Hello.. Nu har jag varit sjuk en halv vecka och det ger inte med sig.. Jag har vilat och vilat i helgen men det är fortfarande torrt och retande känsla i halsen på morgon och kväll. Jag hoppas vara okej så jag kan träna i morgon som planerat.

Nu har jag fått med mig Peter till att äta med mig vilket gör det lättare för mig.. Men träningen är en viktig del. Nu har jag varit sjuk mycket tycker jag... Men tränade i måndags och tisdags innan ja hann att bli sjuk. Det var tre grymma pass på två dagar. Men det kändes att man inte har den vanliga energin för under det sista passet på tisdagen var jag yr, mådde illa och svårt att fokusera. Jag fick vila många gånger under passet. Så det blev ett halvdant pass. Men det var ändå skönt att få de gjort. Men får nog tänka på att de inte går att köra två hårda pass på samma dag när kosten är som den är nu..

Annars går det framåt och jag har skippat vågen nu ett tag. Tänker att jag gör de ett tag framöver också, jag behöver nog fokusera på känslan, hur kläderna sitter och andra tecken istället. Siffran gör mig bara knäpp!

Har bokat in en vägning längre fram som jag hoppas blir ett bra resultat på. Måste även lägga in en rent ben/rump pass i veckan så det blir mer muskler där och ett lyft för rumpan.

Nu ska jag äta kyckling med goda grönsaker och lite potatis.. Bästa dagen i schemat!

Ha en fin kväll kram J

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

God morgon!

Måndagen gick i ett svep och jag avslutade kvällen med 20 min uppvärmning på cross traineen och sedan 60 min cardio salsa 🙏🏻✨

En superbra kväll! Idag vaknar jag upp pigg, full med energi och en lätt trötthet i benen! Woop 💪🏼

Morgonen börjar med 250g keso och 2 ägg , inget vackert men Gud så gott 😀idag är en kämpig dag i kostschemat, det är torsk redan kl 9 och så kyckling kl 12. Så idag ska de ätas och de kan vara bra för ikväll är det dags för some body brun ABS & ASS 👏🏻👏🏻👏🏻

Det utlovar träningsvärk deluxe , den brukar hålla ca 1 vecka när det varit ett tag sedan man var där och körde.. försvinner nog lagom till helgen när de är dags för tjejhelg.

Skulle egentligen kört spinning idag också, men fick en tid som jag väntat på så får hoppa spinningen, men jag ska köra Shaperoller innan passet, de ska bli skönt att få mjuka upp och dra ut allt ont i ben och rygg!


Ha en fin dag, bjuder på en bild med min tråkiga kesoskål

Kram J

Likes

Comments

​Natten till torsdagen kom kräksjukan och knackade på... så dieten har gått utmärkt kan man väl säga.. minus på vågen men bara av att vätska är borta.. Nu gäller det bara att komma på banan och få i mig mat igen. Denna vecka blev inte som den skulle och därför kommer jag starta i morgon igen så det blir 15 veckor. 

Det har ändå varit en bra vecka och det känns som att detta kommer att hålla för mig, jag känner mig nöjd med den mat jag äter. De ända är att torsken inte är super rolig och det är bara torsk 2 ggr på tre dagar. 1 lunchtorsk och 1 mellanmålstorsk. Men det är bara hålla ut, allt annat är ju super gott:) 

Nu vill jag piggna till ordentligt och hoppas att jag är på bena igen så jag kan träna på måndag :) Peter kommer hem idag så jag tänkte att vi kanske kunde ta oss en lättare promenad ikväll. Jag behöver få lite luft och röra lite försiktigt på kroppen. Jag har så ont i magen, revbenen och halsen så ja skulle gärna vilja ligga ner i soffan hela dagen men nacken och huvudet behöver komma ut. 

