Här kommer en liten bild från igår nere på stranden. Nu är vi nog framme i Big Sur. Ännu en upplevelse på denna superhärliga resa! Jag känner mig så himla glad att få vara här. Jag visar er såklart allting sen när jag har internet.

Det blir lite dålig uppdatering nu när jag är här men man måste ju njuta till fullo, speciellt när jag bara är borta i en vecka. Just nu sitter jag och Majken vid matbordet med varsin dator i högsta hugg. Man är lite seg i kroppen efter att ha gått x antal kilometer per dag men det känns samtidigt så skönt. Man har ju ätit en del också och då känns det alltid bra att ha rört på sig också. Igår var vi till och med iväg på ett yoga pass. Så skönt!

Idag har vi i alla fall gått en riktigt lång promenad till La Jolla (uttalas la oja) och på vägen stannade vi och åt frukost på ett ställe på vägen som hette Amazona Acai Café. Vi åt såklart acai bowls och de var så himla goda. Den var toppad med granola, färska jordgubbar, blåbär och honung. Mums! Hade jag bott här hade jag blivit stammis. Speciellt eftersom killen som jobbade där var så otroligt trevlig också. Han funderade på att starta ett acai bowl ställe i Sverige så man får hålla tummarna!

Glöm det där jag sa om att jetlagen var borta. Jag vaknade ungefär hundra gånger inatt och sen vid 6.30 orkade jag inte somna om igen.

Hur som helst, här kommer lite bilder från gårdagen när vi drog på hästkapplöpning. Det var så himla kul. Vi bettade lite men vann inget, drack mimosas och hade turen att få en box på läktaren utlånad till oss. Älskar att göra sådant man aldrig annars gör. Kommer ju alltid minnas det här. Inte som en vanlig dag på stan direkt.

Idag ska vi äta acai bowls till frukost, gå på långpromenad, äta lunch på något bra ställe, yoga och sedan åka iväg och shoppa julkappar. Jag trivs verkligen som fisken i vattnet här.

Nu börjar jag äntligen komma över jetlagen någorlunda. Vaknade vid 5 imorse men lyckades somna om till klockan 7 så det var ju bra.

I fredags när jag kom fram till San Diego åt vi middag direkt och drack sedan lite drinkar innan vi gick ut. Stället var så typiskt amerikanskt. Ett riktigt cowboy ställe haha. Men vi hade i alla fall en riktigt rolig kväll och man mådde som man förtjänade igår under dagen när de här bilderna togs. Tänkte bota mig själv med en grön juice men den var så sur att jag knappt kunde dricka den haha. Bättre lycka nästa gång.

Det är i alla fall så fantastiskt skönt att vara här. Njuter av varenda sekund med sol och att vara med min bästis som jag saknat så mycket. Är så kul att uppleva nya platser med någon man står så nära!

Nu borde jag vara framme i San Diego efter en lång, lång resa! Ni kommer såklart få uppdateringar så snart jag tagit några bilder samt fixat internet men tills dess får ni nöja er med den här schemaläggningen.

Så vad är då planerna för den här vistelsen? Majken har gjort en reseplan men mer eller mindre kommer den se ut såhär:

• De första fyra dagarna spenderar vi i San Diego där vi ska hikea, äta fish tacos, yoga och eventuellt gå på Miike Snow konsert!
  • Den 5e dagen drar vi iväg på roadtrip. Vi gör ett stop på vägen till Big Sur där vi ska bo i tält (med vanliga sängar) en natt. Det ska bli så himla kul att få uppleva det. Vad jag vet så ser tälten ut som riktiga hus så vi får se hur det blir.
  • Dagen ska vi upptäcka området innan vi åker mot Los Angeles där vi ska spendera en kväll och natt!
  • Sedan är det redan dags för hemfärd. Tror den här veckan kommer gå så otroligt fort men kommer bli hur kul som helst!

Bilden är såklart tagen av min grymma syster Emelie (CLICK!)