Sophie, åt middag med hennes familj och sen mötte vi upp Sophies kompis Ines. Vi åkte till yeeels och drack champagne innan vi tog oss vidare till Matignon. Hade sååå kul på Matignon verkligen och det är lite kul för det är exakt samma människor som rör sig på Paris klubbar så jag hälsade på många välbekanta ansikten. Vi var hemma igen vid 6 imorse och sen sov vi till 12. Vi beställde hem pizza och så tog vi det lugnt tills Sophie skulle till jobbet. Nu har jag varit i tuilierna och vid triumfbågen och nu är jag påväg hem till Asniere för att hälsa på min värdfamilj! Det ska bli gosigt, och lite nervöst med franskan. Men det ska nog gå bra! Sedan ska jag åka förbi mitt älskade Eiffeltorn och sist men inte minst hämta Sophie från jobbet. Ikväll får vi se vad vi hittar på. Puss!