Planen för nästa vecka är att följa kostschemat och träningen kommer se ut såhär: 

Måndag: Cardio salsa 
Tisdag: Spinning 45 min och abs & ass 60 min 
Onsdag: YinYoga 60 min & styrketräning rygg och armar
Torsdag: Zumba & 30 minuter magträning 

På fredag åker jag till Linköping för lite tjejhelg ! Ska bli supermysigt.. Tänker mig att ja håller kostschemat fredagen ut och tar med mig det jag ska äta samt att jag tar den lördagen som ätardag men inte för mkt.. Köper med mig vin också så de är inte allt för mkt kcal i. Sedan på söndag blir det enligt schema. 

Ha en fin dag, jag ska försöka återhämta mig nu och längta efter min fina man

Kram J 


Likes

Comments

Hallå!!

Nu har det gått två och en halvdag i mitt kostschema, en sammanfattning kommer här.

Första hela dagen (igår, måndag) gick bra.. Jag åt det jag skulle men var så otroligt sugen på en liten macka på jobbet. Det slank ner, så fick ta bort mellanmålet som var 250 g keso. Det är nog inte i samma mängd kcal men det fick bli så.. Jag var inte hungrig eller något sådant under dagen men fick otroligt mycket huvudvärk.. Det skiljer sig ju väldigt mycket på vad jag brukar äta. Jag äter mycket fett, kolhydrater och socker annars. Så nu är det ju låg kolhydrat, lågt fett och inget socker!

Idag har det gått bra, det var torsk redan till första mellanmålet idag, vilket var svårt att få ihop. Men jag dukade på jobbet idag så var snabb och slängde i mig maten under tiden. Sen slutade jag kl 12 idag. Så tog mig lunchen när jag kom hem ca 13.30-14.

Idag har jag varit mer hungrig än igår och det kurrar konstant i magen, har försökt dricka mycket vatten för att underhålla. Men idag har sockersuget varit så sjukt jävla jobbigt och jag tänker vara ärlig här, och det är för min egen skull. Jag tog 3 rutor chocklad... I morgon bitti åker det i soporna när jag går till jobbet, De ska inte finnas hemma!

Men annars har det varit en bra dag, enbart protein och grönsaker i stor sett. Lite fett från den vita kebabsåsen från rydbergs. I morgon är det påfyllning av kolhydrater. Ris till torsken under lunchen och potatis till kycklingen på kvällen. Samt havregrynsgröt till frukost :) Så morgondagen känns bättre, och jag kommer nog få bli mättare. Jag tänker att första veckan får bli som den blir. Allt jag gör är bättre än min vanliga kost. Så jag tror nog på ett minus på lördag ändå.

På lördag ska vi fira mig och min pappa som har fyllt år. Lördag är ju en fridag, men tänker mig att ja kommer äta vanlig frukost, vanlig lunch men sedan äta paj som vi ska bjuda på till kvällen. Ska försöka att inte äta så mycket alls och håller mig ifrån sockret de första veckorna av dessa. Dels för att suget ska bort och för att jag vill köra så gott jag kan de första veckorna. Tanken är att kostschemat ska pågå under 14 veckor men behövs det mer så kommer jag köra längre men med ett förändrat schema då jag tror att det kommer bli tröttsamt med samma mat längre än 14 veckor. Så vi får se vad vågen visar om 14 veckor. Jag känner i alla fall att jag kommer att klara av detta då jag är nöjd med den maten som är med, jag gillar allt och äter det med glädje. Jag gillar smakerna och var tredje dag får jag äta sås... :) haha !

I morgon ska jag vakna och vara pigg, jag fyller år och jag ska ha en toppendag på jobbet och sedan hemma. <3

Ha en fin kväll kram Johanna

Likes

Comments

Hello... Nu har jag kommit igång med träningen något sånt där.. Men har haft en otroligt segdragen sjukperiod. Förkyld konstant samt ont i halsen varannan morgon. Har tränat något lugnare, någon promenad osv. Men kosten har varit det svåraste. Min hjärna samarbetar inte riktigt än, den tar fortfarande över och jag styr inte.. Men nu har jag fixat fram ett kostschema och jag valde att köra fritt halva dagen idag och började med middagen idag och kör på nu i 14 veckor. Det är fuskdag på lördagar inräknade så det känns skönt att kunna ha en sådan frihet. Det är bra mat i schemat, mycket och gott. Jag kommer nog känna mig nöjd. Hungrig i början då fettet och kolhydratsmängden är minskad. Men nu ska jag verkligen ge detta en chans.


