Header

Ingen skola, men massa uppsatser att skriva. I torsdags träffade jag Jossan på en lunch i stan, vi gick till OJ's där man får göra sina egna PokeBowls, som för övrigt har blivit en en ny favorit rätt 😍 Så mumsigt! Jag äskar ju deras Tofu bowl. Halleluja! Sedan blev det lite shopping - skulle köpa nya jeans men blev deprimerad och gick ut. Fannnnnnn. Har inte orkat träna nu på typ två veckor och det ända jag gör är att äta?! Ibland önskar jag att man kunde gå tillbaka till den där självkontrollen och säga till sig själv att inte äta så fort något bli tråkigt? Hade hur som helst jättemysig dag med Jossan, men när jag kom hem mådde jag direkt mycket sämre och mamma tvingade mig att gå till läkaren i morse. Jag är så defekt.... Jag har ont i öronen och är halvt döv, slemhosta, ont i halsen, täppt i näsan, svullen kropp, ballongmage och ont i en tand. KOM IGEN!?!?! Fick vänta i 1h och 45 minuter innan jag fick träffa min läkare. Hon konstaterade att jag har åkt på flera förkylningar och därför blir jaga aldrig frisk. Hon sa också att jag har påbörjat inflammation i örat. Hur lyckas man med de? Nu har jag iaf legat i min säng och ätit två packet mango och årets först LUSSEBULLE! Ni känner väl till min årliga lussebulle diet? Den börjar i december..

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Har säkert hänt så mycket mer. Dock är jag sjukt nöjd med skolan so far. Har en underbar grupp med människor som jag verkligen tycker om! Härliga tjejer :D Dock är det otroligt mycket att göra nu. Det är filminspelningar, uppsatser och agera konsult till ett projekt som står på agendan. Tror jag har ca 10 mini uppsatser som ska vara klart till den 29 nov?! Blir stress för mig.... Men samtidigt tycker jag att de är roligt. Juste. Är fortfarande inte frisk sen sist. Hostar och hostar. De går ju aldrig över!? Nu har jag fått lock för öronen också. Kan de bli bättre?? **Suck**

Idag spenderade jag kvällen tillsammans med bästa Linda. Vi hos hennes kompis som är frisör. Han ska nämligen rädda mitt hår. Varför? Jo för jag var hos en frisör förra måndagen, hon verkade så duktig och jag förklarade verkligen för henne vad jag var ute efter. Blondare toning med slingor. Till en början var jag sjukt nöjd tills jag så hur det så ut på sidan och på bakre huvudet. DET VAR SOM FLÄCKAR!? Men fick faktiskt pengarna tillbaka, så nu ska jag gå till en annan som jag vet kan. Har liksom vandrat runt med tofs och mössa nu i en veckas tid.... Så nu på måndag den 13, innan min födelsedag, ska jag få håret fixat. 💜

Sedan begav vi oss till Lindas pojkväns café. Fick lite kaffe och Cheesecake. Godaste jag ätit. Så är ni runt Stureplan och gillar Cheesecake med vitchoklad? Gå till Café Albert. Godaste någonsin. Sen är ju Miro helt fantastisk!

Imorgon blir det lunch date med Jossan! Måste prata om när vi ska göra återbesök för läpparna... När man som jag aldrig har gjort läpparna tidigare bryter kroppen ner mycket fortare, så Ezzy rekommenderade att jag skulle komma till honom i December igen! Så nöjd verkligen. 😍

Likes

Comments

Nu har jag haft en jobbig hosta i flera dagar. Det känns inte som jag är sjuk. Jag har inte feber? Men hostan är ju otroligt jobbig. Har varit tvungen att gå ut från lektionerna bara för att kunna hosta. Vill ju inte skrämma mina kära klasskamrater?! Det låter som jag är lungsjuk!! :') Alltid ska det vara nåt. Har man inte ögoninflammation får man halsinflammation. ❕😓

Får se om jag orkar går på massage med Alice idag. Vi har nämligen bokat in 60 minuter vid våran favorit massörer. Det är ju så härligt när man kan få massage samtidigt. LOL


Har inte orkat träna något pga hostan. Känner mig bara hungrigare och hungrigare. Större och större. Har fan inga jeans som passar längre. Det svider otroligt i min ätstörda stjäl. Vet ni vad man gör då? KÖPER NYA JEANS. 😂

Likes

Comments

Det är verkligen massor av saker som har hänt. Men de har varit mycket fokus på skolan de senaste fem veckorna. Nu är jag äntligen klar med min första kurs, DMEDIA. Fick full pott på provet så de va ju nice....JAG KAN OM JAG VILL!!! 😘 Åh juste, igår påväg hem från mormors 70års firande tappade jag mobilen på marken. HELT SPRUCKEN. Varför är jag så jävla klumpig? Vill jag ens veta hur mitt framtida liv kommer se ut!?

