// jakke Zara // bukse Nelly // genser HM // sko Adidas //

Og der var jeg tilbake gitt. Hadde siste eksamen forrige onsdag, og ble heldigvis ikke en av få heldige som ble trukket opp i muntlig dagen etter. Dermed kunne jeg på torsdag forlate Haukeland med god samvittighet og ta en velfortjent sommerferie som en sjettedels lege! Ferien så langt har jeg tilbragt på jobb, men i morgen drar jeg hjem til Trondheim, før turen går videre til Barcelona på lørdag. Bergen har så langt skuffet med sommerværet, så det skal bli fantastisk godt å få kjenne litt på sol og varme.

Flytt bloggen din til Nouw - nå kan du importere den gamle bloggen - Klikk her

• Skrevet i : Fashion

Hei! Nå er det allerede en uke siden jeg kom hjem fra London, så nå tenkte jeg det var på tide med et lite comeback her. Hele poenget var jo egentlig å oppdatere fra London, men uten fotografen min (lillebror) ble det egentlig tatt veldig få interessante bilder dessverre. Uansett, jeg hadde fem fantastiske dager i London med mamma! Vi koste oss, med mye god mat og en god del shopping. Dette var min femte tur til London (og mamma har sikkert mistet tellingen for lenge siden), så det ble en skikkelig "utypisk" Londontur føler jeg. Ikke dro vi for å se på London Eye eller Big Ben og ikke gikk vi ned Oxford Street (har man egentlig vært i London om man ikke har vært der hæ?). Vel, vi føler jo vi har sett de største turistatraksjonene nå, og Oxford er jo egentlig bare en alt for lang og alt for folksom rekke av alle de vanlige kjedebutikkene som de uansett har overalt ellers. Derfor bestemte vi oss for å heller gå litt rundt i de koselige strøkene.

Flyet gikk ikke til London før ganske sent på ettermiddagen, så da vi ankom hotellet var det ikke mye igjen av dagen. De første gangene i London bodde vi på et superfint hotell i enden av Oxford, og da vi i sommer tenkte vi skulle prøve et annet område bommet vi skikkelig og hotellet var egentlig ganske skuffende. Også denne gangen tenkte vi å utforske nye områder, så vi var litt småbekymret. Det var det ingen grunn til, for hotellet var seriøst sykt fint! Skikkelig moderne og fint innredet, så det kan det hende vi bor på flere ganger!

En av dagene vandret vi rundt i koselige Covent Garden og Chinatown og dagen etter drømte vi oss (mest jeg meg) bort i flere timer inne på Harrods. Torsdagen gikk vi nedover Portobello Road i Notting Hill før turen gikk videre til the Victoria and Albert Museum. På fredag var det tid for å dra hjem, men flyet gikk ikke før sent, så mamma fikk lurt meg med på Museum of London før vi dro av gårde litt tidligere enn nødvendig til flyplassen. Der har vi bommet litt før (hehe, bra vi lærer av våre feil), men denne gangen rakk vi å både handle litt og å spise middag uten å måtte stresse. Ellers var vi jo innom de fleste butikker, både en og to ganger, og kofferten var like vanskelig å lukke som den skal være på tur hjem fra London.

Hei! Nå er koffert pakket og jeg er så klar for London! Er jeg den eneste som liker å pakke? Jeg elsker å reise, og det å pakke betyr bare at det snart er tid for en ny tur! Denne gangen skal jeg på jentetur til London med mamma, og det er alltid like koselig. Vi har vært der et par ganger nå, men jeg får aldri nok shopping, og mamma får aldri nok museum. Denne gangen bor vi i Covent Garden, et superkoselig område med masse butikker, så det kan jo ikke bli annet enn bra. Vi har ikke helt planene klare enda, men shopping, et par museumsbesøk og en rekke koselige kafeer blir det helt sikkert. Nå blir vi snart hentet og kjørt til Værnes, snakkes i London!

Jeg elsker å reise og jeg elsker London! Dette er bilder fra da jeg var der i starten av sommerferien, og nå er det ikke lenge til jeg er i London igjen! Jeg har tatt meg en velfortjent (hehe ja Katrine er den egentlig det) pause fra gener og histologi og er klar for fem dager med shopping, god mat og nye opplevelser på jentetur med mamma. Vi setter oss på flyet til London allerede i morgen, og jeg har gledet meg som en liten unge nå i flere uker.

PC-mappe HER // mobildeksel HER // solbriller HER // polaroidfilm HER

Hvem elsker vel ikke å komme hjem til pakker i posten? Det gjør i alle fall jeg! I det siste har jeg bestilt en del ting fra ebay, og jeg elsker det! Tingene er ekstremt billig, veldig fine (og/eller nyttige) og sist men ikke minst; du får gleden av å finne små pakker i posten fra tid til annen. Det blir vel ikke bedre enn det?

Denne gangen klikket jeg blant annet hjem en fin PC-mappe i filt til min kjære nye Mac. Etter å ha trålet både Bergen og Trondheim etter en fin en, måtte jeg tilslutt bare innse at det beste alternativet var en halvfin mappe fra Michael Kors som egentlig kostet x-antall hundrelapper for mye. Gleden ble derfor stor da jeg fant denne til bare 40 kroner! Ellers var det på tide å bestille litt ny film til polaroidkameraet, det er jo dyrt uansett, men litt kan man spare på å bestille det fra ebay. Alt i alt veldig fornøyd med innkjøpene, thank you ebay.

Siden jeg er ny her på nouw tenkte jeg at jeg kunne dele noen bilder fra min gamle blogg. Jeg har jo tross alt blogget i over seks år og bildearkivet bugner. Det fine med å ha en blogg er nettopp det at man kan gå tilbake i arkivet og minnes alt man har opplevd. Jeg har i alle fall vært med på mye de siste seks årene, og takket være bloggen har jeg foreviget mange av disse øyeblikkene.

Jeg er egentlig en person som ikke er så glad i forandring, og at jeg skulle forlate bloggen min på blogg.no hadde jeg aldri trodd. Jeg startet å blogge i oktober 2010 (shit jeg har holdt på med dette lenge nå), og har blogget der siden den gang (med kortere eller lengre pauser vel og merke). Jeg har utviklet meg enormt som person siden den bloggen ble startet, men også skrive- og fotoferdighetene har utviklet seg så til de grader. Sistnevnte kan jeg takke bloggingen for. Å blogge kan jo virke meningsløst for mange, og jeg har jo selv lurt litt på om jeg skal gidde å fortsette. Men, her er jeg! Jeg elsker å ta bilder, og jeg liker å ha et sted å dele de slik at jeg forhåpentligvis kan inspirere andre. Samtidig har jeg lagt merket til at i de periodene jeg har lagt bloggen til side, blir også kameraet liggende i ro, og det er få minner som dokumenteres. Dette vil jeg gjøre noe med. I tillegg setter jeg utrolig stor pris på å ha et sted hvor jeg selv kan gå inn å se tilbake på ting jeg har opplevd og steder jeg har besøkt. Jeg har derfor bestemt at jeg skal komme tilbake, men denne gangen på en ny plattform, som jeg så langt er utrolig fornøyd med. Jeg skal ikke starte noe hverdagsblogg med flere innlegg daglig. Dette skal være en blogg hvor kvalitet går langt foran kvantitet, og dermed et sted hvor jeg titter innom når jeg har noe fint å dele, enten det er tips, antrekk, oppskrifter eller fine reiser.