I helgen var vi i Kalmar och firade mig, jag fick en garmin klocka, forrunner325. En superbra träningsklocka som kommer bra till användning nu. Blir motiverad att slå mina steg varje dag samt att få allt svart på vitt.

Har ju börjat äta lite olika vitaminer och de börjar verka nu. Känner mig piggare och mer på g, men enligt klockan sov jag sjukt dåligt i natt, endast 2.26 h djupsömn och mycket vaken. Nu sov vi dock på hotell så får se hur det blir när jag sover i min säng inatt.

Jag återkommer om ett tag för att ge er resultat med kostschemat och om jag har hållt det/ det har fungerat.

Kram J

Likes

Comments

Nu var det ett väldigt bra tag sedan jag skrev.. Det brukar bli så, att jag håller i ett tag och skriver mycket men sedan tappar jag.

Träningen har verkligen gått upp och ner under denna tiden, jag har varit inne i många tråkiga perioder där jag inte har orkat. Jag hittar på orsaker och gör allt för att inte träna. Men sedan kommer det dåliga samvetet direkt efteråt. Tankarna går i huvudet med hur jag inte är nöjd med där jag är idag och var jag vill komma.

Det är kluvet, jag vet var jag vill komma och jag vet vad som krävs för att komma dit men jag samarbetar inte med mig själv. Jag måste börja arbeta med min hjärna. Att stålsätta mig och inse att jag behöver göra bra val för mig själv.

Jag har nu gått med i VV för att testa hur det är, jag tänker att där har jag något att visa upp. Jag ska väga mig 1 gång i veckan. Jag har möten som kommer att motivera mig och det är ett ställe där jag kan få hjälpmedel hur jag ska tänka och hur jag ska komma vidare. Jag kommer ta hjälp av bloggen för att försöka skriva av mig och koncentrera mig mer och fokusera.

Kram J

Likes

Comments

Nu har jag låtit hjärnan styra i flera veckor med sin dåliga inställning och negativa tankar.
Jag har skitit i träningen, endast gått på något enstaka pass... nu är de dags att skärpa sig. Hitta motivationen och söka inom mig för att hitta glöden igen. Jag vet att jag KAN! Och jag vet att jag VILL !

Dock ligger jag nu med förkylning, men kör igång idag med ett yoga pass så får vi se hur kroppen reagerar på det!

Kosten har jag skött exemplariskt måndag och tisdag så de är bara fortsätta. I helgen när ja låg med feber och så kunde ja inte äta något alls! Så en liten fasta🤗😝

Nu är de dags att gå upp ur sängen för att göra sig i ordning för jobb.frukost ska ätas hemma, matlåda ska med till jobbet samt mellanmål ska fixas! Nu sk ja inte äta jobbets lunch utan fixar eget för att få i mig bättre mat 💪🏼

Hörs snart igen. Kram Johanna ✨

Likes

Comments

Hej !
Helgen har varit underbar!
I fredags fick jag besked av röntgen, inget de kunde se i en flatröntgen. Men ja skulle vara försiktig och inte överanstränga knät. Sedan höra av mig till vårdcentralen i veckan igen!