Här om dagen var jag och träffade Jossan, hon var ju hur gullig som helst och hämtade upp mig vid skolan. Sedan drog vi till MOS, där vi käkade lite lunch och gick i affärer. Quality time? Yes.

Och nu ska ni få höra. Maria har bokat in mig och Jossan för att fixa läpparna. Jag har ju inte vågat detta tidigare, men jag har alltid haft en väldigt liten överläpp som jag inte har tyckt om. Jag är ju den där typiska tjejen som har provat ALLA "lip plumps" och jag kan ärligt säga att de inte fungerar på mig. Det är ju sååå jävla snyggt med fylliga läppar.

Så den 24 oktober är vi inbokade. Jag är livrädd.

Ha en underbar helg!😘

Likes

Comments

Här är stegen som kan höja ditt självförtroende


1. Sträck på dig

Att sjunka ihop som en hösäck kan få vem som helst att tappa allt självförtroende. Vissa menar på att personer har en ihopdragen hållning just på grund att de har dåligt självförtroende medans andra menar att man får sämre självförtroende just av en dålig hållning. Vart kommer först, hönen eller ägget? Testa själv så får du se. Sträck på dig och du kommer att märka skillnad direkt! Föreställ dig att ett rep sitter fast runt ditt huvud som hela tiden dras upp mot himlen. En parentes är också att vi upplever personer som är raka i ryggen och som sträcker på sig som mer attraktiva.

2. Kunskap ger ökat självförtroende

Att vara påläst och kunna en sak riktigt bra är ett strålande sätt att få ökat självförtroende. Du kan göra detta genom att läsa böcker, studera den oändliga informationskällan internet och umgås med människor som redan har gjort det du vill uppnå.

3. Gör något du har skjutit på en längre tid

Vad har du på din ”att göra-lista” som suttit där länge? Gör det direkt, ja nu! Detta kommer garanterat att öka ditt självförtroende och det kan starta en positiv spiral som får dig att utföra allt annat mycket snabbare och med bättre resultat. Du hamnar i ett ”flow”!

4. Agera "Som-om"

Agera som om du redan har vanan och det beteende som du önskar. Om du var självsäker och hade självförtroende, hur skulle du känna dig då? Vad skulle du göra? Hur skulle du gå och tala? Vad skulle du kunna tänka och hur skulle ditt prat med dig själv låta? Genom att fråga dig själv dessa frågor så tvingar du dig att svara på dem och det kommer att hjälpa dig att hamna i ett tillstånd med höjt självförtroende. Du kommer då att agera "som-om" du är säker och om du fortsätter att agera "som-om" så kommer du att märka att ditt agerande blir mer och mer till en vana. Du har nu uppnått det självförtroende du hittils ”fejkat” dig till!

5. Fräscha till dig och klä upp dig

Om du känner dig fräsch och klär dig fint så kommer du att må bra. Du kommer att känna dig mer framgångsrik och redo att tackla världen. Tänk efter hur du brukar känna dig när du gjort dig i ordning inför en fest eller liknande tillställning, där du lagt extra tid på att göra dig i ordning. Det brukas kännas bra, eller hur? Du behöver självklart inte lägga så mycket tid och du behöver inte heller köpa en massa nya dyra kläder. Jag hörde en gång om en säljare som tog på sig kostymen varje gång han skulle avsluta en viktig kund, trots att han sålde över telefon. Han gjorde alltid likadant så jag antar att det funkade utmärkt!

6. Ändra en liten ovana

Inte en inbiten eller svår vana som t ex att sluta röka. Bara en liten en, som t ex att skriva ner saker som du ska komma ihåg. Eller att vakna upp 10 minuter tidigare än vanligt. Eller dricka ett glas vatten när du vaknar. Något litet som du vet att du kan göra. Gör det under en månads tid. När du har utfört det så kommer du att känna dig så mycket bättre och ditt självförtroende kommer att öka. Börja då med nästa ovana och byt ut den mot en positiv vana!

