​hej igen antar att dem flesta redan har hört denna låten men för er som inte ha de ta och lyssna på den, jag lovar att ni inte kommer att ångra er 😉

​haloj och förlåt för jätte dålig uppdatering men som mina tankar går nu så har jag tänkt att börja blogga igen men dock så kommer jag ha lite mer "serie" tema😱. men i alla fall så har jag haft denna bloggen i 1 år nu och jag hoppas att det kommer att bli mkt längre. en av anledningarna att det inte ha blivit så bra uppdatering är för att jag har blivit av med 2 st hästar på välldigt kort tid dem hästar jag förlorade var tequila och magic💔 magic som betydde allt och lite mer för mig! och sen så har plutten inte mått så bra men han mår mkt bättre nu. jag har som tur väll en annan ponny som jag rider nu oc han har jag ridit snart 4 månader😁 men aja ha det bra

//TUVA

​Hallo ! och förlåt för världens sämsta uppdatering men som rubriken lyder så är det tyvärr något som har hänt! Vad då undrar ni då, men saken är den att vi inte får rida tequila längre så vi har henne bara på lördag med sen så är det bye bye med denna fanstiska häst som jag och Tindra har fått rida i ca 4 månader vilket vi ändå är tacksamma för för att det har varit otroligt kul varje gång. Igentligen så skulle vi bara henne till v.29 men eftersom att hon tappade en sko näsr sista veckan så hade vi inte möjlighet att rida henne. Men vi vill tacka tequilas ägare för den tiden vi ha fått ha med hennes otroliga häst! Ha ett fortsatt bra sommarlov!!

//TUVA

​Idag är detta mitt musiktips låten: Allting jag har av Dani m. En perfekt låt om man går igenom något jobbigt, Denna låt har fastnat i mitt hjärta <3

Halloj!

i lördags så var jag och min familj på bio, men inte vilken film som helst oh ne utan jurasstic world dock så har jag inte sett någon av de andra jurasstic park filmerna länk till filmen kommer här: www.sf.se/filmer/jurassic-world.

​Äntligen efter mycket tjat och tålamod så är det bestämt. Jag ska få ta grönt kort! för er som inte vet vad det är för något, ni tänker vad är det? och vad ska det vara bra för? svaren kommer här!

• ​Grönt kort är ett intyg som visar att du har den breda grundkunskapen som behövs inför en tävlingsstart.
  • Om man som ryttare vill tävla i dem lite högre klasserna så behöver man ha ett grönt kort för att få starta.

så det ska bli kul och det startar om bara någon v.

//tuva​

​Hej!

hade tänkt att berätta lite om min resa till Barcelona för er som vill veta lite hur det är och så! Jag hoppas att det uppskattas.

Flyget gick från skavsta flygplats. Det tog ca 3 h i flyget alltså inte så farligt länge när man har flygit i 11 h innan. Vi checkade in på ett sunkit hotell i typ en gränd men ändå så var det inte billigt och den hade 4 stjärnaor. Det var ett knutte ställe typ 3 meter från hotellet och på deras skylt så stod det ride or die. På lördagen var vi på ett aqvarium med hajar, fiskar, pingviner mm. det kan jag verkligen rekommenendera. Pappa och lillebror skulle på en fotbollsmatch alltså super tråkigt! Jag och mamma tog då chansen att gå och shoppa i ett köpcentrum som hette mare magnum. Sen var det typ läggdags. på södagen var det äventyrs dags. Vi åkte i en buss som hette barcelona turist tour någonting sånt iallafall. Där kunde man sitta på bussens tak. Vi stannade till på 3 ställen. 1 stoppet var i olymipa byn där olympiska spelen var för ca 20 år sedan. Vi åt och det var ingen hitt kan jag säga. bröden var hårda och torra, och min hamburgare var kall och blöt. en så åkte vi en lyft upp till en utsiktsplats och sista stoppet var till ett torg som hette plaza de catalonia. På plaza de catalonia fanns det ett köpcentrum som vi hade tänkt att gå in i men det var stängt. I måndags så stannade vi till på ett fotbollsmuseum i camp nou. och sen så gick vi in i maremagnum på pappas begäran sen blev det köpcentrummet på plaza de catalonia och denna gången var det öppet men det var tyvärr väldigt exklusiva kläder allt kostade över 500 kr. I tisdags så var vi inne på ännu ett köpcentrum alltså mare magnum för att det ville pappa sen så fick man typ göra vad man ville. på onsdagen var det hemfärd men innan  det så gick vi in i ett gamalt tempel som en profet hade skapat. Innan flyget gick så sprang vi runt som yra höns och letade efter ägg jag menar glass! Sen när planet hacde landat efter 3 h så var vi alvesta och övernattade.det blev typ en hel biblel men bilder kommer inom en snar framtid!

//tuva

hej!

Eftersom att jag har en del aktuella och inaktuella bloggar så har jag en rätt stor fråga och den lyder: Vilken av mina bloggar är/har varit bäst? skulle betyda mkt om ni kryssar i.

//tuva

Holla! som rubriken lyder så har jag varit i Barcelona och shoppat loss. Eller shoppat och shoppat jag har köpt sammanlagt 9 saker. Vi åkte dit i Fredags men mer info får komma i ett annat inlägg för annars så kommer detta inlägget att vara flera km lång. Nej nej detta inlägget ska bara vara en haul.