Den värsta smärtan försvann på lördag morgon och de gick bra att gå oavbrutet när man var varm i kroppen. Vi tog tåget in till Malmö för att besöka Malmö museum. Olika utställningar och djur, och akvarium. Samt pyssel. Sedan fanns en fantastisk teknik del där man fick testa olika saker besöka en ubåt och annat kul:) vi hade en fantastisk dag som blev 6 timmar lång:) alla var nöjda och glada:)

Idag tog vi sovmorgon och sedan runt kl 11 tog vi på oss varma kläder och tog oss en två timmars promenad. Halt men väldigt skönt. Astrid spelade Pokémon och vi andra njöt ! Hade med oss kaffe och frukt som vi åt i parken och sedan vandrade vi vidare. När vi kom hem startade vi grillen och grillade korv! Supergott 🤗
Nu ska vi ta tag i städning och skruva ihop min fina spinningcykel jag fått av min fina man❤️

Nu har jag laddat fullt med energi i helgen och är redo för att börja jobba igen! De blir full rulle :) men kan vara skönt att komma tillbaka till rutinerna och speciellt matrutinerna 😌

Ha en fin kväll kram J

Likes

Comments

Hej. Igår körde jag träning med Silvia. Kände mig starkare än sist och de var såklart jobbigt men ja hade mer energi så de kändes bra.
Ända tills ja skulle kliva ut ur bilen..aj aj aj !
Ja kunde inte gå på benet och inte böja. Knät värkte som fan!!
Natten blev tuff och kunde inte sova. I morse åkte ja till akuten för att få knät undersökt: men de var ju röd dag så ja var inte välkommen ifall ja inte hade en skottskada eller en allvarlig blödning. Så de var bara att åka hem och lägga kuddar under knät, samt vänta på att helgkliniken skulle öppna.
Har fått tid till en vårdcentral kl 12. Men känns rätt hopplöst då de inte har några läkare där ! Får se vad dem säger- alvedon och värme... haha !

Nu ska jag ladda för att komma upp ur soffan och vandra ner för alla 5 trappor igen ! Tur Peter är hemma så han kan skjutsa mig!
Återkommer med uppdatering !
Kram J

Likes

Comments

Idag har jag tränat med Silvia , benpass stod på schemat och min ovän utfall var med på schemat i tre olika varianter.. jag gillar dem verkligen inte! Men de måste ju göras för att de ska bli bättre. Idag kändes dock benen väldigt svaga!!! Men benträningen har glömts och överkropp har varit på schemat.
Jag får försöka göra upp en plan på hur träningen ska vara i veckorna för att de ska bli jämt !

Men de har inte varit den mest fantastiska dagen heller, jobbet var stressigt. När jag kom innanför dörren låg ljuslykta och doftpinnar med tillhörande olja och glasförpackning sönder på golvet..de luktade alldeles för gott i hela lägenheten och de var glas överallt!!!!
Jo Astrid jade råkat välta ner i morse med jackan men de var sena till skolan.. men hallå?! Ja de var bara att städa upp snabbt innan ja skulle byta om till träningen !

Men inte nog med det. Kläderna kändes inte alls bra, inget passa. Kroppen kändes fladdrig och mjuk. Tuttarna hängde ner och allt var bara bläää... kroppen har släppt viktspärren denna vecka och fettet har börjat brytas ner- alltså känns kroppen mjuk. Jag får alltid den känslan när kroppen gör ett hopp!

Tog bara något svart, tog på mig ytterkläderna blandade bcaa svartahallon och hoppade på cykeln. Halvvägs till gymmet insåg jag att jag hade pulsband på men ingen klocka med mig🙈🙈🙈

Men jag överlevde dagen ändå! Passet är gjort! Träningen avslutades med skön stretch och ett härligt prat! Jag är glad och energin finns inom mig! I morgon är det fredag och vi ska till Lidköping för att träffa mina små pluttar, Hugo och Ottilia ❤️😍sen på vägen hem passerar vi Mullsjö och stannar hos de andra godingarna Leon och emilio :)! En toppenhelg !
Ska försöka få in promenader och mycket bus och lyft på de små så får kroppen sitt:)

Idag bjuder jag på gamla bilder , där jag en gång varit och hoppas ja hittar tillbaka till! ❤️😍kram J

Likes

Comments