7. Fokusera på lösningar

Är du en person som ser möjligheter över allt eller ser du problem? Om du tillhör de sistnämnda, försök då att ändra på detta snarast. Att fokusera på lösningar istället för problem är ett mycket effektivt sätt att öka ditt självförtroende och få mer bra saker uträttat i ditt liv.

  • "Jag är lat!" - Hur kan du lösa det?
  • "Men jag kan inte motivera mig själv!" - Hur kan du lösa det?
  • "Men jag har ingen energi till deti!" Ja, vad är lösningen?

Det finns alltid en lösning och ofta är den enkel att utföra. Kanske så enkel att du inte tror att det är någon mening att göra den...

8. Döda dina negativa tankar

Du måste lära sig att bli medveten om ditt prat med dig själv, alltså de tankar du tänker om dig själv och om vad du gör. Många av oss tänker ofta saker som ”det klarar jag inte”. Försök att ändra ditt tankemönster och ändra det till ”jag ska göra mitt bästa”, ”jag kan fixa det och skulle det inte gå så är det inte hela världen ändå”. Ett bra sätt att skifta tankarna är att innan du lägger dig på kvällen, så skriver du ner fem positiva saker som hänt under dagen. Det kan vara enkla saker som att du utförde en uppgift effektivt eller att du fick någon att skratta eller må bra. Positiva tankar föder nya liknande tankar.

9. Var medveten om rädslan men gör det ändå!

Om du möter rädslan och gör det du är rädd för, så försvinner ofta rädslan. Om det inte sker den första gången kommer det nästan säkert att ske den andra, tredje eller fjärde gången. När du gör detta så visar du ditt undermedvetna att inget allvarligt eller livshotande inträffade, vilket gör att ditt självförtroende kommer att bli bättre samtidigt som rädslan försvinner.

10. Förbered dig

Det är svårt att ha självförtroende inför en uppgift om du inte tror att du kommer göra bra ifrån dig. Ta bort den känslan genom att förbereda dig så mycket som möjligt. Läs på och träna, om och om igen.

11. Tala långsamt

En sådan här enkel sak kan ha en stor skillnad i hur andra uppfattar dig. En person som talar långsamt visar upp ett självförtroende. En person som känner att han eller hon inte är värd att lyssna på kommer att tala snabbt, eftersom denne inte vill att andra väntar på något som inte är värd att lyssna på. Försök själv ett par gånger. Det kommer att få dig att känna dig mer säker och ge dig bättre självförtroende. Lyssna t ex på vår förre och nuvarande stadsminister. De talar båda väldigt långsamt vilket är ett sätt att retoriskt skapa mer förtroende inför de som lyssnar. Du kan göra likadant, men överdriv inte ;-)

12. Sätt ett litet mål och uppnå det

Folk gör ofta misstaget att sikta för högt och sedan när de misslyckas (läs: ger upp för tidigt), så blir de avskräckta; det tog helt enkelt för lång tid att nå dit. Sätt hellre en målsättning till något som du vet att du kan uppnå, och sedan utför du det. Detta kommer att få dig att må bra och desto fler små mål och uppgifter du utför, desto bättre självförtroende kommer du att få och desto lättare blir det att utföra ännu svårare och mer utmanande saker.

13. Bli en person som gör det du säger du ska göra

Vidta åtgärder när du lovar att vidta åtgärder. Fullfölj dina planer även om det inledningsvis inte ser ut som det finns någon väg framåt. Det betyder inte att vara oflexibel då det naturligtvis kommer att finnas tillfällen då du behöver kompromissa för att ändra dina mål och planer, men har du en klar vision så kommer garanterat en ny väg att visa sig. Om du däremot ger upp kommer det att skada ditt självförtroende. En viktig punkt att komma ihåg är att det inte finns något som heter misslyckande - du misslyckas bara när du ger upp! Samtidigt finns det få saker som höjer självförtroendet mer än när man slutför en uppgift och lyckas med sin målsättning, oavsett hur stor eller liten uppgiften är. En enkel sak som att städa undan på skrivbordet kan leda till bättre självförtroende som i sin tur kanske leder till en ny kund eller något annat positivt resultat.

14. Motionera

Jösses, ja denna verkar komma med på de flesta listor nu för tiden. Men det är av en anledning och om jag skulle hoppa över den på denna listan så skulle jag göra dig en björntjänst. Motion är en av de bästa, ja kanske det allra bästa sättet att få ökat självförtroende. Motion leder ju även till så mycket mer positivt än så och ofta är det väl så – att de saker man skjuter på mest är de som ger bäst resultat när man väl ta tag i dem och utför dem. Allt du behöver göra är att ta en promenad ett par, tre gånger i veckan och du kommer att se vilken skillnad det gör. Om du gör detta till en vana så kommer hela ditt liv att förbättras på de flesta områdena! Det är en garanti. ;-)

Stärkt självförtroende är kanske inget du kan träna för att uppnå över en dag men ger du det tid och jobbar med punkterna ovan så kommer du garanterat att märka skillnad. Och kanske mycket fortare än du trodde var möjligt. Mitt förslag är att du börjar med en punkt och när du behärskar den så tar du nästa.


(Lånat från Foretagande.se)

Nu

VS.

2013

Likes

Comments

Hola babes! Hoppas allt är bra med er 😍

Har haft sååå mycket i skolan, allt från insparks veckor till två kurser om saker som jag aldrig har hört talas om (programmering och olika frekvenser) Så har verkligen lagt all tid att försöka få in olika förkortningar och att fatta logiken. Det är svårt fan svårt att lära sig allt speciellt när man har eget ansvar. Vi ska läsa 145 sidor i en kurs om projektledning, medans vi samtidigt ska läsa ca 200 sidor på engelska i en kurs om digital teknik (vad är en bit? vad är en algoritm? Lossless lr lossy? ) DET ÄR SVÅRT NÄR MAN INTE KAN + TRÖG DYSLEKTIKER. (Jag har faktiskt dyslexi) Men jag ger inte upp. Jag är såklart inte heller ensam då många av de jag hänger med inte kan heller. Men det som är jobbigt är att läsa. SÅ JAG BER SÅ HEMSKT MYCKET OM URSÄKT TILL MINA VÄNNER OM JAG INTE HAR HÖRT AV MIG. Jag är inne i en process....LOL💩

Trivs iallafall super bra, och lärarna och mina klasskamrater är toppen. Kunde inte ha det bättre (fast om det ligger i Kista) På fredag är det välkomst middag!❤

Likes

Comments

Mina kära vänner, jag har en ytterst viktig sak att förmedla!😝

Igår efter skolan skulle vi gå och käka sushi i Kista Centrum. Tror ni inte att det då finns friterad sushi. Och inte bara en sorts friterad sushi utan 5 SORTERS. Jag kommer bli ännu tjockare nu mina vänner. Skolan ligger nämligen super nära Kista centrum, och tar jag tuben så måste jag gå igenom gallerian. Fullt med bra butiker. och mat. FAAAN.

Så mina vänner, vill äta fried sushi billigt, (100kr för 13 bitar) så åk till IKKI i kista galleria.

😝!!!Lovar inte skriva mer om sushi!!!!😝

Likes

Comments

TAGGA IMORGON!!

Det är nämligen dags för min andra dag på universitetet! 💘Tycker det gick bra i fredags😉 Dock enormt mycket information på en gång för mitt huvud..😓.Men imorgon börjar allvaret. VAD HAR JAG GIVIT MIG IN PÅ?!?! Tre år till? Trodde jag fick nog efter gymnasiet?😂 Näh, men det ska bli kul med nya människor och utmaningar!! Fick en bra känsla av skolan och alla människor - men det återstår att se 😖😘

I dag hade jag som uppdrag att åka iväg och hälsa på min älskade mormor på lite pancake brunch sedan skjutsade in henne med bilen till sjukhuset där morfar är. OCH VET NI VAD PINSAMT!?!?! Jag hade bestämt med Jossan att vi skulle käka hotell frulle idag. Och båda glömde bort att det var söndag idag. PINSAMT. Tur att det var båda som glömde då😳

NU BLIR DET TACOS OCH NETFLIX!!! Har precis tittat klart senaste avsnittet på "Shooter" SPÄÄÄÄNANDE 123!!!

Likes

Comments

Jag är fortfarande på jakt efter dom där satans goda friterade sushi rullarna som jag fick i Palma, (tempura) HITTAR DET EJ I STOCKHOLM!?!? Hur svårt ska det vara? Lovar att alla sushi barer hade gått ännu mer med vinst om de hade introducerat det till Svenskarna... Tänk er lätt krispig sushi med cream cheese, lax, avokado.... Gahhhh.

Igår va jag oh Lovisa på en mys middag på ett rätt så nytt sushi ställe vid Nytan. Cantina Raw! Mycket mysigt och inte alls som en gammal trött sushibar... 😝 Provade Yakaniku rullar täckta i rostad lök! UNDERBART!

Likes

Comments